Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten arvot ovat koventuneet, minkä arvelet olevan syynä?

Vierailija
01.02.2024 |

Onkohan tästä enää ikinä paluuta aikaan jolloin me olimme ihmisiä toisillemme? Minä sanoisin että yhtenä syynä otsikon kysymykseen on älypuhelimet ja some. Nykyisin oletetaan, että jokainen etsii vastauksensa itse netistä, eikä toista ihmistä tavata enää edes virka-asioita hoitaessa. Kaikki on ulkoistettu nettiin, kaikki hoituu ilman, että tarvitsee tavata toista ihmistä.

tämä toki vain yksi syy muiden joukossa.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tämä aika oli jonka perään te haikailette?

Vierailija
22/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pöljempää sanontaa olemassa kuin se että ennen oli kaikki paremmin? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin jäin miettimään miten pitkältä ajalta aloittajalta on sitä kokemuksellista vertailupohjaa? Haikaileeko hän aikaa ennen "kännyköitä"? 

Vierailija
24/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodan muistot ovat kadonneet. Ei muisteta, että kelle vain voi käydä miten vain. Kuka tahansa voi tarvita apua koska tahansa. Vaikka olisi jo onnistunut jossain.

Vierailija
25/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärioikeisto on vallassa, sitä ennen äärioikeisto huusi oppositiossa. Kun olen vuosia seurannut kotikaupunkini faceryhmissä, persut siellä riehuu ja haukkuu muita tosi julmasti, muistatte Ilkka Revon kirjoitukset naimistereistä, tyyli on juuri sitä. Pieni kaupunki, kaikki tuntevat toisensa ja siltikin persujen kielenköyttö on hirveää. Sitten persut ihmettelee, kun kukaan ei halua neuvotella niitten kanssa. 

erimielta saa ja pitää olla, mutta eikö asiansa voi sanoa sivistyneesti. Persuissa vielä sekin jännä juttu, että jos vastapuoli sanoo rumasti, uhriutuminen on kauheaa. Halveksin persuja yli kaiken, juuri tuon käytöksensä takia. Joistakin asioista voisin olla samaa mieltä, mutta kun sen eteen haukutaan ja halvennetaan toisin asioista ajattelevat, olen päättänyt, etten ole oersujen kanssa missään tekemisissä. Kun kadulla tulee vastaan tuttu persu vaihdan kadun toiselle puolelle tai käännyn tulosuuntaan. Niin paljon persut ällöttää.&nb

Milloin puoluekannasta tuli haukkumasana? 

Ihminen ei koskaan paljasta luonnettaan elävämmin kuin kuvatessaan jonkun toisen luonnetta. 

Vierailija
26/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että naisille annettiin äänioikeus.

homo persusaatanaääliö sillä puhuu. 

Vierailija
27/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärioikeisto on vallassa, sitä ennen äärioikeisto huusi oppositiossa. Kun olen vuosia seurannut kotikaupunkini faceryhmissä, persut siellä riehuu ja haukkuu muita tosi julmasti, muistatte Ilkka Revon kirjoitukset naimistereistä, tyyli on juuri sitä. Pieni kaupunki, kaikki tuntevat toisensa ja siltikin persujen kielenköyttö on hirveää. Sitten persut ihmettelee, kun kukaan ei halua neuvotella niitten kanssa. 

erimielta saa ja pitää olla, mutta eikö asiansa voi sanoa sivistyneesti. Persuissa vielä sekin jännä juttu, että jos vastapuoli sanoo rumasti, uhriutuminen on kauheaa. Halveksin persuja yli kaiken, juuri tuon käytöksensä takia. Joistakin asioista voisin olla samaa mieltä, mutta kun sen eteen haukutaan ja halvennetaan toisin asioista ajattelevat, olen päättänyt, etten ole oersujen kanssa missään tekemisissä. Kun kadulla tulee vastaan tuttu persu vaihdan kadun toiselle puolelle tai käänn

Juuri niin, siinä persut juuri itsensä paljastavatkin, he ovat aina haukkumassa muita ja muitten luonnetta. Olet ihan oikeassa, kiitos kun ymmärsit. 

Vierailija
28/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

erimielta saa ja pitää olla, mutta eikö asiansa voi sanoa sivistyneesti. Persuissa vielä sekin jännä juttu, että jos vastapuoli sanoo rumasti, uhriutuminen on kauheaa. Halveksin persuja yli kaiken, juuri tuon käytöksensä takia. Joistakin asioista voisin olla samaa mieltä, mutta kun sen eteen haukutaan ja halvennetaan toisin asioista ajattelevat, olen päättänyt, etten ole oersujen kanssa missään tekemisissä. Kun kadulla tulee vastaan tuttu persu vaihdan kadun toiselle puolelle tai käänn

Hyvä huomio, persut paljastavat luonteensa, se näkyi oppositiokaudella ja näkyy nyt. Epämiellyttävä luonne, olemme siitä sinä ja minä samaa mieltä. 

Vierailija
29/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten arvot eivät ole koventuneet vaan pehmenneet.  Suomi jakautuu arvokonservatiivien perussuomalaiseen maailmaan ja arvoliberaaliin vihervasemmistomaailmaan. Molemmat ovat kyllä tietenkin jollain lailla olemassa, mutta suurin osa kulkee arvojen osalta edelleen keskilinjalla. Keskilinja puolestaan on hilautunut parissa vuosikymmenessä jatkuvasti arvoliberaalimpaan suuntaan.

Erilaisuutta kohtaan ollaan hyväksyvämpiä ja enemmän sellaisen yhteiskunnan kannalla, joka vähän pehmeämmin huomioi kaikkia.Elämän kulmakiviä ovat edelleen perusasiat, perhe, työ ja toimeentulo sekä oman terveyden vaaliminen.

Vierailija
30/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki youtuben ja internetsin motivaattori videot joissa kovalla työllä rikastuu ja kaikki on itestä kiinni. Nuoret uskovat tämän ja jossain vaiheessa tulee yllärinä että ei tullu miltsejä vaikka heräsi neljältä aamulla joogaamaan ja söi viherjauheita. Eläkeläisille taas eläke lopsahtaa kuin manulle illallinen tekemättä mitään ja tehty pitkä työura jossain virastossa kovalla palkalla ilman tulosvastuuta. Lama ja lomautukset eivät ole viranhaltijaa koskaan koskettaneet ja kuormasta on syöty oli suhdanne mikä hyvänsä. Miten tuollainen koko elämänsä muiden lompsalla loisinut voi tajuta elämästä mitään?

Kuvitteletko sinä tosissaan ettei viranhaltijat ole kokeneet muutosneuvotteluja? Kyllä ihmisiä on potkittu ulos työttömiksi valtion ja kunnan viroista.

Vierailija
31/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten arvot eivät ole koventuneet vaan pehmenneet.  Suomi jakautuu arvokonservatiivien perussuomalaiseen maailmaan ja arvoliberaaliin vihervasemmistomaailmaan. Molemmat ovat kyllä tietenkin jollain lailla olemassa, mutta suurin osa kulkee arvojen osalta edelleen keskilinjalla. Keskilinja puolestaan on hilautunut parissa vuosikymmenessä jatkuvasti arvoliberaalimpaan suuntaan.

Erilaisuutta kohtaan ollaan hyväksyvämpiä ja enemmän sellaisen yhteiskunnan kannalla, joka vähän pehmeämmin huomioi kaikkia.Elämän kulmakiviä ovat edelleen perusasiat, perhe, työ ja toimeentulo sekä oman terveyden vaaliminen.

Suvaitsevaisuus on tosiaan kasvanut ja olen siitä iloinen. Olen aina halunnut tutkia merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään. Nyt voin hyvin mielin jättää kokoaika työni ja lähteä merelle. 

Vierailija
32/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On huomattu, ettei auttaminen sosiaalidemokratian keinoin oikeasti auta ketään. Vai oletteko kuulleet kehitysmaasta, johon olisi kehitysavun turvin saatu pysyvä rauha ja demokratia sekä kestävä talouskasvu?

Entä pitkäaikaistyöttömästä, joka olisi tukitoimien avulla tullut rakentavaksi jäseneksi yhteiskunnassa, vaikka vapaaehtoistyön kautta jos ei palkkatyötä löydy?

Entä kv suojelun tarpeen kautta Suomeen muuttaneesta, joka olisi opiskellut suomenkielen, ammatin ja tekisi töitä ja menestyisi ilman tukia tai rikoksia ja auttaisi rakentamaan parempaa tulevaisuutta myös entiseen kotimaahansa jääneille?

Kyllä olen kuullut ja tuntenut tällaisia ihmisiä. Itse olen entinen pitkäaikaistyötön ja ihan rakentava jäsen olen ollut koko ikäni. Aloitin työnteon sinä päivänä kun joku suostui antamaan minulle työpaikan. Olen opiskellut useamman tutkinnon ja nyt suunnittelen oman alani yrityksen perustamista.

Vierailija
33/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa kasvatus = minä, minä, minä, ...

Vierailija
34/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkainen "ruokaa, ei aseita" haavemaailma musertui palasiksi realismin tieltä 2 vuotta sitten.

Vain jos ei laske lännen sotia. 

Vierailija
35/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat vietiin aasiaan, matalasti koulutetuille ei enää löydy töitä, tässä jotkut huomaavat paikan tehdä politiikkaa syyllistämällä mmmmuuttajia jotka ovat aina hyvä kohde, keskiluokka ei koe enää olevansa turvassa vaan alkaa suojella vain omia resurssejaan, köyhät eivät mahdu tähän yhtälöön vaan heidätkin nähdään uhkana. Syyllisiä ovat ryöstökapitalismi ja ylikulutus joka vaatii halvalla tuotettua pskaa vaikka sieltä aasiasta.

Vierailija
36/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin todettiin että kaikki maailman ihmiset ovat samanarvoisia ja tarvitsevat samalla tavoin apua. Tämän jälkeen havahduttiin että kaikkia ei voida auttaa, joten kiinnostus lähimmäisiä kohtaan tippui lähelle nollaa.

Vierailija
37/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

erimielta saa ja pitää olla, mutta eikö asiansa voi sanoa sivistyneesti. Persuissa vielä sekin jännä juttu, että jos vastapuoli sanoo rumasti, uhriutuminen on kauheaa. Halveksin persuja yli kaiken, juuri tuon käytöksensä takia. Joistakin asioista voisin olla samaa mieltä, mutta kun sen eteen haukutaan ja halvennetaan toisin asioista ajattelevat, olen päättänyt, etten ole oersujen kanssa missään tekemisissä. Kun kadulla tulee vastaan tuttu persu vaihdan kadun toiselle puolelle tai käännyn tulosuuntaan. Niin paljon persut ällöttää.&nb

On kyllä herttainen maailma missä olette eläneet, jos joku Halla-Aho edustaa teidän mielestä äärioikeistoa.. 

Vierailija
38/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikat vietiin aasiaan, matalasti koulutetuille ei enää löydy töitä, tässä jotkut huomaavat paikan tehdä politiikkaa syyllistämällä mmmmuuttajia jotka ovat aina hyvä kohde, keskiluokka ei koe enää olevansa turvassa vaan alkaa suojella vain omia resurssejaan, köyhät eivät mahdu tähän yhtälöön vaan heidätkin nähdään uhkana. Syyllisiä ovat ryöstökapitalismi ja ylikulutus joka vaatii halvalla tuotettua pskaa vaikka sieltä aasiasta.

Niin. Vielä muutama kuukausi sitten kaikki muut puolueet ja media vaativat saada suomeen 1700 eurolla kuussa työntekijöitä. Kyllä tuollaisella orjatyövoiman haalimisella on tässä kapitalistisessa yhteiskunnassa merkitys työntekijän asemaan.

Vierailija
39/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa on jakaantunut kahtia paremmin toimeentuleviin työllisiin ja toisaalta työttömiin, koska työpaikkoja ei enää riitä kaikille. 

Vierailija
40/60 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaa kasvatus = minä, minä, minä, ...

Yli mennyt lapsikeskeisyys = minä, minä, minä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän