Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Vierailija kirjoitti:
Keskustelutaitoja, kommunikointikykyä, tunneälyä, rehellisyyttä, luotettavuutta, uskollisuutta, oma-aloitteisuutta, romantiikkaa, samankaltaista huumoria, yhteneviä elämänarvoja, kunnioitusta, kumppanuutta, rakkautta. Siinä nyt alkuun. Niitä nyansseja, kuten vaikka huumori ja yhteiset harrastukset, voi olla sitten eri yksilöillä erilaisia ja eri tavalla tärkeitä.
Koetko että suomalainen nainen tarjoaa miehelle noita asioita vai onko nainen itse aina vaatimassa ja vain ottamassa noita?
Meidän parisuhteessa noita on molemmin puolin.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
surkeaaa katella suomalaisia naisia näin perinteisiä arvoja kunnioittavana miehenä, en siedä wokettavia persefeminsiteja jotka marssii tuolla pa lestiinan lippu kädessä huutamassa free palestine sininen väri hiuksissa.
nainen, jos haluat miehen, ole perinteinen eloveenatyttö. muuten käy huonosti. et saa lapsia, kukaan ei kunnioita sinua.
Kaikki eivät halua miestä eivätkä lapsia. Elämässä on muutakin kuin vaimon ja äidin rooli.
Elämässä on myös muuta kuin puolison ja isän rooli, silti naiset haukkuvat miehiä ja kertovat etteivät ne "saa naista" ja esimerkiksi koneella paremmin viihtyvä mies ei ole naisista mies ollenkaan.
Vulvaa pitäisi palvoa...
Naisten sekä miesten pitäisi saada olla rauhassa sinkkuja ja lapsettomia niin halutessaan, ilman mitään haukkumisia tai syyllistämistä. Todella typerää väkisin tuputtaa kaikille jotakin pariutumiskulttia. "Et saa miestä, et saa naista" vastataan aina siihen jos joku sanoo haluavansa elää yksin. Antaa ihmisten olla onnellisia sillä koneella tai jonkin muun harrastuksen ja seuran parissa, tai vaikka erakkona metsäpirtissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä tämän ketjun miehet naisesta oikein haluaa. Jonkun kodinhoitajan? Sellaisen voi palkata jos on rahaa. Kumppani/puoliso on aivan eri asia.
Niinhän se on. Naisista ei vain ole kumppaneiksi miehille.
Eikä se johdu kodinhoitoasioista.
Mitä nainen tarjoaa miehelle parisuhteessa. Miettikääs sitä hetken aikaa.
No juurihan tuolla joku valitti kuinka naiset eivät tee enää sitä mitä ovat perinteisesti tehneet. Eli juurikin haikaili niiden kotitöiden perään.
No eihän valittanut. Se reppana oli kopioinut viestin toisesta ketjusta ja siinä todettiin fakta minkä itsekin toteat.
Jos joku toteaa aborttien määrän vähentyneen, onko se sinus
"Siihen päälle ettei naisia kiinnosta tehdä mitään mitä naiset on perinteisesti tehneet... mitäs jäi jäljelle?"
Kyllä tuossa kysellään, mitä jää jäljelle, kun naiset eivät tee mitä perinteisesti ovat tehneet.
Se onkin ihan validi kysymys. Tuo tulkinta että siinä puhutaan kotitöistä on omasi.
Heitetääs tämä. Ennen naiset arvostivat miehiä. Nyt kun asiasta mainitsee teiltä tulee pilkallinen "ennen miehet olivat arvostuksen arvoisia"
Teitä ei siis kiinnosta arvostaa miehiä mitenkään. Saamme vain vuodesta toiseen kuulla mitä pahaa aikaisemmat sukupolvet ovat tehneet ja kuinka edelleen on miehiä jotka rais kaa. Not All Men on kirosana eli puolustautua ei saa. Miehenä oleminen on toksista ja sitten saamme lukea kuinka naiset pohtivat onko mies edes ihminen.
Ja teillä toki on oikeus tuohon, kukaan ei ole viemässä oikeuttanne vihata miehiä, mutta ollaan nyt rehellisiä, ei miehiä välttämättä kiinnosta osallistua tuohon. Emme kelpaa?`Asia selvä, mutta ei miehiä voi pakottaa muuttumaan sellaiseksi mitä naiset kulloinkin vaativat.
"Kyse ei ole siitä "aktiivisesta tekemisestä" vaan jostain muusta.
Ajatellaan että miehelläsi on vaativa työ josta aiheutuu ajoittain jopa "stressiä". Tuetko miestäsi jollain tavalla jos siellä on vaikeaa, vai valitatko raivon vallassa kuinka hän ei ole huomioinut sinua tarpeeksi moneen viikkoon tuomalla kukkia, suklaata ja hoitamalla lapsia (mitä hän tekee kyllä normaalisti). Uhriudutko ja lisäät miehen stressiä vai oletko hänen tukenaan?
Tuossa yksi asia mitä miehet eivät lähtökohtaisesti saa naisilta. Siitä pääsee arvostukseen ja sen tunteeseen. Saako mies mitään arvostusta kotonaan niistä asioista mitä hän tekee vai ottaako nainen kaiken itsestään selvyytenä ja vaati lisää ja lisää? Haukutko miestäsi siitä että hän ei nyt tee tarpeeksi metatöitä eli vaikkapa suunnittele sinun mielestäsi tärkeämpien asioiden toteutumista (jota sinä kuitenkin valvoisit että mies suoriutuu haluamallasi tavalla).
Kysyn nyt uudestaan: mitä nainen tuo nykyään parisuhteeseen, asioita joita mies tarvitsee.
Katsokaa ympärillenne miten naiset puhuvat miehistä. Oletteko edes kykeneväisiä tarjoamaan miehille mitään."
Tämän edellisen tekstin kirjoittaja tuntuu jotekin irtautuneen täysin normaalista elämästä. Aku Ankassa viedään naishahmoille jatkuvasti "kukkia ja suklaata". Eikö tuo kirjoittaja näe tavallisten ihmisten elämää ollenkaan?
Ei normaali parisuhde ole tuollaista. Sen sijaan tehdään asioita puolin ja toisin. Taisin olla minä joka viimeksi toin kaupasta miehelle herkkuja. Joskus taas hän tuo minulle.
Meillä on sama ammatti miehen kanssa, helppo tukea toista, mutta sehän on kaksisuuntaista tietenkin. Molemmilla on omat stressinsä ja välillä rennompaa.
Lapset meillä oli aikanaan jo aika pieninä päiväkodissa. Nykyään kyse on lähinnä koulutehtävissä auttamisesta. Meistä kumpikin auttaa niissä aineissa jotka on itselle vahvoja.
Ei nämä edelleenkään ole nais/mies-kysymyksiä.
"Mahdollisuuden yhtään mihinkään. Ei tuollaiset rääväsuut pääse edes peruskoulusta läpi tai pääse yhteenkään työpaikkaan. Siinä on aikaa pelata pleikkaria vuodesta toiseen."
Pojilla ilmeisesti pleikka ja naisilla erilaiset foorumit, joissa vihaavat miehiä päivät pitkät. Olen nimittäni eräänkin kerran lukenut naisten kommentteja ja on uskomatonta, jos rääväsuisilla naisilla olisi oikeasti joku täyspäinen mies olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en keksi yhtään asiaa, joka parisuhteeseen haluavalla naisella tai miehellä olisi erilainen. Tavoitteenahan on jakaa elämä juuri sen tietyn henkilön kanssa eikä kenen kanssa tahansa.
eli miehet voivat haluta naisista vaikkapa sitä fyysistä turvallisuuden tunnetta?
Se on ihan peruslähtökohta parisuhteessa, että kumppani herättää fyysisen turvallisuuden tunteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en keksi yhtään asiaa, joka parisuhteeseen haluavalla naisella tai miehellä olisi erilainen. Tavoitteenahan on jakaa elämä juuri sen tietyn henkilön kanssa eikä kenen kanssa tahansa.
"eli miehet voivat haluta naisista vaikkapa sitä fyysistä turvallisuuden tunnetta?"
Fyysistä turvallisuuden tunnetta? Missä viidakossa tai dystopiassa oikein elät? Ei normaalielämässä mitään tuollaista kumppanilta tarvita ulkoisia uhkia vastaan. Tuo on jotain elokuvamaailmaa. Poliisi ym. vastaa meillä turvallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
"Mahdollisuuden yhtään mihinkään. Ei tuollaiset rääväsuut pääse edes peruskoulusta läpi tai pääse yhteenkään työpaikkaan. Siinä on aikaa pelata pleikkaria vuodesta toiseen."
Pojilla ilmeisesti pleikka ja naisilla erilaiset foorumit, joissa vihaavat miehiä päivät pitkät. Olen nimittäni eräänkin kerran lukenut naisten kommentteja ja on uskomatonta, jos rääväsuisilla naisilla olisi oikeasti joku täyspäinen mies olemassa.
Noiden rääväsuiden pikkupoikien kommentit on järjettömiä seksijuttuja tai haaveita, miten naiselta ryöstetään auto ja ajetaan sen jälkeen naisen päälle. Niitä on niin paljon, että niiden ilmoittaminen asiattomiksi käy kohta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli miehet voivat haluta naisista vaikkapa sitä fyysistä turvallisuuden tunnetta?
Se on ihan peruslähtökohta parisuhteessa, että kumppani herättää fyysisen turvallisuuden tunteen.
Mitä 😂 Mä hain kylläkin ihan kumppania enkä turvamiestä.
Vai tarkoitatko että pitää pelätä sitä kumppania? No ei ne kaikki miehet niin turvallisia olekaan, Suomessa on valtavasti parisuhdeväkivaltaa.
"En ymmärrä mitä tämän ketjun miehet naisesta oikein haluaa. Jonkun kodinhoitajan? Sellaisen voi palkata jos on rahaa. Kumppani/puoliso on aivan eri asia."
Siinäpä se ongelman ydin onkin, kun suomalaisista naisista iso osa eivät ymmärrä, mitä äitiys ja kumppanuus tarkoittavat. Teistä on tullut feministisen aivopesun myötä entistä yksinkertaisempia ja nyt teidän on tavallaan helpompaa olla laiskoja, surkeita äitejä ja kelvottomia kumppaneita, koska teitä on toisianne tukemassa niin paljon yhtä surkeita.
Minä kunnioitan perinteistä parisuhdetta, jossa toimitaan tiiminä. Kumpikin tukee toista, pitää huolta yhteisistä lapsista ja rakentaa yhteistä tulevaisuutta nauttien samalla nykyhetkestä. Meillä on nyt todella hyvä tiimi ja perhe, jossa kaikki ovat onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
"En ymmärrä mitä tämän ketjun miehet naisesta oikein haluaa. Jonkun kodinhoitajan? Sellaisen voi palkata jos on rahaa. Kumppani/puoliso on aivan eri asia."
Siinäpä se ongelman ydin onkin, kun suomalaisista naisista iso osa eivät ymmärrä, mitä äitiys ja kumppanuus tarkoittavat. Teistä on tullut feministisen aivopesun myötä entistä yksinkertaisempia ja nyt teidän on tavallaan helpompaa olla laiskoja, surkeita äitejä ja kelvottomia kumppaneita, koska teitä on toisianne tukemassa niin paljon yhtä surkeita.
Minä kunnioitan perinteistä parisuhdetta, jossa toimitaan tiiminä. Kumpikin tukee toista, pitää huolta yhteisistä lapsista ja rakentaa yhteistä tulevaisuutta nauttien samalla nykyhetkestä. Meillä on nyt todella hyvä tiimi ja perhe, jossa kaikki ovat onnellisia.
Mitä tuo tiiminä oleminen sulle oikein tarkoittaa? Eihän siinä yhteiselämässä sukupuoli mitään merkitse lukuunottamatta ihan sitä raskautta ja kenties imetystä. Sen jälkeen tiimin osapuolet toimivat ihan omien persooniensa pohjalta. Ihan kuka vaan voi olla perhe-elämässä laiska, miksi ihmeessä se sukupuoleen littyisi?
Vierailija kirjoitti:
No siltä tosiaan vaikuttaa, kun olet jatkuvasti tällä palstalla räksyttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai tarkoitatko että pitää pelätä sitä kumppania? No ei ne kaikki miehet niin turvallisia olekaan, Suomessa on valtavasti parisuhdeväkivaltaa.
Luetun ymmärtämisesi on häkellyttävän huono mikäli tosissasi kysyt, että tarkoitinko lauseella "se on ihan peruslähtökohta parisuhteessa, että kumppani herättää fyysisen turvallisuuden tunteen", että kumppania pitäisi pelätä.
Joudun siis vääntämään rautalankaa, joten yritä keskittyä. Parisuhteessa, kuten muissakin ihmissuhteissa on oletusarvo, että toinen on turvallinen ja tämä koskee siis myös fyysistä turvallisuuden tunnetta. Se, että Suomessa on paljon perheväkiltaa, ei poista sitä, että normaali ihmissuhde on turvallinen. Eli enää ei saa hyvän miehen leimaa sen takia, että jättää lyömättä koska se on perusoletus.
Ymmärtkö nyt vai tarvitaanko ratakiskoa?
George Kings soittotaidottomine "bändikavereineen" tarjosi suomalaisille teinitytöille oppia monikulttuuriseen eämäntapaan Espoon keskuksessa (yksi pääkaupunkiseudun laadukkaimmista asuinpaikoista, paljon mustia miehiä), tytöt oppivat että kun miehellä riittää kelamania, niin hän voi täyspäiväisesti perehdyttää tyttöjä afrokulttuuriin. Eikä nämä mustat miehet tunne mustasukkaisuutta (heh), pikkublondit saivat kiertää mieheltä toiselle, veljellisessä harmoniassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä nainen tuo parisuhteeseen?"
En ymmärrä tuota kysymystä. Olen 25 vuotta ollut parisuhteessa. Ei meillä ole mitään mies/nais-juttuja. Kumpikin tuo parisuhteeseen mitä tuo ja nekin vaihtelee olosuhteiden mukaan. Eihän ne "tuomiset" sukupuolesta ole mitenkään kiinni.
Sinusta siis miehillä ja naisilla on lähtökohtaisesti tasan samat tarpeet parisuhteessa?
Minua ei myöskään nyt oikeasti kiinnosta oletko parisuhteessa ja kuinka pitkään väität olleesi sellaisessa. Sitä ei kysytty ja voit tehdä siitä oman ketjun halutessasi.
No eihän ne tarpeet nyt sukupuolesta ole kiinni, mitä ihmettä, enemmän ihmisillä on ihan yksilölliset tarpeet /odotukset kuin jotkin sukupuolen määrittämät tarpeet. Mainitsin pitkän parisuhteen koska ju
Ajatellaan että miehelläsi on vaativa työ josta aiheutuu ajoittain jopa "stressiä". Tuetko miestäsi jollain tavalla jos siellä on vaikeaa, vai valitatko raivon vallassa kuinka hän ei ole huomioinut sinua tarpeeksi moneen viikkoon tuomalla kukkia, suklaata ja hoitamalla lapsia (mitä hän tekee kyllä normaalisti). Uhriudutko ja lisäät miehen stressiä vai oletko hänen tukenaan?
Eri.
Olen elänyt yrittäjämiehen kanssa. Hänellä oli unettomuutta ja stressiä jatkuvasti, koska firman taloustilanne oli huono ja töitä tehtävä paljon, usein 12h päivässä ja iltaisin myös viikonloppuisinkin saattoi tulla soittoja ja lähdettävä oli.
Tukeni oli sitä, että otin vetovastuuta kotona, koska hän ei juuri kotona ollut. Lapsia meillä ei ollut. Ajattelin sen, että kotona on aina ruokaa ja hänelle illallista, kun tulee kotiin, ettei siitä hänen tarvitsisi stressata. Tarjosin keskustelua ja olkapäätä purkaa tuntojaan, mutta hän ei koskaan halunnut puhua stressistään tai firman ongelmista.
Kotiin tullessa hän ei edes usein tervehtinyt, halannut tai pussannut. Koskaan ei kertonut milloin olisi tulossa kotiin, ei vastannut viestiini, jos asiaa kysyin. Piti vain arvioida, tuleeko klo 19-20 kohdilla. Jos tulikin aikaisemmin, ensimmäiset sanat eteisessä olivat että miksi ruoka ei ole valmista. No kun et kertonut milloin tulet kotiin, en ole selvänäkijä...ja suuttui siitä.
Lopun iltaa istui naama norsun vehkeellä sohvalla selaten puhelinta tai katsoen telkkaria, kohdellen minua kuin ilmaa, ei katsonut päin eikä puhunut. Riippumatta siitä, oliko ruoka valmista. Sai kävellä munankuorilla, ettei hän jostain pienestä asiasta hermostuisi ja suuttuisi. Silloin alkoi tavaroiden paiskominen ja huutaminen. Minua hän ei lyönyt.
Seksi loppui hänen puoleltaan, mikä on ymmärrettävää, jos on väsynyt ja stressaantunut. En maininnut asiasta.
Ei tuollaista elämää kokonaisuutena jaksa kovin kauaa. Sitä tukea on myös osattava ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelutaitoja, kommunikointikykyä, tunneälyä, rehellisyyttä, luotettavuutta, uskollisuutta, oma-aloitteisuutta, romantiikkaa, samankaltaista huumoria, yhteneviä elämänarvoja, kunnioitusta, kumppanuutta, rakkautta. Siinä nyt alkuun. Niitä nyansseja, kuten vaikka huumori ja yhteiset harrastukset, voi olla sitten eri yksilöillä erilaisia ja eri tavalla tärkeitä.
Koetko että suomalainen nainen tarjoaa miehelle noita asioita vai onko nainen itse aina vaatimassa ja vain ottamassa noita?
Toisilleen sopivat kumppanit tarjoavat noita vastavuoroisesti toisilleen.
Eihän työstressi tai pitkät työpäivät ole mikään syy laiminlyödä omia lapsia. Lapsille pitää riittää aikaa ja jaksamista eikä ajatella, että lapsten vuoro tulee sitten muutaman kuukauden kuluttua, kun kiireet hellittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Suomeen on tullut miehiä muualta maailmasta pyörittämään talouttamme, miehiä joilla suomalainen nainen voi korvata väkivaltaisen alkkishärmäläisen. Afgaaneja, kongolideja, marokkalaisia, maista joissa ei ole lainkaan parisuhdeväkivaltaa, naiset ovat siellä tyytyväisiä, ei kuulu valitusta.
Somepersoona Sanni Ovaskakin aikoinaan ylisti oman eksoottisen rakastajansa parisuhdetaitoja, ei pelkoa että suhteessa tapahtuisi jotain "päätöntä"...
Miksi olisi olettamus että juuri miehellä olisi se raskas työ ja hän kaipaa tukemista? Suomessahan on tällä hetkellä työelämässä enemmän naisia kuin miehiä. Naisilla on myös enemmän työuupumusta.
Minulla ei ole tullut mieleenkään, että minun pitäisi haluta miehestä "fyysistä turvallisuuden tunnetta". Onko tuo ollut jonkun naisen listalla, kun hän on etsinyt itselleen puolisoa?