Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lihapiirakat, mikro pizzat ja xtra grilli nakit sopivia välipaloja lapselle, muuhun eu työttömänä ole varaa?

Vierailija
03.02.2024 |

Onko lihapiirakat, mikro pizzat ja xtra grilli nakit sopivia välipaloja lapselle, muuhun eu työttömänä ole varaa?

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuohan ovat hirvittävän hintaisia normaaleihin välipaloihin verrattuna. Porkkanaa ja lanttua, leipää, hedelmiä, siinä edullisia terveellisiä välipaloja.

Nämä on jotain rikkaiden ruokia. Ei työttömillä ole leipään rahaa. Voi saada jostain nälkäavusta vanhaa leipää.

Vierailija
42/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa ja suolaa vaan, vähän nitriittiä lisäksi. Eipä tarvitse lasta kauaa noilla eväillä ruokkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kananmunaa, ruisleipää ja porkkanaa. Omenaa. Siinä edullista ja terveellistä välipalaa 

Omenalle lapsi allerginen, kananmunaa ei osaa itse valmistaa, ruisleipä ok mutta päälliset maksaa yli 20€ viikossa

ap

Entä sitten. 20 euroo viikossa ei ole mitään.

On se työttömänä kun tuo on minun koko viikon ruoka budjetti

ap

Ei voi pitää paikkaansa. Surkea provo. 0/5. 

Miten niin?

ap

Vierailija
44/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta vastaan silti. Miten leipään ja päällisiin menee 20 euroa viikossa, mutta lihikseen ja nakkeihin riittää 8 euroa? Käyn töissä ja opiskelen ja leivon useamman kerran viikossa, koska todella montaa leipää on mahdollista tehdä ihan vaan sekoittamalla taikina ja sitten uuniin. 

Vierailija
45/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanaa, mannapuuroa, leipää, mysliä ja jogurttia, itse tehdyt wrapit, onhan noita vaikka mitä edullisia ja täyttäviä välipaloja.

Leivän päälle ei ole pakko olla kinkkuja ja juustoja, joko tai ja sitten vaikka kurkkua, kasviksia, mitä nyt edullista kulloinkin. Kilon jogurtit maksaa alle 2e, mysliä saa n. 3e, tortillapohjat usein tarjouksessa ja niihin voi kääriä vaikka mitä ja menee kylmänäkin. 

Vierailija
46/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, mistäköhän johtuu että näitä "olen köyhä ja ääliö" aloituksia on täällä yhtäkkiä yhtenään on täällä juuri samaan aikaan kun hallitus leikkaa köyhimmiltä? Aivan kuin jokin taho haluaisi meidän alkavan näkemään köyhät laiskoina typeryksinä joihin tavallinen, arkijärjellä varustettu, työssä käyvä ihminen ei voi samaistua lainkaan.

Jep. Kyllä nämä aloitukset on ainakin ihan selkeästi trolleja. 

t. Köyhä, jolla virallisesti mitattu ÄO on 129

Vierailija
47/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP lapsi ei osaa valmistaa mitään itse, mutta AP mielestä on kykenevä olemaan yksin kotona.

Vierailija
48/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuohan ovat hirvittävän hintaisia normaaleihin välipaloihin verrattuna. Porkkanaa ja lanttua, leipää, hedelmiä, siinä edullisia terveellisiä välipaloja.

Nämä on jotain rikkaiden ruokia. Ei työttömillä ole leipään rahaa. Voi saada jostain nälkäavusta vanhaa leipää.

Mitä ihmettä te "köyhät" sitten syötte, jos ei ole varaa jauhoihin ja hiivaan?

Vierailija
49/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkiruokasi ovat rasvaista ruokaa, ei mitään välipaloja. Niillä saat vaan lapset lihaviksi ja huonovointisiksi.

Jos ruuan lisäksi joskus tarvetta välipalalle, niin kunnon ruisleipää, päälle yhtä leikkelettä kerrallaan (kananmunaa (voit itse keittää valmiiksi!)/edullista leikkelettä/edullista juustoa) ja kurkku- tai tomaattiviipaleita. Eihän niihin leikkeleisiin mene lähellekään kahtakymppiä viikossa eikä niitä tarvitse kerrostaa mitään älyttömiä pinoja. Viili, rahkajogurttia tai maustamatonta jogurttia, puolikas banaani tai joku muu hedelmä. Hedelmiä kaupat pullollaan 1-2 euroa per kilo. Ei missään tapauksessa niitä ylisokeroituja perusjogurtteja, joissa kymmenesosa on sokeria. Välipaloissakin tärkeää saada kuitua, proteiinia ja vitamiineja.

kuulosti kyllä ihan provolta tuo aloitus tai sitten et yhtään ajattele mikä on terveellistä.

Vierailija
50/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on, mutta vastaan silti. Miten leipään ja päällisiin menee 20 euroa viikossa, mutta lihikseen ja nakkeihin riittää 8 euroa? Käyn töissä ja opiskelen ja leivon useamman kerran viikossa, koska todella montaa leipää on mahdollista tehdä ihan vaan sekoittamalla taikina ja sitten uuniin. 

Juusto yli 8€ kestää viikon, Oivariini 4.50€ kestää viikon, Leikkeleet 4-5€ kestää viikon, paprika, tomaatti, kurkku yms maksaa yli 5€ viikon tarpeet.

ap

Vierailija
51/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät appelsiinit oli just 0,69 e/kg. Kannattaa hieman kaupassa katsella ympärilleen, niin halpoja välipaloja kyllä löytyy. Terveellisiäkin. 

Vierailija
52/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli ihan hyvä aikuinen, vaikka söin lapsena aika usein juuri lihapiirakoita, nakkeja ja mikropizzaa. Tietysti söin muutakin, mutta nuo olivat tavallisia välipaloja siihen aikaan,

Vierailija
53/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP lapsi ei osaa valmistaa mitään itse, mutta AP mielestä on kykenevä olemaan yksin kotona.

Ei kukaan 4 vuotias osaa mitään ruokaa laittaa, älä puhu asioista mistä et tiedä

ap

Vierailija
54/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee.

Vierailija
55/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät eivät syö mitään, ellei näistä ruoka-avuista saa ruokaa. Hyvänä puolena on se, ettei tarvitse varastaa muiden tavaroita ruoan takia. Nämä ilmaiset ruoka-avut ehkäisee varkauksia. Kaikki luottotiedot on pilattu jo vuosia sitten. Pummilla pääsee matkustamaan. Tosi asia on se, ettei monella ole ruokaan rahaa. Syövät hyvin kun tuet tai eläke tulee tilille ja loppukuun syövät jos saavat lainattua joltain rahaa.

Vierailija
56/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelepa tekemään ruokaa. Ei kai se ole työttömälle kiellettyä? Minä teen lähes kaiken itse keskipalkkaisena keski-ikäisenä miehenä. Hampurilaiset ovat sitten pikaruokaa reissun päällä.

Vierailija
57/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yksiössä tilaa leipoa mitään

ap

Vierailija
58/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettelepa tekemään ruokaa. Ei kai se ole työttömälle kiellettyä? Minä teen lähes kaiken itse keskipalkkaisena keski-ikäisenä miehenä. Hampurilaiset ovat sitten pikaruokaa reissun päällä.

Ei ole tilaa asunnossa kokata mitään ihmeellistä.

ap

Vierailija
59/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat ja kananmunat lähes ilmaisia. Nakkia joukkoon ja pannussa paistaa niin maistuva lounas 😋

Vierailija
60/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljaa ja tupakkia!