Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlat viikkoa ennen laskettua aikaa, menisittekö?

Vierailija
31.01.2024 |

Odotan esikoista. Siskontytön konfirmaatio ja rippijuhla (lasketteluripari) on tasan viikkoa ennen laskettua aikaa. Juhlat ovat noin tunnin matkan päässä kotoamme ja synnytyssairaalaamme, mutta matkalla on synnytyssairaala. Rippijuhlissa ei perinteisesti mene kauaa, eikä siellä tarvitse pinnistellä tai valvoa myöhään. 

Kokeneemmat neuvokaa, menisittekö?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin jos ei lähtöhetkellä mitään kummempia tuntemuksia

Vierailija
2/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoppa netin syövereistä kuinka kauan synnytys keskimäärin kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti jättäisin väliin. Ison mahan kanssa matkustaminen ei ole mukavaa ja ikävä jos synnytys alkaisi juhlissa. Mutta tietysti jos vointi loistava, niin saattaishan sitä harkitakin. Herkästi kyllä voi peruisin, jos yhtään olisi ollut supisteluja ja olo jo raskas.

Vierailija
4/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksaisin matkustaa ja haluaisin nähdä sukulaisia, niin menisin, kun kerran matkalla on synnytyssairaala. Omat synnytykset ovat menneet yliajalle, joten viimeksikin olin vielä ihan rauhallisin mielin kylpylälomallakin laskettua aikaa edeltävällä viikolla. 

Vierailija
5/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin matka on tosi lyhyt, synnytyshän kestää usein pari vuorokautta. Hyvin voit mennä jos jaksat.

Vierailija
6/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, jos olo on hyvä ja muutenkin jaksaisin. 

Vierailija
7/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi viemään huomiota juhlakalulta. Rippijuhla on kuitenkin yksi nuoren tärkeimmistä päivistä.

Vierailija
8/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin häissä 200 km kotoa viikkoa ennen la:ta, mies oli bestman eli yövyimme hotellissa ko. paikkakunnalla. Tai no minä nukuin, mies ilmestyi hotellille neljän maissa aamulla. Ko. paikkakunnalla oli synnytyssairaala, jos hätätilanne olisi tullut. Ja ei tullut, vauva suntyi kolme viikkoa myhemmin, käynnistyksen jälkeen kiireisellä sektiolla ihan omassa sairalassa. Eli lähtisinkö 100 km päähän parin tunnin juttuun? Joo, todellakin. Ainoa tilanne, että en lähtisi, on se että olisi synnytyssalissa just samaan aikaan. Olen ollut häisäs myös kaksi viikkoa sektion jälkeen vauvan kanssa, sekin meni erinomaisesti, tämä toki oli omalla paikkakunnalla. .   

Vierailija
9/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai menisin. Meillä on synnärillekin se 1,5tuntia.

Vierailija
10/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai menisin jos vointi olisi hyvä ja haluaisin nähdä juhlaan osallistuvia ihmisiä. Et kuitenkaan pysty ennakoimaan tai suunnittelemaan synnytystä. Kuten moni sanoi jo, synnytys voi kestää vuorokausia. Raskaus ei myöskään ole sairaus. Itse olin teatterissa yleisössä vielä synnytystä edeltävänä iltana. Ja vastaavasti yhden synnytykseni jälkeen olin jo kaksi päivää myöhemmin freesinä työhaastattelussa, ei ongelmaa. Toki jokainen synnytys omanlaisensa.

Vierailija
11/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menisin jos vointi vain sallisi sen. 

Itse olen kyllä joka raskaudessa tehnyt ihan ns. loppuun asti normaaleita asioita.

Vierailija
12/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Tunnin matka ei ole mitään, monella on synnärille pidempi matka. Toki sitten voi perua jos tuntuu juhla-aamuna sille ettei voi lähteä, varmasti ymmärtävät. Itsellänihän ois toki tuossa kohtaa ollut jo vauva sylissä joten ois jäänyt juhlat väliin, mutta ei voi tietää ja turha jättää elämättä kokonaan sen takia että laskettu aika lähestyy. 

Vierailija
13/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi viemään huomiota juhlakalulta. Rippijuhla on kuitenkin yksi nuoren tärkeimmistä päivistä.

Ei kait ajatus ole että sinne mennään strippaamaan? Miten ihmeessä siinä veisi huomiota keneltäkään, jos nyt ei erikseen hyppää lavalle?

Vierailija
14/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ystävällisesti vastanneille. Siskontyttö on minulle tosi tärkeä ja läheinen, enkä haluaisi olla pois tärkeästä juhlasta. Vointi edellä tietysti mennään, mutta jos olo on hyvä, eikä matkustaminen tunnu vaikealta, taidan mennä.

Vierailija
15/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai menisin jos vointi olisi hyvä ja haluaisin nähdä juhlaan osallistuvia ihmisiä. Et kuitenkaan pysty ennakoimaan tai suunnittelemaan synnytystä. Kuten moni sanoi jo, synnytys voi kestää vuorokausia. Raskaus ei myöskään ole sairaus. Itse olin teatterissa yleisössä vielä synnytystä edeltävänä iltana. Ja vastaavasti yhden synnytykseni jälkeen olin jo kaksi päivää myöhemmin freesinä työhaastattelussa, ei ongelmaa. Toki jokainen synnytys omanlaisensa.

Kävin ostamassa naapurikaupungista vaunut muutama tunti ennen kuin kuopus syntyi 😅 onneksi mies ajoi.

Vierailija
16/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai menisin, jos vointi on muuten hyvä. Meiltäkin on kotoa lähimpään synnytyssairaalaan 100 km ja on ehditty synnyttämään. 

Vierailija
17/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän naurattaa kysymys. Tietysti voi mennä, jos ei ole synnyttämässä sillon. Voi tulla pitkä ja ankea loppuraskaus, jos ei kotoa uskalla poistua.

Vierailija
18/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, jos vointi on kyseisenä päivänä hyvä. Esikoisen syntyessä, lasketun ajan paikkeilla, oli tarkoitus lähteä käymään vanhempieni luona reilun sadan kilometrin päässä. Supistukset alkoivat edellisyönä ja vierailumatkan sijaan mentiinkin sairaalaan. Vauva syntyi klo 10.

Vierailija
19/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menet ja nautit juhlista!!! 

Vierailija
20/32 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti jättäisin väliin. Ison mahan kanssa matkustaminen ei ole mukavaa ja ikävä jos synnytys alkaisi juhlissa. Mutta tietysti jos vointi loistava, niin saattaishan sitä harkitakin. Herkästi kyllä voi peruisin, jos yhtään olisi ollut supisteluja ja olo jo raskas.

Harvemmin varsinkaan esikoisen synnytys sellaisella vauhdilla alkaa että siitä mitään seuraisi vaikka alkaisikin supistella juhlissa. Voihan sitä perua menonsa jos alkaa lähempänä tuntia ettei pystykään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän