Koulutehtävä jossa täytyy ottaa video itsestään
Esittelyvideo pitäisi ottaa itsestä ja sitten pitää jakaa omalle ryhmälle. Itseäni mietityttää kauheasti nykyaikana tällaiset. Mistä tiedän, että video ei joudu vääriin käsiin?
Kommentit (126)
Ja tuo kurssi yliopistossa oli siis ihan tavallinen ala, ei ollenkaan mikään taiteellinen ala mitä pitäisi vaikka esiintyä. Minä laitoin tästä kyllä kurssipalautetta, mutta tuskinpa siihen reagoitiin
Vielä siis tuosta tehtävänannosta: tehtävä oli ihan tavallinen muuten, eli piti vastata asiaan. Mutta jostain syystä vastaus piti antaa videomuodossa! Ainakin oma vastaukseni oli varmaan todella paljon huonompi kuin tekstimuodossa annettuna olisi ollut.
En vain ymmärrä tällaista.
Onkohan meillä ap sama tehtävä, mulla siis kans lähiaikoina tulossa tämmönen ja ahdistaa kyllä että tommonen pakotetaan tekemään. Tai pakko siinä mielessä että se vaaditaan osana pakollisen kurssin läpäisyä ja opintopisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan meillä ap sama tehtävä, mulla siis kans lähiaikoina tulossa tämmönen ja ahdistaa kyllä että tommonen pakotetaan tekemään. Tai pakko siinä mielessä että se vaaditaan osana pakollisen kurssin läpäisyä ja opintopisteitä.
Voi olla, että olemme samalla kurssilla... Näitä esittelyjä on nyt muutenkin ollut monella kurssilla. Ei mulla itselläni ole edes aikaa katsella muiden esittelyvideoita. Näkisin mielummin tekstiä, jota olen jo riittävästi nähnyt.
Mitä sinä aiot tämän tehtävän kanssa?
Ei kai voi vaatia laittamaan kaikille näkyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että olemme samalla kurssilla... Näitä esittelyjä on nyt muutenkin ollut monella kurssilla. Ei mulla itselläni ole edes aikaa katsella muiden esittelyvideoita. Näkisin mielummin tekstiä, jota olen jo riittävästi nähnyt.
Mitä sinä aiot tämän tehtävän kanssa?
Kai se on sit pakko vaan yrittää tehdä, koska kuitenkin pakollinen kurssi jota ilman ei valmistu :( Ensin mietin että lykkään ens vuoteen kurssin mutta no, sama tehtävä silloinkin olis edessä ja varmaan vuoden päästäkin ahdistaa yhtä paljon. Mutta kurssipalautetta aion tosta videotehtävästä kyllä antaa.
Voisiko nämä opettajat vastata miksi tämmöinen tehtävä eikä voi suullisesti esittäytyä luokalle kun samassa tilassakin, herranjestas. Ja miksi tekstiversio ei käy jos tehdään etänä
Vierailija kirjoitti:
Voisiko nämä opettajat vastata miksi tämmöinen tehtävä eikä voi suullisesti esittäytyä luokalle kun samassa tilassakin, herranjestas. Ja miksi tekstiversio ei käy jos tehdään etänä
Kyse on verkko-opinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Miksi ei tekstiversio käy:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Miksi ei tekstiversio käy:D
No samaa ihmettelen itsekin. Kuka siis oikeesti edes jaksaa katsoa ties kuinka monen videon? Kun muutenkin aika kortilla. Mua ei vähempää vois kiinnostaa
Miksi ihmeessä tästä ei voi keskustella opettajan kanssa? Voi kertoa juuri niitä perusteluja, joita tässä keskustelussa on hyvin tuotu esille.
Voi kysyä opettajalta, onko mahdollista, että joku voi levittää videota jossain netissä ivaamistarkoituksessa tai muuten. Kyllä opettaja, jos hän on hiukankin pätevä, ymmärtää nämä huolen aiheet,
Opiskelin viittomakielen tulkiksi ja meidän opintoihin kuului kasapäin videointeja. Viitottuja esseitä, viitottuja esitelmiä, viitottuja ryhmäkeskusteluja jne. Itse totuin itseni kuvaamiseen vähitellen, mutta aluksi se kyllä ahdisti. Ymmärrän, että meidän ala on vähän poikkeuksellinen, kun kirjallisesti on mahdoton osoittaa käytännön osaamista viittomakielessä.
Miksi aikuisten pitää opiskellessa esitellä itsensä muille, siellä ollaan oppimassa eikä seuraa hakemassa. Peruskoulun ymmärtää kun siellä opetellaan sosiaalisia taitoja muutenkin. Mutta että aikuiset, hohhoijaa.
Itsellä kun oli tämä typerä esittely niin sanoin nimen ja en mitään muuta, kerroin että ei musta sen enempää. Jonninjoutavaa hommaa ja voi tuntua inhottavalta osasta.
Opiskelette kai jo Ammattikoulussa ja Media- alaa???!?
Kirjotuksestanne päätellen Ette ole enää peruskoulussa eikä Lukiossa vaan olette opiskelemassa kyseistä alaa ja vielä on Ruotsin kieli on kyseessä.
No sieltähän ollaan kameroiden videoiden kanssa tekemisissä.
Itse en ole moista opiskellut mutta, sen verran tiedän että pitää ottaa kuvia, ja videoita kyllä.
Mutta jos komenttoitte , että ei vaan Peruskoulun ylä- asteella niin kommentoin siihen , että " OHHOO , jopas jotakin , voi aikoja , kylläpä on tullu Paljon muutosta kun olin
Peeuskoulussa silloin ei ollu vielä kännyköitä oppilailla ei ollut yleistynyt , ne oli ensimmäiset puhelimet kannettavia puhelimia siis olalla kannettavia , ja etupäässä Taksikuskeilla.
Ja vieläkään 90- luvulla ei oppilailla ollu kännykkää jos oli kännykkä se oli Koko Perheen puhelin .
Eikä ollu mitään älypuhelimia.
Tunnilla istuttiin pulpetin takana hiljaa , ja kuunelltiin mitä opettaja opetti,
Ja kirjoitettiin muistiin vihkoon tauluun.
Kielistudiotakaan ei ollut kun nyt 2000- luvulla.
Tietokoneet kun yleisty 90- luvun lopussa, ei mitä ollu joka kodissa ,
Ja oli yksin kertaiset ohjelmat siinä myös oli VHS Videokamerat.
Niin se vaan muuttuu maailma , jos Opettaja on antanut tehtävän Kyllä se pitäisi olla , sitten Hyvinkin valvojien silmien Alla!
Täytyy olla Valvontaa!
Opettaja Ei saa myöskään itse , surffata netissä lähettää viestejä ystävällineen Sukulaisille Perheen jäsenille.Vaan keskittyä valvomaan luokkansa!
No miten se nyt näin , " takki ois käännetty" kun sitähän ollaan uutisoitu lehdissä , TV uutisis , radio uutisis , sitä että OPPILLAAT EI SAA pitää kännykkää tunnilla , se häiritsee muita oppilaita ja opetusta on, jopa kännykkäparkkeja on käsityönä tehty eli on ommeltu kankaasta taskuja joihin laittaa kännykkä oppitunnin ajaksi..
On oppilaat ja vanhemmat olleet näreeissään siitä kun ei saa olla kännykkää oppilaalla luokassa.
KUN SE HÄIRITSEE ja menee oppilaan keskittymiskyky .
Tätähän ollaan kuultu ,
Niin , sitten kommentoitte , että pitää kuvata esittely video itsestään ja jakaa se muille luokan oppilaille!
Siis uskomatonta ! On kyllä vuoden paras vitsi hei !
Jos olet Peruskoulun Ylä- asteella.
📚
Jos tuon tarkoitus on opetella esiintymistä tai vaikka ruotsia, ei ole olennaista että faktat on oikein eli muuttele niitä vähän.
Tuossa tapauksessa kertoisin itsestäni aivan minimin.
Jos on kyse media-alasta niin sitten ymmärrän ja myös toi tulkkihomma. Muuten ei ole mitään järjellistä selitystä tohon
Vierailija kirjoitti:
Rammstein tyylin kamppeet päälle ja tekee samanhenkisen musavideon.
Rammstein on paskaa.
Olin yhdellä avoimen yliopiston kurssilla ja siellä oli tuollainen videotehtävä. Oli ihan kauheaa. Tehtävä tuli vielä vikaksi ja yllätyksenä eli koko kurssi olisi mennyt hukkaan jos sitä ei olisi tehnyt. Tein ihan pienimmällä mahdollisella panostuksella tosi lyhyen videon, mutta ahdisti kyllä. Juuri tuo, että kuka niitä videoita käsittelee, onko tietoturva kunnossa, tuhotaanko niitä edes jälkikäteen? Ärsyttää tällainen. Kun vuosia sitten tein tutkinnon ei ollut mitään tällaisia pelletehtäviä. Se video on siinä jotenkin ihan turha. Miksi opettajat halusi nähdä kasvoni? Eikö riitä että kirjoitan sen mitä osaan. Eikö asia itsessään olekaan tärkein enää?