En anna poikieni mennä armeijaan
En halua ottaa riskiä sotaan jossa poikani olisivat asevelvollisia
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole asiaan mahdollisuutta vaikuttaa. Pojat joutuvat joka tapauksessa kutsuntoihin ja täysi-ikäisinä voivat tehdä täysin itsenäisesti omat päätöksensä. Jokainen itseään kunnioittava nuori mies käy armeijan.
Kyllä nykypäivänä nuoret miehet varmasti itsekin tajuavat ettei inttiin todellakaan kannata mennä. Sota on tällä hetkellä mahdollisempi kuin koskaan joten he tajuavat, että he voisivat oikeasti joutua sotaan armeijan käyneenä. He tajuavat myös että tässä pellevaltiossa ei oikeasti ole mitään puolustettavaa, loppujen lopuksi maanpuolustus pelaa vain kelapummien ja ahneen eliitin pussiin.
Poikani tekevät itse päätöksensä aikanaan, mutta kyllä omana henkilökohtaisena mielipiteenäni katson heidän olevan liian arvokkaita tykinruoaksi minkään valtion puolesta.
Jos he valitsevat armeijan, kannustan heitä lämpimästi sellaisiin tehtäviin, joissa ei kuoleman kanssa suoraan olla tekemisissä. Sellaisia tehtäviä heidän lahjakkuudellaan löytyy, olipa sitten sota tai rauha.
Et sinä siitä päätä, koska armeijaan mennään täysi-ikäisinä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa hyvä veto tämä asia pitäisi olla vanhempien päätettävissä niin kauan kunnes kaikkein rikkain eliitti laitetaan aina ensimmäisenä rintamalle, yleensä sodanlietsojat ovat rikasta eliittiä joka tietää ettei koskaan joudu eturintamaan... tasapuolisuuden nimissä siis rikas eliitti eturintamaan, voi tosin käydä niin että enää ei halutakaan sotaa sitten...
ei voi olla niin että tavalliset ihmiset laitetaan aina tykistön silputtavaksi ensimmäisenä...
Minun mielestäni kaikki sotiin liittyvät päätökset kaikissa maissa pitäisi antaa varusmiesikäisten poikien äideille.
Eihän niiden aikuisten tarvitse sinun oikkujesi mukaan elää. Menevät inttiin jos haluavat. Lähtökohtaisestihan menevät inttiin ellei mitään laillista syytä löydy sitä estämään.
Vierailija kirjoitti:
Onko sodan syttyminen juuri SINUN pojastasi kiinni vai mikä oli taas tämänkin aloituksen tarkoitus?
Pointti on se että mikäli sota tulisi, minun pojilla ei ole siinä sodassa velvollisuutta sotia
Oletteeko te oikeasti kusipäitä? pilkatkaa nyt kirjoittaaajaa jos ette osaa keskustella asiallisesti, onko tämä yleistä suomen kansassa??
Sitäpä ei sinulta kysytä.
- Asevelvollisuudesta säädetään lailla, mukaan lukien vaihtoehdot varusmiespalvelukselle. Tämä ei ole vanhemman päätösvallassa.
- Täysi-ikäiset poikasi eivät missään muussakaan asiassa ole vanhemman päätösvallassa.
Minä en arvosta Suomea, enkä kyllä mitään muutakaan maata oman perheeni edelle. Todellakin lähdetään täältä jos todellinen sodan uhka alkaa olla lähellä. Voi sitä muuallekin asettua asumaan ja elämään, vaikka tänne on sattunut syntymään. Mulla on jo vuosien ajan ollut selkeä suunnitelma mihin lähteä, jos sellainen tilanne tulee. Kyseisen maan kieltäkin olen opiskellut jo pidemmän aikaa, jotta hyvä pohja on valmiina. Myös muu perhe on ryhtynyt opiskelemaan tätä kieltä, ihan harrastuksena. En halua vielä lapsia pelotella sodalla ja hämmentää mahdollisella maasta muutolla, kun asia ei ole ajankohtainen. Puoliso toki tietää, ja on kääntynyt samalle kannalle. Alkuun oli eri mieltä, mutta onneksi sain hänet muuttamaan mieltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole asiaan mahdollisuutta vaikuttaa. Pojat joutuvat joka tapauksessa kutsuntoihin ja täysi-ikäisinä voivat tehdä täysin itsenäisesti omat päätöksensä. Jokainen itseään kunnioittava nuori mies käy armeijan.
"Itseään kunnioittava" mies ei halua velvolliseksi sotimaan mikäli suomeen tulisi sota
Kyllä varmasti on itsekunnioitusta sitten sodan jälkeen kun huomaa että toisilla oli kunniaa ja rohkeutta puolustaa kotimaata mutta minä lähdin karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sodan syttyminen juuri SINUN pojastasi kiinni vai mikä oli taas tämänkin aloituksen tarkoitus?
Pointti on se että mikäli sota tulisi, minun pojilla ei ole siinä sodassa velvollisuutta sotia
Siinä tapauksessa sinä ja poikasi voitte pakata kimpsut kasaan ja muuttaa pois maasta.
Hehe, ilmeisesti Pietarin trolliakatemiassa on päivän epistolassa käsketty suoltaa maanpuolustuskielteistä mielipidevaikuttamista.
Siksi monta kappaletta näitä "eroan reservistä" "en näe tässä maassa mitään puolustamisen arvoista" "sota on paha asia eikä Venäjä halua sotaa" aloituksia.
Ja sitten aloittaja-Îgor vastailee niihin itselleen "jep!" "tosi hyvä ajatus" "ihan totta, niin minäkin", luodakseen mielikuvaa, että rysssssän kätyreitä olisi linjoilla muitakin.
No, ne ilmiannetaan sitä mukaa kuin niitä ilmestyy, kuten tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän niiden aikuisten tarvitse sinun oikkujesi mukaan elää. Menevät inttiin jos haluavat. Lähtökohtaisestihan menevät inttiin ellei mitään laillista syytä löydy sitä estämään.
Syitä on helppo löytää, jos ei halua inttiin. Ei sinne oikeasti mikään pakko ole mennä.
Venäjäntrolli, tätä on aika paljon liikkeellä.
ryssäkkää vastaan jopa armeijassa turvallisempaa. Eihän ne nytkään muuta osaa kuin siviilejä pommittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos ovat ulkomaiden kansalaisia tai eri syistä vapautettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa hyvä veto tämä asia pitäisi olla vanhempien päätettävissä niin kauan kunnes kaikkein rikkain eliitti laitetaan aina ensimmäisenä rintamalle, yleensä sodanlietsojat ovat rikasta eliittiä joka tietää ettei koskaan joudu eturintamaan... tasapuolisuuden nimissä siis rikas eliitti eturintamaan, voi tosin käydä niin että enää ei halutakaan sotaa sitten...
ei voi olla niin että tavalliset ihmiset laitetaan aina tykistön silputtavaksi ensimmäisenä...
Minun mielestäni kaikki sotiin liittyvät päätökset kaikissa maissa pitäisi antaa varusmiesikäisten poikien äideille.
Niin pitäisi! Sodat loppuisivat heti!
Vain ne, jotka haluaa elää venäjällä