Olen diabeetikko ja kun laihduin 46kg 14 kuukaudessa ja verensokerini ''muuttui täydelliseksi'', lääkäri uhkaili minua
Ensin hehkutti, että onpa tainnut lääke ja uudistettu ruokavalio tehota kun on noin uskomattomat arvot, sanoi ettei ole ikinä nähnyt tällaista.
Sitten sanoin, että oikeastaan aloitin ketodieetin reilu vuosi sitten ja jätin lääkkeet pois kokonaan, niin punastui ihan silminnähden ja kohta alkoi uhkailemaan, että tästä ei sitten saa kertoa kenellekään. Kuulemma lääkärien ohjeita tulee noudattaa, ja on äärettömän vaarallista ''lähteä omille poluilleen''.
Kommentit (82)
Ja höpö höpö. Mullekin on kardiologi suositellut.
Välipalapatukka vanhin voitehista, vai miten se meni.
No mutta onnittelut miten sait noin paljon painoa pois? mulla just tulossa diabetes 2 -diagnoosi jota en ole saanut ruokavaliolla ja liikunnalla kuriin. Sokerit (paassto) vaan heiluu seiskassa ja yli.
Nyt ap äkkiä vehnää naamaan kuoleman välttämiseksi :D
No laihtuminen siinä eniten vaikutti joka tapauksessa.
Enpä oikein usko, taidat olla vain joku ketoilija, joka trollaa.
Noin tein itsekin paitsi etten mennyt täysin ketolle vaan ala/hyväkarpille ja paastoan säännöllisesti 3 päivän vesipaastoja. Sokerit pysyy kurissa - varmistettu FreeStyle Libre 2:lla - joten en syö lääkkeitä. Statiineja en ala mussuttaa vaikka lääkäri määräsi koska LDL on vain hieman koholla ja triglyt reilusti alle 1. Oma keho, oma lupa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on tuo ruokavalio. Vaikka ei laihtuisikaan niin keto-ruokavaliolla ei sokerit nouse korkeiksi.
No, jos olet laihtunut 46 kiloa, tarkoittaa se sitä, että lähtöpainosi on ollut valtava, yli 100 kiloa taatusti.
Vierailija kirjoitti:
Laihtuminen auttaa joka tapauksessa,nämä vaan yrittävät väittää että tuo on ainoa oikea tapa.Olen pysynyt laihana runsailla hiilihydraateilla.Pitää treenata lihaksia myös.
Vierailija kirjoitti:
On minullekin lääkäri motkottanut kuinka en saa tarpeeksi kuitua, kun sanoin että en syö enää viljoja. Ihme kyllä suoli toimii paremmin näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on tuo ruokavalio. Vaikka ei laihtuisikaan niin keto-ruokavaliolla ei sokerit nouse korkeiksi.
Laihtuminen tärkein,sivuseikka tapahtuuko se karppaamalla vai larppaamalla.
Vierailija kirjoitti:
No mutta onnittelut miten sait noin paljon painoa pois? mulla just tulossa diabetes 2 -diagnoosi jota en ole saanut ruokavaliolla ja liikunnalla kuriin. Sokerit (paassto) vaan heiluu seiskassa ja yli.
Jospa jättäisit sokerit syömättä.
Low carb diets INCREASE your risk of an early death | Daily Mail Online
aikaisin tappava ruokavalio ja varsinkin diabeetikoille äkkikuoleman riski on suuri.
Karpit kuolevat lähes kaksi vuotta nuorenpina. S amoin myös liian vähärasvaista dieettiä noudattavat.
Tuo metatutkimus, eli 2000 tutkimuksesta yhdistetty.
Jep. Leipää ja sokeria pitää syödä. Proteiini ja rasva minimiin.