Mikä siinä on, et nykyään ihmiset jättävät vastaamatta viesteihin??
Siis et saattavat vaikka itse kysyä jotain ja sitten kun vastaa, niin syvä hiljaisuus. Vaikka siis itse esittäisi vastakysymyksen??
Kommentit (23)
En tiedä.
Tästä syystä olen töissä lopettanut tiedon jakamisen muille.
Vaikka esität monelle ihmiselle selkeän kysymyksen, kukaan ei vastaa mitään.
Pärjäilkööt sitten ilman.
Ihmettelen. Tulee sellainen olo, että olen yhtä tyhjän kanssa. T. Ap
Christiiina kirjoitti:
Mä olen jo 9kk odottanut, että eräs henkilö lukisi Whatsapp viestini.
Hei, se ilta EI MERKINNYT MULLE YHTÄÄN MITÄÄN!
Ja et kai todella usko, että olisin antanut sulle oikean numeroni? Se olisi amatöörivirhe ukkomiehelle.
Itse olen huomannut että tosi moni ei hallitse omaa elämäänsä. Mielestäni esim kaverin tai tutun viestiin vastaaminen on myös elämänhallintaa ja kuuluu hyviin tapoihin. Toisaalta monilla taas ei juurikaan ole enää hyviä tapoja tai eivät mieti miltä toisista ihmisistä tuntuu. Eletään vaan niin äärettömän itsekkäästi aina.
Vaihtanut puhelinta ja viestisi jäi tuoreeltaan siihen vanhaan luuriin...
Jää hetkeksi miettimään vastausta, Ja sitten unohtuu vastata. Sitten onkin jo mennyt liian pitkä aika et enää kehtais vastata. Tai ainakin tuntuu siltä.
Ja jos se toinenkaan ei ole enää huhuillut, niin ei kai se sit niin merkityksellistä ollut.
Puhelin piippaa koko ajan jotain, some pyörii. Jotkut ovat vaan ottaneet sen asenteen, että live-elämä on se focus.
Jotkut ihmiset on tosi tylsiä. Sitä sit miettii et kirjoittaako vastaukseks jotain oikeaa asiaa, vai turhanpäivästä small talkia.
En halua tavata. Liika viestittely johtaa usein siihen ehdotukseen.
Christiiina kirjoitti:
On se sen lukenut jo 9kk sitten. Se ei vaan halua vastata sinulle!
Entä jos kysymys on ihan kaveri-/tuttavasuhteista? Ei siis mistään mahdollisista deiteistä?
No tätä olen ihmetellyt erinäisissä ryhmissä. Joku esittää ihan suoran kysymyksen niin aina muutama tyyppi jättää vastaamatta kokonaan? Miksi? Varsinkin jos kyseessä on joku juhlien tmv suunnitteluryhmä niin osa ei vaan vastaa, minusta se on törkeää. Itse siis inhoan olla noissa ryhmissä mutta välillä vaan on oltava ja vastaan kyllä ihan tunnollisesti kaikkeen, siltikin vaikka olisin eri mieltä tai minulle ei sovi joku kysytty asia. Ja muutenkin noissa ryhmissä jos on about 10hlö niin siellä ok ehkä 2 innokasta jotka vetävät juttua ja muita ei kauheesti kiinnosta(itse mukaanlukien) niin mietin vain että eikö noiden suhteeen voitaisiin vain luovuttaa ja olla hyväksyttävää vaikka lähteä ryhmästä😅 mutta jos sen teet niin se on vähän kuin välien katkaisu sitten, turhauttavaa.
No varmaan siksi että ei ole turhempaa hommaa kuin lähetellä viestejä edestakaisin. Siitä on harvoin mitään iloa. Näpyttely on ärsyttävää ja vie hirveästi aikaa.
Jutteleminen on kivempaa. Jos ei huvita jutella jonkun kanssa niin sit voi miettiä että onko mitään syytä kuluttaa aikaansa ollenkaan kyseiseen ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut että tosi moni ei hallitse omaa elämäänsä. Mielestäni esim kaverin tai tutun viestiin vastaaminen on myös elämänhallintaa ja kuuluu hyviin tapoihin. Toisaalta monilla taas ei juurikaan ole enää hyviä tapoja tai eivät mieti miltä toisista ihmisistä tuntuu. Eletään vaan niin äärettömän itsekkäästi aina.
Tajuatko että ihmisillä voi olla parempaakin hommaa kuin kytätä sun viestejäsi?
Elämänhallintaa, pöh! Puhelimen räplääminen tuntitolkulla ei ole elämää hallinnasta puhumattakaan. Joskus on kulunut tuntikin jonkun puolitutun kanssa viestittelyyn. Tunti! Juttelemalla samat asiat olisi selvitetty vartissa ja aikaa olisi jäänyt vielä kuulumisten vaihtoonkin.
Itselleni käy usein niin, että jos ei heti pysty vastaamaan, se unohtuu. Monesti kysyn, mitä kuuluu, ja on oikeasti kaunis ajatus taustalla juuri sen ihmisen suhteen. En kuitenkaan jaksa/ ehdi kirjoitella koko ajan. Päivässä ei ehtisi muuta tehdäkään, kuin kirjoitella, jos kaikkeen vastaa säntillisesti. Lisäksi puhelut ja meilit - huhhuh.