Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23026)

Vierailija
1261/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Evoluutio korjaa persut ja vähempilahjaiset miehet pois. Evoluutio ei anna juntti-konservatiivien lisääntyä ja se on pelkästään hyvä asia."

Äänestin persuja. Terveisin nainen, 30v, ÄO 131. Ehkä silloin kun sinäkin tajuat äänestää persuja, on jo liian myöhäistä. Hassua, että ihmiset ovat ennakkoluuloisia persuja kohtaan, koska pelkäävät persujen olevan ennakkoluuloisia. Näetkö tässä jotain epäsuhtaa?

En ole ennakkoluuloinen heitä kohtaan. Tiedän kyllä mitä ovat ja mitä ajavat ja se ei kuulu minun arvomaailmaani. 

Mitä Eurooppa edellä, sitä suomalaiset perässä. Euroopassa laitaoikeisto, eli Perussuomalaisten sisarpuolueet ovat jo suosituimpia suurimmassa osassa Eurooppaa. Ja ko

Mutta mitään samaa ideologiaa ei ole laitaoikeiston kanssa? 

Vierailija
1262/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän miksi. Kyse on naisten hoivavietistä ja sympatiasta versus miesten kylmästä logiikka ajattelusta. Nyt kun tasa-arvoa on ajettu ja naiset saaneet äänensä kuuluviin, niin mukana on tullut sellaista mihin miehet eivät ole varautuneet. Mm naisten suvaitsevaisuus kaikkea paitsi muita naisia kohtaan, toksinen feminiinisyys jne. 

Enkä sano että pelkästään huonoa tullut tasa-arvoa tavoitellessa. Monet asiat vaan tulleet yllätyksenä miehille ja vaatii sukupolvia, että tilanne tasaantuu ja löydetään kultainen keskitie jostain. 

Islam kyllä mahdollisesti tulee tuhoamaan tämän kauniin ajatuksen sukupuolten välisestä tasa-arvosta. 

Itsehän en kannata mitään muuta tasa-arvoa kun yksilöiden välistä, jossa yksilö tekee omalla käytölsellään itselle oman arvonsa eikä voi piiloutua sukupuolen tai ihon värin taakse sen jälkeen kun itse on käyttäytynyt epäsopivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuoret naiset ovat nykyään lesboja tai bi- panseksuaaleja. Miehet jäävät ilman seurustelukumppania naisten ollessa yhä enemmän keskenään. Nuoret miehet ovat huomanneet, että liberalismi iskee heihin ankaralla kädellä, vaikka kuinka muuten haluaisi sellainen ollakin.

Vierailija
1264/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itsekin alle 25-vuotiaana miehenä, kun ei ollut vielä ihan täysin kehittynyt, että perussuomalaiset iski ja olin jopa puolueen jäsen. Olin epävarma itsestäni ja mielenterveysongelmiakin oli. Olin rasistinen ja anti-feministi. Sitten alkoi järkeä kasvaa päähän ja sellainen radikaali ajattelu, sekä asioiden mustavalkoisena näkeminen hävisivät. Kovat faktat iski vastaan ja tajusin miten suorastaan idioottimaista tuo persujen tavoitteet on. Ja ennen kaikkea alkoi puistattaa, miten säälittävää se sellainen jatkuva selkärangaton uhriutuminen oikeasti on.

En ole minkään puolueen kannattaja nykyisin, äänestän vähän mitä sattuu, mutta demareita ja vihreitä on tullut nyt enimmäkseen äänestettyä, vaikka en pidä enää vihreistäkään.

Ps: omaan sen verran mustavalkoista ajattelua edelleen, että minusta persut on sellaisille miehille, jotka ovat keskenkasvuisia tai joilla on jotain todella pahasti vialla itsetunnon kansssa. Toki esimerkiksi se,  miten Sebastian Tynkkyset härskisti valehtelee tiktokissa nuorille voi vaikuttaa asiaan. Tynkkynenhän on käynyt Kremlin järjestämän leirin vaikuttajille, eli on kyllä oppinsa saanut.

Vierailija
1265/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista lukeneeni ainoastakaan tapauksesta, jossa kantasuomalainen henkilö olisi irrottanut toiselta henkilöltä pään.

Vierailija
1266/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some, algoritmit ja muu nettimaailma ruokkii rankasti kaikkea vastakkainasettelua. Ja näiden parissa nuoriso on koko valveillaolon aikansa. Ei kohdata ihmisiä ja elämää todellisuudessa kaikkine nyansseineen, vaan vietetään aika samanmielisten kuplassa, mikä vaan ruokkii itseään.

Sitten kun kohdataan livenä se hiukan eri-ikäinen ja/tai eri tavalla ajatteleva, niin kilahdetaan pienestäkin ärsykkeestä. Ei osata enää käsitellä erilaisia mielipiteitä.

Samaa mieltä. Ei ihmiset itsessään ole sen erilaisempia kuin ennen, mutta nykyään on tosiaan hyvin helppo päätyä somemaailman samanhenkisten kuplaan, jossa herkästi aletaan haukkua niitä toisin ajattelevia. Nettikeskusteluissa myös sellainen kohteliaisuus ja muiden huomiointi tuntuu unohtuvan, ihan tätä palstaa selatessaan sen hyvin selvästi huomaa. Kasvottomalle kirjoittajalle on helppo olla todella törkeä ja loukkaava. Joten sitten kun tarpeeksi viettää aikaa näillä nettipalstoilla niin eipä se ihme ole jos normaali ihmisten välinen vuorovaikutus alkaa olla vaikeaa. 

Vierailija
1267/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Evoluutio korjaa persut ja vähempilahjaiset miehet pois. Evoluutio ei anna juntti-konservatiivien lisääntyä ja se on pelkästään hyvä asia."

Äänestin persuja. Terveisin nainen, 30v, ÄO 131. Ehkä silloin kun sinäkin tajuat äänestää persuja, on jo liian myöhäistä. Hassua, että ihmiset ovat ennakkoluuloisia persuja kohtaan, koska pelkäävät persujen olevan ennakkoluuloisia. Näetkö tässä jotain epäsuhtaa?

En ole ennakkoluuloinen heitä kohtaan. Tiedän kyllä mitä ovat ja mitä ajavat ja se ei kuulu minun arvomaailmaani. 

Mitä Eurooppa edellä, sitä suomalaiset perässä. Euroopassa laitaoikeisto, eli Perussuomalaisten sisarpuolueet ovat jo suosituimpia suurimmassa osassa Eurooppaa. Ja ko

Nyt on kyllä aikamoinen aukko historian tuntemuksessa tai sitten lähdetty keulimaan sillä persujen kokemismopolla🤣

Vierailija
1268/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi tilanne ei ole näin mustanvalkoinen, omat nuoreni ovat kaikki löytäneet täysipäiset kumppanit. Tuskin ovat kaikesta samaa mieltä, mutta hyvin tuntuu menevän.

Ja miksi ei menisi, kun ajatellaan, niin että emme välttämättä ole kaikesta mieltä, mutta kunnioitamme hamaan hautaan saakka toistemme oikeutta olla eri mieltä.

Sitähän se tasa-arvo on!

Vierailija
1269/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat loogisempia, naiset tunteellisempia ja halukkaampia hyvesignaloimaan. 20 vuotta sitten kaikki vihreät vastustivat ydinvoimaa. Jo tuolloin 20 vuotta sitten kaikki laskelmat ja skenaariot osoittivat, että ydinvoima oli kaikissa realismin oloissa paras vaihtoehto niin luonnon kuin yhteiskunnankin kannalta. Vihreät tuolloin ja moni "vastuuntuntoinen" nainen vastusti ydinvoimaa, ihan vaan osoittaakseen "ylivertaisuuttaan ja paremmuuttaan" ihmisenä. Uskon, että vastaavat keissit ajavat miehiä ja naisia törmäyskurssille. Moni mies ei kavahda marinia sen takia, että hän olisi liian seksikäs vaan yksinkertaisesti siitä syystä, että hän ei ole pätevä ja on lähinnä nolo. On hankala jakaa samaa taloutta, jos ajatusten välillä on massiivinen kuilu.

Vierailija
1270/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan itsekin alle 25-vuotiaana miehenä, kun ei ollut vielä ihan täysin kehittynyt, että perussuomalaiset iski ja olin jopa puolueen jäsen. Olin epävarma itsestäni ja mielenterveysongelmiakin oli. Olin rasistinen ja anti-feministi. Sitten alkoi järkeä kasvaa päähän ja sellainen radikaali ajattelu, sekä asioiden mustavalkoisena näkeminen hävisivät. Kovat faktat iski vastaan ja tajusin miten suorastaan idioottimaista tuo persujen tavoitteet on. Ja ennen kaikkea alkoi puistattaa, miten säälittävää se sellainen jatkuva selkärangaton uhriutuminen oikeasti on.

En ole minkään puolueen kannattaja nykyisin, äänestän vähän mitä sattuu, mutta demareita ja vihreitä on tullut nyt enimmäkseen äänestettyä, vaikka en pidä enää vihreistäkään.

Ps: omaan sen verran mustavalkoista ajattelua edelleen, että minusta persut on sellaisille miehille, jotka ovat keskenkasvuisia tai joilla on jotain todella pahast

Tiesitkö että monet osaa olla ihan maltillisia politiikan suhteen ja suhtautua äänestämiseen demokratiaa kunnioittaen? Siten että esim ps äänestämällä persujen hävittyä vaalit voit silti jatkaa ihan tavallista elämää ilman vihaa ja katkeruutta maailmaa tai muita suomalaisia kohtaan? Tarviiko olla niin hemmetin ääriajattelija kun eletään demokratiassa ja yhdessä päätetään asioista ja haetaan kompromisseja? Vain se 1% äänekkäimmistä sekä oikealla että vasemmalla on niitä typeryksiä ja olisi hyvä että jokainen ymmärtäisi sen eikä kaivautuisi syvemmälle sinne omaan poteroon.

Vierailija
1271/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kiva kuulla tämä. Mulla ei ole mitään miehiä vastaan ja suomalaisillä miehillä on ihania erityispiirteitä, joita ei muista kansallisuuksista niin helposti löydy, mutta persumiehiä en kestä. Juuri selkärangaton uhriutuminen mustavalkoinen jankkaaminen tekee ihmissuhteen luomisesta mahdotonta tämän jengin kanssa. Onnittelut sulle ja kaikkea hyvää elämääsi.

Ps: omaan sen verran mustavalkoista ajattelua edelleen, että minusta persut on sellaisille miehille, jotka ovat keskenkasvuisia tai joilla on jotain todella pahast

Vierailija
1272/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat loogisempia, naiset tunteellisempia ja halukkaampia hyvesignaloimaan. 20 vuotta sitten kaikki vihreät vastustivat ydinvoimaa. Jo tuolloin 20 vuotta sitten kaikki laskelmat ja skenaariot osoittivat, että ydinvoima oli kaikissa realismin oloissa paras vaihtoehto niin luonnon kuin yhteiskunnankin kannalta. Vihreät tuolloin ja moni "vastuuntuntoinen" nainen vastusti ydinvoimaa, ihan vaan osoittaakseen "ylivertaisuuttaan ja paremmuuttaan" ihmisenä. Uskon, että vastaavat keissit ajavat miehiä ja naisia törmäyskurssille. Moni mies ei kavahda marinia sen takia, että hän olisi liian seksikäs vaan yksinkertaisesti siitä syystä, että hän ei ole pätevä ja on lähinnä nolo. On hankala jakaa samaa taloutta, jos ajatusten välillä on massiivinen kuilu.

😂🤣😁😄😃😀😀😃😄😁😆😆😅🤣😂😂😂😂🤣😅😆😁😄😀😀😃😄😁😆😆😅😂😂😂😂🤣😀😃😄😄😁😆😅😅😆😁😄😀😀😂😂😂😀😃😃😄😁😁😆😆

Vierailija
1273/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista lukeneeni ainoastakaan tapauksesta, jossa kantasuomalainen henkilö olisi irrottanut toiselta henkilöltä pään.

Virpi Butt?

Vierailija
1274/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten henkiset kyvyt eroavat toisistaan mutta vain vähän. Erot sukupuolen sisällä ovat suurempia, kuin niiden välillä. Aivojen rakenne on kuitenkin erilainen, mutta sen merkitys riippuu paljon siitä, että minkälaisessa ympäristössä ihminen kasvaa ensimmäiset 25 ikävuottaan.

Ideologinen kuilu nuorten välillä johtuu paljolti siitä, että somessa on jatkuvasti ylitarjontaa taitavasti tehdyistä ärsykkeistä, joiden avulla voidaan ujuttaa ideologioita nuorten mieleen. Miehiä ja naisia pommitetaan erilaisilla ärsykkeillä, johtuen juuri tuosta pienestä aivojen biologisesta erosta, ideologioiden tarpeen mukaan. Ns. vapaa tahto ei nykyaikana enää toteudu, vaikka itse niin luulemme.

Todella hyvä analyysi ja varmasti totuus. Ikävä kyllä. 

Vierailija
1275/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi havaisemani ongelma sukupuoliroolien kehittymisessä on se, että miehistä on tullut vässyköitä, koska vahva ja jämäkkä toiminta tulkitaan usein negatiiviseksi epätasa-arvoiseksi käytökseksi.

Ja vastaavasti monen nuoren naisen jämäkkyys ja vahvuus on pelkkää kuorta ilman tervettä itsetuntoa ja resilienssiä. Mielipiteiden törmäys aiheuttaa raivarit, vaikka pitäisi keskustella.

Näin itse olen vähän vanhempana havainnoinut.

Vierailija
1276/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin pyllyä puristettiin nakkikioskin jonossa. Entä sitten? Väistin vaan. Olihan se kehu, että mulla on hyvännäköinen perse. Siitä en kyllä pitänyt, kun känninen mies otti käteni ja painoi sen vasten munaansa. Mutta ei muutama känniääliö riitä perusteeksi sille, että koko mieskunta on läpimätä. On myös monia hyviä kokemuksia miehistä. Ja on sekä hyviä että huonoja kokemuksia myös naisista. Ehkä jopa kaikkein karvaimmat kokemukset tulee juurikin naisten keskuudesta.

Olkaa hei feministit vähän vahvempia; lopettakaa uhriutuminen ja kiinnittäkää katseenne tilanteesta selviytymiseen.

Vierailija
1277/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei kestä, että naiset selviävät ilman heitä. Siitä syntyy raivo ja ideologinen takaperoisuus, vaatimus, että naiset pakotetaan taas miesten alaisuuteen. Siinä syy.

Vierailija
1278/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi havaisemani ongelma sukupuoliroolien kehittymisessä on se, että miehistä on tullut vässyköitä, koska vahva ja jämäkkä toiminta tulkitaan usein negatiiviseksi epätasa-arvoiseksi käytökseksi.

Ja vastaavasti monen nuoren naisen jämäkkyys ja vahvuus on pelkkää kuorta ilman tervettä itsetuntoa ja resilienssiä. Mielipiteiden törmäys aiheuttaa raivarit, vaikka pitäisi keskustella.

Näin itse olen vähän vanhempana havainnoinut.

Sinä taas toistat typeriä sukupuolistereotypioitasi... Mies ei ole mies, jos ei ole vahva ja jämäkkä? Ja nainen ei ole nainen, jos ei ole avuton hento neitirukka? Hohhoijaa... 

Vierailija
1279/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei kestä, että naiset selviävät ilman heitä. Siitä syntyy raivo ja ideologinen takaperoisuus, vaatimus, että naiset pakotetaan taas miesten alaisuuteen. Siinä syy.

Kyllä varmaan miehet selviää ihan samalla tavalla, mutta kukapa ei haluaisi tulla rakastetuksi ja rakastaa. Ei sitä rakkautta saa raivoamalla ja vaatimalla ja sen kyllä tietää jokainen mies.

Vierailija
1280/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ajatella, että selviän ilman ketään? Parisuhde on kahden kauppa, jossa täydennetään toisiaan. Hyvä pariskunta pärjää paremmin kuin kukaan yksin. Mutta nykyään tuntuu, että ei enää osata elää parisuhteessa, koska se vaatii molemmin puolin joustamista ja yhtennsovittamista. Tuntuu, että kaikki haluisi vaan tehdä kaiken oman päänsä mukaan eikä sellainen toimi parisuhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan