Helsinki-Turku rata vai tiet kuntoon koko suomessa?
Luulisi että mielummin laitettaisiin tiet kuntoon. Molempiin ei ole varaa nyt ja tulevaisuudessa.
Traficomin laskujen mukaan maanteiden korjausvelka on nyt 2,55 miljardia euroa. Päällystetyistä teistä huonokuntoisia on 8 800 kilometriä eli 17 prosenttia. Lukuun sisältyvät huonokuntoiset päätiet, joita on nyt 1 350 kilometriä.
Kommentit (9)
Joo, onhan se kiva maksaa rikkaiden juna kun tiet järkyssä kunnossa..
Tahtotila-dokumentissa Länsirata Oy:n osakkaat, eli radan varren kunnat ja Suomen valtio toteavat, että osakkaat rahoittavat ratahanketta.
Kiinnostavaa on kuitenkin dokumentista poistettu kohta, jonka mukaan rahoitus jakautuisi kuntien ja valtion kesken niin, että kunnat rahoittaisivat hankkeesta 49 prosenttia ja valtio 51 prosenttia. Uudessa tahtotilassa tarkoista osuuksista ei puhuta.
https://yle.fi/a/74-20071982?origin=rss
Mikä voisi mennä pieleen, kun Purra ja Ranne suhmuroivat rahoitusta?
Persuna sanon ei vihreälle liikenteelle.
Turkulainen P Orpo pääsee 15 min. Nopeammin Helsinkiin.
Kohta on tiet yhtä perunapeltoa mutta ei se mitään kun Orpon pitää päästä nopeasti junalla.
Junayhteydet on jo riittävän hyvät, järkyttävä summa 15min ajan säästöön Turku-helsinki välille. Ei mitään järkeä.
Haluaisin minäkin Mäntsälä-Helsinki välille useamman vuoron kuin kerran tunnissa, töissä käyminen vaikeaa näillä vuoroilla. Eipä siitäkään taida koskaan puheista huolimatta tulla.
Jo-o, Hki-Tku tunnin rata ja vielä rautatietunneli Tukholmaan. Lounas ja konsertti Stokiksessa ja kotiin omaan punkkaan nukkumaan Ai että!
Eikös tuo ole enemminkin Helsinki-Vihti -rata johon Turku liittyy ja saa tästä suoremman junayhteyden Helsinkiin,,ettei tarvitse Karjaan kautta kiertää?