Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kaikki vaikuttaa verensokeriin?

Vierailija
31.01.2024 |

Mulla on nyt tosi korkea, siihen vaikuttanut kai lihominen eniten. Mittailen itse (on diabetesarvot paastosokeri ollut kahdesti ja kolmansiin kokeisiin pitää vielä mennä.)

Jos olen nukkunut huonosti on korkeammat ja jos on liian pitkä paasto on kanssa korkeammat.

Mites muilla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa googlata pitkävaikutteinen hiilihydraatti (vaikka ruispala), joka pitää sokerin tasaisempana. Ja lyhytvaikutteinen hiilihydraatti (limsa) joka yhtäkkiä nostaa sokeria ja laskee rajusti, tai heittelehtii. Voi olla että jos on päiväruoka alla, ei heitä jälkiruoka sitä. Riippuu ihmisestä ja tilanteesta. Miksi pipariin laitetaan liikaa sokeria yleensä. Joillakin voi vaikuttaa valkoinen vilja eli vehnä yms. Ehkä perunasuikale taas tasaa sitä, ellei ole ihan valkoinen perunalajike.

Vierailija
2/6 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jatkuva stressi nostaa verensokeria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa googlata pitkävaikutteinen hiilihydraatti (vaikka ruispala), joka pitää sokerin tasaisempana. Ja lyhytvaikutteinen hiilihydraatti (limsa) joka yhtäkkiä nostaa sokeria ja laskee rajusti, tai heittelehtii. Voi olla että jos on päiväruoka alla, ei heitä jälkiruoka sitä. Riippuu ihmisestä ja tilanteesta. Miksi pipariin laitetaan liikaa sokeria yleensä. Joillakin voi vaikuttaa valkoinen vilja eli vehnä yms. Ehkä perunasuikale taas tasaa sitä, ellei ole ihan valkoinen perunalajike.

Jep mitään limsoja en ole koskaan juonut enkä muutekaan juuri koskaan mussuttanut sokeria. Leipää ja riisiä ja banaaneja kyllä, varmaan saanut niillä itseni ylipainoon.

Mutta mietin muita syitä kuin ruoka. Mulla esim, kun en saanut unta kuin vasta puoli kaksi yöllä ja jouduin ottamaan nukahtamislääkeen niin aamulla oli arvot yli 7 omalla mittarilla (joka vieläpä näyttää vähemmän kuin labra). Että mulla tuokin vaikutti.

Toisaalta jos on tehnyt tosi pitkä kävelylenkin niin laskee arvot.

Mutta joo, eiköhän tässä lääkitys ole tulossa.

Vierailija
4/6 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri, hiilarit, stressi. Nuo nostavat niitä runsaasti.

Nuo siis tulee itsellä ensimmäiseksi mieleen. Varmasti on muitakin.

Vierailija
5/6 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sairastelu nostaa sokereita. Mulla se tuotti ongelmia raskausdiabeteksen kanssa. Olin n. kuukautta ennen synnytystä flunssassa (kahdessa eri raskaudessa) ja vaikka pistin insuliinia ohjeiden mukaiseksi molempien flunssien aikana vauva sai keskivartaloon turhaa pyöreyttä

Vierailija
6/6 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuro pitää verensokerin tasaisena pitkään, hyvä aamulla, joten myös mahdollinen napostelu jää pois.