Mistä pieniä lisätuloja?
Kympinkin lisätulo kiinnostaa, vaikka vitosenkin. Olen kotiäitinä pienen lapsen vuoksi ja tarve olisi saada vähän lisää rahaa. Vinkkejä kellään?
Nämä olen jo toteuttanut: Laittanut toriin ja facekirppiksille myyntiin tavaraa, osa menee kaupaksi näköjään, osa näköjään ei. Osallistunut erilaisiin netin kyselysivustoihin, joissa voisi tienata lahjakortteja tai rahaa vastaamalla kuluttajatutkimuksiin, kyselyihin ym. Olen ollut jäsenenä monessa yli vuoden, yhtään ainutta kyselyä ei ole tullut vastattavaksi. Yrittänyt katsoa jos olisi kerättäväksi pulloja, mutta meillä päin ei ole missään tullut vastaan ainuttakaan.
Kommentit (106)
Minäkin yritin osallistua noihin nettikyselyihin ja rekisteröidyin parille sivustolle, mutta ei niistä tosiaan tullut kyselyjä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulle lapsenhoitaja maksaa 12€/h niin siinä on vastaus sinulle! Ota lapsia hoitoon.
Kaikki ei sovellu lastenhoitajiksi. Ei vaikka olisi oma lapsi olemassa. Eli vaikka ap yrittäisi saada kotiinsa jonkun lapsen hoitoon, niin ei ole ollenkaan sanottu, että kukaan haluaa tuoda hänen kotiinsa lapsensa.
t. Eräs äiti, joka on kyllä aika tarkka kenet ottaa lapsensa hoitajaksi, pitää olla aiempaa kokemusta lastenhoitajana toimimisesta enkä maksa palkkaa jos hoitajan oma lapsi on siinä mukana myös
Siis jos sun pitää syystä tai toisesta saada joku hoitamaan lastasi 1-2h niin et maksa palkkaa jos hoitajalla on oma lapsi mukana? Olet pihi ja outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulle lapsenhoitaja maksaa 12€/h niin siinä on vastaus sinulle! Ota lapsia hoitoon.
Kaikki ei sovellu lastenhoitajiksi. Ei vaikka olisi oma lapsi olemassa. Eli vaikka ap yrittäisi saada kotiinsa jonkun lapsen hoitoon, niin ei ole ollenkaan sanottu, että kukaan haluaa tuoda hänen kotiinsa lapsensa.
t. Eräs äiti, joka on kyllä aika tarkka kenet ottaa lapsensa hoitajaksi, pitää olla aiempaa kokemusta lastenhoitajana toimimisesta enkä maksa palkkaa jos hoitajan oma lapsi on siinä mukana myösSiis jos sun pitää syystä tai toisesta saada joku hoitamaan lastasi 1-2h niin et maksa palkkaa jos hoitajalla on oma lapsi mukana? Olet pihi ja outo.
Ei vaan otan hoitajaksi toisen henkilön, sellaisen joka tulee yksin. Ei outoa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sijoittamalla. Minä saan kuukausittain lisätuloja nelinumeroisen summan nettona tilille, kyllä tuntuu kivalta. Ja summa vieläpä kasvaa kuukausittain ihan orgaanisestikin kuin lisäsijoitusten kautta.
Voidakseen tienata sijoittamalla pitää olla ensin sitä sijoitettavaa varallisuutta. Ap
No sijoittaa voi vaikka 1 dollarin kerrallaan jos siltä tuntuu vaikka sijoittaisi vain osakkeisiin. Suomen pörssiinkin voi taas 1 osakkeen kerrallaan sijoittaa. Halvimmat osakkeet ovat alle euron...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sijoittamalla. Minä saan kuukausittain lisätuloja nelinumeroisen summan nettona tilille, kyllä tuntuu kivalta. Ja summa vieläpä kasvaa kuukausittain ihan orgaanisestikin kuin lisäsijoitusten kautta.
Voidakseen tienata sijoittamalla pitää olla ensin sitä sijoitettavaa varallisuutta. Ap
No sijoittaa voi vaikka 1 dollarin kerrallaan jos siltä tuntuu vaikka sijoittaisi vain osakkeisiin. Suomen pörssiinkin voi taas 1 osakkeen kerrallaan sijoittaa. Halvimmat osakkeet ovat alle euron...
Pankin kuluihin vaan menee noin 8€/kerta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Eräs äiti, joka on kyllä aika tarkka kenet ottaa lapsensa hoitajaksi, pitää olla aiempaa kokemusta lastenhoitajana toimimisesta enkä maksa palkkaa jos hoitajan oma lapsi on siinä mukana myösSiis jos sun pitää syystä tai toisesta saada joku hoitamaan lastasi 1-2h niin et maksa palkkaa jos hoitajalla on oma lapsi mukana? Olet pihi ja outo.
Ei vaan otan hoitajaksi toisen henkilön, sellaisen joka tulee yksin. Ei outoa ollenkaa
No sun mielestä on sitten varmaan ihan ok jättää sulle muutama lapsi hoitoon ilmaiseksi kun olet lapsen kanssa kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos fysiikka kestää niin mainoslehtien jako. Entä maksullinen vanhusten auttaminen 5-10 euroa tunnille, ilmoitus lähikaupan taululle.
Olen siis pienen lapsen vuoksi kotiäitinä. Jos alan auttamaan vanhuksia tai jakamaan mainoksia niin joudun palkkaamaan sitä varten lastenvahdin, ne maksaa nykyään noin 12 euroa tunnilta, eli en tienaa silloin mitään vaan jään ehkä jopa tappiolle. Ap
No ota lapsia hoitoon silloin tällöin tai perhepäivähoitajana jos jaksat.
En ole ap mutta kiinnostaisi toi, vaaditaanko mitään virallista tutkintoa että voi ottaa lapsia hoitoon, eli ei kai kunta heittäyty vaikeksi jos hoitaa muiden lapsia? Tai entäs perhepäivähoitajilta vaaditaanko mitään virallista alan tutkintoa?
Vai onko toi ainoo ala missä vois työskennellä ilman sote alan säännösteltyjä vaatimuksia? Esim. pelkkä yo?
Enkä ole mikäään rikollis-alkkis jos sitä mietitte. Oisin hyvä hoitaja, kokemusta on ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sijoitat?
Suoraan osakkeisiin. Tänäänkin oli hyvä päivä kun Kesko kertoi tuloksensa. Tuli 4 kuukaudelle varmistus muutamien satasten lisätulosta. Lisäksi sijoitettu pääoma kasvoi muutamalla tonnilla.
MLL taitaa ainakin vaatia jotain sitä sun tätä kurssejaan käydyksi ensin hoitajiltaan. Mikä on naurettavaa. Kas kun ei Maisterin tutkintoa. Pilaa koko iidean satunnaisesta lastenhoitoavusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos fysiikka kestää niin mainoslehtien jako. Entä maksullinen vanhusten auttaminen 5-10 euroa tunnille, ilmoitus lähikaupan taululle.
Olen siis pienen lapsen vuoksi kotiäitinä. Jos alan auttamaan vanhuksia tai jakamaan mainoksia niin joudun palkkaamaan sitä varten lastenvahdin, ne maksaa nykyään noin 12 euroa tunnilta, eli en tienaa silloin mitään vaan jään ehkä jopa tappiolle. Ap
No ota lapsia hoitoon silloin tällöin tai perhepäivähoitajana jos jaksat.
En ole ap mutta kiinnostaisi toi, vaaditaanko mitään virallista tutkintoa että voi ottaa lapsia hoitoon, eli ei kai kunta heittäyty vaikeksi jos hoitaa muiden lapsia? Tai entäs perhepäivähoitajilta vaaditaanko mitään virallista alan tutkintoa?
Vai onko toi ainoo ala miss
Perhepäivähoitakaksi on tietyt vaatimukset, että saa ryhtyä. Sekä hoitajan osaamisen suhteen että sen asunnon suhteen. Kunnalta tulee ihminen tarkastamaan asunnon soveltuuko se, esim liian pieni ei sovellu.
Noin muutenhan saa hoitaa satunnaisesti muiden lapsia, jos joku siitä haluaa sinut siihen työhön palkata. Toki verot pitää muistaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
MLL taitaa ainakin vaatia jotain sitä sun tätä kurssejaan käydyksi ensin hoitajiltaan. Mikä on naurettavaa. Kas kun ei Maisterin tutkintoa. Pilaa koko iidean satunnaisesta lastenhoitoavusta.
MLL vaatii joo ne kurssit. Ja lisäksi MLL:n kautta tilattu hoitaja tulee yksin, ilman omia lapsia.
Jos naapurissa on pieniä koululaisia, niin ota ip-hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Käsitöiden myyminen.
En ole ap mutta minä olen yrittänyt myydä käsitöitä (villasukkia, koruja ja kahden muun tyyppisiä käsitöitä). Ei mennyt kaupaksi yhtään vaikka hinnat pidin välillä niinkin kohtuullisena, että laitoin hintaan vain euron enemmän kuin materiaalikulut. Ja olen siis taitava tekijä, en aloittelija. Ei niille vain ole kysyntää. Voi olla että jossain joulumyyjäisissä saisi joskus jotain myytyä, jos halvalla myy, mutta niitä on vain kerran vuodessa ja pöytävuokrat yllättävän isoja.
Kausihommista. Kesällä puistosta panttitölkkejä, syksyllä sienet ja marjat, talvella vaikeempi homma mut sanotaan nyt vaikka kalastaminen. Keväällä kuusenkerkkiä.
Syksyllä marjanpoiminnalla voi tehdä aika isoakin tiliä, ja nettona.
Vierailija kirjoitti:
Jos naapurissa on pieniä koululaisia, niin ota ip-hoitoon.
Onnistuu vain, jos sitoutuu tähän koko lukuvuodeksi joka arkipäiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan mene. Jos ostan dollarilla niin maksan yhden dollaricentin palkkiota. Toki jos sijoitan enemmän niin prosentuaalinen palkkio pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordean palkkiokatto on 1% kun ostaa pohjoismaisista pörsseistä.
t. Eräs äiti, joka on kyllä aika tarkka kenet ottaa lapsensa hoitajaksi, pitää olla aiempaa kokemusta lastenhoitajana toimimisesta enkä maksa palkkaa jos hoitajan oma lapsi on siinä mukana myös