HS: Häkkänen aikoo kieltää reservistä eroamisen - käyttää todella kylmäävää kieltä
Hallitus se vaan muuttaa lakeja mielensä mukaan. Nyt kohteena on ihmiset jotka ei haluaisi väkttämättä kuolla sodassa.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010198917.html
PUOLUSTUSMINISTERI Antti Häkkänen (kok) otti Kyrönmaa-lehdessäkantaa reservistä eronneiden kasvaneeseen määrään.
Siviilipalveluskeskuksen tietojen mukaan reservistä erosi viime vuonna noin 1650 ihmistä hakemalla täydennyspalveluskoulutukseen. Se on Aseistakieltäytyjäliiton mukaan kaikkien aikojen toisiksi suurin reservinkieltäytyjien määrä. Luku oli korkeampi vain vuonna 2022, jolloin reservistä kieltäytyi 3815 ihmistä.
HÄKKÄNEN kertoi Kyrönmaa-lehdelle aikovansa etsiä keinoja, joiden avulla reservistä eroaminen ei enää jatkossa olisi mahdollista.
Etsin tällä hetkellä oikeudellisia keinoja, että saan lain muutettua niin, ettei pystyisi eroamaan, hän sanoi lehdelle.
Häkkäsen jatkoi aikovansa etsiä pykälät kuntoon.
Yleensä olen löytänyt pykälät kuntoon, ja tässä kevään aikana yritän löytää niin, ettei tällainen reservistä karkaaminen olisi enää mahdollista.
Kommentit (558)
Naisena olen ollut tosi fiksu. En ole käynyt armeijaa enkä lukenut hoitajaksi.
Eli saan lähteä.
Jos on pariskuntia ja mies joutuu sotaan ja nainen jäämään hoitajaksi niin kuka niiden lapset hoitaa. Tuleeko ne lapset meidän muiden naisten mukaan Italiaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos Haavisto sattuis voittamaan, niin lähetän sotilaspassin esikuntaan.
Siellä on jo vessapaperia ihan riittävästi omasta takaa.
Onneksi osaan kieliä. Kähden vaikka Saksaan tai Ruotsiin. Miksi minä naisena jäisin tänne persujen ja venäläisten raiskattavaksi? Puolustamaan tätä hallitusta, joka heikentää naisten työelämää minkä kerkeää. Miksi tänne synnyttäisi yhtään lastakaan?
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, tulevaisuudessa köyhä työmarkkinatuella työkokeilussa oleva nainen voi olla paremmassa asemassa, kuin rikas oikeistopuolueen mies. Nainen saa lähteä Italiaan.
Tiesitkö että saman asian toistaminen 20 kertaa lyhyen ajan sisällä on jo rasittavaa?
Kokoomulaiset miehet vie naisilta parturirahat.
Eli ei jäädä todellakaan tänne, jos tulee konflikti.
Kokoomuslaiset miehet saa itse keitellä ruokansa ja pestä ne maastokuvioiset housut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, tulevaisuudessa köyhä työmarkkinatuella työkokeilussa oleva nainen voi olla paremmassa asemassa, kuin rikas oikeistopuolueen mies. Nainen saa lähteä Italiaan.
Tiesitkö että saman asian toistaminen 20 kertaa lyhyen ajan sisällä on jo rasittavaa?
Sodat voi kestää monta vuotta.
Me naiset ollaan siis monta vuotta Italiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sodan jälkeen kannata palata. Rakennukset paskana eikä uskalla kävellä, kun voi olla maassa vaikka mitä yllätyksiä.
Puolet ketjun viesteistä on iigoreita, jotka hokee: saatana, tämä maa ei ole puolustamisen arvoinen.
Mutta tosiasia on se, että onpa reservissä tai ei, sotatilassa ei kysellä, että oletko nyt varmasti käynyt kertausharjoituksissa.
Ministerien lausunnot nykyhallituksen aikana on kuin suoraan raikkaalta 30- luvulta, Saksasta. Ei vain tämän, vaan muidenkin. Fassehallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hävettää nämä kommentit, vaikka ymmärrän ettei kukaan halua sotimaan. Vilpittömästi - kenen sitten odotatte puolustavan Suomea, jos ette itse ole siihen valmiita?
Vai onko kotimaan kohtalo tosiaan teille "ihassama"?
Heti kun hallitus kaatuu voidaan neuvotella. Tätä hallitusta en puolusta.
ei siinä mitään hallitusta puolusteta vaan MAATA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa on komeita palomiehiä.
Suomalaisia palomiehiä ei edes näe koskaan.
En tiedä kuka meidän kaupungissa on palomiehinä.
Jos haluat nähdä muutenkin suomalaisen miehen esim. upseerin vaatteissa niin pitää mennä nettiin katsomaan kuvia.
Jos tulee konflikti niin mikään ei innosta jäämään tänne.
Nuo upseerit ja palomiehet on täysin ventovieraita ihmisiä jota ei livenä näe.
Suomi ei houkuttele jäämään tänne, jos tulee konflikti.
Maa on täynnä ventovieraita miehiä, yhtä ventovieraita kuin Italialaiset joten voi yhtä hyvin lähteä sinne.
Naisia ei ole otettu mihinkään armeijan vapaa-ajaln juttuihin mukaan. Täytyy asua varuskunta kaupungissa, että joskus edes näkee jotain.
Kuka haluaa jäädä maahan, jossa oikeisto puolueiden miehet haukkuvat työttömiä naisia. Osaavatko itse leipoa edes täytekakkua?
En ole koskaan jutellut poliisin tai palomiehen kanssa tai upseerin.
Jos tulee konflikti niin pakkaan tavarat ja lähden.
En ole kuullut miesten puolustavan sijaisuuksia tekeviä naisia oikeisto hallitukselle.
Miksi jäisin maahan jossa naisia haukutaan eikä yksikään palomies tai poliisi tai upseeri ole jutellut koskaan minulle mitään, sanonut edes moi.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan jutellut poliisin tai palomiehen kanssa tai upseerin.
Jos tulee konflikti niin pakkaan tavarat ja lähden.
En ole kuullut miesten puolustavan sijaisuuksia tekeviä naisia oikeisto hallitukselle.
Miksi jäisin maahan jossa naisia haukutaan eikä yksikään palomies tai poliisi tai upseeri ole jutellut koskaan minulle mitään, sanonut edes moi.
Minua lyötiin baarissa päähän lujaa. Lyöjä oli mies ja järjestyksenvalvoja kysyi haluatko jäitä.
Siinä se miesten huolehtiminen.
Poliiseja ei ole koskaan missään jos niitä tarvitsisi.
Lähden Italiaan, jos tulee konflikti.
Puolustan Arto Satosen kermavaahdolla täytettyä munkkipossua ja Juhana Vartiaisen tryffeleitä kuin omaani!
Joutuuko Mestari Halla-aho nyt suorittamaan vihdoinkin varusmiespalveluksen, kun näin häkkänen vaatii?
Ei tee mieli kasvattaa tykinruokaa puolustamaan näitä. Karmea ajatuskin. Ei ihme, ettei syntyvyys tule nousemaan.
Vierailija kirjoitti:
Joutuuko Mestari Halla-aho nyt suorittamaan vihdoinkin varusmiespalveluksen, kun näin häkkänen vaatii?
Ei siinä muu auta. Mestarille pidennetty 12 kk palvelus.
Olen yli 40 enkä ole koskaan jutellut yhdenkään suomalaisen palomiehen kanssa. Kertoo jotain suomalaisesta yhteiskunnasta.
Vanhempia naisia haukutaan muutenkin.
Peskööt itse varusteensa, jos tulee konflikti.
Mitä hyötyä on olla palomies naisten takia. Naiset ei koskaan näe sinua palomiehen vaatteet päällä paitsi jos joutuu onnettomuuteen. Kaupassa kun kävelet siviilivaatteet päällä niin kukaan ei edes katsoa sua päin.
Eli täytyy oikeasti tykätä siitä työstä mitä tekee.
Suomalaisia on vain 5,5 miljoonaa.
Eli työttömät naiset mahtuu oikein hyvin muihin maihin.