Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on kysymys mene töihin jankkaajille

Vierailija
31.01.2024 |

Kun todella moni teistä saa kenkää tänä vuonna ja moni on jo saanut viime vuonna. Miten aiot mennä töihin joita ei ole olemassa. Kun olet vuosia jankannut kuinka ihmiset vain menee töihin. Kun lähetät sen työhakemuksen numero 134 eikä kukaan ole kutsunut sinua edes työhaastatteluun, aiotko vieläkin jatkaa maanista jankkaamista vai rupeatko ymmärtämää ympäröivän todellisuuden jossa elät?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy kyllä myöntää etten jaksanut lukea ollenkaan ja veikkaan ongelmasi olevan jotain täyttä hevonvitunpaskaa.

Mene suihkuun ja nukkumaan. Huomenna töihin. Muuta neuvoa ei tule.

Aika osuvasti sanottu.😂

Vierailija
22/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksaisi tehdä 134:ää hakemusta. Olen ratkaissut asian niin päin, että kuulostelen mille on kysyntää. Ja kun tarjouduin tekemään sellaista, mitä muut eivät halua tehdä, niin töitä on riittänyt, välillä liiankin kanssa.

Tunnen muitakin, jotka eivät ole koskaan olleet työttömänä, koska eivät kranttuile töiden suhteen niin kuin moni muu.

Ei siis tietenkään kannata loputtomasti kilpailla niistä paikoista, joihin haluavat kaikki muutkin. Etsi sitä mitä muut hyljeksivät. Tai jousta ehdoissa. Näiden töiden joukossa on hyviä, siistejä töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyhallitus on jo kadottanut suht lyhyessä ajassa melkein 50 000 työpaikkaa eikä ole onnistunut luomaan uusia. Ei ne työpaikat keskenkasvuisella raivoamisella synny, se että poljet jalkaa lattiaan, kiukuttelet kuin pikkulapsi ei tuo Suomeen yhtään uutta työpaikkaa. Ihmiset eivät voi mennä mielikuvitustyöpaikkoihin joita ei ole olemassa, hoetpa sinä mitä hyvänsä sloganeita ja idioottimaisuuksia.

Vierailija
24/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysytään yllättävän usein, sanotaan nyt vaikka, että vuosittain, että tiedänkö jotain ihmistä, joka sopisi milloin mihinkin työhön. Kun levität itse sanaa, että etsit töitä ja haluat töihin, niin se sana leviää joskus jollekin minunlaiselle, joka voi sinua sitten ehdottaa johonkin työpaikkaan.

Vierailija
25/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

🖕Maksa! Palkkaa!🖕

Mee sinäkin suosiolla töihin.

Heti, kun joku työn"antaja" allekirjoittaa työsopimuksen ja MAKSAA PALKKAA!

Vierailija
26/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä töitä tähänkin mennessä löytynyt, miksei jatkossakin. On se edellyttänyt joskus kaupungin ja joskus maankin vaihtoa, ja samalla tuonut mukanaan mielenkiintoisia kokemuksia.

Vierailija
27/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysytään yllättävän usein, sanotaan nyt vaikka, että vuosittain, että tiedänkö jotain ihmistä, joka sopisi milloin mihinkin työhön. Kun levität itse sanaa, että etsit töitä ja haluat töihin, niin se sana leviää joskus jollekin minunlaiselle, joka voi sinua sitten ehdottaa johonkin työpaikkaan.

Työnhaku pitää olla ikäänkuin koko ajan käynnissä. On minulta kysytty muutamaan kertaan sitäkin, että tunnenko henkilöä xx, ja että sopiiko hän hakemaansa työhön. Ja olen joutunut vastaamaan, että itse en häntä palkkaisi. Enhän minä ystävilleni mitenkään voi suositella ihmistä, joka on esim täysin sopimaton asiakaspalvelutyöhön.

Vierailija
28/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

🖕Maksa! Palkkaa!🖕

Sitä työtä pitää ensin hakea, sitten tulla valituksi ja löytää sopu työsopimuksesta, ja vielä pitäisi ne työtkin tehdä kunnialla, sitten kyllä tulee palkanmaksukin aivan varmasti.

Mutta palkka ei ole se mistä aloitetaan.

Vierailija
29/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näin on, että mene töihin.

Itse olen juuri omaan yritykseeni etsinyt työntekijää, jolla tarvitsee olla vain hyvä asenne, työhön koulutetaan kyllä.

Vierailija
30/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä ne mene töihin huutelijat tarkoittavat hyvää. Vaikka olisit apua vailla niin ei ymmärretä.

Ikävä kyllä sijaisista on pulaa ja siitä voi lähteä hyvinkin työura aukeamaan se on vain asenteesta kiinni mitä suostuu/osaa/pystyy tekemään. Toki minä olen ollut 40 vuotta raksoilla töissä virsi ei enään toimi tai töitä pitää riittää nuorille joka on totta kyllä, kun pitää sulautua muuttuvaan maailmaan ja hakea töiltä muilta aloilta. Itsekkin teen töitä ihan eri alalla mille mut alunperin koulutettu. Siksi se.. siis kokoomus leikkaa myös yli 50 vuotiailta. Surulliseksi vetää tämmönen elämän meno.

En ole se.. siis kokoomuksen äänestäjä.

Vierailija
31/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

🖕Maksa! Palkkaa!🖕

Töitä voi tehdä yhtä hyvin ilman palkkaa. Saa samalla työkokemustakin.

Vierailija
32/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet töitä vääriltä aloilta. Lähäreille ja laikkareille on töitä aina ja esim S-ryhmä rekrytoi koko ajan, myös kokopäiväisiä.

Vierailija
33/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä töitä tähänkin mennessä löytynyt, miksei jatkossakin. On se edellyttänyt joskus kaupungin ja joskus maankin vaihtoa, ja samalla tuonut mukanaan mielenkiintoisia kokemuksia.

Tämä juuri. Ei sitä työtä tulla tarjoamaan kotiovelle. Sen eteen pitää vähän joustaa sijainnin, työtehtävien, työehtojen, palkan, jne suhteen. Mutta kun alkuun pääsee, niin näitä voi korjailla sitten myöhemmissä vaiheissa.

Ei kukaan saa sohvalla odottamalla unelmatyötään suoraan heti ilman vaivannäköä. Nuo joustamiset on sitä vaivannäköä, joka johtaa kohti unelmaa.

Itsekin olen aloittanut ensin kokeilemalla. Vuosi vuodelta työmäärä ja palkka on noussut. Nyt alkaa olla jo jaksamisen rajoilla, etten enää edes toivo enempää.

Vierailija
34/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia edes niitä paikkoja ei saa täytettyä, joista saa elämiseen riittävää palkkaa? Esim. hoitoala ja pienissä kunnissa myös siivousala koska pienet asumiskulut.

Onhan se hieman outoa, että on hoitajapula vaikka samaan on satoja tuhansia työttömiä? Voisi luulla, että hakijoita olisi jonoksi asti. Vai onko se minkä tahansa hoitajan työ sittenkin liian vaativaa?

Yksi vaihtoehtohan on myös se ettei niihin töihin oikeasti haluta mennä. Ei ainakaan sellaisiin töihin missä joutuu tekemäänkin jotain palkkansa eteen.

Vierailija
35/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ensin sinne minne varmasti pääsee. Vuokratyöfirmoihin, niiden kautta pääsee kauppoihin. Siellä kun hoidat työsi hyvin ja ahkerasti, niin jossain vaiheessa joku kauppa pyytää sinut pidempään pätkään suoraan palkaten. Ja taas myöhemmin ehkä jopa pysyväänkin paikkaan.

Näin se ura kaikilla etenee.

Vierailija
36/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi tehdä muutakin työtä sillä välin siihen asti kun saa sitten sellaisen työpaikan, joka vastaa omaa koulutusta.

Vierailija
37/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia edes niitä paikkoja ei saa täytettyä, joista saa elämiseen riittävää palkkaa? Esim. hoitoala ja pienissä kunnissa myös siivousala koska pienet asumiskulut.

Onhan se hieman outoa, että on hoitajapula vaikka samaan on satoja tuhansia työttömiä? Voisi luulla, että hakijoita olisi jonoksi asti. Vai onko se minkä tahansa hoitajan työ sittenkin liian vaativaa?

Yksi vaihtoehtohan on myös se ettei niihin töihin oikeasti haluta mennä. Ei ainakaan sellaisiin töihin missä joutuu tekemäänkin jotain palkkansa eteen.

Kyllä. Ap:lle tiedoksi, että tämä on todellisuutta monissa paikoissa.

Vierailija
38/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on aina vähintään kymmenen eri syytä, miksi missään nimessä eivoi mennä mihinkään kaikista työnhakusivustoilla haettavana olevista työpaikoista.

Vierailija
39/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

🖕Maksa! Palkkaa!🖕

Töitä voi tehdä yhtä hyvin ilman palkkaa. Saa samalla työkokemustakin.

Niin, työttömyyskorvauksella ja 9 €/päivä korvauksella. Työkokemusta on yli 13 vuodelta. On noita ilmaistöitäkin tehty. Miksi palkanmaksajaa ei löydy?

Vierailija
40/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan kyselemään päiväkotien johtajilta, olisiko sijaiselle tarvetta. Meidän kuusiryhmäisestä päiväkodista puuttui tänäänkin ainakin kuusi työntekijää, kahden ryhmän verran yhteensä. Minä hoidin oman ryhmäni jälleen yksin, ei taaskaan ainuttakaan taukoa, työaikakin ylittyi, oman lapsen haku viivästyi ja yhden lapsen vanhemmat ovat raivoissaan kun en herättänyt heidän lapsiaan 30min unien jälkeen.

Niin että voisitteko tulla sijaiseksi varhaiskasvatukseen? Tarve on lähes joka päiväistä, palkkauskin kuulemma hyvä ja työ helppoa 🙄.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi