Kävin paksusuolen tähytyksessä
ja se kesti _tunnin_! Yleensä se kestää 15 min.
Mä olen niin kipeä ja ahdistunut... Tää koko prosessi on ollut tosi tuskaisa...
Tarvii tsemppiä!!!!
Kommentit (29)
Nauroin lääkärille, että kannattiko käydä eliittikoulut, jotta pääsee minun peräreikääni ronkkimaan. Ehkä siksi operaatio oli tavallista raisumpi.
Vierailija kirjoitti:
Se hoitaja sanoi heti että jokainen on yksilö ja jokasella on yksilöllinen suolisto.
Joitain ei satu ja joitain koskee, kovastikin koskee.
Ja ei, en ottanut mitään pillereitä, t. AP
Lääkäreissä on myös huimia eroja. Olen käynyt kolmessa tähystyksessä; 2 ekaa ohi nopeasti ja kivuttomasti kokeneiden lääkäreiden toimiessa. Kolmannen teki joku nuorehko nainen, se kesti minullakin tunnin ja oli todella epämiellyttävää. En ikinä suostu enää tälle lääkärille menemään, vaikka ikä toisikin hälle kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin käyn joka kolmas vuosi.Nykyään vaadin rauhoittavaa, en kestä muuten ja vieläkin koskee.
Eihän ne rauhoittavat ole mitään kipulääkkeitä.
No eihän siellä olla takapuoli paljaana, ei kannata liioitella ja aiheuttaa turhia pelkoja.
Siellä oli housut jalassa jossa oli pienehkö saumaton kohta siinä kohtaa missä tähystin viedään suoleen, mitään revittelyä siellä ei ollut, siistiä hommaa oli.
Oli vaan niin kipeä kokemus, itse toimenpide ei ollut millään tavalla "ällöttävä". Lääkäri sanoi että koska mun suolet antaa periksi niin sitä tähystintä ei voi viedä suolessa rauhassa kun sitä ei pystytä ohjaamaan kunnolla. Se tähystin töksähteli joka paikkaan.
Eikä se tämä toimenpide ole mikään "pelkkä tähystys", siinä syödään ja juodaan kurinalaisesti viikko.
T: AP
Vierailija kirjoitti:
Se hoitaja sanoi heti että jokainen on yksilö ja jokasella on yksilöllinen suolisto.
Kyllä niitä pillereitä kannattaisi ottaa eikä tyhmänä kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin käyn joka kolmas vuosi.Nykyään vaadin rauhoittavaa, en kestä muuten ja vieläkin koskee.
Eihän ne rauhoittavat ole mitään kipulääkkeitä.
Niitäkinkö vielä vaadin että en tunne kipua. En tiennytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä pillereitä kannattaisi ottaa eikä tyhmänä kärsiä.
Niin, ei sitä tietenkään voi etukäteen tietää että koskeeko... t. AP
Itse pyörryin eka kerralla ja epäsin puoli tuntia aivan lamassa tään jälkeen. Sen takia vaadin ja saan rauhoittavaa jatkossa . Se on karmea kokemus.