En anna poikieni mennä armeijaan
En halua ottaa riskiä sotaan jossa poikani olisivat asevelvollisia
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin käynnyt aikanaan armeijan jos terveys olisi sallinut mutta jos sekä fyysinen että psyykkinen terveys reistaili niin turha sinne on mennä aiheuttamaan vaaratilanteita muille ja itselle.
Totta, mutta ei sinua siitä kukaan moiti. Tilanteesi on täysin eri kuin noilla äiti ei päästänyt - tai ei vaan huvita tyypeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sodan syttyminen juuri SINUN pojastasi kiinni vai mikä oli taas tämänkin aloituksen tarkoitus?
Pointti on se että mikäli sota tulisi, minun pojilla ei ole siinä sodassa velvollisuutta sotia
Siinä tapauksessa sinä ja poikasi voitte pakata kimpsut kasaan ja muuttaa pois maasta.
Jos tänne sota tulisi niin kuka olisi silloin halukas täällä asumaan. Tuskin siinä tilanteessa kukaan olisi moksiskaan joutuessaan muuttamaan turvallisempaan ja mahdollisesti lämpimämpään maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suunnittelen lähettäväni lapseni ulkomaille, en kasvata tulevaa tykinruokaa.
Voit tietysti lähettää lapsesi ulkomaille, mutta jos he ovat poikia he ovat silti asevelvollisia. Puolustusvoimat löytävät kyllä nämä äidin pienet vellihousut.
Voivat yrittää ihan itse tulla hakemaan. Jos siis resurssit riittää.
Ajettelet, etteivät puolustusvoimat oikein pärjää yhtä kiukkuista äippää vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sodan syttyminen juuri SINUN pojastasi kiinni vai mikä oli taas tämänkin aloituksen tarkoitus?
Pointti on se että mikäli sota tulisi, minun pojilla ei ole siinä sodassa velvollisuutta sotia
Miksi minun pojallani olisi velvollisuus puolustaa sinun poikaasi? Vain siksi, että kakarasi on liian laiska tekemään sen itse? Mutta jos nyt välttämättä haluat venäläiseksi...
Ei ole jos poikasi on fiksu ja jättää intin väliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeija-aika on varmasti yksi mieleenjäävimpiä kokemuksia koko ihmisen elämän aikana, käy jotenkin sääliksi sellaiset tyypit jotka syystä tai toisesta on ollut pakotettuja jättämään sen väliin.
Se että mies repäistään hetkeksi kunnolla pois äidin hameen helmoista tekee hyvää.
Menneinä vuosikymmeninä intti onkin ollut vain sellainen harmiton aikuistumisriitti josta ei ole mitään vakavaa hengenvaaraa seurannut. Mutta nyt sota on oikeasti mahdollinen ja intin käyminen tarkoittaa velvollisuutta sotia kuoliaaksi mahdollisessa sodassa.
Isäni sanoi samaa rintamalta tultuaan.
Pojat päättävät asiasta ihan itse. Kannattaa katkaista napanuora jo.
Jos, siis jos Suomi joutuisi sotaan, niin sinne rintamalle komennettaisiin kaikki sopivan ikäiset miehet ottamatta huomioon, onko asevelvollisuus suoritettu vai ei. Sellainen mamis tolvana, joka ei ole mamman essun nauhoista päässyt irti ja sotaväkeen, saattaa olla helpompaa tykin ruokaa kuin asevelvollisuuden suorittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suunnittelen lähettäväni lapseni ulkomaille, en kasvata tulevaa tykinruokaa.
Voit tietysti lähettää lapsesi ulkomaille, mutta jos he ovat poikia he ovat silti asevelvollisia. Puolustusvoimat löytävät kyllä nämä äidin pienet vellihousut.
Voivat yrittää ihan itse tulla hakemaan. Jos siis resurssit riittää.
Ajettelet, etteivät puolustusvoimat oikein pärjää yhtä kiukkuista äippää vastaan?
Kyllä varmasti yhtä vastaan pärjää, mutta sotatilassa karkureita todennäköisesti olisi muutama kymmenen, satanen, tuhannes...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pojallani olisi velvollisuus puolustaa sinun poikaasi? Vain siksi, että kakarasi on liian laiska tekemään sen itse? Mutta jos nyt välttämättä haluat venäläiseksi...
Ei ole jos poikasi on fiksu ja jättää intin väliin.
Fiksut haluavat mahdollisuuden puolustaa itseään. Sekä kyvyn, osaamisen ja tiedon siitä mikä on tehokkain tapa tehdä se.
Vai sillä lailla olet aivopessyt poikiasi, tulevia maanpettureita.
Eipä siitä mitään tulisi, jos jokaisen velvollisuus olisi vain puolustaa itseään. Harvalla yksilöllä lienee varaa ostaa esimerkiksi tankki tai hävittäjälentokone.
oma ätini aikoinaan 2000-luvun alussa ärähti että meidän suvussa kaikki käy armeijan, kun otin puheeksi sivarin. Menin äidin ja suvun miesten mieleksi armeijaan.
Sitten kun Venäjä valtasi 2015 Grimin eli mystisen paikan josta Grimmin sadut on peräisin, niin äitini mieli muuttui.
Hän kertoi että on olemassa mahdollisuus erota reservistä. Nimittäin eroareservistä.fi.
Mammani mieliksi erosin ja aloin sivariksi kuten alunperinkin ajattelin. Äidille armeija oli eräänlainen kunnian asia. Kuten riparin käynti. Kaikki suvussa käy sen ja pulinat pois. Nyt kun on käyty niin hänen mielestä ei ole järkevää tappaa itseään vuokrakämpän ja pätkätöiden takia. Jos omistaisin jotain mitä pitäisi aseellisesti puolustaa, niin olisi hyvä mennä sotaan.
Nyt hän toivoo että alan katsoa ulkomailta työpaikkoja ja muuttaisin pois Suomesta.
Sellainen äiti minulla on. Hyvin konservatiivinen. Äitini täyttää kohta 70v ja itsekkin alan olla hyvin vanha mies jo. Äitini ei halua että tuhlaan ainoan elämäni porvareiden omaisuutta puolustaen.
Oletteko te ulkomaille pakenijat miten varmoja, että saatte toisen maan kansalaisuuden. Muutenhan käsky käy, olittepa missä vain.
Vierailija kirjoitti:
oma ätini aikoinaan 2000-luvun alussa ärähti että meidän suvussa kaikki käy armeijan, kun otin puheeksi sivarin. Menin äidin ja suvun miesten mieleksi armeijaan.
Sitten kun Venäjä valtasi 2015 Grimin eli mystisen paikan josta Grimmin sadut on peräisin, niin äitini mieli muuttui.
Hän kertoi että on olemassa mahdollisuus erota reservistä. Nimittäin eroareservistä.fi.
Mammani mieliksi erosin ja aloin sivariksi kuten alunperinkin ajattelin. Äidille armeija oli eräänlainen kunnian asia. Kuten riparin käynti. Kaikki suvussa käy sen ja pulinat pois. Nyt kun on käyty niin hänen mielestä ei ole järkevää tappaa itseään vuokrakämpän ja pätkätöiden takia. Jos omistaisin jotain mitä pitäisi aseellisesti puolustaa, niin olisi hyvä mennä sotaan.
Nyt hän toivoo että alan katsoa ulkomailta työpaikkoja ja muuttaisin pois Suomesta.
Sellainen äiti minulla on. Hyvin konservatiivinen. Äitini täyttää kohta 70v
Mun äiti saa kanssa eläkettä kolme kertaa enemmän mitä minä palkkaa, vaikka teen ylitöitä päivittäin 10 h.
Kyllä ymmärrän sinua hyvin. Ehkä jotkut voivat muutenkin opetella taitoja, jos on omaa motivaatiota ja tasapainoinen ihminen. Vaikka miten saadaan turvaan joku tai vettä jaettua tms. Moni asia on vapaaehtoinen. On ns. kotisissejäkin vaikka radioaaltoja kuuntelemassa.
Oikea asenne, miksi sotia toisten sotia??
Luuletteko oikeasti että kovinkaan moni on suostuvaisia esim nyt lähtemään sotimaan Ukrainan takia? Ei todellakaan ole kukaan lähdössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa sinä ja poikasi voitte pakata kimpsut kasaan ja muuttaa pois maasta.
Jos tänne sota tulisi niin kuka olisi silloin halukas täällä asumaan. Tuskin siinä tilanteessa kukaan olisi moksiskaan joutuessaan muuttamaan turvallisempaan ja mahdollisesti lämpimämpään maahan.
Miksi odottaa? Miksi ei lähde välittömästi? Mikä tekosyy on jäädä jos tämä maa on niin kauhean kurja paikka asua?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te ulkomaille pakenijat miten varmoja, että saatte toisen maan kansalaisuuden. Muutenhan käsky käy, olittepa missä vain.
Jos ei vaan ole tavoitettavissa? Kuka muka ehtii etsiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole asiaan mahdollisuutta vaikuttaa. Pojat joutuvat joka tapauksessa kutsuntoihin ja täysi-ikäisinä voivat tehdä täysin itsenäisesti omat päätöksensä. Jokainen itseään kunnioittava nuori mies käy armeijan.
"Itseään kunnioittava" mies ei halua velvolliseksi sotimaan mikäli suomeen tulisi sota
Suomen kielessä on jo sana sota, joten olet myöhässä. Suomi kirjoitetaan isolla, jos puhutaan isänmaastamme.
Onko joku sanonut että sun pojalla on velvollisuus puolustaa yhtään ketään? En mä ainakaan odota kenenkään mua puolustavan.