Oletko onnellinen?
Kysytään kerrankin tämä olennainen kysymys. Saa myös kertoa, miksi olet tai et ole onnellinen.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Mitä on onnellisuus?
Keinoälyn kirjoittama artikkeli Veksi.org:ssa aiheesta: https://veksi.org/2024/10/08/mita-on-onnellisuus/
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu vastausvaihtoehto osittain tai välillä
Välillä on hyvä, että on joko tai. Silloin otetaan kantaa.
Minulla on ihanat, lapset, puoliso. Työpaikka. Työstäni en tykkää, mutta jotain on tehtävä elääkseen. En silti ole tämän takia onneton. Vapaa-ajalla kaikki hyvin. Muuus työtä etsin. On nykyisessä myös hyvät puolensa (lyhyt työmatka ja mukavat työkaverit)
En ole. Teen koko ajan asioita sen eteen, että olisin, esimerkiksi olen ostamassa talon. Tietysti sekin voi aiheuttaa mitä tahansa ongelmia, joista en tällä hetkellä tiedä tuon taivaallista. Joka tapauksessa olen jokaista soluani myöten tätä elämäntilannetta. En jaksa, en jaksa, en jaksa. En ala selittämään miksi tässä tilanteessa olen, mutta se ei ollut vapaaehtoista aikoinaan. Asiat muuttuvat kyllä, mutta muuttuvatko ne tänä vai ensi vuonna, en tiedä. Epätietoisuus on raastavaa. Olisi ihanaa voida jo irtisanoa tämä asunto ja alkaa pakata kamoja. Niin paljon kuin muuttamista vihaankin, se on tällä hetkellä asia, jonka tarvitsen voidakseni edes kuvitella olevani onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on onnellisuus?
Keinoälyn kirjoittama artikkeli Veksi.org:ssa aiheesta: https://veksi.org/2024/10/08/mita-on-onnellisuus/
Mielenkiintoinen ilmiö tuo keinoäly tai tekoäly. Kirjoittaa aiheen onnellisuudesta. Mitähän se siitä tietää?
Vierailija kirjoitti:
En ole. Teen koko ajan asioita sen eteen, että olisin, esimerkiksi olen ostamassa talon. Tietysti sekin voi aiheuttaa mitä tahansa ongelmia, joista en tällä hetkellä tiedä tuon taivaallista. Joka tapauksessa olen jokaista soluani myöten tätä elämäntilannetta. En jaksa, en jaksa, en jaksa. En ala selittämään miksi tässä tilanteessa olen, mutta se ei ollut vapaaehtoista aikoinaan. Asiat muuttuvat kyllä, mutta muuttuvatko ne tänä vai ensi vuonna, en tiedä. Epätietoisuus on raastavaa. Olisi ihanaa voida jo irtisanoa tämä asunto ja alkaa pakata kamoja. Niin paljon kuin muuttamista vihaankin, se on tällä hetkellä asia, jonka tarvitsen voidakseni edes kuvitella olevani onnellinen.
Täynnä tätä elämäntilannetta*
Hermojani raastaa nämä asuntomarkkina-asiat. Toisaalta ei minun lapsuudenkotikaan joskus iät ja ajat sitten mennyt hetkessä kaupaksi, vaikka siinä ei ollut mitään suurta vikaa edes. Tai sitten on ollut todella hyvin piilossa oleva vika, kun en ole mitään koskaan huomannut. En oikeastaan edes usko, että asunnot ovat ikinä menneet nopeasti kaupaksi. Siis että se on ollut sellainen normi. Toisaalta en ole elänyt niin kauan, että voisin vertailla kovin paljon ennen vs. nykyään.
Tämä on yksi syy siihen miksi olen onneton. Kun en tiedä kuinka kauan menee, että pääsen asunnostani eroon ja millä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Hermojani raastaa nämä asuntomarkkina-asiat. Toisaalta ei minun lapsuudenkotikaan joskus iät ja ajat sitten mennyt hetkessä kaupaksi, vaikka siinä ei ollut mitään suurta vikaa edes. Tai sitten on ollut todella hyvin piilossa oleva vika, kun en ole mitään koskaan huomannut. En oikeastaan edes usko, että asunnot ovat ikinä menneet nopeasti kaupaksi. Siis että se on ollut sellainen normi. Toisaalta en ole elänyt niin kauan, että voisin vertailla kovin paljon ennen vs. nykyään.
Tämä on yksi syy siihen miksi olen onneton. Kun en tiedä kuinka kauan menee, että pääsen asunnostani eroon ja millä hinnalla.
Lapsuudenkoti oli siis omakotitalo.
T. Minä joka etsin taloa
Erosta pari vuotta, olen jo siitä toipunut. Työ, oma kämppä jossa omanlainen sisustus. Tinderissä mätsejä ja uusi harrastus... Hitto että elämästä voikin nauttia. :)
Usko antaa tyyneyttä. Onnea se ei maailman tavalla ehkä ole.
Onni ei kuitenkaan koskaan ole kiinni pelkästään ulkoisista asioista, sen huomaa viimeistään silloin kun vakavia sairuksia tai muuta jatkuvaa vaikeutta on elämässä. Tasapaino ja kohtuus, ne ovat erään ystäväni sanoja, hän voi hyvinkin olla oikeassa:).
Minulla on paljon rakkaita ihmisiä. Olen liikuntakykyinen ja pääkin toimii kohtuullisesti. Mistään muusta ei ole puutetta kuin rahasta ja senkin saan riittämään jos ei isoja yllätyksiä tule.
Vaikka kuulun pienituloisimpaan desiiliin. Ja juuri siksi olenkin onnellinen, että tajuan olevani onnekas kun pärjään.
Ei elämästä mitään tulisi jos olisii isoja haaveita, joita ei pysty toteuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Erosta pari vuotta, olen jo siitä toipunut. Työ, oma kämppä jossa omanlainen sisustus. Tinderissä mätsejä ja uusi harrastus... Hitto että elämästä voikin nauttia. :)
Tinderissä mätsejä😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 siinä on onnellisuuden aihetta kerrakseen, ei h e l v e t t i... Minulle on tullut aina hetkessä +99 tykkäystä, mutta en voisi kuvitellakaan, että se tai osumat toisivat minulle onnellisuutta😂
Ihanat lapset, suhde jossa saan rakastaa ja mua rakastetaan. Ihan ok ja hyvinpalkattu työ ja kavereita/ystäviä/muita läheisiä. Elämän peruspalikat siis oikeinkin hyvin ja näin keski-iässä osaa nauttia pienemmistäkin asioista; hyvä treeni ja sauna, aurinkoinen aamu. Elämä on vaan hyvää ja tuntuu et onnellisuus lisääntyy koko ajan! Huonojakin aikoja on ollut, avioero ja riitaisa suhde niin osaan nauttia nyt kun asiat oikeesti hyvin. Enemmän niin et pelkään et mitään ikävää ei satu ja tää onni katoaa.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä mätsejä😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 siinä on onnellisuuden aihetta kerrakseen, ei h e l v e t t i... Minulle on tullut aina hetkessä +99 tykkäystä, mutta en voisi kuvitellakaan, että se tai osumat toisivat minulle onnellisuutta😂
Ei pal pöyhi. Mä liityin vasta perjantaina.
Olen onnellinen, koska otan elämän vastaan sellaisena kuin se annetaan.