Voisiko olla migreeniä, 6v tytöstä kyse?
Eli tilanne on tämä. Tytöllä on silloin tällöin, ei kovin usein, päiviä, jolloin (useimmiten juuri aamu) aamu alkaa näin.
Lapsi valittaa huonoa oloa tai juoksee oksentamaan. Sitä ennakoi käsien tärinä. Iltapäivällä tai viimeistään illalla tilanne on ohi.
Päätä ei kuulemmä särje.
Mutta jotenkin kuulostaa samantyyliseltä kuin omat migreenini.
Itsekin joudun oksentelemaan tuolloin. Itse huomaan sen voimistuneina hajuina ja päänsärkynä, joka vain voimistuu...
Kommentit (6)
Mun oireet olivat päänsärky ja valoherkkyys. Ei muuta ku sänkyyn vaan pitkälleen.
Että kyllä se lapsellakin voi olla!
Mulla oli ihan pienestä lähtien migreeniä, joten voi olla kyllä noin pienelläkin, mutta itse ei tosiaan kannata diagnoosia tehdä eli menkää ihmeessä lääkäriin ja varmistakaa, että jostain migreenistä tai yhtä vaarattomasta on kyse.
Omalla pojalla alkoi juuri 5-6 vuotiaana ja nyt murrosiässä kohtaukset on loppu. Mutta migreeni ilman päänsärkyä kuulostaa kyllä oudolta.. ilman muuta aika lääkärille heti tilattava. Vaikka lapsella olisi selkeätkin migreenioireet täytyy aina tutkia että kyseessä on varmasti migreeni eikä mikään muu aiheuta oireita.
Vierailija:
Lapsi valittaa huonoa oloa tai juoksee oksentamaan. Sitä ennakoi käsien tärinä. Iltapäivällä tai viimeistään illalla tilanne on ohi.
Päätä ei kuulemmä särje.
Tosiaan tuo verensokeri voi olla yksi selitys, mutta sinuna veisin tytön kyllä pikaisesti tutkimuksiin!
harvoin noin pienillä migreeniä on. ja tuollainen sopii kyllä tosi moniin hengenvaarallisiin sairauksiin.
menkää nyt hyvät ihmiset lääkärille ja pikana!