Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Häkkänen aikoo kieltää reservistä eroamisen - käyttää todella kylmäävää kieltä

Vierailija
01.02.2024 |

Hallitus se vaan muuttaa lakeja mielensä mukaan. Nyt kohteena on ihmiset jotka ei haluaisi väkttämättä kuolla sodassa.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010198917.html

PUOLUSTUSMINISTERI Antti Häkkänen (kok) otti Kyrönmaa-lehdessäkantaa reservistä eronneiden kasvaneeseen määrään.

Siviilipalveluskeskuksen tietojen mukaan reservistä erosi viime vuonna noin 1650 ihmistä hakemalla täydennyspalveluskoulutukseen. Se on Aseistakieltäytyjäliiton mukaan kaikkien aikojen toisiksi suurin reservinkieltäytyjien määrä. Luku oli korkeampi vain vuonna 2022, jolloin reservistä kieltäytyi 3815 ihmistä.

HÄKKÄNEN kertoi Kyrönmaa-lehdelle aikovansa etsiä keinoja, joiden avulla reservistä eroaminen ei enää jatkossa olisi mahdollista.

Etsin tällä hetkellä oikeudellisia keinoja, että saan lain muutettua niin, ettei pystyisi eroamaan, hän sanoi lehdelle.

Häkkäsen jatkoi aikovansa etsiä pykälät kuntoon.

Yleensä olen löytänyt pykälät kuntoon, ja tässä kevään aikana yritän löytää niin, ettei tällainen reservistä karkaaminen olisi enää mahdollista.

Kommentit (558)

Vierailija
101/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti. Wtf? Meillä on puolustusministeri (!!??!!!) joka julkisesti sanoo, että meidän puolustus vaarantuu 1650 lähtijästä!! Joutaisi maanpetoksesta vankilaan. Siis tämä läpiä päähänsä puhuva ministeri. Onko tämä vähän tyhmä. Retorinen kysymys huom. 

Kyse on todennäköisesti enemmän kokoomukselle tyypillisestä alistamisenhalusta. Se on näkynyt tämän hallituksen toiminnassa alusta alkaen. Sanellaan muille, miten maan pitää maata. Haistatellaan ay-liikkeelle ja leikataan sosiaaliturvaa ja edistetään turhaa miljardirataa. Ei mitään pyrkimystä aitoon keskusteluun ja sovinnaiseen vuoropuheluun, vain ylimielistä sanelua ja käskyttämistä. 

Vierailija
102/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä omaa kylää voin puolustaa, mutta yhdenkään kokkarin kartanoa en. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa karkurit ajoissa opettelemaan venäjää ettei tule kielimuuria kun ne teidän naapuriin muuttaa tai ehkä teidän taloon

Vierailija
104/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen puolustaminen kuulosti itsestään selvyydeltä kunnes joku mainitsi satosen ja vielä vartiaisenki. No onneksi itse ei tarvi erota reservissä. Vapautettu tapaturmassa loukkaantumisen takia. Armeijan olen kyllä käynyt. Mutta ihmetyttää kun päättäjät ovat hokeneet Suomen korkeasta maanpuolustus tahdosta. Miksi nyt näin?

Vierailija
105/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne katosivat Nato-jäsenyyden ja USAn kanssa tehtyjen sopimusten tarjoama turva? Eikös niiden pitänyt käytännössä estää Venäjän hyökkäilyt?

Mäkin muistan, että meillä oli kuulemma muutama vuosi sitten tavattoman turvatonta täällä Venäjän uhan alla ja sitten kun julistauduttiin Venäjän viholliseksi ja alettiin aseistamaan Ukrainaa ja liityttiin Natoon, niin sitten meille tuli turvallista. Oliko lehdet ja poliitikot väärässä kaiken aikaa, vai mikä tässä on takana? Voisko olla, että meidän kansaa pikkasen jopa narrattiin? Eipä silti, että tässä olisi kansalta koskaan mitään kysytty, vaan hypättiin moinen turha demokratia nopeasti yli.

Vierailija
106/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hävettää nämä kommentit, vaikka ymmärrän ettei kukaan halua sotimaan. Vilpittömästi - kenen sitten odotatte puolustavan Suomea, jos ette itse ole siihen valmiita?

Vai onko kotimaan kohtalo tosiaan teille "ihassama"?

Ei tässä siitä ole kysymys. Vaan siitä että meillä on susityhmä ministeri, joka ei tajua mitä vahinkoa tuollainen harkitsematon egobuustailu tekee. Olkoonkin joku peräkylän kunta-aviisi, jossa noita aivo pier ujaan päästelee, mutta silti. Puolustusministeri ei voi tuollaista julkisesti sanoa. Ainakaan vaikuttamatta täydelliseltä uunolta. 

Vierailija
107/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei sada Stubbin laariin, sanon vaan. Häzän kosto. 

Vierailija
108/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut, että reservissä olo on pienempi paha kuin 5 päivää täydennyspalvelusta jossain toisella paikkakunnalla, mutta Häkkänen tekeekin nyt tarjouksen, joka saa miettimään asiaa uudelleen.

Vierailija
109/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkakaa karkurit ajoissa opettelemaan venäjää ettei tule kielimuuria kun ne teidän naapuriin muuttaa tai ehkä teidän taloon

Mitä välii? Mikä muuttuis? Eihän kokoomuskaan kuuntele eikä ymmärrä muiden puhetta. 

Vierailija
110/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itse kommunistit ja nykyisen "porvariston" kuin omat taskuni.

Tulevassa sodassa nykyisellä kokoonpanolla väkeä kuolisi vain suhteettomat määrät ja "rauhakin" olisi vain pelkkä häpeä rauha.

Terveisin

Tekijä

Vierailija
111/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omistavan luokan on mentävä ensin ja eteen puolustautumaan. Mitä sinne usuttaa jo ennestään köyhää ja syrjäytettyä porukkaa. Häzintuskin on saanut tähän asti kerran päivässä keiton kanssa syödä. Tuskin se siitä sotimalla eliitin puolesta paranee. Ei edelliselläkään kerralla 80 v sitten, vaikka hyötyjät ylistää nyt kun hyötyivät itse. 

Vierailija
112/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Häkkäsellä ole valtuuksia tuohon. Luultavasti vaatisi perustuslain muutoksen- tai siis sen yli kävelyn, mutta sehän ei perskokkareille ole ongelma.

Onhan hallitus jo uhonnut, että tarvittaessa kajotaan perustuslakiin, jotta saadaan heidän uudistukset läpi.

Tämä on oikeasti aivan järkyttävää. Ei vapaassa demokratiassa ja oikeusvaltiossa voi näin toimia.

Mikä sotakiima muutenkin siellä Kokoomuksessa oikein on vallalla? Stubbi hokee NATOa, aseita ja ydinaseita jokaisessa vaalitentissä. Onneksi Itänaapurissa ei ainakaan vielä ole tuosta revitty otsikkoja. Todella pelottaa, että jos Stubb valitaan, ollaanko kohta sodassa Venäjän kanssa.

Perustuslakia ei tarvitse muuttaa, eikä kenelläkään ole sotakiimaa. Sinä olet vain herännyt unilta vaalitenttien myötä. Jos et ole seurannut tilannetta, uutisia yms, niin hyvä, että heräsit. Joko olet varautunut? Hanki 112 appi ja lue toimintaohjeet. Onko edes kotivara kunnossa?

Vierailija
113/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä välii? Mikä muuttuis? Eihän kokoomuskaan kuuntele eikä ymmärrä muiden puhetta. 

Ja kokoomuskin pakottaa monet muuttamaan kodeistaan. Muutos ei tosiaan olisi niin suuri kuin äkkiseltään voisi ajatella. Ainakaan rajat eivät sen jälkeen enää vuotaisi sisäänpäin.

Vierailija
114/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kokkareet  ja persut tapatuttavat omat mukulansa ensiksi. 

Vierailija
115/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi todella mieli esittää näitä va lo päitä äänestäneille kysymys että kuinka meni niinku omasta mielestä. Nämähän on ihan täysiä idi oott eja. 

Vierailija
116/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häivyin reservistä jo vuonna 2013 ja oli hyvä päätös. Tosin olisi pitänyt sivari käydä alunperinkin. Minä itse päätän mihin sotaan lähden ja ammunko. En halua ketään toista ihmistä tappaa. Enkä tosiaan minkään häkkästen, orpojen, ym puolesta ala myöskään kuolemaan. Vaikka pidänkin tässä tilanteessa natojäsenyyttä hyvänä asiana niin minusta tämäkin on hyvin kyseenalaista että suomen armeijan käynyt ei pääsisi eroon reservistä joka on nykyään natoreservi. Sairasta puhetta jos tuo on totta. 

Vierailija
117/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö natolle makseta juuri siitä että puolustavat tarvittaessa....

Ei jotkut muut meitä puolusta vaan me itse. Eihän muut maat laita kuin tietyn määrän sotilaita tänne vaaraan. Kun ne loppuu, se on voi voi. 

Aina ja ikuisesti. Lukee jo suomenlinnassakin jälkipolville tämä viisaus, että Älkää luottako vieraan apuun. 

Hallitus leikkaa ansiosidonnaisen. 

Jos tulee jotain niin naisena lähden toiseen maahan. Se on  voi voi. On sitä muissakin maissa komeita palomiehiä. 

Vierailija
118/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Häkkäsellä ole valtuuksia tuohon. Luultavasti vaatisi perustuslain muutoksen- tai siis sen yli kävelyn, mutta sehän ei perskokkareille ole ongelma.

Onhan hallitus jo uhonnut, että tarvittaessa kajotaan perustuslakiin, jotta saadaan heidän uudistukset läpi.

Tämä on oikeasti aivan järkyttävää. Ei vapaassa demokratiassa ja oikeusvaltiossa voi näin toimia.

Mikä sotakiima muutenkin siellä Kokoomuksessa oikein on vallalla? Stubbi hokee NATOa, aseita ja ydinaseita jokaisessa vaalitentissä. Onneksi Itänaapurissa ei ainakaan vielä ole tuosta revitty otsikkoja. Todella pelottaa, että jos Stubb valitaan, ollaanko kohta sodassa Venäjän kanssa.

Perustuslakia ei tarvitse muuttaa, eikä kenelläkään ole sotakiimaa. Sinä olet vain herännyt unilta vaalitenttien myö

Kyllä monella selvästikin on sotakiima. Sen ymmärtäisi paremmin, jos Suomi ei olisi päässyt Natoon. Mutta nythän meidän piti olla turvassa. Häkkänenkin on sanonut niin.

Vierailija
119/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö natolle makseta juuri siitä että puolustavat tarvittaessa....

Ei jotkut muut meitä puolusta vaan me itse. Eihän muut maat laita kuin tietyn määrän sotilaita tänne vaaraan. Kun ne loppuu, se on voi voi. 

Aina ja ikuisesti. Lukee jo suomenlinnassakin jälkipolville tämä viisaus, että Älkää luottako vieraan apuun. 

Hallitus leikkaa ansiosidonnaisen. 

Jos tulee jotain niin naisena lähden toiseen maahan. Se on  voi voi. On sitä muissakin maissa komeita palomiehiä. 

Ei ole omistusasuntoa Suomessa eli ei ole kotia Suomessa. Vuokralla voi asua muissakin maissa. 

Vierailija
120/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häivyin reservistä jo vuonna 2013 ja oli hyvä päätös. Tosin olisi pitänyt sivari käydä alunperinkin. Minä itse päätän mihin sotaan lähden ja ammunko. En halua ketään toista ihmistä tappaa. Enkä tosiaan minkään häkkästen, orpojen, ym puolesta ala myöskään kuolemaan. Vaikka pidänkin tässä tilanteessa natojäsenyyttä hyvänä asiana niin minusta tämäkin on hyvin kyseenalaista että suomen armeijan käynyt ei pääsisi eroon reservistä joka on nykyään natoreservi. Sairasta puhetta jos tuo on totta. 

Minusta on ylipäänsä sairasta opettaa juuri ja juuri täysi-ikäistyneille pojille tappamista ja pakottaa heidät vannomaan vala, joka mukamas sitoo heitä kuolemaan asti. Sellainen jos mikä sopii Venäjälle mutta ei sivistysvaltioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä