En anna poikieni mennä armeijaan
En halua ottaa riskiä sotaan jossa poikani olisivat asevelvollisia
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Minä suunnittelen lähettäväni lapseni ulkomaille, en kasvata tulevaa tykinruokaa.
Voit tietysti lähettää lapsesi ulkomaille, mutta jos he ovat poikia he ovat silti asevelvollisia. Puolustusvoimat löytävät kyllä nämä äidin pienet vellihousut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sodan syttyminen juuri SINUN pojastasi kiinni vai mikä oli taas tämänkin aloituksen tarkoitus?
Pointti on se että mikäli sota tulisi, minun pojilla ei ole siinä sodassa velvollisuutta sotia
Siinä tapauksessa sinä ja poikasi voitte pakata kimpsut kasaan ja muuttaa pois maasta.
Niin todellakin teemme jos sota tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sodan syttyminen juuri SINUN pojastasi kiinni vai mikä oli taas tämänkin aloituksen tarkoitus?
Pointti on se että mikäli sota tulisi, minun pojilla ei ole siinä sodassa velvollisuutta sotia
Siinä tapauksessa sinä ja poikasi voitte pakata kimpsut kasaan ja muuttaa pois maasta.
Tosi moni tulee muuten just näin tekemään! Maailma on nykyään niin avoin. Ihmiset liikkuu rajojen yli muutenkin. Kynnys muuttaa ulkomaille on paljon matalampi, kuin menneinä vuosikymmeninä. Koulutetut nuoret lähtee muutenkin, ilman mitään sotiakin parempien palkkojen ja uusien kokemusten perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa hyvä veto tämä asia pitäisi olla vanhempien päätettävissä niin kauan kunnes kaikkein rikkain eliitti laitetaan aina ensimmäisenä rintamalle, yleensä sodanlietsojat ovat rikasta eliittiä joka tietää ettei koskaan joudu eturintamaan... tasapuolisuuden nimissä siis rikas eliitti eturintamaan, voi tosin käydä niin että enää ei halutakaan sotaa sitten...
ei voi olla niin että tavalliset ihmiset laitetaan aina tykistön silputtavaksi ensimmäisenä...
Minun mielestäni kaikki sotiin liittyvät päätökset kaikissa maissa pitäisi antaa varusmiesikäisten poikien äideille.
Niin pitäisi! Sodat loppuisivat heti!
Aloittakaa siellä Venäjällä. Teillä päin varusmiesten äitien järjestö on julistettu isänmaanvastaiseksi vakoiluorganisaatioksi.
Parempi se sinne mahdolliseen sotaan on mennä asiaan kouluttautuneena kuin ilman - jos ns. tositoimet alkavat, ei kysellä kuka on sivari tai rauhan aikana vapautettu!
Armeija-aika on varmasti yksi mieleenjäävimpiä kokemuksia koko ihmisen elämän aikana, käy jotenkin sääliksi sellaiset tyypit jotka syystä tai toisesta on ollut pakotettuja jättämään sen väliin.
Se että mies repäistään hetkeksi kunnolla pois äidin hameen helmoista tekee hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin todellakin teemme jos sota tulee
Asevelvollisuusikäiset miehet eivät välttämättä pääse maasta. Ja ulkomaille muuttaneenkin suomalaisen on käytävä intti/sivari tai muuten menee kansalaisuus
Mikset ole käynyt armeijaa?
-Äiti ei päästänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suunnittelen lähettäväni lapseni ulkomaille, en kasvata tulevaa tykinruokaa.
Voit tietysti lähettää lapsesi ulkomaille, mutta jos he ovat poikia he ovat silti asevelvollisia. Puolustusvoimat löytävät kyllä nämä äidin pienet vellihousut.
No ei kuule varmasti ole mitään yksittäisiä henkilöitä aikaa ja resursseja etsiskellä maailman eri kolkista. Naurettava ajatuskin. Oikeuden eteen joutuu varmasti joo, jos joskus tänne palaisi, mutta miksi ihmeessä niin tekisi? Jos täältä lähdetään, niin se on sitten forever.
Oikein, armeija tarvitsee Miehiä eikä mitään kallion soijalatte puudeleita jotka himoitsevat moloa poskeen ja suoleen niin kuin sun homo pojat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos ovat ulkomaiden kansalaisia tai eri syistä vapautettuja.
Ei ole myöskään normaalilla suomimiehellä jolla ei ole asekoulutusta. Niinkuin useimpia naisiakaan ei laiteta rintamalle koska vain harvoilla on koulutus sotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivat yrittää ihan itse tulla hakemaan. Jos siis resurssit riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en arvosta Suomea, enkä kyllä mitään muutakaan maata oman perheeni edelle. Todellakin lähdetään täältä jos todellinen sodan uhka alkaa olla lähellä. Voi sitä muuallekin asettua asumaan ja elämään, vaikka tänne on sattunut syntymään. Mulla on jo vuosien ajan ollut selkeä suunnitelma mihin lähteä, jos sellainen tilanne tulee. Kyseisen maan kieltäkin olen opiskellut jo pidemmän aikaa, jotta hyvä pohja on valmiina. Myös muu perhe on ryhtynyt opiskelemaan tätä kieltä, ihan harrastuksena. En halua vielä lapsia pelotella sodalla ja hämmentää mahdollisella maasta muutolla, kun asia ei ole ajankohtainen. Puoliso toki tietää, ja on kääntynyt samalle kannalle. Alkuun oli eri mieltä, mutta onneksi sain hänet muuttamaan mieltään.
Ja se kieli on venäjän kieli.
Hah! Niinhän sä kuvittelet! En kerro tarkoituksella, koska en halua jakaa ideaa julkisesti. Meillä on hyvä ja turvallinen paikka näköpiirissä, niin ei toivota sinne suurempaa ryntäystä. Jokainen voi miettiä itse oman turvapaikkansa ja haajantua ympäri maailmaa.
Kukaan vanhempi ei haluaisi laittaa lapsiaan sotaan mutta maanpuolustus on velvollisuus. He tulevat kuolemaan joka tapauksessa joskus. Toivottavasti sota ei koskaan tule mutta jos tulee, ei vanhemmilla ole vaihtoehtoja. Lasten on käytävä oma polkunsa kuten kaikki sukupolvet käyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pojallani olisi velvollisuus puolustaa sinun poikaasi? Vain siksi, että kakarasi on liian laiska tekemään sen itse? Mutta jos nyt välttämättä haluat venäläiseksi...
Vierailija kirjoitti:
Armeija-aika on varmasti yksi mieleenjäävimpiä kokemuksia koko ihmisen elämän aikana, käy jotenkin sääliksi sellaiset tyypit jotka syystä tai toisesta on ollut pakotettuja jättämään sen väliin.
Se että mies repäistään hetkeksi kunnolla pois äidin hameen helmoista tekee hyvää.
Menneinä vuosikymmeninä intti onkin ollut vain sellainen harmiton aikuistumisriitti josta ei ole mitään vakavaa hengenvaaraa seurannut. Mutta nyt sota on oikeasti mahdollinen ja intin käyminen tarkoittaa velvollisuutta sotia kuoliaaksi mahdollisessa sodassa.
Itse olisin käynnyt aikanaan armeijan jos terveys olisi sallinut mutta jos sekä fyysinen että psyykkinen terveys reistaili niin turha sinne on mennä aiheuttamaan vaaratilanteita muille ja itselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos ovat ulkomaiden kansalaisia tai eri syistä vapautettuja.
Ei ole myöskään normaalilla suomimiehellä jolla ei ole asekoulutusta. Niinkuin useimpia naisiakaan ei laiteta rintamalle koska vain harvoilla on koulutus sotaan.
Normaali suomimies, jolla ei ole (vielä) asekoulutusta kuuluu varareservin (ent nostoväen) III luokkaan. Eli on velvollisuus.
Myös siviilipalveluksen suorittaneita sekä naisia sitoo lain säätämä velvollisuus poikkeustilan aikana ottaa vastaan ja toteuttaa valtiovallan määräämiä tehtäviä, vaikka ei asetta kannakaan. Näissäkin tehtävissä voi tosin joutua vihollisen luodin osumaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole asiaan mahdollisuutta vaikuttaa. Pojat joutuvat joka tapauksessa kutsuntoihin ja täysi-ikäisinä voivat tehdä täysin itsenäisesti omat päätöksensä. Jokainen itseään kunnioittava nuori mies käy armeijan.
"Itseään kunnioittava" mies ei halua velvolliseksi sotimaan mikäli suomeen tulisi sota
Kyllä varmasti on itsekunnioitusta sitten sodan jälkeen kun huomaa että toisilla oli kunniaa ja rohkeutta puolustaa kotimaata mutta minä lähdin karkuun.
Ei mua ainakaan haittaisi yhtään. Saahan sitä jäädä, jos haluaa. En estä! Mä päätän omasta puolestani, ja muut voi tehdä omat päätöksensä.
Ja se kieli on venäjän kieli.