En anna poikieni mennä armeijaan
En halua ottaa riskiä sotaan jossa poikani olisivat asevelvollisia
Kommentit (130)
Anna poikien olla miehiä. Napanuora pitää katkaista. He itse päättävät mitä tekevät, älä manipuloi heitä.
Ei se varmaan sinun päätös ole, vaan poikiesi. Ihan samalla tavalla kuin ei vanhemmat voi toisaalta pakottaa poikiaan menemään myöskään armeijaan!
Sinulla ei ole asiaan mahdollisuutta vaikuttaa. Pojat joutuvat joka tapauksessa kutsuntoihin ja täysi-ikäisinä voivat tehdä täysin itsenäisesti omat päätöksensä. Jokainen itseään kunnioittava nuori mies käy armeijan.
Eikö peräkammarin poikasi osaa irroittaa otettaaan äidin esiliinan nauhoista?
Jatkossa yhä useampi nuori valitsee siviilipalveluksen. Kiitos siitä kuuluu puolustusministeri Häkkäselle.
Jokainen mies käy intin,sivarin tai on totaali ja pitää sanoa että totaali on tosimies.
Itse asiassa hyvä veto tämä asia pitäisi olla vanhempien päätettävissä niin kauan kunnes kaikkein rikkain eliitti laitetaan aina ensimmäisenä rintamalle, yleensä sodanlietsojat ovat rikasta eliittiä joka tietää ettei koskaan joudu eturintamaan... tasapuolisuuden nimissä siis rikas eliitti eturintamaan, voi tosin käydä niin että enää ei halutakaan sotaa sitten...
ei voi olla niin että tavalliset ihmiset laitetaan aina tykistön silputtavaksi ensimmäisenä...
Itse ajattelin että tottakai on kunnia tätä maata puolustaa, ovathan isoisät kaatuneet sen tähden, MUTTA, Suomi ei ole Suomi, Suomi on osa EU:ta ja NATOn leikkikenttä. Täällä elää monet täysin vapaamatkustajia, ei ole enää sitä itsenäistä Suomea joka ennen oli puolustamisen arvoinen, tämä maa on menetetty. Joten ymmärrän hyvin AP:ta
Ihminen on siitä kummallinen olento, että se tekee mielellään asioita omasta tahdostaan, jos saa valita kolmesta huonosta vaihtoehdosta itselleen vähiten huonon, mutta vastustaa pakottamista.
Häkkäsen kannattaisi miettiä tuota psykologiaa vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole asiaan mahdollisuutta vaikuttaa. Pojat joutuvat joka tapauksessa kutsuntoihin ja täysi-ikäisinä voivat tehdä täysin itsenäisesti omat päätöksensä. Jokainen itseään kunnioittava nuori mies käy armeijan.
"Itseään kunnioittava" mies ei halua velvolliseksi sotimaan mikäli suomeen tulisi sota
Nykyinen systeemi on toimiva, koska siinä pääse helpoimmalla, kun käy armeijan. Sen jälkeen on vielä mahdollisuus vaihtaa siviilipalvelusvelvolliseksi, mutta suurin osa armeijan käyneistä ei niin tee, koska on tyytyväinen reserviläinen tai ei halua osallistua ylimääräiseen täydennyspalvelukseen.
Kokoomuslaisten kannattaisi pitää mielessä vanha viisaus: jos se ei ole rikki, sitä ei kannata yrittää korjata. Muuten käy niin kuin korkeakoulujen valintakoeuudistuksessa tai taksiuudistuksessa.
oot varmaan sossun ja kelan tuilla elävä läskimamma
Vierailija kirjoitti:
Anna poikien olla miehiä. Napanuora pitää katkaista. He itse päättävät mitä tekevät, älä manipuloi heitä.
Miehen paikka ei ole tykinruokana
Onko sodan syttyminen juuri SINUN pojastasi kiinni vai mikä oli taas tämänkin aloituksen tarkoitus?
Tämä nyt voi tulla ikävänä yllätyksenä, mutta - se ei ole sinun päätettävissäsi.
Suomi ei ole enää sellainen maa, jonka eteen itse olisin valmis taistelemaan henkeni uhalla. Niin paljon on muuttunut, ja niin paljon huonompaan suuntaan. 90-luvun loppupuolella alkoi vähitellen käänne huonompaan, ja tahti kiihtyy yhä vaan. Tämä maa on nykyisin hyvä vain aivan tyhjätaskuille, ja muualta tulleille. Keskiluokan elämää kurjistetaan jatkuvalla syötöllä, ja varakkaidenkin on parempi muualla, kuten esimerkiksi Sveitsissä, tai USA:ssa. Jos nyt vielä sotakin tänne tulee, niin ottakoot pitäkööt vaikka mun puolesta. Samapa tuo.
Jos saan vaikuttaa niin ei lähde poikanikaan puolustamaan kaiken maailman vihanlietsojia ja rikasta eliittiä. Putin kun astuu itse rintamalle, samoin kuin kuninkaat ja kuningattaret joskus menneisyydessä, sitten olen myötämielisempi tukemaan lastani joutumista lihamyllyyn. Nykyaikana puhutaan tasa-arvosta, mutta niin kauan kun tyttölapsia tuetaan ja tsempataan ilman että joutuvat armeijaan tasa-arvo ei ole valmis.
Minä suunnittelen lähettäväni lapseni ulkomaille, en kasvata tulevaa tykinruokaa.
Sodassa puolustat isänmaasi lisäksi myös itseäsi. Venäläiset on oikein erikoistuneet siviilien kiduttamiseen ja tappamiseen. Kun käyt intin, osaat paremmin puolustautua.
Vapaamatkusta. Saanko arvata, olet varmaan myös julkisen sektorin työntekijäsyöttiläs? Muut maksakoot ja kärsikööt, kun löllövätys poimii rusinat pullasta.