80-luvun nuoret, muistatteko teinikalenterit?
Ne oli sellaisia pieniä, jotka noudatti koulujen lukuvuotta. Mulla oli monta sellaista.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
On teinikalentereita nykyäänkin.
Pitäskö ostaa itelle!
Todellisuus konkretisoituisi, kun sivut ei vaan täyty enää mistään kivasta. Ei haaveita, salaisuuksia eikä tarroja, vain palavereja ja jumppatunteja, ilman huutomerkkejä ja monivärikyniä :/
Höh, jääköön kauppaan.
Muistan. Sen täyttöaste oli ylpeyden aihe.
Siis sen nimi oli ihan konkreettisesti Teinikalenteri, kanteen painettuna.
Myöhemmin lempinimestä teinari tuli "virallinen" ja mun pikkusiskon kalenterissa (80-90-luvun vaihteessa?) luki tuo "Teinari".
En oikein usko että näillä nimillä myydään mitään kalenteria enää nykyään, niin kuin joku väitti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ohut teinari => ei elämää.
Vierailija kirjoitti:
Pääsivätkö silloin 80-luvulla myös ne kiltit pojat mukaan juhlimaan ja pitämään hauskaa? 🥺
Juu. Niitä vedettiin turpiin.
Vierailija kirjoitti:
Just näin! Teinikalenteri oli kuin älypuhelin, jossa kulki mukana kaikki tärkeä tieto, kuvat ja muut. Ja muulla tarkoitan esimerkiksi, jos ihastus tiputti vaikka karkkipaperin maahan, se kerättiin talteen muistoksi teinarin väliin. Joulukuussa teinari oli jo muinaisen puhelinluettelon paksuinen, ja sen välistä tippui kaikenlaista roinaa.
Mulla oli kolmena perkkäiseä vuonna teinikalenteri. Muistan väritkin. Oli sininen, viininpunainen ja punainen. Jossain ne on mulla vieläkin, kun muistaisi, missä.