Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä pieniä lisätuloja?

Vierailija
30.01.2024 |

Kympinkin lisätulo kiinnostaa, vaikka vitosenkin. Olen kotiäitinä pienen lapsen vuoksi ja tarve olisi saada vähän lisää rahaa. Vinkkejä kellään?

Nämä olen jo toteuttanut: Laittanut toriin ja facekirppiksille myyntiin tavaraa, osa menee kaupaksi näköjään, osa näköjään ei. Osallistunut erilaisiin netin kyselysivustoihin, joissa voisi tienata lahjakortteja tai rahaa vastaamalla kuluttajatutkimuksiin, kyselyihin ym. Olen ollut jäsenenä monessa yli vuoden, yhtään ainutta kyselyä ei ole tullut vastattavaksi. Yrittänyt katsoa jos olisi kerättäväksi pulloja, mutta meillä päin ei ole missään tullut vastaan ainuttakaan. 

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaamista riittää, niin netissä on useita sivustoja, joiden kautta voi myydä osaamistaan, kuten freelancer.com tai vastaavat. Jos osaamista ei ole, niin sellainen etätyö, jota voisi pieten lasten kanssa tehdä, on aika tiukassa.

Vierailija
102/106 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myymällä osaamistaan.

Minkälaista osaamista voi myydä? En ymmärrä. Itse olen valtiotieteiden maisteri eikä mitään käsitystä kuka ostaisi osaamistani muuten kuin toki ottamalla minut palkkatyöhön (jossa toki onneksi yliopistolla jo olen).

VTM:n osaamista voi myydä esimerkiksi konsulttina. Helpompi on toki myydä teknisempää osaamista, kuten data-analytiikkaa, koodausta, Excel-osaamista (siis kovaa osaamista, ei pelkkiä perusteita) jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinakin pystyy Wolt kuskin hommaan niin miksi ei suomalainen töitä vieroksuva laiskui sitten? Tulo on täysin verotonta ja raha tulee suoraan tilille.

Vierailija
104/106 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäveto, Yksi vedonlyönti kuukaudessa. Nopeasti oppii mikä on hyvä veto. Se löytyy kyllä kuukauden aikana. Vaatii vaan kuria olla lyömättä enempi vetoa voiton jälkeen tai silloin kun ei ole tunnetta hyvästä kohteesta. 10 eurolla saa 15 euroa, eli 5 euroa voittoa. 

Osta ja myy. Kaikki kaupanteko perustuu kaavaan osta halvalla, myy kalliilla. Kävelet kirppikselle, kierrätyskeskukseen tms. ja selaat puhelimella torissa tms. pyydettyjä hintoja. Jos kirppishinta on halvempi niin ostat ja laitat tuotteen myyntiin verkossa.

Kannattaa erikoistua johonkin tuotekategoriaan niin pystyy heti lonkalta arvioimaan todellisen arvon. Esimerkiksi ostin kirppikseltä vitosella ja olikin 300 euron arvoinen kulho -tyyppisiä, mitä lehdissä on.

Joku erikoisempikin alue kuten musiikkilevyt tai sarjakuvat voi olla hyvä alue. Antikvariaatista voi saada halvalla ja verkon kautta tavoittaa keräilijän. 

Voit ostaa myös jotain hauskaa tuotetta verkkokaupasta Kiinasta tyyliin 10 kpl ja myydä ne Suomessa voitolla. Pidä toiminta pienenä, ettei katsota yritystoiminnaksi. 

Sisällöntuotanto. Tubetus tai muu sosiaalisen median tili. Jopa blogi. Alustasta riippuen mainostuloja, välittyspalkkio, tms. Dropshipping  myös hyvä vaihtoehto. Vaatii työtä ja onnea, mutta voi tuottaa hyvinkin.

Jos oikeasti vitonen tai kymppi kuussa riittää, niin keinoja löytyy pilvin pimein. Tässäkin ketjussa monia. Ylipäätään pienellä kassalla ja valmiudella käyttää hieman rahaa, jotta voi saada sillä enemmän rahaa on tärkeää. Tuolla 50 euron lähtökassalla pääsee jo hyvin alkuun.

Vierailija
105/106 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin yritin osallistua noihin nettikyselyihin ja rekisteröidyin parille sivustolle, mutta ei niistä tosiaan tullut kyselyjä sitten. 

Miten on mahdollista? Minulle tulee varmasti ainakin 20 viikossa. Oletko muistanut ilmoittaa kuinka monta kyselyä haluat vastaanottaa? Kirjaudut sivustolle ja etsit kohdan. Minä en edes ehdi kaikkiin vastaamaan kun jo sulkeutuvat, yölläkin tulee monta kutsua. Nytkin on 50€ lahjakortti saatavilla mutta en keksi mihin käyttäisin.

Vierailija
106/106 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Appen-niminen alusta tarjoaa pikku tehtäviä ilmeisesti tekoälyyn liittyen. En tiedä, miten ne maksavat ja onko ihan orjatyötä. Pitää osata hyvin englantia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi