Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Häkkänen aikoo kieltää reservistä eroamisen - käyttää todella kylmäävää kieltä

Vierailija
01.02.2024 |

Hallitus se vaan muuttaa lakeja mielensä mukaan. Nyt kohteena on ihmiset jotka ei haluaisi väkttämättä kuolla sodassa.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010198917.html

PUOLUSTUSMINISTERI Antti Häkkänen (kok) otti Kyrönmaa-lehdessäkantaa reservistä eronneiden kasvaneeseen määrään.

Siviilipalveluskeskuksen tietojen mukaan reservistä erosi viime vuonna noin 1650 ihmistä hakemalla täydennyspalveluskoulutukseen. Se on Aseistakieltäytyjäliiton mukaan kaikkien aikojen toisiksi suurin reservinkieltäytyjien määrä. Luku oli korkeampi vain vuonna 2022, jolloin reservistä kieltäytyi 3815 ihmistä.

HÄKKÄNEN kertoi Kyrönmaa-lehdelle aikovansa etsiä keinoja, joiden avulla reservistä eroaminen ei enää jatkossa olisi mahdollista.

Etsin tällä hetkellä oikeudellisia keinoja, että saan lain muutettua niin, ettei pystyisi eroamaan, hän sanoi lehdelle.

Häkkäsen jatkoi aikovansa etsiä pykälät kuntoon.

Yleensä olen löytänyt pykälät kuntoon, ja tässä kevään aikana yritän löytää niin, ettei tällainen reservistä karkaaminen olisi enää mahdollista.

Kommentit (558)

Vierailija
61/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotien aikaan, suomen sotakieltäytyjät, asui metsässä korsussa,ei ollut aikaa etsiä ,ellei vahingossa löytynyt. mikään laki ei pysty ihmisen omaa valintaa estään.jotkut otti vapaaehtoisesti, napin otsaan, kun ei ollut sisällissodan jälkeen hinkua puolustaan ,eliitin kartanoja. kamala juttu jos tosiaan on tollasta häkkänen kaavaillut.

suomen köyhällä ei ole mitään puolustettavaa. ennen sotilaalla oli  oma maatila nyt ei ole edes omaa asuntoa.ei oikein omaa maatakaan enää.että eri asia nyt sodat.

Vierailija
62/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, pitääpä erota nopeasti sitten.

Jep. Luulen, että tällä Häkkänen ulostulolla ei ole ihan toivottu vaikutus :D

Mä haen sut sotilaspoliisina rintamalle vaikka oisit eronnuki reservistä. Jos et lähe käy sulle Pekuriset.

Ei jostain syystä pelota pätkääkään.

Jos et ois pelkuri niin et sä haluais erota reservistä.

Niin lapsellinen kommentti, taas kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun jo valmiiksi ulkomailla.

Vierailija
64/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, pitääpä erota nopeasti sitten.

Jep. Luulen, että tällä Häkkänen ulostulolla ei ole ihan toivottu vaikutus :D

Mä haen sut sotilaspoliisina rintamalle vaikka oisit eronnuki reservistä. Jos et lähe käy sulle Pekuriset.

Saatko orgasmeja tuollaisilla fantasioilla?

Pelosta vapisevien tyyppien kiinni juokseminen ja hallintaotteeseen vääntäminen maahan on hauskaa.

Vartijana oon sen verran monta kaljavarasta juossu kiinni et se pakokauhu mikä niillä joskus näkyy on aika hauskaa.

Tässä onkin joillekin vartijoille luettu tuomioita väkivallan käytöstä. Jotkut saavat kiksejä heikompien alistamisesta. Korvaa varmaan elämän puutteita.

Vierailija
65/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne katosivat Nato-jäsenyyden ja USAn kanssa tehtyjen sopimusten tarjoama turva? Eikös niiden pitänyt käytännössä estää Venäjän hyökkäilyt?

Vierailija
66/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Armeijan keskeyttäminen, siviilipalvelus. Hyviä vaihtoehtoja, jos ei halua asepalvelukseen.

Onneksi on myös miehiä ja naisia, jotka puolustavat maata. 

Minulta ei kysytty mieltä; ei naisten asepalvelusta ollut vielä. Pojat oli polleina ja itseensä tyytyväisen kuuloisia armeija-iässä. Tyttöjen osa oli keksiä muuta hyödyllistä tapaa viettää välivuotta. 

Pojat sai hyvin lisäpisteitä intin käymällä opiskelemaan pyrkiessä. Monet kertoivat lihoneensa intissä kun oli kahvia ja pullaa mätetty. Armeijan käynyt nuorukainen sai töitä kuulemma helpommin kuin se joka ei ollut halunnut tai kelvannut tai viitsinyt.

Varmaan teille kuitenkin sopii että joku niitä aseita käyttää ja puolustaa teidänkin henkeänne. En edes kysy sitä. 

Maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia, myös naisia, kuten hyvin tiedätte.

Jospa tekin intin käyneet karkurit edes huolehditte että olette terveitä ja hyvässä fyysisessä kunnossa, ettei teitä sentään tarvitse ruveta kantamaan. Lapsia te ette ainakaan synnytä ettekä imetä, ettekä teksistä päätellen myöskään hoida.

Vierailija
67/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol yllätyittekö te?

Mun ukki ja anoppi varotteli noista eläessään. Tuntui silloin että laulavat aina samaa laulua, mutta ihan syystäkin.

Vierailija
68/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään omistettavaa tai maata mitä voisi puolusta. Muiden omaisuutta ei kiinnosta puolustaa ja rikkaita, jotka ei sotaan kuitenkaan itse mene.

En ole huonompi kuin he jotka omistavat jotain. Joten en kyllä ajatellut tuhlata ainoaa elämääni heidän vuokseen.

Vierailija
69/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun jo valmiiksi ulkomailla.

Joo, ihan varmasti!😴

Se on sitten huono paikka, kun vauvapalsta  on todellisinta ja kiinnostavinta tekemistä.

Vierailija
70/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko oikeasti että reservistä eroaminen on ikinä tarkoittanut mitään? Sodan syttyessä lakeja voi muuttaa huomattavasti nopeammin kuin rauhan aikana, joten reservistä eroamisen mahdollisuutta on tarjottu, jotta voidaan tietää ketkä haetaan kodeistaan ensin. On aika huono idea muuttaa tätä järjestelmää, koska tulevaisuudessa ei voida keskittää resursseja rintamakarkureihin yhtä tehokkaasti. 

Mitä hyötyä sinä vatipäinen idioottivajakki kuvittelet olevan siitä, että resursseja käytetään hullun lailla joidenkin karkureiden etsimiseen? Kukaan ei uhraa vastahakoisten karkurien etsimiseen oikeassa elämässä mitään resursseja, kun siitä ei ole yhtään mitään hyötyä. Paljon hyödyllisempää on käyttää ne, jotka sinä etsimään lähettäisit siellä rintamalla kuin haaskata tyhjänpäiväiseen etsimiseen ne resurssit ja sen tuloksena saadaan sinne rintamalle vain parhaillaan hyödytöntä ja pahimmillaan kaikille vaarallista porukkaa. 

Puolustusvoimat ei käytännössä tee yhtään mitään sellaisilla henkilöillä, joita ei ole kertautettu vuosikausiin eikä kertausharjoituksista ole yhtään mitään hyötyä kohdennettuna niille, jotka eivät vastustavat sitä kaikin keinoin. Pakotettu kun pistää sen koko harjoituksen osaltaan pelleilyksi ja se on pirun paljon haitallisempaa kuin se, että jos joku tekee reservin kieltäytymisen. 

Häkkäsellä on ollut yleensä ihan hyviä ajatuksia. Tällä kertaa tämä reservin kieltäytymisen estäminen oli kyllä typerääkin typerämpi aivopieru. Tekeekö hallituksessa seura kaltaisekseen idiootiksi?

Siihen on syynsä, miksi puolustusvoimatkaan ei kannata tätä sekopäähäkkäsen ideaa. Puolustusvoimat nimittäin tajuavat sen, että siitä on vain haittaa puolustukselle. 

Vierailija
71/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sotien aikaan, suomen sotakieltäytyjät, asui metsässä korsussa,ei ollut aikaa etsiä ,ellei vahingossa löytynyt. mikään laki ei pysty ihmisen omaa valintaa estään.jotkut otti vapaaehtoisesti, napin otsaan, kun ei ollut sisällissodan jälkeen hinkua puolustaan ,eliitin kartanoja. kamala juttu jos tosiaan on tollasta häkkänen kaavaillut.

suomen köyhällä ei ole mitään puolustettavaa. ennen sotilaalla oli  oma maatila nyt ei ole edes omaa asuntoa.ei oikein omaa maatakaan enää.että eri asia nyt sodat.

Haluatko sitten, että antaudumme kaikki ja vihollinen miehittää tämän maan ja tuo tänne oman yhteiskuntajärjestyksensä, lakinsa, valtansa, poistaa ihmisoikeudet ja demokratian?

Minua ketuttaa moni asia tässä maassa ja moni ihminenkin. Pelkään, että tänne tulee sota ja olen myös kauhuissani siitä, että läheiseni kärsisivät sodassa tai kuolisivat. Tästä huolimatta tai juuri siksi olen valmis puolustamaan tätä maata ja yhteiskuntajärjestystä, koska halua asua täällä, enkä jossain muualla.

Vierailija
72/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukrainassa on rintamalle laitettu nuoria naisia, kun siellä naiset käyny armeijaa tai jotain äärioikeisto puolustusjoukkoja harrastanut.myös alkuraskaudessa olevia, tupattu väkisin rintamalle.en halua tota hulluutta suomeen. ukrainassa on jotain 20 miljoonaa?populaa, suomessa ei ole siksi ajatus suomesta, jonain sotahulluna maana, on järjetön.

ukrainassa on sotalait,pakettiauto kiertää kaupunkia ja sotapoliisi lappaa kadulla kulkevat väkisin rintamalle. ukrainalla ollut linnoitettuja kaupunkeja paljon ja ihan hyviä varustuksia ym. suomessa ihan eri meiningit lisäksi suomessa harva asutus. siis sodan estäminen, on se fiksuin teko. kiinalaisen sotataidon opetus,voita ilman sotaa ,eli vältä sotiminen, on yksi taktiikka legit.

Vierailija
73/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkkänen aikoo etsiä keinot, ettei reservistä eroaminen olisi enää jatkossa mahdollista. Häkkänen kertoo uusista ehdotuksistaan Kyrönmaa-lehden erikoishaastattelussa.

Etsin tällä hetkellä oikeudellisia keinoja, että saan lain muutettua niin, ettei pystyisi eroamaan.

Mitä keinoja?

Etsin pykälät kuntoon. Yleensä olen löytänyt pykälät kuntoon, ja tässä kevään aikana yritän löytää niin, ettei tällainen reservistä karkaaminen olisi enää mahdollista.

Häkkänen ei yksinkertaisesti pidä isänmaallisena sitä, että reservistä erotaan. Tästä syystä hän haluaa puuttua asiaan.

MINÄMINÄMINÄ. Mitä Petteri tuohon sanoo? Oliko asiasta sovittu hallitusohjelmassa?

Vierailija
74/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Kekkonen varoitti kokoomuksesta, anteeksi, kokomustasta

Vierailija
75/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakunnansyyttäjä Toi viainen (vihr), en sano, että löysi vaan keksi pykälät jopa takautuvaan lainsäädäntöön, jota demokratiassa ei tunneta. Että se siitä "lakien muuttamisesta mielensä mukaan".

Vierailija
76/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli erota reservistä mutta toisaalta haluaisin kyllä puolustaa ihastustani Suomen Syöministeri Arto Satosta.

Juuri näin. Puolustaisin Suomea, mutta jo pelkkä ajatus, että tuota saastaista sössöttävää kampaviinerisyöttöporsasta pitäisi puolustaa saa aikaan inhonväristyksiä.

Vierailija
77/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten ois voinut tätä maata puolustaakin, mutta enää täällä ei ole mitään puolustettavaa. Tyhmä kansa, joka perskokkareita kumartaa, persut jotka takkiaan kääntää, kokkareet rahan kiilto silmissä ja oikeistofantasiat tulilla. Juu ei kiitos enää. 

Vierailija
78/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että ilmoittaa tästä näin näkyvästi. Ehtii halukkaat vielä erota ennenku paukkuu (2025?) :)

Persut, alkakaas pakata. Pääsette maistamaan kivaa pakolaiselämää.

Vierailija
79/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hävettää nämä kommentit, vaikka ymmärrän ettei kukaan halua sotimaan. Vilpittömästi - kenen sitten odotatte puolustavan Suomea, jos ette itse ole siihen valmiita?

Vai onko kotimaan kohtalo tosiaan teille "ihassama"?

Vierailija
80/558 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sitten, että antaudumme kaikki ja vihollinen miehittää tämän maan ja tuo tänne oman yhteiskuntajärjestyksensä, lakinsa, valtansa, poistaa ihmisoikeudet ja demokratian?

Minua ketuttaa moni asia tässä maassa ja moni ihminenkin. Pelkään, että tänne tulee sota ja olen myös kauhuissani siitä, että läheiseni kärsisivät sodassa tai kuolisivat. Täst

Mä lähden ruotsiin ja siitä norjaan. Rajalla kun asun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi