Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Leena on ollut jo vuosikausia koukussa kolajuomaan. Hän juo sitä pakonomaisesti, paljon ja päivittäin. Jäljet näkyvät terveydessä"

Vierailija
30.01.2024 |

Ymmärrän nikotiiniaddiktion ym. Mutta kolaan? Miten voi olla noin riippuvainen virvoitusjuomasta?

https://www.is.fi/terveys/art-2000010153275.html

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join joskus ihan liikaa sokeritonta kolaa. Ei se sokeri, ei se kofeiini, vaan tapa ja pidemmän päälle jonkun muun tyhjiön paikkaus. 

Eikä se sokeri ole se ykkönen joka tuhoaa hampaita vaan hapot.

Vierailija
22/28 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä tupakoitsijana tuossa ei ole mielestäni mitään hämmentävää.. Kokishan tuo vielä enemmän euforiaa, maistuu ainakin minusta paremmalta kuin tupakan savu. Ja sitäkin ihan maun takia vedin. Kokis on muuten hyvää ja nykyään onkin aika "terveellistä" kokista kun saa sokerittomia ja jopa kofeiinittomiakin löytyy. Tosin maullisesti varmaan paras on tuo aito ja alkuperäinen coca-cola

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juonut 1,5 litraa Pepsi Maxia pian 20 vuotta. Ei näy mitenkään terveydessä, joka on aina ollut oikein hyvä. Tuo jutun ihminen joikin sokerikolaa toki, mistä paljon mm. turhia kaloreita.

Vierailija
24/28 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko jos joisi vettä kokispullosta? Opettelisi sen tavan.

Vierailija
25/28 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kannattaisi vaihtaa sokerittomaan? Jos harvoin juon kolaa niin ei tulisi mieleenkään juoda sokerista

Ja suoli tykkää makeutusaineista..

Vierailija
26/28 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Leena, juonut colaa joka päivän noin 30 vuoden ajan eikä se vielä näy terveydessä. 170 cm/59 kg ei mielestäni ole paha asia, hampaat on kunnossa, sokerit tasapainossa.

Vierailija
27/28 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se terveellistä ole sokerittomanakaan, päinvastoin

Ei ole ei, hampaat menee.

Itse olin nuorena koukussa colaan. Itselle tuli riippuvaisuus siten, että olin muuttanut vanhemmiltani omaan asuntoon silloisen poikaystäväni kanssa. Poikaystäväni teki paljon reissuhommia, eikä ollut aina kotona. Niin itsestä tuli laiska ruuantekijä, tuli tunne että en viitsi tehdä ruokaa vain itselleni..

Rupesin sitten korvaamaan ruokaa colan juonnilla.. Aina kun oli nälän tunne, join colaa.. Söin vain leipää ja jotain, mitä piti vain lämmittää. (ettei tullut sotkua, ettei keittiötä tarvinnut siivota). Olin koukussa colaan yli vuoden. Havahduin vasta, kun molemmat alimmat takahampaat piti paikata.. Koska niistä oli lähtenyt kiille. Hammaslääkäri sanoi, että hampaissa oli nähtävillä kiillevaurioista, ja kysyi juonko paljon limpparia.. Se sai minut havahtumaan. Toinen asia oli se, että kun join vain colaa (Pepsi Max) niin minulta tippui paino ihan huomaamatta.. Olen aina ollut pieni kokoinen ja hoikka.. Mutta 163cm, 42kg on ihan liian vähän.. Tajusin oman laihuuteni vasta, kun otin reisussa olevalle poikaystävälleni kuvan vähän yläviistosta digikameralla, ja tajusin miten luiselta solisluuni näyttävät. 

En ole juonut enää colaa, kun 1-2 kertaa vuodessa 20 vuoteen. Hampaita ei ole tarvinnut enää paikata. (Nyt olen 44v)

Vierailija
28/28 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän paljon miehiä, jotka ovat riippuvaisia pepsistä. Jostain syystä naisia en niin paljon. Tämä on ihan tunnettu ilmiö, että kolajuomiin jää riippuvaiseksi, jos tarpeeksi säännöllisesti juo. Ennen siinä käytettiin kokaa, mutta nykyisin ei tietenkään ole sallittua. Jokin siinä kuitenkin koukuttaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän