Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakkautta palvelutalossa, annatko isäsi tai äitisi rakastua uudelleen, ehkä saman sukupuolen edustajaankin

Vierailija
02.02.2024 |

Mun äiti (puoliksi halvaantunut, 81 vuotias) rakastui palvelutalossa toiseen naiseen. Oli se yllätys kun kuulin hoitajilta, että "rakastuneet ne siellä katsovat telkkaria käsi kädessä, hellivät toisiaan"

Voi sitä liikutuksen määrää kun äiti itki ilosta, sanoi että "tätä olen aina halunnut mutta en ikinä uskaltanut". 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annanko?! Miten ihmeessä minä sen estäisin?

Kyllä sitä osa lapsista riemastuu ja valpastuu kun säikähtää, että ei ehkä tulekkan perimään niin paljon kuin on luullut ja odottanut kun vanhempi löysi itselleen "vanhoilla päivillään" uuden nuoren rakkaan tai nai vanhainkodissa toisen oman ikäisensä...

Uskovainen mies

No sinänsä minusta on tyhmää vanhainkodissa mennä naimisiin, kun todennäköisesti "yhteisiä vuosia" on aika vähän ja lopulta peintö voikin valua hoivakodille toisen osapuolen hoitomaksuihin. Ei mitään järkeä. Ja toisaalta avioliitto on juridinen sopimus, mutta jos henkilön ymmärrys ja kognitiivinen kapasiteetti on heikentynyt, onko hän enää siinä kunnossa että voi tehdä tuollaisen juridisen sopimuksen? Rakastua toki voi ja olla suhteessa vaikka vanhainkodissakin, mutta ei siihen kannata avioliittoa sotkea mukaan.

Vierailija
22/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin ihan tahallani tuon "annanko" sanan, koska palvelutalon henkilökunnan mukaan kaikkien vanhusten lapset ei tykkää näistä rakkausjutuista.

Yhdenkin muistisairaan miehen lapset siirsi isänsä toiseen palvelutaloon kun selvisi, että hän oli rakastunut toiseen vanhukseen. Tahrasi lasten kauniit muistot äidistä??

ap

Hyvin outo ajatus, että muistoja voisi "tahrata". Kenenkään ei tarvitse lakata elämästä, kun puoliso kuolee.  Sehän olisi peräti nykyversio intialaisesta satista, leskenpoltosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, n  äiti on ehkä löytänyt sydänystävän, ja hyvä niin! 

Ei taritse olla mitään lesbo kiinnostusta. Ja tuskin Ap,n äiti rupeaa harrastamaan s e k s i ä  tuon ystävän kanssa. 

Toivotaan että on vain ystävä. Ikävä kyllä naisissakin voi olla hyväksikäyttäjiä ja vanhana. Osa nuoristakin voi olla hyväksikäyttäjiä. Eli pitää olla tarkkana. Muistisairas tai mielentilaltaan herkkä voi olla manipuloitu, tukholman syndrooma. Laitokset eivät ole hyviä paikkoja jos kaikenlaista outoa tapahtuu.

Vierailija
24/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä osa lapsista riemastuu ja valpastuu kun säikähtää, että ei ehkä tulekkan perimään niin paljon kuin on luullut ja odottanut kun vanhempi löysi itselleen "vanhoilla päivillään" uuden nuoren rakkaan tai nai vanhainkodissa toisen oman ikäisensä...

Uskovainen mies

Todellakin moni jakaa silmät kiiluen vanhempiensa perintöä näiden vielä eläessä. En kuitenkaan usko enkä toivo, että se olisi kovin yleistä. Äitini kuoli 10 vuotta sitten enkä ole saanut edes lakiosaa, ja isä meni pian uusiin naimisiin. Siinä kohtaa pelästyin, mutta vain siksi, että aattelin isän höpsähtäneen koska nainen oli mua nuorempi. Pelkäsin onnenonkijaa jne, mikä olisi ollut ihan kamalaa isän takia. Hän on kiltti, rakastava ja talousasioissa täysin naiivi ihmine

Kyllä perintö pitää mennä lapsille eikä jollekin vanhainkodissa viimeisiä vuosiaan elävälle ihmiselle, joka ei siitä edes hyödy mitenkään. En ainakaan itse halua, että joskus vanhuuden höperyyksissäni menisin sotkemaan omien lasteni perintöasiat jollain "hoivakotiavioliitolla".  Mitenköhän tämän voisi vielä täysjärkisenä ja täysissä hengen voimissa estää... Ehkä pitää yrittää siirtää omaisuus lapsille jo ennen kuin tuohon pisteeseen päädytään.

Vierailija
25/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen konservatiivi, niin aika vähän on asioita mitä tuon ikäisiltä ihmisiltä edes yrittäisin kieltää. Kyllä saavat ihan itse päättää mitä haluavat tehdä lopuilla vuosillaan!

M45

Vierailija
26/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen mies

Todellakin moni jakaa silmät kiiluen vanhempiensa perintöä näiden vielä eläessä. En kuitenkaan usko enkä toivo, että se olisi kovin yleistä. Äitini kuoli 10 vuotta sitten enkä ole saanut edes lakiosaa, ja isä meni pian uusiin naimisiin. Siinä kohtaa pelästyin, mutta vain siksi, että aattelin isän höpsähtäneen koska nainen oli mua nuorempi. Pelkäsin onnenonkijaa jne, mikä olisi ollut ihan kamalaa isän takia. Hän on kiltti, rakastava ja talousasioissa täysin naiivi ihmine

Niin mutta tästä asiasta -vielä elävien perinnöstä kohkaaminen tai mahd jopa halu jalkaa sitä on asioita, jotla kuten kirjoitit on toivon mukaan vain vain pientä joukkoa yhdistävä asia. - Ja itseltän siten hyvin kyyninen, ehkä jonkun mielestä myös katkerakin kommentti, eikä syyttä.

Uskovainen mies

Vierailija
27/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se teille kuuluu kehen isänne tai äitinne rakastuu? Antakaa ihmisten elää omaa elämäänsä.

Vierailija
28/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäasiallista hoitajilta puhua rakastumisesta tässä yhteydessä. Olisivat voineet sanoa että Äitisi on löytänyt hyvän ystävän.

T. Itsekin hoitoalalla 30v ajan.

Vierailija
29/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se teille kuuluu kehen isänne tai äitinne rakastuu? Antakaa ihmisten elää omaa elämäänsä.

On hyvä hoitaa omia tunteita, mutta tarvitseeko siihen aina toisen ihmisen tai varsinkaan seksuaalisen suhteen. Osa iäkkäistä on selväjärkisiä ja osaavat päättää oikein, osa ei ole - vaan on manipuloituja ja sekavia. Manipuloitavissa. Se huolestuttaa tässä. Sama nuorten kohdalla, osa on sinisilmäisiä ja eivät tiedä tarpeeksi. Se kumppani voi olla vaikka mikä vampyyri tai sekaisin myös vaikka lääkkeistä, viinasta. Myöhemmin väärä suhde on suuri trauma joka ei mene pois. Luulo että jokainen suhde tekee hyvää, ei ole totta alkuunkaan. Jos ei ole suhteita ollutkaan ja välttää väärää seuraa, miksi yhtäkkiä ottaisi sen iäkkäänä.

Vierailija
30/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa rakkautta ilmassa. Äitini seurusteli kerran minua nuoremman miehen kanssa. Ei tullut mielenkää kieltää. Jokaisella on oikeus rakkauteen .

Vierailija
31/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän epäasiallista hoitajilta puhua rakastumisesta tässä yhteydessä. Olisivat voineet sanoa että Äitisi on löytänyt hyvän ystävän.

Onko rakkaudessa ja rakastumisessa sitten jokin ikäraja?

Uskovainen mies

Vierailija
32/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerin provo aikoihin... kaikkea kanssa. Toki dementia voi pehmentää aivot ja selkeän ajattelun...

Vierailija
33/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitä vanhatkin seksiä harrastaa vaikka ette haluaisi asiaa miettiä.

Vierailija
34/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko rakkaudessa ja rakastumisessa sitten jokin ikäraja?

Uskovainen mies

Ei toki. Viittaankin tuohon että kyse on samaa sukupuolta olevista.

T. Uskossa oleva hoitaja, jonka tekstiä kommentoit.

Vierailija
35/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän työpaikalla on ollut tapauksia, että omaiset käskeneet pitää ihastuneita vanhuksia erossa toisistaan. Ollaan kyllä tehty selväksi, ettei se ole meidän tehtävä ja heidän äitinsä/isänsä on aikuinen ihminen. Saavat toki itse yrittää.

Vierailija
36/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, n  äiti on ehkä löytänyt sydänystävän, ja hyvä niin! 

Ei taritse olla mitään lesbo kiinnostusta. Ja tuskin Ap,n äiti rupeaa harrastamaan s e k s i ä  tuon ystävän kanssa. 

Toivotaan että on vain ystävä. Ikävä kyllä naisissakin voi olla hyväksikäyttäjiä ja vanhana. Osa nuoristakin voi olla hyväksikäyttäjiä. Eli pitää olla tarkkana. Muistisairas tai mielentilaltaan herkkä voi olla manipuloitu, tukholman syndrooma. Laitokset eivät ole hyviä paikkoja jos kaikenlaista outoa tapahtuu.

Laitoksissa tapahtuu kaikenlaista, vanhusten kesken. Varastellaan toisten tavaroita ym ja osa menee "muistisairauden piikkiin"... Tapellaan, riidellään ja mielistellään. Puhutaan ja keksitään ilkeitä asioita toisesta josta ei tykätä ta halutaan haavoittaa pahoin. Ei ole mikään kiva koti.

Vierailija
37/37 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että mulla olisi siihen mitään sananvaltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme