Mikä avuksi yölliseen vessassa ramppaamiseen? (N46)
Melko lyhyen ajan sisällä öistä on tullut rasittavia, kun pitää useamman kerran käydä vessassa.
Ei ole tulehdusta, eikä mitään rakenteellista vikaa. Gyne sanoi, että voi kokeilla paikallisestrogeeniä, mutta apteekissa sanottiin että tämä on tarkoitettu vaihdevuodet ylittäneille naisille.
Juomisen vähentäminen iltaa kohti ei auta yhtään. Rakko vaan ilmoittaa hädästä heti kun siellä on pienikin määrä virtsaa.
Mikä siis avuksi?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Yölliset vessareissut saattavat olla vain totuttu tapa, mutta myös esimetkiksi ylipainolla voi olla vaikutusta asiaan. Minä kävin ennen 2-3 kertaa yöllä vessassa, mutta 20 kg:n painonoudotuksen jälkeen nukun yhtäjaksoisia yöunia ilman vessareissuja jopa 7-8 tuntia jos hiukan välttelen iltamyöhään juomista. Lähipiirissäni oli ihminen, joka nukkui unilääkkeiden vaikutuksesta vain katkonaisia yöunia vuosikaudet, mutta onnistui sitten vielä ikäihmisenä vähitellen vieroittamaan itsensä unilääkkeistä ja nukkui sen jälkeen pitkiä yhtäjaksoisia yöunia.
Veikkaan tuossakin mekanismiksi sokeritasapainon parantumista. Onnittelut painonpudotuksesta!
Minä olen lähes yhtä pullukka edelleen kuin ennen sokerin vähentämistä ja liikunnan palauttamista elämään, mutta nukun vaikka 12 h yöunet ilman yöpissaa jos on tarve/mahdollisuus ja kipeytynyt polvikin lakkasi vaivaamasta. Nyt pikkuhiljaa toivon painonkin putoavan. Ainakaan se ei enää nouse.
Ed. sivun N45
Tenaa kehiin. Supermaxi-imukyvyllä.
Ottakaa serlarulla siihen sängyn viereen, pyyhkäskää smegmat siihen.
Rakko pitää kouluttaa päiväsaikaan siihen, ettet mene vessaan liian usein. Eli aina pidempään kun pyrkii väkisin pidättelemään, niin vessassakäyntiaika vähitellen pitenee. Netistä löytyy rakkokoulun nimellä asiaa tästä.
Juominen kuuluu lopettaa jo pari tuntia aiemmin kun menee nukkumaan. Juomisessakin kannattaa totuttaa itsensä siihen, että nestetyttää itseään aamusta alkaen ja vähentää iltaa kohden, ettei janota iltaisin.
Ihan tavalliset hormonivapaat puikot eli kosteuttavat puikot auttavat myös tuohon pissahädän tunteeseen. Itseä pissatti vähän väliä, mutta tunne lähti, kun aloin käyttää kosteuttavia intiimivoiteita ja -puikkoja. Kun limakalvot kosteutetaan, ne eivät reagoi enää yhtä herkästi. Ja se, että tarpeeksi juo ja syö nestepitoista, pitää limakalvotkin kosteampina.
Itse käytän Vagisan Cremolum-puikkoja, ensin käytin kuurina, sitten harvensin, kun alkoivat auttaa. Ja Acon intimiimivoidetta käytän päivittäin. Joskus käytän myös Vagibalance ratiopharmin maitohappobakteereita ja maitohappoa sisältäviä puikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Rakko pitää kouluttaa päiväsaikaan siihen, ettet mene vessaan liian usein. Eli aina pidempään kun pyrkii väkisin pidättelemään, niin vessassakäyntiaika vähitellen pitenee. Netistä löytyy rakkokoulun nimellä asiaa tästä.
Juominen kuuluu lopettaa jo pari tuntia aiemmin kun menee nukkumaan. Juomisessakin kannattaa totuttaa itsensä siihen, että nestetyttää itseään aamusta alkaen ja vähentää iltaa kohden, ettei janota iltaisin.
Ihan tavalliset hormonivapaat puikot eli kosteuttavat puikot auttavat myös tuohon pissahädän tunteeseen. Itseä pissatti vähän väliä, mutta tunne lähti, kun aloin käyttää kosteuttavia intiimivoiteita ja -puikkoja. Kun limakalvot kosteutetaan, ne eivät reagoi enää yhtä herkästi. Ja se, että tarpeeksi juo ja syö nestepitoista, pitää limakalvotkin kosteampina.
Itse käytän Vagisan Cremolum-puikkoja, ensin käytin kuurina, sitten harvensin, kun alkoivat auttaa. Ja Acon intimiimivoidetta käyt
Jatkoa:
Olen itse 56-v. Kohtu poistettu 45-v:na.
Estrogeenejä ei ole pakko käyttää. En itse sellaisia halunnut edes kokeilla, vaan päätin kokeilla muita ensin.
Varsinkin hyaluronihappoa sisältävät puikot on todettu hyväksi avuksi niillä, jotka eivät halua hormoneita käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Yölliset vessareissut saattavat olla vain totuttu tapa, mutta myös esimetkiksi ylipainolla voi olla vaikutusta asiaan. Minä kävin ennen 2-3 kertaa yöllä vessassa, mutta 20 kg:n painonoudotuksen jälkeen nukun yhtäjaksoisia yöunia ilman vessareissuja jopa 7-8 tuntia jos hiukan välttelen iltamyöhään juomista. Lähipiirissäni oli ihminen, joka nukkui unilääkkeiden vaikutuksesta vain katkonaisia yöunia vuosikaudet, mutta onnistui sitten vielä ikäihmisenä vähitellen vieroittamaan itsensä unilääkkeistä ja nukkui sen jälkeen pitkiä yhtäjaksoisia yöunia.
Toi on juurikin se noidankehä
Jos on ylipainoinen ei saa nukuttua tarpeeksi hyviä yöunia ja toisaalta jos et saa nukuttua tarpeeksi pitkiä yöunia et myöskään laihdu helposti, siihen kun sekoitetaan mukaan vielä diabetes ja uniapnea niin ollaanklin ongelmissa.
Tuossa iässä limakalvot ohenee ja kuivuu joten se pienikin pissahätä tuntuu siellä rakossa. Käytä noita lääkärin ehdottamia valmisteita, toivotaan että auttaa. Lisää juomista aamulla ja päivällä ja vähennä tuntuvasti iltajuomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan tuossakin mekanismiksi sokeritasapainon parantumista. Onnittelut painonpudotuksesta!
Minä olen lähes yhtä pullukka edelleen kuin ennen sokerin vähentämistä ja liikunnan palauttamista elämään, mutta nukun vaikka 12 h yöunet ilman yöpissaa jos on tarve/mahdollisuus ja kipeytynyt polvikin lakkasi vaivaamasta. N
Kyllä minulla oli sokeriarvot pielessä ennen painon pudotusta ja ne korjaantuivat painon pudotuksen myötä ilman lääkitystä ja sillä sekä liikunnan lisäämisellä oli varmasti myönteinen vaikutus yöuniinkin.
Vierailija kirjoitti:
Menopaussi, vaihdevuodet
Jos luulet, että suomenkielen sana menopaussi jotenkin tarkoittaisi itseään menojen laittoa paussille, olet onnettoman väärässä! On vain menopause sanan muunnos,
toisekseen: miehillä on andropaussi: ja vielä: osalla naisista ei ole mitään oireita.
Minä vaihdoin mustan teen muihin teelaatuihin. Jokaöinen vessaravaaminen vaihtui satunnaisiksi käynneiksi. Samalla jäätävä närästys loppui, liittyisikö siihen?
No naiset 35-43, miltä se tuntuu, kun edessä on vaan laskua ja koronapiikkien aikaistamat vaihtarit ..yms.
monella nuorella alle 40 v jo kiertohäikät pii
Vierailija kirjoitti:
No naiset 35-43, miltä se tuntuu, kun edessä on vaan laskua ja koronapiikkien aikaistamat vaihtarit ..yms.
monella nuorella alle 40 v jo kiertohäikät pii
Kaikkihan me kuljemme kuolemaa kohti. Minulla kolme rokotetta, olen perusterve, lääkkeetön ja rakkauselämä kukoistaa. Nautin seksistä enemmän kuin koskaan, kannatti täyttää 40 :)) nyt jo kuudes vuosi menossa tätä rakkauden vuosikymmentä.
Rakenteellinen syy, kudokset, painovoima.
Minä olen ravannut vessassa yöisin ja päivisin viimeiset 15v. Saatan käydä päivän aikana 20 kertaa pissalla. Yölläkin kerran, pari.
En tiedä onko joku vialla vai ei mutta tuskin mitään kovin vakavaa on kun en ole vielä kuollut.
Eikä ole kyse mistään että menisin pienen hädän takia vessaan, kunnon hätä on aina.
Aamukahvin jälkeen käyn 3- 4 kertaa parin tunnin aikana. Kahvi janottaa joten pakko juoda myös vettä. Sitä juon parisen litraa päivässä , jos en juo niin seuraavana aamuna pää särkee.
Niin ja mulla tää alkoi noin 25 veenä joten ei liity vaihdevuosiin.
No eihän siinä ole mitään ongelmaa, nopeesti pissille ja takas sänkyyn. Nim. kusiruitta.
Selkeästi esivaihdevuosien oireita. Mulla oli juuri tuota samaa, että rakko tuntui ärtyneeltä ja täydeltä ja siltikin pissaa tuli vain vähän, useita kertoja yössä joutui käymään vessassa. Paikallis estrogeeni apuun. Niissä on niin vähän estrogeenia, että ei ole terveysriski millään tavalla.
Terkkarin terveiset: Sinun pitää kouluttaa sitä rakkoa. Opettaa pois siitä jatkuvasti ramppaamisesta vessaan pienessäkin hädässä.
NAISILLA vaihdevuodet alkaa aikaisemmin, kuin hyvinä entisaikoina jolloin naiset valittivat turhasta ? Mitattiin hormonitasot, jopa löytyi syy. :)