Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++**KESÄKUISET loppuviikkoon vko2 (to-su)**++

11.01.2007 |

Tästä taas alkua.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips -Tuuli@-,

mulla on tässä uusin Vauva-lehti. Svolin pienten lasten vanhemmille suunnatut jumpat alkaa 16.1. Urheilukanavalla. Tulee neljänä päivänä viikossa. Sitä ei sanota sopiiko raskaana oleville.

-satu-

Vierailija
22/31 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinan-pöpö: moneltako se Svolin jumppa tulee telsusta?

4D:n hinta: Meidän kaupungissa PÄijät-Hämeessä maksaa kuulemma Kela-korvausten jälkeen 110 egee. Hesassa/pk-seudulla kai kalliimpaa?

Mä en ois muuten menny 4D:hen, jos meidän kunta olis tarjonnut tavallisen rakenneultran. Mutta kun täytyy mennä yksityiselle rakenneultraan enivei, niin toi 4D on kuulemma tarkempi, eli siinä näkee sydämen rakenteet yms paremmin. Sen takia siis sinne, sukupuolen selville saamisella ei ole niin väliä. Alun perin ei haluttu edes tietää sukupuolta ennen h-hetkeä, mutta jos se nyt tuosta ilmenee, niin otetaan kyllä tieto vastaan.

TUULIALLE paranemisia! Lepäät nyt oikein kunnolla ja annat miehen hoitaa kaikki kanniskelut yms. hommat.

Tänään hoitovapaalla niin kuin joka perjantai. Oli ihana ulkoilla pakkassäässä tytsyn kanssa! Neiti nukkuu, joten minäkin painelen yläkertaan pötköttelemään, hyvää viikonloppua kaikille!

Uula rv 19 + 1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas pitkään ollut poissa joten en enää muista että kenellä oli supistelua, nyt tarvisin " vertaistukea" .

Kirjoitin jo tuohon odotuksen päätasolle ongelmastani, on ruvennut supistelemaan kävellessä. Ei mitenkään kivuliaasti mutta ikävän oloisesti, pitää aina välillä ihan pysähtyä. Esikoisen kanssa ei ollut tällaista supistelua, oli vaan harjoitussuppareita satunnaisesti. Nyt kävellessä tuntuu että alavatsa on aivan kovana koko ajan.

Iik! voiko tämä olla vain rapakunnosta ja poskiontelontulehduksesta johtuvaa yleistä rasitustilaa joka menee ohi, vai onko niin että jos se supistelu tässä vaiheessa alkaa niin jatkuuko se loppuun asti?

Täytyy soittaa lääkäriin ensi viikolla. Perhana jos me ei päästä Espanjaan rv 26, sitä ollaan odotettu kuin kuuta nousevaa.

Muuten ovat asiat olleet suht kivasti, on vaan tuo poskiontelon tulehdus muhinut jo jonkun päivän ja olo on ollut aika vetämättömissä. Käsittämättömiä nämä flunssapöpöt nykyään, ikinä ennen ei ole ollut näin pitkää ja rajua flunssaa eikä varsinkaan poskiontelo-ongelmaa. Mutta onneksi Aatu on jaksanut jumpata tasaisen varmasti, joten siitä ei onneksi huolta :)

SM & Jumppa-Aatu 17+2

Vierailija
24/31 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoihin en ole taas kirjoitellut. Itseasiassa kahlasin äsken koko viikon pinot läpi. Ahkeraan olette te muut rustailleet :)

Alkuviikon olin mielettömässä mahataudissa. Alkoi tiistaina ripulilla ja ti-ke välisenä yönä heräsin neljän aikaan kun olin jo matkalla vessaan käsi suun edessä :( Siitä neljästä puolille päivin oksensin tunnin välein!!! Olo oli jotain ihan kaameeta. Join omenamehua, että on helpompi oksentaa, kun pelkät vatsahapot. Sitten ke päivällä nousi kuume 38,6. Olin IHAN kuollut. Makasin sängyssä ja vaikeroin. Torstai aamuna heräsin hiestä märkänä ja pirteänä kun peipponen :).

Kaamea oli tauti, mutta onneksi kesti vain pari päivää!

Viime yönä tunsin liikkeet ensimmäistä kertaa sata varmasti. Kolmivuorotyötä teen ja valvon siis öitä. Viime yönä klo 02-04.00 oli mahdoton ralli päällä. Soitin silloin kahden aikoihin miehelleni (ja herätin hänet) kertoakseni, että nyt tunsin liikket varmasti ;) No eipä hän onneksi pahastunut soitosta!!

Supistelut tuntuu olevan jo melko " yleinen vaiva" . Mie kärsin niistä yhä vieläkin ja varsinkin töiden jälkeen. Tivotaa, että eivät ole vaikuttaneet kohdunsuuhun vielä mitenkään...

Mulla on rakenne ultra vasta n. kahden viikonpäästä torstaina. Viikkoja on silloin jo 20+5. Ois oluut kiva käydä pikkusen aikaisemmin, mutta hyvää kannattaa odottaa. Silloin saan tas lisää tietoa siitä istukastana! Onko vielä täydellinen eteisistukka vai onko siirtynyt!!

Aikaisemmin oli keskustelua lapsiveden kierrosta/vaihtuvuudesta. Vesi vaihtuu noin kolmen TUNNIN välein EI kolmen vuorokauden välen!

Onko muille tullut muuten tarvetta tiheisiin vessareissuihin? Käyn vessassa todella usein, siis noin tunnin välein! Tuntuu, että on ihan mieletön hätä ja kiire vessaan, mutta sitten tuleekin vain pikkuinen liru... Raivostuttavaa.

Eiköhän tässä tälläkertaa tarpeeksi. Mukavaa viikonloppua kaikille!!!!

T:Remukka rv 19 tasan ;)

Vierailija
25/31 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

hienoa [b]Remukka[/b], että liikkeet on alkaneet tuntua sielläkin! Eikö olekin ihana tunne =)? Tekee raskauden niin paljon todellisemmaksi.

Mä löysin eilen jalasta tuosta polven sivulta kaksi herneen kokoista, suht kovaa pattia. Epäilen, että ne on alkavia suonikohjuja! Vähän tuli mummo-olo :-[... Surffailin netistä tietoa ja siellähän sit sanottiin, että ovat hyvinkin yleisiä raskausaikana. Viime raskaudessa mulle ei moisia ilmaantunut. Onko teilläkään kenellä ollut? Tuskin...

Sellanen tieto löytyi myös, että saattavat " sulaa" pois raskauden jälkeen, joten toivon todella hartaasti, että näin käy! Muuten en enää koskaan ilkeä pitää hametta... Ei sillä, että oisin koskaan juurikaan hameita käyttänyt, mutta saattaahan sekin vaihe vielä elämässä tulla.

Pitänee kuitenkin käydä lääkärissä näyttämässä patteja, että jos ne onkin jotain muuta. Veritulppamahdollisuus kävi mielessä ja mehän ollaan lähdössä viikon päästä Jenkkeihin, joten varmaan parempi varmistaa ennen sitä. Eiks veritulpasta tule suht pian kovia kipuja?

Tällä viikolla en muuten ole oksentanut kuin kerran, joten paljon parempi kuin viime viikko :-). Kyl tää tästä!

Tämmöisiä lauantaimietteitä. Hyvää viikonloppua!

-satu ja Ensio, myös tasan rv 19

Vierailija
26/31 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaramaaria: Minulla on enemmän kokemusta supisteluista supisteluherkästä kohdusta, kun mitä välittäisin omata. Eli esikoiselta minulla oli juuri tuollaista sinun kuvailemaasi kovettelua rasituksessa ja niitä tuli muistaakseni liikaa ja olivat niin voimakkaita/kipeitä, että jouduin jäämään sairaslomalle työstäni, joka on siis fyysistä. Kohdunsuuta ja kaulaa tarkkailtiin ja kohdunsuu pysyi ihan hyvin kiinni aluksi, mutta kaula alkoi lyhenemään. Kunnes joskus oliskos ollut 27 viikolla (?) huomattiin, että kohdunsuullekkin on tullut... aukeama. Eli suu oli periaatteessa vielä kiinni, mutta sinne oli tullut sellainen ikään, kun pieni v:n mallinen " silmänpako" . Ja lääkäri meinasi, että tuosta lähtökohdasta suu voisi alkaa aukeamaan nopeastikkin. Sille " silmänpaolle oli ihan oikea nimikin, mutta hitsit, kun ei ole niitä parereita tässä missään ja tämä minun hatara pää ei meinaa muistaa järkeävästi mitään.:( Anyway..Tyttö pysyi masussa hyvin loppujen lopuksi 38+5 käynnistettyyn synnytykseen saakka. Ja nyt taas ollut kuluneen viikon aikana näitä saakelin supistuksia. Tosin sillä poikkeuksella, että tulevat pitkälti vain levossa. Mulla on tiistaina neuvolassa lääkäri. Katsoo kohdunsuun ja kaulan tilanteen, että kaikki on ok. Tuli pitkät rimpsut, mutta otahan iisisti ja soittele maanantaina neuvolaan asiasta. Kyllä nuo supistukset kannattaa varsinkin näillä viikoilla ottaa ihan vakavasti.

Remukka: Moikka pitkästä aikaa. Kyllä minäkin ravaan vessassa alvariinsa ja välillä saan oikein rutistaa, että saan kauheasta pissa hädästä huolimatta mitään tulemaan. Ne on näitä raskauden ihanuuksia. Kai se kohtu jo jollain tapaa painaa virtsarakkoon ja se tekee tuon pissimis ongelman.(?):)

Kiinan-pöpö: En ole ainakaan ikinä kuullut, että tukos tulisi polven kohdalle. Minulla, kun nuo tukos asiat on olleet aika usein pinnalla lääkärillä käydessä niin aina ovat sanoneet, että tukos tulee yleisemmin jompaan kumpaan pohkeeseen. Mutta kysäise ihmeessä lääkäriltä, jos asia vaivaa. Minulla meinasi esikoista odottaessa tulla alapäähän suonikohjuja ja olin jo ihan hädissäni, että miten niitä voi estää puhkeamasta. Karsea ajatuskin, mutta ei kai ihan kauhean harvinainenkaan raskausoire. Minulla ei sitten luojan kiitos puhjennut niitä kohjuja minnekkään. Kurjia ovat vaan eivät onneksi vaarallisia.

Minullakin alkaa olo jo helpottaa. Päätä vielä vähän juilii, mutta ei muuta eli vatsapöpö taisi olla tuollainen samallainen pikaversio, kun Remukalla. Hyvä niin.

Nyt ei muuta, kun lauantai-illan jatkoja!

Tuulia 19+0

Vierailija
27/31 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli ekat suonikohjut 22 vuotiaana ekassa raskaudessa eikä ne ole sulaneet mihinkään, ehkä haalenneet mutta rasituksessa(siis seisoessa) sekä kuumuudessa ne näkyvät selvästi. sekä raskauksissa ne pomppaa pahempina kuin koskaan.

Käytä tukisukkia,hirudoit fortea, juo nesteitä ja nosta jalat ylös välillä.

Tukokset voi tulla muuallekkin kuin pohkeeseen, mulla oli lokakuussa pinnalliset tukokset polvitaipeessa ja taipeen yläpuolella!!!! Ne nyt voi tulla vaikka reiteen, ei ole pohkeet ainoa paikka.

Mä pääsenkin sit noi kohjut poistattamaan tän raskauden jälkeen ;))) ihanaa!!! Loppuu tämä kipuilu ja ehkä noi tukoksetkin vähenee...mene ja tiedä.

4D ultrasta oli puhetta, me ei mennä, en ole kenestäkään käynyt.Minusta se on rahan tuhlausta mennä katsomaan kumpiko tulee. Mun pikkusisko just näytti 15 min pätkää kun vauva oli käsi poskella, soooo boring. Menisin ehkä sit jos epäiltäisiin jotain epämuodostumaa joka olisi hankala saada selville tavan ultralla, mut pelkästään sukupuolta näkemään en. Kerkeehän tuon nähdä sitten kesäkuussa.

Mutta jokainen käyttää rahansa niinkuin lystää...

kuumetta

Vierailija
28/31 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki ootte niin kadehdittavan pitkällä... Mulla vasta menossa

rv 17+5. No hiljaa hyvää tulee : )

4D-ultrasta on ollut juttua. Mä olen ajatellut mennä 4D-ultraan vaikka kunta tarjoaakin rakenneultran. En niinkään sukupuolen takia vaikka utelia olen sen tietämään vaan lähinnä noiden rakenteiden takia. Esikoisesta rakenneultra oli aika pettymys kun sanottiin ettei sydämen rakenteet näy kunnolla kun on niin huono kuva (lue: vanhat laitteet) ja pojalla olikin synnynnäinen sydänvika, joka tosin onneksi on jo korjaantunut. Nyt haluan mennä tarkistamaan kunnon laitteiden avulla että kaikki on kunnossa tai jos ei ole niin mikä on pielessä.

supistelua on ollut monella. Mulla ei ole vielä supistellut lainkaan, mutta mulla on edelleen tolkuton väsymys. Ei ole ollenkaan kivaa. ja viime viikolla oli joka päivä todella kova päänsärky. Nyt ei sitä onneksi ole ollut (kop kop).

joku teistä voi muistaa kun kerroin joulukuussa vastasyntyneestä serkustani, jolla on erittäin vakava aineenvaihdunnan häiriö ja hän tulee siihen menehtymään. Hän on edelleen elossa ja on nyt 6 viikkoa vanha mutta painoa on noussut syntymäpainosta vain 200g joten edelleenkään ei ole mitään toivoa. Tää geenivirhe, mistä tää tauti johtuu, on sitten tosiaan perinnöllinen ja kulkee suvussa. jotta lapsesta tulee sairas tulee myös puolisolla olla tuo geenivirhe. Käytiin joulukuussa lääkärillä ja miehestä otettiin dna-näyte. Tällä viikolla saatiin tulokset ja meiän riemuksi mies on negatiivinen!!!!!! Kyllä ollaan onnellisia!

Eipä tässä sen kummempia tällä erää. pari tuntia vielä töitä jäljellä ja sit on taas 4 päivän työputki ohi. Raskasta tää työnteko näin opiskelun ohella. Onneksi on huomenna koulusta vapaata! Saa nukkua pitkään : )

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa!

kalamami rv 17+5

Vierailija
29/31 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli taas pino pudonnut tuonne niin alas!

Taas valvoin viime yönä (en tosi työni puolesta), vaan ihan muuten vaan. Yö heräilystä ja vavomisesta on tullut siis mulle ongelma. Herän yöllä pirteänä kuin peipponen ja saatan valvoa neljäkin tuntia. Yleensä onneksi vaan n. kaksi! Rasittavaa on moinen. Sit kun pitais töihin herätä, niin arvatkaas väsyttääkö?

Mieheni sai nyt sen vatssataudin. Oksenteli puoliyötä ja nyt makaa kuumeessa sängynpohjalla! Just, kun meidän piti tänään mennä leffaan kattoo v2! Ei olla aikoihin käyty elokuvissa, eikä siis menä nytkään... ;)

Eipä tässä kummempia. Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille.

T:Remukka rv 19+1

Vierailija
30/31 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eipä niille mitään voi!

Mulle pulahti oikeen kunnon kohjut ekassa raskaudessa ja toivoin niiden poistuvan, kun paino laskee - vaan eipä käynykään niin.

Meillä on suvun kaikki naiset käyneet jossain vaiheessa kohjunpoistoleikkauksessa, joten kohtalolle ei sitten vaan voi mitään. Jos ne tulee, niin ne tulee.

Kävin itkeen niitä sillon lääkärissä, mutta totesi että kuitenkin tulee lisää,jos aiot vielä tulla raskaaksi tai jos paino nousee, että nytpä toivonkin että tämän raskauden jälkeen saan jo lähetteen leikkuriin.

Niitähn tulee kokoajan lisää ja voi joutua useamman keran leikkauttamaan, jos oikein huono tuuri käy - tosi kurja, mutta onneksi kuitenkin vain esteettinen vaiva...

Vierailija
31/31 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohjuista on näemä ollut kovastikkin juttua. Itse saan kyllä olla onnellinen, että ainakin ekassa reaskaudessa niiltä säästyin. Eikä vielä ole kohjuihin viittaavaa ollut.

Itselläni on vain nyt selkävaivat alkaneet todella häiritsemään. Ei pysty kuin vähän aikaa olemaan jalkojen päällä, kun selkä on kipeä ja sen myötä myös jalat. Minullakin taitaa siis tulla tukivyön osto, jota en ensimmäiseltä tarvinnut.

Mahaa minulla ei kyllä ainakaan yhtään enempää ole, joten kivut ei siitäkään voi johtua. Eikä kyllä painoakaan. Saa nähdä huomenna kun on neuvola ollaanko jo viimein päästy edes plussan puolelle tuossa painossa. Viime kerralla oltiin vielä -2kg.

Marikki + Muru 18+2