Mita tehda,kun perhekahvilassa somalipoika kiusaa pienempiaan,eika oma aitinsa kiella yhtaan? Ei enaa tee mieli edes menna,1v tytto(ja moni muu pieni siella)saatu jo niin monta ker
Kommentit (9)
Mä komennan tarvittaessa vieraitakin lapsia esim. puistossa, jos käyttäytyvät todella sopimattomasti ja oma vanhempi ei huomaa tai ei välitä. Ei mun omatunto sallisi katsoa vierestä, jos jotain lasta kiusataan, enkä tekisi mitään.
hänen äitinsä kyllä puuttui siihen, mutta huutamalla. Toiset lapset pelkäsivät sitä raivoavaa äitiä varmaan enemmän kuin sitä kiusaavaa poikaa. Muut äidit puhuivat ensin asiasta keskenään, että ei ollut ainoa, jonka lapset pelkäävät, sitten puhuttiin ohjaajalle, joka oli huomannut saman. Ohjaaja otti äidin juttelemaan kanssaan. Sanoi, että kiusata ei saa ja siihen on puututtava, mutta pitäisi käyttää vähän hillitympää ääntä ja kieltä, koska on pieniä herkkiä lapsia, jotka pelkäävät huutoa. Ilmeisesti tämä äiti suhtautui asiaan asiallisesti ja otti opikseen, koska vähensi huutamista.
Vierailija:
tämä äiti suhtautui asiaan asiallisesti ja otti opikseen, koska vähensi huutamista.
Kyllä minulla ainakin aikuisena ihmisenä on pokkaa sanoa lapselle että lopettaa kiusaamisen. Jos tapana on jatkuvasti itkettää pienempiään tahallisella kiusaamiselle niin kyllä sellaiseen saa ja pitää puuttua!
iheesta? Ihmetelen, ettei vetäjät puutu tilanteeseen. Heille kai sanon seuraavaksi ?
ja näytä tosi vihaiselta.
Ainakin mun tutun lapset menee ihan shokkiin aina siitä;)
Meilläkin muksut menee ihan solmuun, kun sanon jotain somaliksi, ja kiusanteko loppuu justiinsa!
MAI tarkoittaa siis EI, elikkä " ei ei, top tykkänään" !
Eroaako tämä jotenkin?