Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsille ok antaa sokeroitua jogurttia ja viiliä? Esim. Mansikkajogurttia tai Viilistä? Vai pitäisikö olla maustamatonta?

Vierailija
01.02.2024 |

Kun piilosokerista usein varoitellaan niin onko nuo tavalliset kaupan maustetut jogurtit ok välipaloja ja iltapaloja lapsille?

Esim. Mansikkajogurtti, Viilis, Jacky, jne

Vai pitäisikö antaa ihan maustamatonta vaikka myslin kanssa? Suostuuko lapsi syömään niin hapokasta?

Kommentit (178)

Vierailija
161/178 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein pientä vertailua eri jogurttien sokerimäärillä. Jokainen tehköön valintansa itse.

Valio mansikkajogurtti 9,7 g/100 g

Valio luonnonjogurtti+ uuniomena 6,4 g/100 g

Valio kreikkalainen uuniomena 12 g/100 g

Valio luomu luonnonjogurtti 4,6 g/100 g

Juustoportti hyvin uuniomena 5,9 g/100 g

Juustoportti AB luonnonjogurtti 4,2 g/100 g

Arla Luonto+ mansikka 7,3 g/100 g

Arla mansikkajogurtti 10 g/100 g

Arla maustamaton AB 4,6 g/100 g

Valio päärynäviilis 8,8g/100g

Mielenkiintoinen vertailu. Kiitos vaivannäöstä

Vierailija
162/178 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas moni aloittaa aamun sokeripommilla? Mukava piristysruiske verensokerille.

En pommista puhuisi, mutta kyllä niistä energiaa saa. Joskus meillä pääateria on hyvin niukka nopeiden hiilihydraattien osalta ja sellaisen jälkeen iltalenkki tuntuu kuin pohkeissa olisi lyijypainot. VHH sopii dieettinä parhaiten sohvaperunoille.

Tietenkin tuntuu raskaalta, jos välillä on vähillä hiilareilla. Jos noudattaa jatkuvasti vhh-ruokavaliota, tuollaista reaktiota ei ole. Joten turhaan liität tuon tuohon ruokavalioon. Vhh:lla kyllä liikkuminen onnistuu aivan hyvin.

Ai kuinka moni suorituskykyä hakeva huippu-urheilija on vhh-dieetillä? Ei yksikään.

Jada, jada. Vaikkei yrittäisi lyödä ennätyksiä, liikunta on kymmenen kertaa miellyttävämpää, kun on energinen olo ja juoksuaskel kevyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/178 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi saa vapaasti syödä sokerijogurttia ja -viiliä välipalana. Hampaat kunnossa ja painon kanssa ei ongelmaa. Sama itselläni, ennen lasta kiikuin jopa alipainon rajoilla. Keinomakeutettuja tuotteita en anna ikinä, siitä olen tarkka.

Vierailija
164/178 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas moni aloittaa aamun sokeripommilla? Mukava piristysruiske verensokerille.

En pommista puhuisi, mutta kyllä niistä energiaa saa. Joskus meillä pääateria on hyvin niukka nopeiden hiilihydraattien osalta ja sellaisen jälkeen iltalenkki tuntuu kuin pohkeissa olisi lyijypainot. VHH sopii dieettinä parhaiten sohvaperunoille.

Tietenkin tuntuu raskaalta, jos välillä on vähillä hiilareilla. Jos noudattaa jatkuvasti vhh-ruokavaliota, tuollaista reaktiota ei ole. Joten turhaan liität tuon tuohon ruokavalioon. Vhh:lla kyllä liikkuminen onnistuu aivan hyvin.

Ai kuinka moni suorituskykyä hakeva huippu-urheilija on vhh-dieetillä?

Kyllä näin on. Vhh-ruokavalio on siihen tosi sopiva.

Vierailija
165/178 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson purkin taakse kun mietin uuden tuotteen ostamista

Vierailija
166/178 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi saa vapaasti syödä sokerijogurttia ja -viiliä välipalana. Hampaat kunnossa ja painon kanssa ei ongelmaa. Sama itselläni, ennen lasta kiikuin jopa alipainon rajoilla. Keinomakeutettuja tuotteita en anna ikinä, siitä olen tarkka.

Internetin ja somen varjopuolia, että jokainen voi teeskennellä mutuasiantuntijaa, vaikkei ymmärrä fysiologiasta, biokemiallisista reaktioista juuri mitään ja täten osaa hahmottaa edes lukemansa julkaisun merkitystä.

Vierailija
167/178 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa totutaan tiettyyn makumaailmaan. Vanhemmat voi näyttää esimerkkiä hyvistä valinnoista.

Vierailija
168/178 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausta  itse  viilit  ja  jugurtit, hirveesti  niissä on  sokeria.

Vierailija
169/178 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Internetin ja somen varjopuolia, että jokainen voi teeskennellä mutuasiantuntijaa, vaikkei ymmärrä fysiologiasta, biokemiallisista reaktioista juuri mitään ja täten osaa hahmottaa edes lukemansa julkaisun merkitystä.

Hmmm, en nyt tiedä, oliko tuo moite minulle vai niille, jotka välttelevät kaikkea sokeria. Mutta joka tapauksessa en itse koe sokeriviilivälipaloja yhtään ongelmana. Virvoitusjuomia meillä ei juoda. Lapsikin syö marjoja 2 dl päivässä ja syö muutenkin hyvin ja on aktiivinen. Joku sokeriviilivälipala siinä nyt on vain tippa meressä ja kokonaisuutena turhaa niuhotusta.

Vierailija
170/178 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, en nyt tiedä, oliko tuo moite minulle vai niille, jotka välttelevät kaikkea sokeria. Mutta joka tapauksessa en itse koe sokeriviilivälipaloja yhtään ongelmana. Virvoitusjuomia meillä ei juoda. Lapsikin syö marjoja 2 dl päivässä ja syö muutenkin hyvin ja on aktiivinen. Joku sokeriviilivälipala siinä nyt on vain tippa meressä ja kokonaisuutena turh

Se oli niille, jotka pitävät sokereita heroiinin kaltaisena huumeena.

Vierailija
171/178 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana voin taas todeta, että äiti on toiselle äidille aina susi. Miksi ette voi koskaan tukea toisianne vaan heti olette tuomitsemassa ja paistattelemassa ylemmyydentunnossanne kun joku tekee jotain eri tavalla kuin itse? Ihan oikeasti, kyse on jogurtista jota varmaan teille itsellenne syötettiin päivittäin ja ihan elossa olette. Ei ihme, että syntyvyys laskee kun edes te äiti-ihmiset ette keskenänne tue toisianne! Sitten ihmetellään mistä lapsivihamieleisyys kumpuaa! No, ihan teiltä itseltänne ja siitä toistenne tuomitsemisesta. Onko oikeasti niin, että elämässänne ei ole mitään muuta mistä saisitte onnistumisen kokemuksia kuin toisen äidin lyttääminen jotta itse tunnet itsesi paremmaksi äidiksi?

Vierailija
172/178 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana voin taas todeta, että äiti on toiselle äidille aina susi. Miksi ette voi koskaan tukea toisianne vaan heti olette tuomitsemassa ja paistattelemassa ylemmyydentunnossanne kun joku tekee jotain eri tavalla kuin itse? Ihan oikeasti, kyse on jogurtista jota varmaan teille itsellenne syötettiin päivittäin ja ihan elossa olette. Ei ihme, että syntyvyys laskee kun edes te äiti-ihmiset ette keskenänne tue toisianne! Sitten ihmetellään mistä lapsivihamieleisyys kumpuaa! No, ihan teiltä itseltänne ja siitä toistenne tuomitsemisesta. Onko oikeasti niin, että elämässänne ei ole mitään muuta mistä saisitte onnistumisen kokemuksia kuin toisen äidin lyttääminen jotta itse tunnet itsesi paremmaksi äidiksi?

Sokerin syönnin tukeminen ei ole mitenkään viisasta.

Vierailija
173/178 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokerin syönnin tukeminen ei ole mitenkään viisasta.

Älä sitten syötä sokeria omalla lapsellesi mutta se, että joku toinen äiti antaa lapselleen sokerilla maustetun jogurtin ja sinä tunnet sitten ylemmyyttä siitä vanhempana on oikeasti todella huolestuttavaa. Pitäisikö teidän tuomitsijoiden ja itsenne paremmaksi nostavien äitien oikeasti hankkia jotain sisältöä elämäänne! Miksi et vain voi todeta, että jokainen perhe tekee omalla tavallaan ja jokainen vanhempi päättä mitä hänen lapsensa saavat syödä. Nyt on ihan oikeasti kyse jogurtista eikä siitä että lapsi ei saisi mitään muuta kuin sokeria syödäkseen.

Vierailija
174/178 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo sinun viesti mitään positiivisuutta lisännyt.

Vierailija
175/178 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo sinun viesti mitään positiivisuutta lisännyt.

Oo, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Vierailija
176/178 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valion maustamaton A+ on todella hyvää. Sellaisenaan tai lisukkeiden kanssa.

Vierailija
177/178 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa oli mansikkajogurttia ja hedelmäpommia, mutta ei tulisi enää nykyään ostettua

Vierailija
178/178 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niuhottaisitte ennemmin karkkipäivistä ja limppareista. Jugurtti sentään on ruokaa sokeroitunakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän