Vanhustyö osastolla on aivan hirveää!!! Joka ikinen päivä samat
hommat. Löysää paskaa, kovaa paskaa, kusenhajua, pieruja naamalle vaippaa vaihtaessa, peräruiskeita, paskaa lattialla, paskaa itsekseen vaeltavien huonekaluissa, paskaa petivaatteilla, paskaista hilseilevää ihoa joka pölisee naamalle, paskavettä joka loiskuu suihkuttaessa käsivarsille, paskalistoja, vatsantoimituslistoja, haisevia tissinalusia, nivusia, persevakoja, kyykkimistä asiakasta pukiessa niin että veri puskee päähän ja taju meinaa lähteä, töhnäisiä tekohampaita ja kuulolaitteita.
HYI HELVETTI ETTÄ VIHAAN TYÖTÄNI!!!!!! VIHAAAAAAAAAAAN!!!!! ONNEKSI TÄTÄ ENÄÄ KOLME VIIKKOA, SITTEN EI ENÄÄ IKINÄ!!!!!!!!!!!
Kommentit (376)
Vaikka eutanasia laillistettaisiin, ei kaikkia lääkäreitä pakoteta siihen. Suomesta löytyy varmasti riittävä määrä niitä lääkäreitä, jotka suostuvat antamaan kärsivälle ihmiselle vapautuksen tuskistaan tai ihminen voi ottaa ko. lääkkeen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka eutanasia laillistettaisiin, ei kaikkia lääkäreitä pakoteta siihen. Suomesta löytyy varmasti riittävä määrä niitä lääkäreitä, jotka suostuvat antamaan kärsivälle ihmiselle vapautuksen tuskistaan tai ihminen voi ottaa ko. lääkkeen itse.
Se on just noin. Onhan tästä tehty kyselykin lääkäreiden keskuudessa ja saatu sama tulos, vapaaehtoisia auttavia lääkäreitä on riittävän monta, ketään ei pakoteta auttamaan kuoleman jouduttamisessa.
Ajatteleeko joku, että kun eäinlääkäri vapauttaa eläimen kärsimyksistään antamalla eläimelle ensin rauhoittavan lääkkeen ja sitten elintoiminnot lopettavan pistoksen, että hän on tap pa ja? Sitä hän ei varmasti ole. Eikä ole sekään lääkäri, joka vapauttaa ihmisen loputtomasta kärsimyksestä ja hirvittävistä fyysisistä kivuista ja henkisestä tuskasta.
Voin kuvitella, kuinka helpottunut tuskainen ihminen on, kun hänen luokseen tulee lääkäri, joka auttaa häntä pääsemään siitä hirvittävästä tilanteesta, jossa hän on kitumassa sairaan kehonsa vankina. Useimmilla elämä lyhenee vain joitain päiviä tai viikkoja.
Kuinka julmia ovatkaan he, jotka haluavat kieltää ihmiseltä tuon vapautuksen. Se ihminen on voinut kärsiä kovista kivuista tai muista todella inhottavista kehon, ehkä mielenkin, oireista jo vuosia, ja jotkut muut, usein suht terveet ja kivuttomat, vaativat, että hänen pitää kestää sitä loppuun asti huolimatta siitä, että hän ei ole ainoa, joka kärsii, vaan myös tämän tuskaisen ihmisen läheiset kärsivät ja jopa traumatisoituvat, eivätkä ikinä unohda, kuinka kamala loppuelämä heidän rakkaalla läheisellään on ollut. Siitä johtuen heille voi syntyä myös voimakkaita pelkoja siitä, mitä he ehkä itse joutuvat tulevaisuudessa kokemaan siksi, että Suomessa on niin paljon kovia ja julmia päättäjiä, jotka estävät tuon inhimillisen ja lopulta rakkaudellisen toimenpiteen.
Kun Terhokodin (saattohoitokoti) johtaja aikoinaan meni Terhokotiin töihin, hän vastusti eutanasiaa, mutta vuosien kuluessa hän joutui näkemään niin paljon tuskaa ja kipua ihmisillä, joiden kipuja ja oireita ei hoitohenkilökunta pystynyt lievittämään, että lopulta johtaja alkoi aktiivisesti ajaa eutanasiaa. Lämmin kiitos hänelle siitä. Ja kiitos kaikille, jotka tekevät työtä sen eteen, että Suomestakin saataisiin inhimillisempi paikka elää ja kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei hommissa sinäänsä vikaa. Liian kova kiire vaan.
Jotenk7n nurinkurista, että vanhustenhoitoon ollaan saatu aikaan pakkotahtinen suorittaminen ja kiire, kun itse vanhuksilla ei tässä elämänkaaren auringonlaskussa enää ole kiire minnekään. Nyt vaan odotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen että aloittaja on yleensä mennyt alalle jolle hän ei sovi lainkaan. Miksi ihmeessä?? Sekä potilaiden kannalta että itsensä on tosiaan parempi että häipyy sieltä pikimmiten. Lähtiessään voisi miettiä suhtaudutaanko häneen yhtä negatiivisesti kuin hän itse on suhtautunut kun hän on iäkäs ja tarvitsee apuja.
Ihan varmasti suhtaudutaan yhtä negatiivisesti, tai vielä pahemmin, oli kyseessä ap tai sinä tai kuka hyvänsä, jollei vanhushoitoon tule muutosta.
Minä aikoinaan sain nousta hommista tarpeekseni.
15 vuotta jo siistiä päivätyötä, en ole katunut päivääkään.
Tämä on juuri se asia mikä vanhenemisesta mua pelottaa - avuttomana joutua tällaisten hoitajien armoille. Kukaan vanhuksista ja raihnaisista ei ilkeile, kuse, pasko, hilseile, vuoda limaa ja muita eritteitä teidän kiusaksenne vaan siksi ettei muuta voi.
Toivottavasti saadaan laillinen eutanasiamahdollisuus meillekin pian. Eläimille osataan olla armollisempia kuin ihmisille.
Tuo aloitus ei ole todellinen vaan jokin trollausjuttu. Joku teinipoika kehitellyt koska aihe on hänestä vastenmielinen. Olen tehnyt työtä vanhusten kanssa hyvin kauan. Jokainen päivä ei suinkaan ole samanlainen, aina löytyy ilon pilkahduksia, aidosti. Jokaista vanhusta kohdellaan kunnioituksella siellä missä minä olen töissä. Kaikki tunteet, huumori, suru ja pelko ovar mukana elämän loppuun asti. Niitä ei välttämättä pysty enää sanallisesti ilmaisemaan, mutta kaikki ovat kokeneet koviakin kohtaloita joita kantavat mukanaan. He ansaitsevat avun kun elämä on loppusuoralla, niin meistä jokainen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä että otat epäkohdista listan, aina uusia listoja. Ja joku alkaa korjaamaan niitä ja ihmisten pitäisi kiinnostua siitä. Myös siivousta saisi olla eli siivoojat ajoissa. Ei kai yksi hoitsu voi kaikkea puhdistaa tai vajavainen henkilökunta.
Tai valitus kuntaan tai epäkohdat esille. Iäkkäät kärsivät takuulla myös itse jos on sotkua, hajua tai ongelmia. Asiat pitäisi johtaa hyvin ja suunnittelu. Iäkkäät eivät itse pysty asioita enää korjaamaan ja voi olla heikko kunto. Moni ei halua olla laitoksessa varmaankaan, ellei ole pakko olla. Yksityisyyttäkin kaipaavat ja rauhaa. Se on melkein kuin sairaalassa hoitamista, koska on paljon vaivoja ja tekemistä koko ajan.
Juuri näin.
Jos hoitajaa inhottaa työ ja hän kokee suurta vastenmielisyyttä, niin miettikää miltä mahtaa siitä vanhuksesra tuntua.
Vanhukset on pääosin mukavaa porukkaa, kivoja ihmisiä joilla on pitkä historia ja elämä takanaan. Tietävät paljon asioita. Tuntevat kaiken kehossaan. Kärsimättömät kädet, väsyneet kädet, kovakouraiset kädet, hoivaavat kädet. Kuulevat, aistivat äänet ympärillään. Ei voi puhutella ikääntynyttä miten sattuu vaikka työ kuinka ottaisi päähän.
Ei heitä saa kohdella kuin säkkiä jota viedään yliväsyneen hoitajan toimesta rutiinilla sänky-suihku-pyörätuoli-sänky.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa empaattisia eläinlääkäreitä, joilla ei ole mitään vaikeutta antaa armahtava ja eläimen kärsimyksen lopettava piikki jonkun lemmikille.
Samoin on olemassa empaattisia lääkäreitä, joilla ei heilläkään ole mitään vaikeutta antaa armahtava ja kärsimyksen lopettava piikki ihmiselle, tai lääke suun kautta.
Ihmiset, kuten kissat, koirat, hevoset ym. ovat kaikki nisäkkäitä. Emme me ole eläimiä parempia, vaikka moni niin kuvittelee.
Vaikka fyysinen keho kuolee, ihminen ei kuole, vaan jatkaa elämää toisella tasolla. Sama juttu eläimellä.
" Emme me ole eläimiä parempia, vaikka joku niin kuvittelee." " Ei mitään vaikeutta antaa piikkiihmiselle..tai lääke suun kautta."
Mitä helvettiä?!
Älä ikinä, koskaan, hakeudu hoitoalalle . Viestisi on ilmoitettu ylläpidolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset ovat ihania.
Ap ei ole sitä.
Siitä vaan vapaaehtoisesti paskaa siivomaan, jos se on kerta sinusta ihanaa. Varmasti ottavat hoitajat ilolla apukädet vastaan.
Työ on paljon muutakin. Jos työskentelet paikassa mikä on sinulle pelkkää ihmis-lannan luontia, niin
a) olet väärällä alalla
b) hoitopaikassa on jotain perustavan laatuisesti vinksallaan.
Vierailija kirjoitti:
Eutanasian laillistaminen ei ole mikään ratkaisu vanhustenhoidon laadun parantamiseen hoitolaitoksissa.
Kun ei jakseta (resurssit) tai osata (johdon/henkilökunnan epäpätevyys) hoitaa, niin tuo ei saa olla vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasian laillistaminen ei ole mikään ratkaisu vanhustenhoidon laadun parantamiseen hoitolaitoksissa.
Kun ei jakseta (resurssit) tai osata (johdon/henkilökunnan epäpätevyys) hoitaa, niin tuo ei saa olla vastaus.
Ajatteletko tosiaan, että eutanasiaa kannatetaan siksi, että se ratkaisisi vanhustenhoidon haasteet/ongelmat hoitolaitoksissa? Kyse on paljon laajemmasta asiasta, vaikka toki se osin helpottaisi vanhusten ja vanhustenhoidon haasteita, mutta siitä syystä kukaan tervejärkinen ei ole eutanasiaa vanhuksille toivonut.
Täällä on keskusteltu useista vanhusten hoitamiseen liittyvistä asioista, ja yksi niistä on, että jos erittäin kivulias, ahdistunut ja syystä tai toiseta jo elämän loppupuolella oleva ihminen haluaisi saada eutanasian, niin pitäisikö vai eikö sitä pitäisi saada. Jotkut ovat merkinneet sen hoitotahtoonsakin ennen muistinsa menettämistä, mutta hekään eivät tietenkään eutanasiaa Suomessa saa.
On mielenkiintoista, että he, jotka esim. eduskunnassa ja hallituksessa vastustavat eutanasian laillistamista, he myös puolustavat erään "valitun maan (I)" jatkuvia so tahyö kkäyksiä eri maihin, eli ihmisten systemaattista ja harkittua tapp amista, kaiken ikäisten siivilienkin ja samalla he hurskastelevat, kuinka ison kirjan ohjeiden mukaan elävät eivät voi sallia kuolinapua kenellekään, koska se on heidän mielestään tapp amista ja siis syn ti.
Joku päivä moni heistä tulee itsekin eutanasiaa toivomaan, jopa anelemaan - valitettavasti.
Onko niin, että vanhuksia tulee olemaan määrällisesti enemmän, kun vanhenemme.
Mitkä ikäluokat.
Itsemääräämisoikeuden nimissä voisi sallia jokaiselle halukkaalle sen pillerin. Sen verran valvontaa, ettei sitä väärin käytetä kehenkään toiseen. Se on sitten omalla vastuulla eikä kenenkään tarvitse tuntea itseään mu rhaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko niin, että vanhuksia tulee olemaan määrällisesti enemmän, kun vanhenemme.
Mitkä ikäluokat.
Viimeset isot ikäluokat on siellä paskomassa. Ellei oteta muualta lisää.
Minusta eutanasia on sitä että ihminen itse järjissään olevana sitä pyytää esim parantumattomasti sairaana, tuskaista loppua odottaessaan.
Ei vanhusten piikittämistä ja lopettamista.
Itselleni olen tehnyt hoitotahdon ettei turhaan hoideta ja pitkitetä loppua.
Millähän osastolla ap on, ei monet vanhukset juuri syökään mitään, miten niin paljon sitten paskoisi.
Vierailija kirjoitti:
Eutanatsien mielestä jokainen vaikeasti sairas tai "yli-ikäinen" haluaa kuolla - ja jos ei itse ymmärrä haluta, hänet pitää auttaa haluamaan.
Eutanasiaa voi haluta vain itselle eikä muille. Se, että keskusteluun aina vedetään sairaat ja vanhukset kollektiivisena ryhmänä, kertoo juuri siitä, että ne, jotka vaativat eutanasiaa, tarkoittavat ne pillerit toisten suihin, koska he ovat varmoja, että ne muut haluavat tai ainakin joutavat kuolla.
Palkat laahaavat perässä, työ ei juuri mediaseksikästä ole, tehokkuus + säästöt + ahneus, väärin mitoitetut resurssit, epäpätevät johtajat jne jne. Kukapa noilla spekseillä tulisi töihin?