Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Samsung yritti kusettaa asiakkaitaan. Älkää ostako Samsungia!!!

Vierailija
01.02.2024 |

85-TUUMAINEN taulu-tv 1300 eurolla sekä ilmainen kotiinkuljetus!

Samsungin nettikaupassa vastaan tullut tarjous vaikutti vastaansanomattomalta kaksi vuotta sitten, kun vastaavien televisioiden keskihinnat pyörivät 30004000 euron välillä. Tarjoukseen tarttuivat muun muassa Ville Satakunnasta, Juhani (nimi muutettu) Pirkanmaalta sekä helsinkiläinen Lauri. Vain muutama klikkaus, maksu luottokortilla ja tilausvahvistuksessa kerrottiin television saapuvan kotiovelle 25 arkipäivässä.

Kun luvattua vastaanotinta ei alkanut kuulua, ottivat ostajat yhteyttä Samsungin asiakaspalveluun ja saivat vastaukseksi, että toimitukseen on tullut viivettä. Muutama päivä myöhemmin ostajat saivat tyrmistyttävän tiedon: Samsung oli perunut kaupat, koska oli tapahtunut hinnoitteluvirhe. 3500 euron arvoinen televisio oli myyjän tekemän virheen takia myyty 2200 euroa liian halvalla. Ville, Juhani ja Lauri kokivat tulleensa petetyiksi

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KULUTTAJARIITALAUTAKUNNAN päätös annettiin alkukesästä 2023. Siinä todetaan, että myyjä oli sidottu sopimukseen television tilaamisesta ja oli velvollinen toimittamaan sen. Lautakunnan näkemyksen mukaan kuluttaja ei saadun selvityksen perusteella tiennyt eikä kuluttajan pitänyt tietää kyseessä olevan hintavirhe.

Vierailija
2/10 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoitteluvirhe on ihan yleinen syy perua kaupat. Miksi myisivät 2200 euroa halvemmalla? Ei varmaan ollut mikään varastontyhjennys tuotteelle, joka ei myy.

Pettymys se on varmaan ollut mutta ei petos. Saivat kuitenkin rahansa takaisin.

Vierailija
4/10 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan jokatapauksessa aina Samsungin. Se on laadukkain merkki. 40" ollut 12 vuotta. Ei pienintäkään vikaa. Maksoi Citymarketissa 495e vuonna 2012

Vierailija
5/10 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan jokatapauksessa aina Samsungin. Se on laadukkain merkki. 40" ollut 12 vuotta. Ei pienintäkään vikaa. Maksoi Citymarketissa 495e vuonna 2012

Lg on parempi. Halvoissa samsungeissa on nykyisin tuskaisen tahmainen älytv vaikka kuvanlaatu on ok (ei mikään huippu sekään)

 

Vierailija
6/10 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vain Samsung, onhan näitä aina välillä milloin missäkin puljussa.

Kuluttajan kannattaa tietää oikeutensa. Kauppa ei voi luikerrella ja perua kauppoja ihan missä tahansa tilanteessa. Ehkä jos ovat vahingossa myyneet tonnin hintaista tavaraa eurolla, mutta kyseessä pitää olla niin ilmiselvä virhe että asiakkaan olisi pitänyt se ymmärtää.

En minä tai moni muukaan tiedä minkä kokoinen ja millä ominaisuuksilla varustettu televisio on minkäkin hintainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnoitteluvirhe on ihan yleinen syy perua kaupat. Miksi myisivät 2200 euroa halvemmalla? Ei varmaan ollut mikään varastontyhjennys tuotteelle, joka ei myy.

Pettymys se on varmaan ollut mutta ei petos. Saivat kuitenkin rahansa takaista

Mä olen ymmärtänyt, että lain edessä yritys on velvoitettu myymään ilmoitus hinnalla ainakin siihen asti kunnes virhe huomataan. Ei voi ryhtyä perumaan kauppoja tai vaatimaan lisää rahaa. 

Vierailija
8/10 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta heräät! Vanhoja monta vuotta vanhoja juttuja ettei sanamussulongia kannata hankkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnoitteluvirhe on ihan yleinen syy perua kaupat. Miksi myisivät 2200 euroa halvemmalla? Ei varmaan ollut mikään varastontyhjennys tuotteelle, joka ei myy.

Pettymys se on varmaan ollut mutta ei petos. Saivat kuitenkin rahansa takaisin.

Voi olla yleinen mutta ei se sitä lailliseksi tee! Yritykset on todellisuudessa velvoitettuja jopa etsimään asiakkaalle ilmoitetun tarjoustuotteen myytäväksi, jos sellaista ei enää ole eikä tarjouksen yhteydessä mainita kyseessä olevan rajoitettu erä. 

Vierailija
10/10 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnoitteluvirhe on ihan yleinen syy perua kaupat. Miksi myisivät 2200 euroa halvemmalla? Ei varmaan ollut mikään varastontyhjennys tuotteelle, joka ei myy.

Pettymys se on varmaan ollut mutta ei petos. Saivat kuitenkin rahansa takaisin.

Tässä samsung telkussa on 2 tonnin alennus mutta eihän ne nyt edes itsekään usko noita ovh hintoja.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/777937/Samsung-QE75QN800B-75-8K…

Lisäksi 1200€ ei nyt ole niin järkyttävän alhainen hinta telkulle että olisi selvää että kyseessä on hinnoitteluvirhe.

Ja miksi ihmeessä asiakkaan vastuulla olisi tietää onko oikeasti kyse varastontyhjennys tuotteesta tms...