En anna poikieni mennä armeijaan
En halua ottaa riskiä sotaan jossa poikani olisivat asevelvollisia
Kommentit (130)
En voi kuin ihmetellä näitä että miksi puolustaisin Suomea? -tyyppejä. Itse en ainakaan suostuisi katselemaan vain tumput suorina tai pakosalle pötkien kun oman maani kansalaisia raahattaisiin "uudelleenkoulutusleireille", siviileille tehtäisiin mitä julmimpia tekoja. Niin siinä käy jos ei ole sotilaita ja puolustajia hyökkääjää vastassa rajalla.
Suomen sodissa meidän siviilit välttyivät suurimmaksi osia kaikilta tuollaisilta kauheuksilta, koska meillä oli hienoja ja rohkeita miehiä, jotka olivat valmiita uhraamaan itsensä muiden IHMISTEN puolesta. Kaikki kunnia ja syvin kiitos heille, että olemme saaneet pitää kauniin äidinkielemme ja vapautemme, elää ilman vihollisen sortoa.
Toivon todella, että suurin osa suomalaisista edelleen ymmärtää mitä vastaan taistelisimme ja mitä puolustaisimme, näiden ihmeellisten puheenvuorojen sijaan kuinka puolustaisimme vain eliitin rahoja tms.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole enää sellainen maa, jonka eteen itse olisin valmis taistelemaan henkeni uhalla. Niin paljon on muuttunut, ja niin paljon huonompaan suuntaan. 90-luvun loppupuolella alkoi vähitellen käänne huonompaan, ja tahti kiihtyy yhä vaan. Tämä maa on nykyisin hyvä vain aivan tyhjätaskuille, ja muualta tulleille. Keskiluokan elämää kurjistetaan jatkuvalla syötöllä, ja varakkaidenkin on parempi muualla, kuten esimerkiksi Sveitsissä, tai USA:ssa. Jos nyt vielä sotakin tänne tulee, niin ottakoot pitäkööt vaikka mun puolesta. Samapa tuo.
Jos ajattelet noin, niin kiinnostaa tietää, että miksi et ole muuttanut jo Venäjälle, sitä sinähän sinä silloin haluat kun sanot ottakoot pitäkööt. Oletko hetkeäkään miettinyt kuinka paljon asiat ovat huonommin silloin? Jos mietit omaa sananvapautta, sosiaalietuuksia (niitä ei ole), muita etuuksia ja oikeuksia. Voitko käyttää edes internettiä tai kirjoitella tänne näin.
Omat isovanhempani ovat sotineet. Puolustaneet maataan tuleville sukupolville.
Imetätkö vielä poikiasi? Siis esim. yli 10v iässä?
Entäs jos se on poikasi unelma. Ehkä haaveilee jopa hävittäjälentäjän ammatista. Älä tukahduta omilla peloillasi nuoren ihmisen mieltä. Kyllä hän aikanaan tekee ihan itse päätöksen.
Erikoinen ajatus täällä, että vanhemmat päättäisivät meneekö aikuiset ( lapset) armeijaan .
Kai niillä nuorilla omakin tahto?
Ja kuvitellaan, että kaikki haluaa pötkiä kakat pöksyssä karkuun sotaa?
Joillain nuorilla saattaa olla halua puolustaa isänmaataan.
Aikuinen nuori mies päättää itse. Älä holhoa.
He joutuvat palvelee muissa tehtävissä! Kiitos veteraanit että saimme pitää tämän maan. Nyt näyttää huonolta omalla rintamalla.
Käsitykseni mukaan jokainen täysijärkinen suomalainen armeijan käynyt mies unelmoi pääsevänsä sodassa tilanteeseen jossa voi lasettaa silmie' vällii r....
Jos ette ymmärrä miksi, lukekaa vaikka alkuun kuvauksia isonvihan ajasta:
"Sodankäynnin venäläisen tavan mukaisesti venäläiset sotilaat ja varsinkin kasakat ryöstivät valloitetun maan asukkailta kaiken arvokkaan, minkä vain saivat käsiinsä. Viipurin valtauksen jälkeen venäläiset upseerit ja sotilaat ottivat kiinni kaduilla tapaamansa naiset ja lapset, käyttivät heitä palvelukseensa taloissaan ja muutamat upseerit lähettivät heitä Sisä-Venäjälle kartanoihinsa. Kasakat kuljettivat lapsia ja naisia Pietariin, jossa he myivät heitä varsin halvalla hinnalla."
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Isoviha
Sen jälkeen perehtykää Venäjän vallankumoukseen, Neuvostoliiton eli vankileirien saariston historiaan, ja Putinin diktatuurin lähihistoriaan. Silmänne kyllä avautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole enää sellainen maa, jonka eteen itse olisin valmis taistelemaan henkeni uhalla. Niin paljon on muuttunut, ja niin paljon huonompaan suuntaan. 90-luvun loppupuolella alkoi vähitellen käänne huonompaan, ja tahti kiihtyy yhä vaan. Tämä maa on nykyisin hyvä vain aivan tyhjätaskuille, ja muualta tulleille. Keskiluokan elämää kurjistetaan jatkuvalla syötöllä, ja varakkaidenkin on parempi muualla, kuten esimerkiksi Sveitsissä, tai USA:ssa. Jos nyt vielä sotakin tänne tulee, niin ottakoot pitäkööt vaikka mun puolesta. Samapa tuo.
Jos ajattelet noin, niin kiinnostaa tietää, että miksi et ole muuttanut jo Venäjälle, sitä sinähän sinä silloin haluat kun sanot ottakoot pitäkööt. Oletko hetkeäkään miettinyt kuinka paljon asiat ovat huonommin silloin? Jos mietit omaa sananvapautta, sosiaalietuuksia (niitä ei ole), muita etuuksia ja oikeuksia. Voitk
Ottakoot ja pitäkööt Suomen. Itse en siihen pakettiin aijo kuulua, eikä tämä maa ole ainoa maailmankolkka joka on asumiskelpoinen. Kertaalleen olen jo useamman vuoden asunut toisessa maassa, ja hyvin voin tehdä sen uudestaankin.
Aijokko pitää kotona siihen asti että pääsevät eläkkelle turvallisesti 😀" lainaa vain, oi pienokainen, oot mulle lainaa vain "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sodan syttyminen juuri SINUN pojastasi kiinni vai mikä oli taas tämänkin aloituksen tarkoitus?
Pointti on se että mikäli sota tulisi, minun pojilla ei ole siinä sodassa velvollisuutta sotia
Siinä tapauksessa sinä ja poikasi voitte pakata kimpsut kasaan ja muuttaa pois maasta.
Jos tänne sota tulisi niin kuka olisi silloin halukas täällä asumaan. Tuskin siinä tilanteessa kukaan olisi moksiskaan joutuessaan muuttamaan turvallisempaan ja mahdollisesti lämpimämpään maahan.
Miksi odottaa? Miksi ei lähde välittömästi? Mikä tekosyy on jäädä jos tämä maa on niin kauhean kurja paikka asua?
Ei tässä nyt vielä toistaiseksi mikään kiire ole. Ei tämä sen kurjempi ole kuin moni muukaan maa, mutta jos sota tulee, niin sitten on.
Ap:n poikia koskee asevelvollisuus, siihen ei ap:lla ole mitään sanomista.
Muuttakaa jo Venäjälle siellähän kaikki hyvin.
Kyse on nyt vaan ensisijaisesti varautumisesta.
Tuskin Puttinen tänne kuitenkaan on hyökkäämässä, sillä hänellä alkaa olla kotimaassaan tarpeeksi ongelmia. Kansa napisee jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sodan syttyminen juuri SINUN pojastasi kiinni vai mikä oli taas tämänkin aloituksen tarkoitus?
Pointti on se että mikäli sota tulisi, minun pojilla ei ole siinä sodassa velvollisuutta sotia
Siinä tapauksessa sinä ja poikasi voitte pakata kimpsut kasaan ja muuttaa pois maasta.
Jos tänne sota tulisi niin kuka olisi silloin halukas täällä asumaan. Tuskin siinä tilanteessa kukaan olisi moksiskaan joutuessaan muuttamaan turvallisempaan ja mahdollisesti lämpimämpään maahan.
Ja kuka takaa, että sota koskisi vain Suomea. Voi se levitä sinne "turvalliseen ja lämpimäänkin". Minne olet silloin ajatellut paeta?
Pojat tekevät juuri päinvastoin kuin "äijä" haluaa. Kohta on pojat majureita ja kenraaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka takaa, että sota koskisi vain Suomea. Voi se levitä sinne "turvalliseen ja lämpimäänkin". Minne olet silloin ajatellut paeta?
Espanjaan. Mulla on siellä jo asunto jossa vietän kesät ja osaan kielenkin.
Palstalle eksyy jostain syystä epätavallisen paljon varakkaita ja korkeasti koulutettuja keskustelemaan tällaisestakin hypoteettisesta ongelmasta.
Mielenkiintoista kuinka usein tuo äveriäisyys ja koulutus tuleekin mainittua. Antanee viesteille enemmän painoarvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vapaamatkusta. Saanko arvata, olet varmaan myös julkisen sektorin työntekijäsyöttiläs? Muut maksakoot ja kärsikööt, kun löllövätys poimii rusinat pullasta.
Miksi et poimi sitten itse? Olet vhainen siitä kun joku muu on rohkeampi.
Mieluummin elän vaikka venäjän vallan alla, kuin en elä ollenkaan. Kai sitä venäläisenäkin jonkinlaisen elämän saa rakennettua. Kurjemman, mutta ihminen sopeutuu kyllä kun ympäristössä tilanne on kaikilla sama.