Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlat viikkoa ennen laskettua aikaa, menisittekö?

Vierailija
31.01.2024 |

Odotan esikoista. Siskontytön konfirmaatio ja rippijuhla (lasketteluripari) on tasan viikkoa ennen laskettua aikaa. Juhlat ovat noin tunnin matkan päässä kotoamme ja synnytyssairaalaamme, mutta matkalla on synnytyssairaala. Rippijuhlissa ei perinteisesti mene kauaa, eikä siellä tarvitse pinnistellä tai valvoa myöhään. 

Kokeneemmat neuvokaa, menisittekö?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen alkamista en olisi pelännyt, mutta en usko, että olisin pystynyt istumaan autossa tuntia.

Vierailija
22/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä jos jaksat ja haluat. Itse olin päivää ennen esikoisen syntymää juhlissa ihan täysillä mukana.

Muistutan kuitenkin, että raskaudet ovat erilaisia keskenään ja on myös niitä raskauksia, joissa odottaja kärsii esim. supistuksista, kivuista tai päänsärystä. Tai raskausmyrkytyksestä/hepatoosista. Synnytystä ei todellakaan tuosta vain käynnistetä sen takia, että äidillä on vaivoja, vaan pyritään odottelemaan viime hetkille asti. Joillakin pahoinvointi palaa loppumetreillä, jotkut kärsivät väsymyksestä.

Kukaan ei ole näistä tilivelvollinen kaikille uteliaille, joten koetetaan muistaa olla pitämättä itsestäänselvyytenä että totta kai odottava äiti voi tehdä mitä vaan jos synnytys ei vielä ole käynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen synnyttänyt kolme kertaa ja aina viikko lasketun ajan jälkeen, siihen asti elänyt ihan normaalisti että tottakai menet ellei olo jotenkin huono.

Ihan normaalisti voi loppuun asti elää. Voi olla et sinulla on tossa kohtaa melkein kuukausi synnytykseen. 

Vierailija
24/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit mennä jos jaksat ja haluat. Itse olin päivää ennen esikoisen syntymää juhlissa ihan täysillä mukana.

Muistutan kuitenkin, että raskaudet ovat erilaisia keskenään ja on myös niitä raskauksia, joissa odottaja kärsii esim. supistuksista, kivuista tai päänsärystä. Tai raskausmyrkytyksestä/hepatoosista. Synnytystä ei todellakaan tuosta vain käynnistetä sen takia, että äidillä on vaivoja, vaan pyritään odottelemaan viime hetkille asti. Joillakin pahoinvointi palaa loppumetreillä, jotkut kärsivät väsymyksestä.

Kukaan ei ole näistä tilivelvollinen kaikille uteliaille, joten koetetaan muistaa olla pitämättä itsestäänselvyytenä että totta kai odottava äiti voi tehdä mitä vaan jos synnytys ei vielä ole käynnissä.

Tottakai jokainen tajuaa että voinnin mukaan on mentävä ja varmasti tää sukulaistyttö vanhempineen myös ymmärtää, ettei tuossa tilanteessa voi varmaksi luvata tulevansa.  Etukäteen on vaan turha pelätä ja linnoittautua varmuuden vuoksi kotiinsa viikkokausiksi.

Vierailija
25/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytysmatkat on monella synnyttäjällä hyvä matkaa pidempiä kuin tuo tunti, ja vaikka uudelleensynnyttäjän synnytys on keskimäärin selvästi nopeampi niin voinnin salliessa hekin elävät yleensä ihan normaalia elämää siihen synnytykseen asti - kotona ehtii sitten kökkiä vastasyntyneen kanssakin.

Eli voinnin mukaan, ei ole pakko jos ei jaksa mutta jos jaksaa ja haluaa niin ei ole mitään syytä miksei voisi. 

Vierailija
26/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo menisin 

harvoin ne esikoiset syntyy etuajassa yllättäen kos ei ole ollut jo aiemmin supistuksia jne enemmän 

Vierailija
27/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavimmin synnytys on 2-3 viikkoa noiden juhlien jälkeen. 

Vierailija
28/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän naurattaa kysymys. Tietysti voi mennä, jos ei ole synnyttämässä sillon. Voi tulla pitkä ja ankea loppuraskaus, jos ei kotoa uskalla poistua.

Erittäin hauskaa ja jännittävää on synnyttää matkoilla ollessaan. Hauskuus jatkuu, kun synnäriltä pitää matkustaa vastasyntyneen kanssa kotiin.

Itse synnyin 4 viikkoa ennen LA:ta 300 km päässä kotoa. Olin huutanut koko kotimatkan. 

Vierailija
29/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pahinta mitä voisi sattua, jos menet? Synnytys alkaa? Jos näin käy, todennäköisesti ehdit sinne omaan sairaalaan ihan hyvin.

Vierailija
30/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jarrua. Sieltä voi saada koronan tai influenssan. 

Vierailija
31/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhistus, vielä 2003 oli ihan normaalia mennä viikkoa ennen laskettua aikaa häihin tai hautajaisiin, vasta nyt 2020-luvulla raskaanaolevia neuvotaan olemaan koko raskausaika 10 min päässä synnytyssairaalasta.

Vierailija
32/32 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus ei ole sairaus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän