Paksusuolen tähystys
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomessa ei tehdä nukutuksessa? Aivan hel..... kivulias tutkimus.
Saahan ennen tutkimusta rauhoittavat.
Rauhoittava ei auta yhtään siinä kivussa mikä tutkimuksesta aiheutuu. Seuraavan tähystyksen vaadin ehdottomasti kipulääkityksen kanssa. Silloin pitää vaan olla saattaja mukana operaation jälkeen.
Onko sinulla jokin suolistosairaus kun on niin kivuliasta? Minulle on kerran tehty paksusuolentähystys ja homma sujui kuin tanssi. Suolenmutkissa oli useamman kerran hankala edetä, avustava hoitaja painoi mahani päältä samalla kun lääkäri käänteli letkua. Koko ajan kyseltiin sattuuko kovasti ja pärjäänkö, mutta ei sattunut ollenkaan koko tähystyksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomessa ei tehdä nukutuksessa? Aivan hel..... kivulias tutkimus.
Mikä siinä muka sattuu? Pari kertaa on mut tutkittu ja muutama tuttukin kans ja kaikki sanoo sitä samaa, että eipä tuo ollut juuri mitään. Ei siihen tarvita anestesia, ei Suomessa , eikä ulkomailla
Olen eri. Sattuminen tässä tutkimuksessa on hyvin yksilöllistä ja vaihtelee myös saman ihmisen kohdalla eri kertoina. Vähättely on turhaa koska et voi puhua kuin omasta puolestasi ja vain niistä tutkimuskerroista jotka sinulle on tehty. Monissa maissa sedaatio (ei varsinainen nukutus) on peruskauraa tässä tutkimuksessa. Suomessa jostain syystä ei.
Olen pienikokoinen nainen jolla todella mutkainen suoli ja silti pärjäsin ilman mitään lääkityksiä. Mutkakohdat tuntui häijyltä, mutta ei tosiaan koko ajan sattunut. Peruutteluvaihe ei tuntunut enää missään. Ja kannattaa tosiaan ihan ronskisti piereskellä sitä mukaa kun on tarve, helpottaa huomattavasti oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nöyryyttävää että siellä perseeseen työnnetään letkuja ja ainakin pari ihmistä tuijottaa vieressä. Katetrin laittaminen on vielä pahempi nöyryytys kun virtsaputkeen työnnetään letku. En ikinä suostuisi sellaiseen.
Lääkäri ja hoitaja tekevät tuota työkseen. Niitä kiinnostaa vain suoliston kunto. Senhän takia tuohon tutkimukseen saa lähetteen tai tulee kutsu joukkotarkastukseen.
Tottakai tekevät työkseen mutta joka ammattikuntaan kuuluu mätiä omenoita joilla on muut mielessä.
Pekka sanoi että menee kuin vanhaan ihimiseen.
Miksi ei?