Jos tietäisit, että käyttämäsi psykiatri on myös itse psykiatrian asiakas ja käyttää mielialalääkkeitä?
Niin mitä ajattelisit? Ajattelisitko psykiatria alan rautaisena ammattilaisena?
Kommentit (11)
Itse ajattelisin, että ehkä ammatinvalinta ei ole mennyt ihan putkeen (case Roope Tikkanen).
Jaa. Olen joskus toivonut, että ne joutuisivat itsekin syömään niin mömmöjä.
Olen siis kokenut sitä : "kuvittelet vain ne sivuoireet" -horinoita.
Ihan mahdollista. Jotku tuntemani lääkärit on kyllä vähän outoja persoonia. Jos mä huomaan psykiatrissa jotain erikoista, niin kyllähän se voi vaikuttaa siihen, etten halua enää olla tekemisissä.
Tiedän yhden psykologin jolla on kaksisuuntainen mielialahäiriö. Oli osastolla hoidossa.
Et selvästikään ole tavannut yhtään psykiatria oikeassa elämässä. Kaikki ne on hakeutuneet pällipuolelle omia ongelmiaan hoitamaan. Hulluja joka ikinen. Siinä ei paljo jotkut mielialalääkkeet kauhistuta.
koulutukseen kuuluu terapia usein. myös työnohjaus terapia jos esim.on rankkoja työasioita. psykiatrit, on usein hieman eksentrisiä itse. mua ei häiritse, jos lääkäri itse on sairas ja käy jossain hoidossa.kenen mielestä olis parempi, jos ei hoida itseään hyvin.
toi rikostapaus on eri, jos on suunnitellut etukäteen ,on voinut myös suunnitella syyntakeettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Et selvästikään ole tavannut yhtään psykiatria oikeassa elämässä. Kaikki ne on hakeutuneet pällipuolelle omia ongelmiaan hoitamaan. Hulluja joka ikinen. Siinä ei paljo jotkut mielialalääkkeet kauhistuta.
Tämä on muuten ihan totta.
Heti kun selvisi, että Ullanlinnan tekijä on lääkäri, oma lääkärimieheni sanoi, että varmasti psykiatri tai jokin kirurgi. Ovat kuulema usein erikoisia, ei ole pelkkä stereotypia.
En ajattelisi mitään. Minua ei kiinnosta mitä lääkkeitä psykiatrini syö. Jos psykiatrini sairastaisi psykoosia, silloin vaihtaisin psykiatria.
Kyllä minä ainakin huomaan että mun psykiatrilla voi olla omakohtainen kiinnostus alaan. Luultavasti kirjolla.
Ajattelisin, että hän on pätevä siinä missä kuka tahansa muukin ammatti-ihminen, joka tarvitsee lääkitystä. Masennus tai ahdistus eivät vie ammattitaitoa.