Mies on "opetellut sanomaan mitä itse haluaa"
Miehen on kuulemma ollut vaikea sanoa edellisissä suhteissa ei jos ei halua tehdä jotain. Mä oon alusta alkaen arviointi mitä se oikeasti haluaa tehdä ja tukenut sitä ettei tee asioita mitä ei halua, kuten lähteä vaikka iltaa viettämään mun kavereiden kanssa. Toki monesti haluaakin mukaan, mut ei aina ja oon sanonut että se on ok.
Tänään tuntu kuitenkin et menee jo tää "sanon mitä itse haluan tehdä, enkä suostu kaikkeen" yli.
Oon ihan helvetin väsyny. Töissä oli ihan kamala päivä ilman taukoja. Oon syöny vaan suklaapatukan jonka työkaveri anto kun ties, etten oo ehtiny pitää taukoja. Oon töissä kotihoidossa. Töiden jälkeen kysyin mieheltä, lähteekö hän kauppaan mukaan, et saatais loppuviikon ruoat nopeemmin ostettua. "Mulla on tänään särkeny vähän päätä, oon varmaan juonu liian vähän" oli vastaus. Mies on työtön, eikä oo tänään ku täytelly ristikoita ja laittanu tiskit koneeseen.
Mä lähin töistä suoraan hakemaan auton, tankkaamaan sen ja siistimään vähän kun huomenna on lakko ja haen 3 työkaveria parista eri kaupungista ennen töitä kyytiin ja mennään yhtämatkaa töihin. Sen jälkeen kävin kaupassa. Kannoin 2 kestokassillista ruokaa ja pesuaineita 3 kerrokseen ilman hissiä. Lämmitin eilisen ruoan lopun lapsille. Laitoin pesukoneen päälle. Nyt lösähdin sohvalle (Mies kuitenki alko oma-alotteisesti laittaan meille nuudelia ruoaks, eli sentään sen verran) ja ootan et pääsen syömään, saan pyykit kuivumaan ja pääsen nukkumaan, koska huomenna heräillään vähän ennen viittä et ehdin hakemaan kaikki kyytiin.
Anteeks pitkä teksti, oli vaan pakko päästä avautumaan ees johonki ennen ku keskustelen tästä miehen kanssa. Oli aika herättävä päivä sen suhteen minkä verran kumpikin meillä tekee.
Kommentit (36)
Taas tyypillisesti niinpäin, että miehelle on jyvitetty työmäärä, jonka suorittamista nainen sitten kyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle olisi voinut esim. todeta, että otapa särkylääke ja iso lasi vettä, ja sitten kipikapi kauppaan, tässä lista. Tai oikeastaan olisi voinut käydä siellä jo valmiiksi, jos kerran on työtön ja sinäkään et ilmeisesti ollut autolla töissä. Silleen toimii normaalit ihmiset.
Jos miehellä nimenomaan on ongelmana se, että kokee naisten kävelevän ylitseen ja että hän on nyt oppinut pitämään rajoistaan kiinni, niin tuskin mies tottelee.
Jos mies ei halua naisen komentelevan, pitäisi myös opetella osallistumaan ihan oma-aloitteisesti perheensä ruokkimiseen ja muihin kotihommiin, kuten aikuiset ihmiset yleensä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä reppu olisi hyvä, jos on kaksi kassia. Ei liikaa painoa reppuun. Voiko kotiin tilata joskus suoraan ostokset. Voisiko mies myös kantaa kaupasta? Onko mummosta avuksi joskus tai joku kummi. Marketin tiskiltä saisi joskus broilerit? Ellei syö kasvisruokaa pelkästään.
Nämä on aina niin hellyttäviä nämä "ratkaisuehdotukset"...
Mistäpä löytyisi se mies, jolle olis ihan itselle tullut mieleen, että hommaanpa perheelle viikonlopun ruuat valmiiksi, kun mun vaimo on raskaassa työssä ja sen pitää saada huilata hetki ennen huomista?
Eli työtön mies loisii kotisohvalla, eikä viitsi edes kaupassa käydä? Nyt ap vähän itsekunnioitusta! Joko ero tai sitten kova kovaa vastaan ja mies tekee kotityöt oma-aloitteisesti työpäiväsi aikana. Veikkaan kyllä, että mies on hyväksikäyttäjäluonne, joten käy pikemminkin väkivaltaiseksi kuin luopuu täyshoidosta.
Kerro nyt, että vielä maksat asioita lokkimiehen puolesta?
Niin, ap, varmaan itsekin ymmärrät, että tuo "opettele sanomaan ei", ei ole mikään syy velvollisuuksista laistamiseen.
Miten olette sopineet kotitöistä aiemmin, kun molemmat oli töissä ja miten nyt, kun miehellä on enemmän vapaa-aikaa? Jos, ette ole mitenkään erikseen sopineet, niin olettaisin, että kotityöt jatkuu sillä tavalla, kuin tähänkin asti. Jos miehesi on tottunut siihen, että käyt kaupassa töiden jälkeen, niin hän olettaa, että näin tapahtuu jatkossakin. Jos hän ei pyynnöstä huolimatta mennyt kauppaan, on se paras ottaa puheeksi. Esim. siten, että hän voisi hoitaa kaupassa käynnin sillä aikaa kun olet töissä. Tai ihan miten haluatte. Ymmärrän, että tilanne turhauttaa sinua, mutta itsestään asiat harvemmin muuttuvat.
Lopeta se passaaminen. Mies lusmuilee kotona eikä edes kaupassa. Olisin napannut kioskilta jotain mukaan, syönyt sen kotimatkalla ja todennut kotisohvalla että voi voi, en minäkään jaksanut lähteä kauppaan.
Voi jestas mikä mies... Hän on voimaantunut eikä halua tehdä niitä aikuisten tyhmiä juttuja, kuten käydä kaupassa? Hohhoh.
Tulee mieleen joku Uuno Turhapuro.
Sano nyt vielä että mies valittaa, kun et halua s*ksiä tarpeeksi usein :D Vaikea se on haluta aikuista miestä kun miehen käytös muistuttaa varhaisteini-ikäistä.
Vierailija kirjoitti:
No sinähän tuon olet ihan itse valinnut, että suostut tuollaista äijää katselemaan. Ei liene mikään pakko.
Naiset valitsee miehen luonteen perusteella, joten tuollaisen miehen ap tosiaan halusi.
Parisuhteessa pitää ottaa toinen huomioon. Suositeltavaa toki muutenkin elämässä. Jos haluaa tehdä ainoastaan oman päänsä mukaan, ei voi elää suhteessa.
Exän suusta kuultuja lausahduksia: "En tee kotitöitä koska olen lomalla ja lomalla ei tehdä töitä", "En voi käydä kaupassa kun tulen töistä, koska joutuisin odottamaan seuraavaa junaa (10 minuuttia).", "Ei ole nälkä (tilaa puolen tunnin päästä pizzan, itselleen)"
Meni käytännössä usko miehiin tämän suhteen johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä löytyisi se mies, jolle olis ihan itselle tullut mieleen, että hommaanpa perheelle viikonlopun ruuat valmiiksi, kun mun vaimo on raskaassa työssä ja sen pitää saada huilata hetki ennen huomista?
Täältä nyt ainakin, vaikka vaimo ei raskaassa työssä olekaan.
Kyllä suurin osa miehistä on kykeneviä tekemään ihan kaikki kotihommat. Toisaalta iso osa miehistä on sen verran laiskoja, että antavat vaimon tehdä kaiken sen, mitä hän tähänkin mennessä on tehnyt.
"En halua tehdä mitään kotihommia; muut saavat tehdä ne, koska jonkun ne on kuitenkin tehtävä ja minua ei nyt huvita."
"En halua maksaa vuokraa, ruokaa ja muita laskuja. Sinä voit maksaa, koska sinä käyt töissäkin ja saat siitä rahaa."
"En halua ottaa vastuuta lapsista, koska se on vaivalloista. Ne ovat yhtä lailla sinunkin lapsiasi, joten sinä voit hoitaa ne - sehän käy sinulta niin kätevästi."
Vs. "En tänään halua lähteä juhliin koska tarvitsen vähän omaa aikaa, mutta mene sinä ja pidä hauskaa!"
Näillä on jonkinlainen ero.
No juu. Sit asian vois muotoilla vaikka niin, että nyt on ollut raskas päivä töissä enkä jaksa käydä kaupassa. Ruokaa kuitenkin tarttis saada hankittua. Voisitko ratkaista tämän ongelman valitsemallasi tavalla.