Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-luvun nuoret, muistatteko teinikalenterit?

Vierailija
02.02.2024 |

Ne oli sellaisia pieniä, jotka noudatti koulujen lukuvuotta. Mulla oli monta sellaista. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja minä lehti. Nuo kalenterit taisi saada kirjakaupasta?

Vierailija
2/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsivätkö silloin 80-luvulla myös ne kiltit pojat mukaan juhlimaan ja pitämään hauskaa? 🥺

Eivät tietenkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsivätkö silloin 80-luvulla myös ne kiltit pojat mukaan juhlimaan ja pitämään hauskaa? 🥺

Eivät tietenkään. 

Olitko itse j ä n n ä 😳

Vierailija
4/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu! Niisen nimeksi tuli myöhemmin Teinari. Mulla on vieläkin pari tallella. 

Vierailija
5/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, osan hävitin (en halua lapsieni niitä lukevan) mutta kaksi edelleen kaapissa +peruskouluaisen kalenteri.Sinä Minä -lehtiä monta talella.Pari Reginaa myös. 

Vierailija
6/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli useampikin kutsu silloin voimassa, mutta en mennyt, koska tiesin, että siellä tultaisiin käyttämään alkoholia.

Vierailija
7/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, eilen illalla ennen kuin nukahdin jostain syystä mieleen tuli juuri Teinikalenteri ja mietin että taidettiin sanoa teinari. Ne olivat tärkeitä silloin! Ihania muistoja :)

Vierailija
8/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tollasia vieläkin myynnissä. Tai ei ehkä ihan samanlaisia, mutta paperisia kirjakalentereita. Itse käytän työkalenterina, en tykkää kännykän kalenterista.

Vierailija
9/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, teinikalenteri oli kova hitti. Olin jo unohtanut sen. Meillä siellä välissä piti olla värillisiä klemmareita ym. ja teinari saattoi olla tosi paksu. Se oli olevinaan tosi siistiä. 😃 Monia ei kyllä ollut yhtä aikaa, vaan se yksi oli tärkeä, kun siinä oli kaikki salaisuudet ja tärkeät jutut, kuten siihen aikaan kiertävät sanonnat jne. 

Vierailija
10/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla oli niitä 80-luvun alkupuolella.

Vierailija
11/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ollut missään juhlimassa.

Vierailija
12/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä tallessa kaikki teinarini, vuosilta 1978-84 eli yläasteen ja lukion ajalta. Koska minulla ei ole lapsia, niin ei ole tarvinnut yhtäkään hävittää. Paljon muutakin kouluaikaista on tallessa, mm. lukion lehdet, joihin itse kirjoitimme ja joita toimitimme. Bulletiini se oli nimeltään, Bulleksi yleensä kutsuttiin. 

Vierailija
13/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarroja Suosikki-lehdestä, runoja, piirustuksia, salaisuuksia, kuten ihastuksen nimi ja milloin nähnyt hänet ym. Noista jutuista täyttyi teinarin sivut. Oi aikoja!

Vierailija
14/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aww, oiskohan noita vielä jossain tallella! Kiitos muistutuksesta, meen heti ettimään!

Vierailija
15/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. En kyllä koskaan tajunnut niiden hohtoa enkä hankkinut sellaista itselleni, vaikka muilla oli. Nehän olivat ihan surkean pieniäkin.

Vierailija
16/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen poikien tissikalenterit?

Vierailija
17/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, osan hävitin (en halua lapsieni niitä lukevan) mutta kaksi edelleen kaapissa +peruskouluaisen kalenteri.Sinä Minä -lehtiä monta talella.Pari Reginaa myös. 

Heh! Mäkin jouduin tuhoamaan yhden teinarin, ja myös pari päiväkirjaa. Sellaista tekstiä että.itseänikin hävetti lukea. Huh! Oli pakko tuhota ne, ettei vaan kukaan koskaan pääse niitä lukemaan.

Vierailija
18/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tollasia vieläkin myynnissä. Tai ei ehkä ihan samanlaisia, mutta paperisia kirjakalentereita. Itse käytän työkalenterina, en tykkää kännykän kalenterista.

Ei,ei. Ei sinnepäinkään. Se oli ihan oma spesiaali juttunsa, tuo teinari. Kaikilla piti olla just se. Ei mikään muu kalenteri. Muoti juttu sen ajan henkeen.

Vierailija
19/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teinikalentereita nykyäänkin.

Vierailija
20/27 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep teinarin piti olla pullea eli sen väliin liimattiin mm. Leffalippuja, festarirannekkeita yms. Mulla jopa muutamia hiuksia joista näki mikä sävy oli tuolloin päässä. Olin kai 14 tai 15 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi