Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten haetaan toimeentulotukea toisen puolesta?

Vierailija
30.01.2024 |

Henkilö, jota autan, ei kykene itse hakemaan. Jos kykenisi, kykenisi hän töihinkin ehkä.  Hän on monisairas. Mä tein hänelle hoitotukihakemuksen, mutta se hylättiin. Sossuilla on kuukausien jonot, en oikein osaa näitä juttuja. Autan jonkin verran, mutta ei mulla pohjaton kassa ole. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen pitää kirjautua Suomi.fi sivuille ja sieltä hakea valtuutukset ja antaa sinulle kaikki asiointi luvat hänen puolestaan. Sitten voit vapaasti tehdä mitä haluat hänen avukseen.

Vierailija
2/8 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen pitää kirjautua Suomi.fi sivuille ja sieltä hakea valtuutukset ja antaa sinulle kaikki asiointi luvat hänen puolestaan. Sitten voit vapaasti tehdä mitä haluat hänen avukseen.

Jaa, mun pitää sitten ensin opettaa nämä jutut. Hän nippanappa saa laskuja maksettua ja sitä opeteltiin puoli vuotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein tämän apteekin pyynnöstä, kun mieheni hakee lääkkeeni eikä aina muista ottaa kelakorttiani mukaansa. Annoin hänelle ihan kaikki luvat, saa asioida lääkärillä puolestani, lukea omakantani, uusia reseptejä jne.. riittää kun hänellä on oma passi mukana. Asiointi toisen puolesta on yleensä se kelan sivullakin.

Vierailija
4/8 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mun pitää sitten ensin opettaa nämä jutut. Hän nippanappa saa laskuja maksettua ja sitä opeteltiin puoli vuotta. 

Se on kieltämättä aika vaikeaksi tehty, mutta siellä onneksi haku myös. Kaikki missä lukee valtuutuksen asioida yms lisää vain sinun nimen ja hetun ja se on heti voimassa.

Vierailija
5/8 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalipalveluista kyllä saa puhelinneuvontaa. Hoitotukea voi saada vain eläkkeellä oleva, joten autettavasi on varmaankin jonkin terveydenhuollon piirissä. Myös sen kautta voi saada sosiaalityöntekijän palveluita.

Vierailija
6/8 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka voi täyttää paperista hakemusta toisen puolesta, jos vaan ottaa hakijan puumerkin papereihin?

Vierailija
7/8 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos tekisitte hakemuksen yhdessä paperisena? Sinä kirjaat hänen ilmoittamat tiedot ja hän rustaa jonkinnäköisen puumerkin allekirjoituskohtaan merkiksi, että hyväksyy hakemukseen kirjatut tiedot. Kyllä hakemuksen tekemisessä saa auttaa, mutta hakijana/allekirjoittajana voi olla vain tietyin ehdoin toisen puolesta.

Vierailija
8/8 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköisenä voit tehdä jos hän antaa sulle Suomi.fi valtuutuksen. Muuten teette kelaan valtakirjan kirjallisena tai teette yhdessä hakemuksen ja hän allekirjoittaa sen. Sekä perustoimeentulotuessa ettö harkinnanvaraisessa on 7 päivän käsittelyaika.

miksi hoitotuki hylättiin?