Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasketun ajan laskuri

11.01.2007 |

Hei kaikki!

Onko kukaan teistä huomannut tai kenelläkään sattunut vastaavaa, että vauva-lehden laskuri antaa eri raskausviikkomäärän kuin neuvolan laskuri?

Muistelen, että viime raskaudessa viikot olisivat olleet samat, mutta enpä sitten tiedä, kävinkö enää ekan neuvolan jälkeen laskuria katsomassakaan. Oulun keskussairaalan laskuri antoi minulle saman viikkomäärän kuin neuvossa ja siis viikon vähemmän kuin vauvan laskuri.

Itse uskon nyt neuvolan viikkoihin. Mua kiinnosti viikkoasia lähinnä np-ultran takia, sillä sehän täytyy tehdä tietyillä viikoilla.

Räntäsateisen päivän terveisiä kaikille!

Merikki

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän huomioi kierron pituuden. Vauva-lehden laskuri

laskee kierron pituudeksi aina 28 vrk:ta, mutta jos kierto

on säännöllisesti lyhyempi (esim. minulla on säännöllinen

kierto 27 vrk:ta), niin LA tosiaan muuttuu neuvolatädin

laskemana.

Vauva-lehden laskurin mukaan minulla on siis LA 3.8.07,

ja neuvolan laskurin mukaan 2.8.07, ja näistä tuo jälkimmäinen

on nyt ns. oikein. Tosin np-ultrassa sitten tulee ihan tarkka LA!

Sinilintu, rv 11 (ehkä...)

Merikki72:

Onko kukaan teistä huomannut tai kenelläkään sattunut vastaavaa, että vauva-lehden laskuri antaa eri raskausviikkomäärän kuin neuvolan laskuri?

Merikki

Vierailija
2/7 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että neuvolassa meillä ei ollut puhetta kierron pituudesta. Lisäksi kuukautisten alkamispäivä ja laskettu aika ovat samoja sekä vauvan laskurissa ja että äitiyskortissa. Ihmetystäni lisää, että viikkomäärä heittää tasan viikolla, ei siis päivillä.

Loppujen lopuksi tämä ei ole tärkeä asia sinänsä kuten edellinen juuri kirjoittikin, sillä ultrahan selvittää todelliset viikot. Ihmettelenpä silti vain :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo esikoisen aikaan eli siitä on jo yli 2v. aikaa kun ekan kerran sen huomasin. kaikki muut laskurit anto samaa viikkomäärää mutta vauvan heitti. ja siis vaikka olis laittanu saman 28pv kierron pituudeksi siis muissakin.

Vierailija
4/7 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ei anna tarkkaa rv-määrää vaan ilmoittaa, että sinulla on menossa 27. raskausviikko. Neuvolassa merkitään tarkka määrä, eli minulla tänään rv 26+1. Se on sama kuin 27. raskausviikko, olisiko tästä kysymys?

5/7 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ja kaikkien muidenkin laskurilla (kaksplus, Tekay, äitipoli ym) saan kk:sta laskettuna (kierto on se 28 pv) lasketuksi ajaksi 13.5., mutta neuvola antaa päivämääräksi 12.5. Äitipolilla selittivät viimeksi, että neuvola laskee kk:n alkamispäivän olevan 0+1, kun kaikki muut aloittaa 0+0... Ja päivän verran ei laskettua ainakaan täälläpäin siirretä, joten pysy nyt sitten kärryillä, kun neuvola käyttää toista ja äitipoli toista... :(

Vierailija
6/7 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et neuvolan ja äippäpolin ero oli se 1 pv!

Mutta itse seurasin raskautta neuvolan LA:n mukaan... Niin oli jotenkin helpompi kun siellä äippäpolilla en kuitenkaan käynyt usein!!!

Vierailija
7/7 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan!

Taisit osua oikeaan 5vekaraa. Vastauksesi antaa luontevimman selityksen. Noin ajatellen voinkin unohtaa viikkosotkun ;)

Onpa hyvä, että tällä palstalla voi esittää ajatuksiaan ja saada vastauksia. Oma pää kuin ei aina toimi = en olisi ikinä uskonut todeksi, että pienten lasten äideillä aivot eivät ehkä ole vireimmillään muissa kuin lapsen hoitoon, " hengissä pitämiseen" , liittyvissä jutuissa. Se onkin toinen juttu.

Hyvää jatkoa kaikille!