Kuinka monta kertaa olet ollut lakossa työurasi aikana?
Minä olen 47v ja olen ollut lakossa 2 kertaa päivän kerrallaan kun laskee tämän lakon mukaan. Mahtaa olla kova kolaus Suomen taloudelle.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Nolla. Olen virassa, joten en saa lakkoilla.
Sama, toki itsellä työsuhde, mutta työn laatu on sellainen, että olen työnantajan edustaja.
En kertaakaan. Aina on IT-alan lakot viime hetkellä peruuntuneet, ei ole tarvinnut miettiä asiaa.
En kertaakaan.
T. Elintarviketyöläinen
En koskaan ennen. Josko nyt to-pe onnistuu. T: vm -69
Tämä on 2.kerta, edellinen oli toissavuonna, kun työehtosopimuksista väännettiin. Olen ollut alalla tänävuonna 20v.
Olen 58 vuotias ja aloittanut työt jo 13 vuotiaana, toki koulun ohessa.
Päivääkään en ole lakossa ollut vaikka ammattiliittoon olen kuulunut. Neljän eri alan hommia olen tehnyt ja kummasti vaan nuo lakot ovat kiertäneet.
Yli 20 vuotta töissä ja en kertaakaan. Enkä ole nytkään.
En kuulu liittoon. Olen ollut parikin kertaa töissä sillä aikaa kun muut heiluttavat punalippua ja huutavat pihalla turhuuksien perään.
M 48
Vierailija kirjoitti:
Nolla, en ole kommunisti.
Se on sama asia, olla kommunisti ja tyhmä kuin saapas.
En kertaakaan. Ikää on 50+, mutta työhistoriaa reilusti alle 10v. Minulla on se periaate että jos töitä on, silloin ei lakkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen 58 vuotias ja aloittanut työt jo 13 vuotiaana, toki koulun ohessa.
Päivääkään en ole lakossa ollut vaikka ammattiliittoon olen kuulunut. Neljän eri alan hommia olen tehnyt ja kummasti vaan nuo lakot ovat kiertäneet.
Sama homma, nyt ikää jo 60+. Olen ollut paljon työttömänä ja ala oli sellainen, että lakkoja on ollut hyvin vähän.
Kaksi kertaa. Aikanaan sairaanhoitajien lakko 1983, ja sitten OAJ lakko 2022.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minusta suuri epäkohta, että virassa olevilla ei ole lakko-oikeutta. Tästä ei edes puhuta juurikaan. Nytkin kun lääkärit ovat "mukana lakossa" jollain kahden tunnin työpaikalta poistumisella, niin sitä ei kerrota missään, että tyyliin 99% julkisten sairaaloiden ja terveyskeskusten lääkäreistä on virassa eikä voi osallistua. Ne mieltäilmaisevat ovat tosi pieni vähemmistö, käytännössä yliopistojen opettajina työsuhteessa työskentelevät lääkärit. Ja opiskelijat.
Kohta täytyisi lakkoilla myös sähkön ja sähkönsiirron korkeaa hintaa vastaan. Sitä odotellessa.
(0 luvulla oli muistaakseni kerran lakossa. Viime keväänä olin lakossa ja huomenna olen lakossa. Siis kolme kertaa.