Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa näkyy selvästi ero suomalaisten naisten sekä miesten välillä! Naiset ovat suht rauhallisia, miehet taas todella aggressiivisia naisia kohtaan uhkailemalla heitä väkivallalla, r'iskaamalla, murhaalla sekä jne! Myös toisia miehiä, jotka yrittävät jotenkin puolustaa naisia, he kanssa saavat osansa näiltä barbaareilta! Miten tämä voi olla edes mahdollista Suomessa vuonna 2024? Suomihan on maailman turvallisimpia maita naiselle, silti täällä luolamiehet uhkailee miten aikovat alistaa naiset tulevaisuudessa! Sairasta sanon minä. Miehet pitäisi eristää jonnekin kaukaiselle saarelle, sieltä sitten tiukan psykologisen ja todella pitkän karatenin jälkeen, voidaan arvioida uudestaan päätetäänkö mies yhteiskuntaan vai lähetetäänkö takaisen saarelle loppuelämäkseen!
Minustakin herrasmies toppuuttelisi asiattomia solvauksia mitä moni nainen täällä kuulee... Hyvät tavat on kaikkien asia.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Onneksi suurin osa suomalaisista naisista on sivistyneitä 🥰! Suomalaisista miehistä on vaikeata sanoa samaa... 😞!
No tän palstan perusteella joo! Onneksi miehet yleisesti ei ole mitään vastaavaa. Suomalainen mies on parhaimmilllaan parasta, mitä voi olla. He eivät kyl pilkkaa eikä vihaa ketään. Heitä on helppo arvostaa. Onneks.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi suurin osa suomalaisista naisista on sivistyneitä 🥰! Suomalaisista miehistä on vaikeata sanoa samaa... 😞!
Johtuisiko siitä, että te suomalaiset naiset olette paaponeet poikanne piloille! Aina tekemällä tälle kaiken, ettekä osaa vaatia mitään pikku prinssille. Hehän oppivat, että mitään ei tarvitse tehdä itse, kun aina äiti hoitaa esim. siivoaa huoneen, tekee ruoan, tiskaa tiskit, pesee likaiset vaatteet sekä jne! Vai olenko väärässä? Näitä tapauksia minulla on tusinoittain. sillä olen töissä masentuneiden nuorten parissa! Järkyttävää kun vanhemmat ovat itse aiheuttaneet nämä ongelmat, sitten etsitään syyllisiä muulta! Kannattaisi vanhemmat katsoa peiliin siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos tarve on pelastaa hyvinvointiyhteiskunta, miksi varakkaiden verotusta ollaan taas laskemassa? Se kun tiedetään, ettei se auta, vaan pahentaa tilannetta. Etla sitä suosittelee vastoin kaikkea talousoppineita, mutta etla onkin Ekn asialla. Ei hyvinvointiyhteiskunnan tai tavallisen ihmisen. Silti sitä hallitus kuuntelee nyökytellen."
Sinä joka tällaista paskaa täällä palstalla kirjoitat, minulla on vinkki sinulle! Mene töihin yhteiskunnan tuilla loisiva rotta siitä!
"Argumentin idea on, että kun rikkaiden annetaan rikastua lisää, heidän pöydiltään tippuu niin paljon muruja, että köyhätkin hyötyvät. Kyseessä on siis eräänlainen taloudellisen hyvän valumaefekti (englanniksi trickle down). Ajattelutap
No olen kyllä sitä mieltä että mikä tahansa rehellinen vauraus valtiossa hyödyntää ihan jokaista siellä elävää. Suomikin tullut kohtuullisen pitkän matkan tähän päivään. Nyt toki tärkeää topata velkaantuminen lopullisesti.
T. Nainen KTM ja PS
Sivusta, mutta toki tuo on teoriassa mahdollisuus tuokin, sitä on ikäväkseen tavattu vain saduissa ja elokuvissa sellaisia hyväntekijöitä.
Ja demokratian saat suorilta heittää pois asialistalta, kun vauraus pakkautuu liian harvoihin käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaina on vihervasureilla itkun ja hammasten kiristyksen päivä kun ei tule ruskean reiän ritarista pressaa :)!
Äänestin Stubbia, mutta olisin kyllä halunnut nähdä, kuinka muslimimaiden diplomaatit olisivat kätelleet Linnan juhlissa homoparia. Nyt se jäi näkemättä.
Ovatko nämä diplomaatit kätelleet naispuoleisia koskaan? Ei läheskään kaikki muslimimiehet kättele esim. lastensa opettajia. Eivätkä Katso silmiin. Hyvin on asiat yleisesti saatu hoidettua silti.
Pekka on nimenomaan diplomaatti. Kiertänyt varmaan lähes kaikki muslimimaat. Vastaillut puolisoa koskeviin kysymyksiin, kun on kysytty. Ovat olleet tietoisia puolison sukupuolesta. Sellaista se on diplomatian tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaina on vihervasureilla itkun ja hammasten kiristyksen päivä kun ei tule ruskean reiän ritarista pressaa :)!
Äänestin Stubbia, mutta olisin kyllä halunnut nähdä, kuinka muslimimaiden diplomaatit olisivat kätelleet Linnan juhlissa homoparia. Nyt se jäi näkemättä.
Kyllä se tekisi ihan hyvää monelle suomalaisellekin nähdä... Äänestin luonnollisesti numeroa 5 mutta paremman puutteessa sitten stubbia (joka mielestäni on turhan itseriittoinen, vaikkakin varmaan hyvä presidentti) mutta täytyy myöntää että ehkä Pekka olisi jopa parempi joissakin asioissa.. mainitsen myös että mieskumppani ei ollut minulla syy äänestää vaan yleinen epäluottamus/epävarmuus henkilöä kohtaan. Mutta myönnän että hänestäkin kyllä tulisi hyvä presidentti. Ei nyt toki mestarin veroista mutta jos
Tekisi todellakin hyvää myös suomalaisille. Sehän oli perussuomalaisten kansanedustaja, jonka mielestä homoparin kätteleminen Linnan juhlissa olisi vaikeaa. Perusteli asiaa, että presidentin pitää edustaa perinteistä avioliittomallia. Eihän kenenkään pätevyys johonkin virkaan ole sänkyhommista kiinni. On eri asia kritisoida muuten henkilön tekoja ja olla siksi pitämättä hänestä tai sopivana presidentiksi. Ymmärrän ettei Haavisto joillekin noista syistä herätä luottamusta, kuten mainitsit. Seksuaaliseen suuntautumiseen takertuminen vaan ei anna ihmisestä kovin älykästä kuvaa, mutta tämä kritiikki nyt ei ole sinulle.
Ehdokkaasi ei päässyt kakkoskierrokselle, joten joudut vähän kuin valitsemaan ruton ja koleran välillä kai, tai leivoksen ja kakkupalan. Kiva kun täällä joku/ jotkut edes yrittää keskustella eikä huutele törkeyksiä, solvauksia ja väkivaltafantasioita, kiitos siitä. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tekisi ihan hyvää monelle suomalaisellekin nähdä... Äänestin luonnollisesti numeroa 5 mutta paremman puutteessa sitten stubbia (joka mielestäni on turhan itseriittoinen, vaikkakin varmaan hyvä presidentti) mutta täytyy myöntää että ehkä Pekka olisi jopa parempi joissakin asioissa.. mainitsen myös että mieskumppani ei ollut minulla syy äänestää vaan yleinen epäluottamus/epävarmuus henkilöä kohtaan. Mutta myönnän että hänestäkin kyllä tulisi hyvä presidentti. Ei nyt toki mestarin veroista mutta jos
Miten tää "mestari" olis tullut juttuun näiden maiden edustajien kanssa, joita on halveksinut? Ja puolueensa yleisesti halveksinut, eikä vain "ironisesti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa näkyy selvästi ero suomalaisten naisten sekä miesten välillä! Naiset ovat suht rauhallisia, miehet taas todella aggressiivisia naisia kohtaan uhkailemalla heitä väkivallalla, r'iskaamalla, murhaalla sekä jne! Myös toisia miehiä, jotka yrittävät jotenkin puolustaa naisia, he kanssa saavat osansa näiltä barbaareilta! Miten tämä voi olla edes mahdollista Suomessa vuonna 2024? Suomihan on maailman turvallisimpia maita naiselle, silti täällä luolamiehet uhkailee miten aikovat alistaa naiset tulevaisuudessa! Sairasta sanon minä. Miehet pitäisi eristää jonnekin kaukaiselle saarelle, sieltä sitten tiukan psykologisen ja todella pitkän karatenin jälkeen, voidaan arvioida uudestaan päätetäänkö mies yhteiskuntaan vai lähetetäänkö takaisen saarelle loppuelämäkseen!
Minustakin herrasmies toppuuttelisi asiattomia solvauksia mitä moni nainen täällä
Ne herrasmiehet myös tarjosi isällistä avokasta, jos naiset lasketteli pehmoisia suustaan, mutta tätä puolta tuskin kaipaat heistä?
Vierailija kirjoitti:
No onneks nämä on aika harvinainen ilmiö. Ihan järkyttävää tekstiä heistä tulee, mut arvioisin et heitä on 1-3 tässä ketjussa. Suurin osa miehistä on ok. Harmi, että ovat hiljaa. Se on aina huonoin asia, kun kun hilja hyväksytään, vaikka mielessä oltais eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toinen PS 😅 mutta edes omia ei lämmitä junttimaisuudet. Vinkiksi tulevaan :)"
Tiskirätti! Menes keittiötä siivoamaan on siiten jotain hyötyä sinustakin!
Luuletko että mun keittiössä on mitään mitä pitäisi siivota ;) se on tiptop aina niinkuin kunnon naisen ja vaimon keittiö on. Vaan mitenkäs sun tiskirätit ja tiskit? Äitikö hoitaa?
Oma muija hoitaa puhtauden ylläpidon keittiössä! Sitähän varten nainen on luotu, joka pitää kodin siistinä meistä tai miehiä varten :)!
Sääliksi käy naistasi kun sinulla on noin pahoja hoitamattomia mielenterveysongelmia.
Mielenkiintoinen toi Ylen juttu, missä nuoret kertoo ajatuksiaan siitä miten erilaiset arvot vaikuttaa esim ystävyyssuhteiden syntyyn. Liian erilaisten ihmisten välillä voi jäädä ystävyys pinnalliseksi tai eivät ystävysty. Eihän siinä mitään uutta ole silti, samanhenkiset ihmiset yleensä hakeutuvat toistensa seuraan. Lapsena arvomaailmoilla ei niin väliä, mutta aikuistuessa sitten alkaakin olla. Monella varmasti jäänyt osa lapsuuden kavereista ihan erilaisen maailmankatsomuksen ja elämäntyylin takia.
Toisaalta nuoret kertoivat myös että aiheista saa hyviä keskusteluja, toisaalta ystäviä voi olla jos noista eri arvoista ei puhuta. Parisuhteessa vaan tulee puhuttua ja arvot näkyvät myös käytöksessä enemmän, harvoin ystävien kanssa esim asutaan yhdessä niin pitkään. Jos ystävät ovat kämppiksiä, niin todennäköisesti ovat aika samanhenkisiä, muuten se ei onnistu. Tottakai monella on erilaisia ystäviä, mutta niissä ihmissuhteissa vallitsee kunnioitus toisen arvoja kohtaan eikä mitään alistumissuhdetta, muutenhan ne erilaiset ystävät eivät olisi ystäviä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos tarve on pelastaa hyvinvointiyhteiskunta, miksi varakkaiden verotusta ollaan taas laskemassa? Se kun tiedetään, ettei se auta, vaan pahentaa tilannetta. Etla sitä suosittelee vastoin kaikkea talousoppineita, mutta etla onkin Ekn asialla. Ei hyvinvointiyhteiskunnan tai tavallisen ihmisen. Silti sitä hallitus kuuntelee nyökytellen."
Sinä joka tällaista paskaa täällä palstalla kirjoitat, minulla on vinkki sinulle! Mene töihin yhteiskunnan tuilla loisiva rotta siitä!
"Argumentin idea on, että kun rikkaiden annetaan rikastua lisää, heidän pöydiltään tippuu niin paljon muruja, että köyhätkin hyötyvät. Kyseessä on siis eräänlainen taloudellisen hyvän
Ainahan yhteiskunnissa on jossain määrin tuloeroja. Jos kaikki ihmiset saavat sata euroa, yksi tuhlaa, yksi säästää, yksi sijoittaa. Joku onnistuu kuitenkin kerryttämään omaisuutta enemmän kuin toinen. Ja minusta sekin on kyllä ok että omalla työllä vaurastuu. Tai jos perheessä/suvussa on vaurautta, että siitä voi jälkipolvikin hyötyä.
Mutta samalla on kaikkien tehtävä rakentaa hyvää, vakaata ja turvallista yhteiskuntaa. Kukin osallistuu kykynsä mukaan.
Demokratia kuuluu kaikille kansalaisille tasapuolisesti. Sitä en lähde viemään keneltäkään.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti: Tässä ketjussa näkyy selvästi ero suomalaisten naisten sekä miesten välillä! Naiset ovat suht rauhallisia, miehet taas todella aggressiivisia naisia kohtaan uhkailemalla heitä väkivallalla, r'iskaamalla, murhaalla sekä jne! Myös toisia miehiä, jotka yrittävät jotenkin puolustaa naisia, he kanssa saavat osansa näiltä barbaareilta! Miten tämä voi olla edes mahdollista Suomessa vuonna 2024? Suomihan on maailman turvallisimpia maita naiselle, silti täällä luolamiehet uhkailee miten aikovat alistaa naiset tulevaisuudessa! Sairasta sanon minä. Miehet pitäisi eristää jonnekin kaukaiselle saarelle, sieltä sitten tiukan psykologisen ja todella pitkän karatenin jälkeen, voidaan arvioida uudestaan päätetäänkö mies yhteiskuntaan vai lähetetäänkö takaisen saarelle loppuelämäkseen!
Olet väärässä. Tutkimusten mukaan suomalaiset miehet ovat EU:n toiseksi väkivaltaisimpia. Ja tuo miesten aggressiivisuus on normi, ei poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tekisi ihan hyvää monelle suomalaisellekin nähdä... Äänestin luonnollisesti numeroa 5 mutta paremman puutteessa sitten stubbia (joka mielestäni on turhan itseriittoinen, vaikkakin varmaan hyvä presidentti) mutta täytyy myöntää että ehkä Pekka olisi jopa parempi joissakin asioissa.. mainitsen myös että mieskumppani ei ollut minulla syy äänestää vaan yleinen epäluottamus/epävarmuus henkilöä kohtaan. Mutta myönnän että hänestäkin kyllä tulisi hyvä p
Minulle ei ole missään vaiheessa ollut ongelma kenenkään parisuhde tai henkilökohtaiset mieltymykset. Minulla syntyi epäluottamus aikanaan ihan muista syistä Haavistoa kohtaan, mutta on myönnettävä että hän on osin ollut edukseenkin vaalitenteissä vaikkei minulle ensisijainen ehdokas ole.
On oikeasti harmi että joku vielä määrittää ihmisen pätevyyttä esim seksuaalisen suuntautumisen kautta. Se ei ole mikään este tai ongelma.
Meillä on myös PS edustaja Sebastian Tynkkynen joka on avoimesti miehen kanssa.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tekisi ihan hyvää monelle suomalaisellekin nähdä... Äänestin luonnollisesti numeroa 5 mutta paremman puutteessa sitten stubbia (joka mielestäni on turhan itseriittoinen, vaikkakin varmaan hyvä presidentti) mutta täytyy myöntää että ehkä Pekka olisi jopa parempi joissakin asioissa.. mainitsen myös että mieskumppani ei ollut minulla syy äänestää vaan yleinen epäluottamus/epävarmuus henkilöä kohtaan. Mutta myönnän että hänestäkin kyllä tulisi hyvä p
Hyvin? Siinä missä kuka tahansa :D
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä diplomaatit kätelleet naispuoleisia koskaan? Ei läheskään kaikki muslimimiehet kättele esim. lastensa opettajia. Eivätkä Katso silmiin. Hyvin on asiat yleisesti saatu hoidettua silti.
Pekka on nimenomaan diplomaatti. Kiertänyt varmaan lähes kaikki muslimimaat. Vastaillut puolisoa koskeviin kysymyksiin, kun on kysytty. Ovat olleet tietoisia puolison sukupuolesta. Sellaista se on diplomatian tasolla.
Hint tari Pekka on sekä rikollinen! Ties missä hänen kätensä ovat käyneet, likainen ja saastainen hyypiö?
Rauno 71v PS!
Vaarallinen Suomelle on Pekka. Olet oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin herrasmies toppuutteli
Nyt en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen toi Ylen juttu, missä nuoret kertoo ajatuksiaan siitä miten erilaiset arvot vaikuttaa esim ystävyyssuhteiden syntyyn. Liian erilaisten ihmisten välillä voi jäädä ystävyys pinnalliseksi tai eivät ystävysty. Eihän siinä mitään uutta ole silti, samanhenkiset ihmiset yleensä hakeutuvat toistensa seuraan. Lapsena arvomaailmoilla ei niin väliä, mutta aikuistuessa sitten alkaakin olla. Monella varmasti jäänyt osa lapsuuden kavereista ihan erilaisen maailmankatsomuksen ja elämäntyylin takia.
Toisaalta nuoret kertoivat myös että aiheista saa hyviä keskusteluja, toisaalta ystäviä voi olla jos noista eri arvoista ei puhuta. Parisuhteessa vaan tulee puhuttua ja arvot näkyvät myös käytöksessä enemmän, harvoin ystävien kanssa esim asutaan yhdessä niin pitkään. Jos ystävät ovat kämppiksiä, niin todennäköisesti ovat aika samanhenkisiä, muuten se ei onnistu. Tottakai monella on erilaisia ystäviä, mutta niissä ihmissuhteissa v
Minusta on ehdottomasti vain positiivista että ystävistä ja tuttavista löytyy myös eritavalla ajattelijoita. Se pakottaa kehittämään omaa ajattelua ja pohtimaan omia arvojaan. On myös onnistuessaan lähde hienoille keskusteluille. Toki myönnän että olisi kiva tuntea edes yksi toinen akateeminen PS nainen...
Minulla ei onneksi yksikään ystävyys ole tähän kaatunut, toivon ettei kaadukaan. Pystyn hyvin ymmärtämään miksi joku toinen äänestää eritavalla. Se on minulle erittäin ok. Olen myös sen tyylinen ihminen että kyllä näistäkin tulee jossain vaiheessa jollain tasolla keskusteltua. Tykkään puhua syntyjä ja syviä ja tarkastella maailmaa ja elämää.
Ehdottomasti suosittelen kaikille keskusteluja myös eri tavalla ajattelevien kanssa.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toinen PS 😅 mutta edes omia ei lämmitä junttimaisuudet. Vinkiksi tulevaan :)"
Tiskirätti! Menes keittiötä siivoamaan on siiten jotain hyötyä sinustakin!
Luuletko että mun keittiössä on mitään mitä pitäisi siivota ;) se on tiptop aina niinkuin kunnon naisen ja vaimon keittiö on. Vaan mitenkäs sun tiskirätit ja tiskit? Äitikö hoitaa?
Oma muija hoitaa puhtauden ylläpidon keittiössä! Sitähän varten nainen on luotu, joka pitää kodin siistinä meistä tai miehiä varten :)!
Mies on tarkoitettu vastaanottamaan veistä. Mitä tyhmempi ukko, sen syvemmälle uppoaa.
Haha juu, hyvä että meitä on moneen junaan. Itse myönnän kyllä PS naisena olevani liian konservatiivinen noin vapaaseen kuksimiseen mutta kukin tavallaan. Olkoon tässä esimerkki että toinen voi ajatella ihan erilailla kun itse ja se on ihan ok.
Luonnonvalinnan takia ymmärrät myös miksi kaikkia naisia tämä ei houkuta ja toisaalta minä ymmärrän miehen biologiaa. Onneksi näissä voi tehdä kompromisseja ja onneksi on vielä yksiavioisia herrasmiehiä niin ei tarvitse sukupuuttoon kuolla (vielä) 😄
All good bro
T. Nainen KTM ja PS