Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytystavan valinta

Vierailija
01.02.2024 |

Miksi niin monet naiset vastustavat sitä että synnyttäjä saisi itse valita miten synnyttää?

Toki sektio on lyhyellä aikavälillä kalliimpi, mutta pidemmällä välillä kustannukset tasoittuvat.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä siis vastustaa? Ymmärrän, jos terveydenhuollon puolelta vastustetaan automaattista oikeutta valita sektio (kustannussyistä), mutta en ole muuten törmännyt tällaiseen vastustamiseen

Vierailija
2/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä törmännyt somessa useinkin. En tiedä mikä siinä on takana.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vauvat kuolee, kun odotellaan normaalia synnytystä...

Vierailija
4/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, että pitkällä aikavälillä kustannukset tasoittuu?

Vierailija
5/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on takana se, että sektio on iso avoleikkaus, jolla on ison avoleikkauksen riskit. Esimerkiksi veritulppariski on 20-kertainen alatiesynnytykseen nähden. Kenen syy on, kun perusterve äiti kuolee itse valitsemansa sektion seurauksena veritulppaan?

Vierailija
6/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttää on verbi.

Jos valitsee sektion, silloin ei synnytä vaan lapsi syntyy leikkauksella.

Vierailija
7/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on antanut itsensä pökkiä paksuksi, niin ottaa varmaan myös vastaan tulevat jutut. Se on odotus, normisynnytys ja 18 pitkää vuotta taistelua enempi tai vähempi.

Vierailija
8/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme sektiota. Olisipa edes yhden saanut synnyttää normaalisti. Kiinnikkeet kiristi niin maan perusteellisesti. 

Vierailija
9/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä törmännyt somessa useinkin. En tiedä mikä siinä on takana.  

Uskotko todella mitä kukaan sanoo somessa. Älä ole typerä

Vierailija
10/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alateitse syntyneet lapset ovat terveempiä kuin sektiolla syntyneet. Sektio ei ole valinta vaan se tehdään jos sille on painava syy eli joko äidin tai tai lapsen terveys on uhattuna.  

Vierailija
11/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alateitse syntyneet lapset ovat terveempiä kuin sektiolla syntyneet. Sektio ei ole valinta vaan se tehdään jos sille on painava syy eli joko äidin tai tai lapsen terveys on uhattuna.  

Paitsi jos lapsi syntyy kuolleena...

Vierailija
12/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän ap taisi arvostellakin, ettei sektiota pitäisi saada vain siksi, että haluaa sen tai pelkää alatiesynnytystä. Alateitse synnytetään aina, kun se on mahdollista ja turvallista, muussa tapauksessa sektio.

Vierailija
13/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäisin kainalosta, kiitos. 🤗

Vierailija
14/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kustannukset tasoittuu pidemmällä välillä? Sektio on leikkaus, leikkauksissa on aina riskit. Sektiot tulee myös jälkeenpäin kalliimmaksi ja sektio on alatiesynnytystä isompi risti sekä äidille että lapselle. Myös suunniteltu sektio. Sektiot tulee myös jälkeenpäin kalliimmaksi yhteiskunnalle ja aiheuttaa turhaa lisäriskiä, jos sektioita tehdään tarpeettomasti. 

Vierailija
15/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän ap taisi arvostellakin, ettei sektiota pitäisi saada vain siksi, että haluaa sen tai pelkää alatiesynnytystä. Alateitse synnytetään aina, kun se on mahdollista ja turvallista, muussa tapauksessa sektio.

Siis anteeksi ajatuskatko, ap nimenomaan toivoi, että saisi valita.

Vierailija
16/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi vastata, että miten kustannukset muka tasoittuvat?

Vierailija
17/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan synnyttää esikoiseni (sitten kun raskaudun) ylätiesynnytyksellä.

Jemina 16w

Vierailija
18/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mahtavaa että meillä on sektio vaihtoehtona jos äidin tai lapsen henki on vaarassa. Se on pelastanut myös yhden omista lapsistani. En kuitenkaan kannata että sektion saisi automaattisesti valita. Alatiesynnytykseen pitäisi tukea jos se vaan on mahdollista. Rajalliset resurssit säästyy sitten niihin kiireellisiin tapauksiin. 

Vierailija
19/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio pelkästään omasta halusta ei mielestäni kuulu julkisen terveydenhuollon piiriin sen enempää kuin kauneuskirurgia.

Minulle sopisi kyllä, että Suomessa olisi yksityissairaala, joka tarjoaisi sektioita todellisia kuluja vastaavaan hintaan ja huolehtisi tarvittaessa äidin ja vauvan tehohoidosta. Sellaisen perustamiselle ei ole mitään muuta estettä kuin kysynnän puute. 

Vierailija
20/54 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos lapsi syntyy kuolleena...

Lapsi voi syntyä kummassa vaan kuolleena. Sektiossa on kuitenkin alatiesynnytystä suuremmat riskit lapsen terveydelle. Kukaan ei keskustelussa oo sanonut, ettei sektiot olisi hyväjuttu tarvittaessa. 

Mutta jos kaikki on kunnossa on turha ottaa sektio riskiä. Siitä ei hyödy terveydellisesti äiti, ei lapsi, eikä taloudellisesti yhteiskunta. 

Ymmärrän täysin synnytyspelon vuoksi tehdyt sektiot. En ymmärrä yhtään "mä vain haluun sektion" ajatusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä