Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauneusihanteesta poikkeava kumppani - toimiiko tällainen suhde pidemmän päälle?

Vierailija
02.02.2024 |

Mieheni on useamman kerran ilmaissut kuinka joku nainen on hänen mielestään todella kaunis. Nämä ovat olleet minusta täysin poikkeavan näköisiä. Minua hän ei juurikaan ulkonäöllisesti kehu. Hän kehuu kivaksi ja joskus sanonut söpöksi.

Hän haluaa myös seksin vaatteet päällä ja minusta on alkanut tuntua, että johtuu siitä etten ole vaan viehätä häntä siltäkään osin.

Suhde on kestänyt vasta noin vuoden. 

Aiemmassa kahdessa suhteessa tiedän miellyttäneeni miesten silmää ja muutenkin. Sanat ja katse sen kertoivat.

Harmi, kun tällainen tulee edes mieleeni. En nimittäin ajattele ulkonäköä juurikaan, mutta kuunnellessani miehen juttuja huomaan mitä hän sanoo muista ja mitä minusta. Siitä jää tunne etten riitä hänelle kaikilta osin. Minulle oma kumppani on aina komein, koska ajatus tulee fyysisen ja psyykkisen havainnoinnin kautta.

Miten te muut pystytte olemaan suhteessa, jos olette kumppaninne kauneusihanteesta poikkeava?

Kestääkö tällainen suhde?

Kauneusihannehan on kokonaisvaltainen asia ja siihen voi liittyä muutakin kuin pelkkä ulkonäkö.

Tiedän, olen vähän pöhkö, kun edes mietin tällaista, mutta se nousee mieleen, kun mies näitä muita kehuu. Minusta olisi tärkeätä, että hänellä olisi kaikin tavoin häntä miellyttävä kumppani ja minä olisin jonkun kumppani jota miellytän ja jolle riitän.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi vaatteet päällä?

Vierailija
2/30 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pöhköä. Oletko puhunut kumppanillesi siitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sama mies joka ei löydä pipoa ja väittää koko ajan vastaan? 

Vierailija
4/30 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pöhköä. Oletko puhunut kumppanillesi siitä?

Kerran mainitsin jotakin aiheeseen liittyvää ja olin aistivinani hänessä lievän ärsyyntymisen, joten en ole sen jälkeen asiasta puhunut. 

Vierailija
5/30 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jääkö suhteisiin joissa joudutte kutistamaan itseänne. Ette tule kuulluksi, ettekä muutenkaan etene toivottuun suuntaan. Saat etsiä sellaisen kumppanin jonka kanssa kaikki vain natsaa. Seurustelu ei vieläkään ole mitään hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
6/30 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on hyvin läheinen ihmissuhde, jossa luontaisesti heijastaa itseään ja toisen käytöstä, joten ei ole lainkaan pöhköä ajatella ja tuntea, kuten ajattelet ja tunnet.

Pidemmän päälle tästä voi tulla omaan itsetuntoasi negatiivisesti vaikuttava asia (vaikkei ulkonäkösi ole kertomasi mukaan itsellesi sitä koskaan ollutkaan) niin mitä, jos kertoisit kumppanillesi, miltä se sinusta tuntuu. Ei niinkään syyllistäen häntä hänen ajatuksistaan vaan kertoen omistasi.

On ihan tavallista myös katsella muita ihmisiä ihaillen tarkoittamatta sitä lainkaan sen syvällisemmin, mitä parisuhteessa oleva ihminen merkitsee, mutta voisitte miettiä kuinka tätä asiaa voisi lähestyä toisella tavalla. Mietin myös, että johtuneeko seksi vaatteet päällä sinusta vai hänen epävarmuudesta itsestään? Miehetkin ovat epävarmoja itsestään eri tilanteissa, joten se voi johtua myös siitä.

Keskustelkaa ja kuunnelkaa toisianne. Vaikka aluksi siten, että toinen puhuu 3 min ja toinen on ihan hiljaa, ja sitten toisinpäin, jos keskustelu on suhteenne alussa vielä haaste. (Joskus ihmiset jättävät sanomatta tärkeitä asioita siksi, että toimen puhuu päälle.)

Vierailija
7/30 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla suhteessa miehen kanssa, joka ei koe minua viehättävänä. 

Vierailija
8/30 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä vaatteet päällä kuulostaa kyllä oudolta. Minkä hyypiön sä oot itelles napannut. 

Vierailija
9/30 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiä vaatteet päällä kuulostaa kyllä oudolta. Minkä hyypiön sä oot itelles napannut. 

Tarkoittaa varmaankin seksihepeneitä?

Vierailija
10/30 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin mahdotonta sanoa näillä tiedoilla.

Jos näkisin teidät livenä yhdessä ja pääsisin tarkkailemaan vuorovaikutustanne, pystyisin varmaan kyllä päättelemään onko miehesi oikeasti ihastunut sinuun vai ei. Miehistä kyllä yleensä näkee onko kyseessä tyytyminen vai oikea ihastuminen/rakastuminen.

Vierailija
11/30 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa varmaankin seksihepeneitä?

Mä jotenkin ymmärsin, että ei saisi riisua tavallisia vaatteita. Kun vaan vähän raottaa housuja, että pääsee puuhiin.

Vierailija
12/30 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että mies pyrkii alistamaan. Kannattaa häipyä ennen kuin väkivalta pahenee

Vierailija
13/30 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain olen oppinut elämässäni suhteista niin sen, että toisten naisten ulkonäköä kommentoiva pässi laitetaan luiskaan heti eikä hetken päästä. Maailma on kauniita ihmisiä pullollaan, mutta ei sitä faktaa tarvitse kumppanin naamaan hieroa. Sillä toiminnalla on tasan yksi tarkoitusperä, ja se on toisen itsetunnon hidas romuttaminen.

Vierailija
14/30 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella pahalta, juurikin kontrolloivaan ja alistamiseen pyrkivältä toiminnalta. Luonnehäiriöiset aloittavat juuri tuolla tavalla ja siitä vaan pikku hiljaa pahenee huono käytös. Koska se pahenee pikku hiljaa, ei sitä tajua, ennen kuin on itsellä koko ajan paha olla ja yrität vain enemmän ja enemmän miellyttää miestä ja joustaa omista tarpeistasi ja toiveistasi. Sitten mies vivuttaa diagnosoimalla, mikä kaikki sinussa on vialla ja kertoo, että et saisi ketään muuta kuin hänet. 

Vierailija
15/30 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella pahalta, juurikin kontrolloivaan ja alistamiseen pyrkivältä toiminnalta. Luonnehäiriöiset aloittavat juuri tuolla tavalla ja siitä vaan pikku hiljaa pahenee huono käytös. Koska se pahenee pikku hiljaa, ei sitä tajua, ennen kuin on itsellä koko ajan paha olla ja yrität vain enemmän ja enemmän miellyttää miestä ja joustaa omista tarpeistasi ja toiveistasi. Sitten mies vivuttaa diagnosoimalla, mikä kaikki sinussa on vialla ja kertoo, että et saisi ketään muuta kuin hänet. 

Ja tähän päälle vielä russutusta siitä, miten on naisen huonon itsetunnon ja surkean huumorintajun syytä että hän loukkaantuu tai kiusaantuu kun häntä vertaillaan muihin naisiin.

Vierailija
16/30 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, kehno provo.

Vierailija
17/30 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että olet saanut minun exäni tai ainakin kopion. Muita naisia kehui minulle näteiksi, esim. kavereitaan tai satunnaisia vastaantulijoita, mutta minua ei. Mielestäni ei kehunut muita provosoidakseen tai pahoittaakseen mieleni, vaan ihan aidosti.

Sitten tuli hyvin pian yhteisen seksielämän alettua tuo, että halusi harrastaa seksiä vaatteet päällä. Ensin innostuin, että kiihottavaa kiehnätä esileikin aikana vaatetettuna, mutta mies tarkoittikin ihan koko seksiä alusta loppuun. Sen verran halusi vain paljastaa että yhdyntä onnistui. Se oli outoa ja vähän loukkaavaa. 

Jossakin vaiheessa mulla keitti yli se, että mies ei tuntunut lainkaan näkevän minua viehättävänä tai edes naisena. Kun purkauduin, että minulle olisi tärkeää olla viehättävä kumppanin silmissä, hän vastasi että rakastaa minua ja että hänelle ei ulkonäölläni ole mitään väliä. Selvä. Onneksi ex. 

En suosittele tuollaisessa suhteessa jatkamista. Eihän se tunnu edes naisen ja miehen suhteelta, kun ei koe toisen viehättyvän itsestä lainkaan. Itsetunto ja naiseus siinä vain murenee. 

Vierailija
18/30 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on käynnissä valtataistelu jossa oma arvo punnitaan, mies voi olla luonnehäiriöinen mutta niin voit olla ap sinäkin, ei sitä voi parin rivin perusteella sanoa, sitäpaitsi ei ole välttämättä edes haitaksi sillä fiksu osaa kääntää sen ulkopuolisiin ettei vahingoita omaa perhettään, vaikka ikävää tietysti seurata sivusta niiden muiden kohtaloa jotka joutuu tuhoamisen kohteeksi. 

Vierailija
19/30 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli mies joka rakasti isoja rintoja. Minulla on pienet. Hän pyynnöstäni lakkasi puhumasta toisten naisten isoista rinnoista, mutta en minä päässyt enää yli asiasta. Harmitti että minun kauniit rinnat menevät hukkaan.  :D  Nyt exälläni on ollut jo vuosikausia nainen, joka on luonteensa puolesta sopivampi, ja lisäksi hänellä on ne suuret rinnat. Tiedän että molemmat osapuolet pitävät toistensa ulkonäöstä, ja se onkin suhteessa tervettä. 

En enää koskaan aio yrittää päästä yli tuollaisesta asiasta, vaan lopetan suhteen jos en tunne olevani haluttu. Tiedän että on ihmisiä joilla on niin hyvä itsetunto että ovat jopa otettuja siitä että kumppaninsa haluaa olla heidän kanssaan, vaikka eivät ole ulkoisesti kumppaninsa tyyppiä. Minulla ei ole niin hyvä itsetunto.

Vierailija
20/30 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka rakastaa, alkaa nähdä toisen hyvän näköisenä. Se ei toki välttämättä tarkoira, etteivätkö muutkin, aivan eri näköiset ihmiset voisi olla hänen mielestään hyvän näköisiä, mitta kyllä se rakas ihminen on myös. Tämä ihan siksi, että sellaisten asioiden, joista ihminen tykkää ja saa mielihyvää ja onnea, jo pelkkä katsominenkin aiheuttaa vähän samaa mielihyvää..

minun rakkaaala ihmisellani on poskella noesta pysyvästi mustaksi jäänyt arpi. Musta viiru paperinvalkoisella poskella ei ole minkåän kauneuskäsityksen mukainen ja äkkiseltään katsottuna se näyttää lialta. Mitta minusta juuri hånen poskellaan se on oikeastaan aika söpö.

Toisin sanoen, jos kumppanisi ei pidä sinua viehåttävänä, hän tuskin oikeasti rakastaakaan sinua. Miksi hän sitten on kanssasi? Koska jotain hän sinusta saa. Haluatko antaa sitä, jos hän ei kerran kuitenkaan rakasta, vai onko kyse sittenkin hyväksikäytöstä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme