####Tammenterhot torstaihin####
Kommentit (53)
Onnea mansemamma ja Elin@ vaaleanpunaisista nyyteistä!!
( . ) Viimeyönä heräsin aika kivuliaaseen supistukseen. Mut ei niitä sit tullut kuin kaksi ja väliä reilu kaks tuntii... Muuten oli vaan sellasta polttelua ja vihlomista. Aamulla läksin sit pojan kanssa ulos ja piti lähikaupassa käydä, mut ei me kovin pitkälle päästy, kun piti kääntyä takas. Tuntu, et paikat repee! Just otin pari panadolia, kun ei oo missään asennossa hyvä olla. Kamala paineen tunne alhaalla ja polttaa. Voiskohan tää jo olla ees pientä enteilyä tositoimiin pääsystä... Alkaa tässä pelotkin väistyä taka-alalle ja enempi olla kärsimätön odotus, että jotain tapahtus! Viimeisessä ultarassa oli merkitty UÄ-La 12.1. eli huominen, mut " virallisesti" siis on 20.1.
Mistä tuli mieleen, et tsemppiä mellum ja muut, joilla jo yli lasketun ajan! Ei ole varmaan helppoa olla enää kärsivällinen.
Sitten niihin positiivisiin asioihin:
1. Hirmusen huojentunut olo on, kun tuo naapurin mummo lupas tulla lapsenvahdiks synnytyksen ajaks, että mies pääsis mukaan ja hän vielä minunkin vointia on parina päivänä huolehtinut! Kiva, että löytyy mukavia ja auttavaisia naapureita vielä!
2. Mies on ollut viime päivinä tosi huomaavainen, ollut paljon pojan kanssa ja pitänyt kämppää siistinä.
3. Ja hienoa, että täällä tammenterhoissa on näin mukava ilmapiiri ja saa jakaa tuntemuksia ja ajatuksia =) Kiitos teille kaikille!!!
Milloinkas meinasitte chattailla muuten? Tänä iltana jo?
-tau- 38+5
Eilen illalla sitten join sen lopun litkun " ihmejuomaa" ...nyt ei närästänyt, mutta tuli hirveä polte rakon kohdalle ja muutamia hieman jomottavampia supistuksia. Sitten nekin loppuivat.
Yön sain kello 03.00 jälkeen nukuttua suht hyvin ja nousinkin tytön kanssa vähän vaille kaksitoista vasta sängystä...
Tämä päivä olisi ollut hyvä synnytyspäivä, kun on miehen nimipäiväkin!
Onhan tätä päivää toki vielä jäljellä ja rutkasti, mutta on aika hyvä ja virkeä mieli joten olisikohan " tyyntä myrskyn edellä" ;D (toivossa on hyvä elää..)
Huomasinkin, että Isa on yhtenä kappaleena...olin ihan varma että olet jo jakautunut ;)
Taidan olla samaa mieltä noista poppakonsteista ettei niistä ole mitään apua.
Asiahan on niin, että vauva syntyy sitten kun on siihen valmis. Eikä siihen malttamattomat mamman marinat auta...
Voisin ottaa osaa noihin galluppeihin.
SynnytyspelkoG: välillä pelottaa sitten vaan jännittää jne...kolmatta tässä oltais menossa puskemaan maailmaan, joten tiedän mikä sielä odottaa ja juuri se siinä jännittää. Vaikka olenkin aivan VALMIS luopumaan tästä kuvusta ja oikein odotan masokistisesti niitä kovia suppareita niin silti saattaa tulla hetki et " apua, kestänkö sen kivun taas" !!!
Sitten oli joku G miehestä...
Mun mies on ollut varsinkin tosta puolestavälistä asti hyvinkin kiinnostunut vauvan ja mun voinnista.
Kauppakassit aina kantaa ja palvelee muuteskin mua kun vähän sormia napsauttaa, ihana!
Sitä " ihmelitkuakin" intopiukeena mulle sekotteli, hih.
Kovin on myös malttamaton. Varmaan myös siksi, että tämä on hänelle ensimmäinen lapsi ja kaikki on hänelle niin uutta ja ihmeellistä.
PetipuuhatG: Meillä on niin päin, että meikäläistä kiehtoo enempi tuo tuijottelu vällykäärmettä silmästä silmään, kuin miestä. Hänelle tuo peuhaaminen lakanoiden välissä ei ole niin " pakkomielteistä" kuin yleensä miehillä on. (kokemusta siitäkin on)
Ehkäpä juuri siksi itse olen ollut paljon innokkaampi niin ennen raskautta kuin näin raskaanakin, koska mies ei roiku kalsarinliepeessä jatkuvasti. ;D (toivottavasti ei nyt töissä käy lukee mitä olen hänestä kirjotellu) Niin joo, tänään soitti ja kyseli olenko jo lukassu tän päivä pinot...en ollut vielä sillo. Hän meni sitten itse lukemaan, heh...polttelee se vauvan syntymä nyt tosiaan tuota miestäkin...
Nyt ei leikkaa oliko jotain muitakin galluppeja...hmm..no, laitetaan ne positiiviset asiat sitte:
1. sain nukuttua hieman paremmin kuin yleensä
2. ulkona on LUNTA!!!!!
3. työkaveri soitti (oli mukava kuulla et kaipailee mua töihin) :)
ONNEA ELIN@LLE PIENESTÄ TYTÖSTÄ!!!!
JA MUILLE VAUVOISTA jos en ole onnitellut!
Minäkin lähetän supparisäteitä kaikille halukkaille ja itselleni~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Marge78 sekä toukka 38+4
1. Olo on onnellinen niinku yleensä :)
2. Sain anopilta rintsikat ja rieskaa :D
3. Pakkasta ja aurinkoa :)
[b]Mellum [/b]sie näköjäät otat ennätyksiä viikoissa :O Mä kans mietin ettei kannattas ottaa panadolia. .mut nyt on vähä ristiriitasta, jos jossaki sitä suositellaan *hmm*. Viittaan siis Hermionen saamaan neuvoon.
Akan syömisestä niin syö hyvin, mut toisinaan jää haaveileen ja mä en voi vaan sietää sitä, ett missään asiassa vetkutellaan. Ois ollu aikaa kyllä akan syyä vaikka kaks tuntia aamupalaa. Eli ihan turhaa kiehutin omaa sappeeni :/
[b]Ardisia [/b]enpä osaa mie ainakkaa sanoo tuosta raskausmyrkytyksestä. Kutina ainaki voi tulla myöhemmissäki raskauksissa. Muistelen kyllä kuulleeni, ett myrkytys on yleisimpää eka raskauksissa, mut sehän ei pois sulkis etteikö vois olla toisissa.
[b]Hermione [/b]kitos infosta. Mä just aattelin, ett jos tuo panadol vie niin kivut, mut homma silti etenee ja on sitte liian kauan kotona. Niin, tietenki mietin kauhujuttuja.
[b]Mieletön [/b]akka välillä syö reippaasti ja välillä jää haaveileen. Sitä kai se teki aamulla, ku meni vatuloinniksi. Mä myönnän, ett vaikka mihinkää ei oo kiire niin haluan, ett kaikki tapahtuu sillon ku mä haluan. Eli ihan turhaaki sit papatan :/ Akka on periny ukolta just noita vatulageenejä ja mä en voi sietää niitä. .
[b]Isa [/b]chatista niin, ett onko tuolla " huoneessa" sit ketä vaan vai voiko sinne jotenki rajata, että ois vaan meitä Terhollisia?
[b]Heinä [/b]niinpä sama täällä, jos peipi pysyy jääräpäisenä yksiössään yli ajan niin on varmasti " liian" iso.
[b]Pupina [/b]sulla ehkä menny ohi? Mut siis retkahin ja sen jälkeen oon puputtanu ruokaa/nameja kuten ennenki :D Että hemmottelen varmasti joka päivä itteeni ;)
Mulla tuli kans mieleen eilen omia vaatteita pakatessa valmiiks, ett onkohan tää joku vaistomainen ennakointi. Toivottavasti!!
[b]Sulina [/b]hienoa, että tuore isi on alottanu " virkansa" hyvin :) Ukoista on kyllä iso tuki ja turva. Ja mun mielestä aina niin liikuttavaa seurata lapsen ja isän touhuja.
[b]Ruuhkasta [/b]niin eikös joku vasta puhunu vai kuulinko muualta, ett näin alkuvuodesta ois yks ryntäys synnyttämään? Ukko eilen naureskeli, ett se on pääsiäis- ja vappurientojen juttuja nyt ku aletaan saamaan " tuloksia" . Heheee :D munarikasta aikaa vietetty. .
Maaliskuussahan sit syntyy jussi-vauvoja ;)
[b][size=3]Chatti aika?? [/b][/size]Laitetaas ehotuksia illasta ja mikä ois hyvä kellon aika? Tänään kympin jälestä käy mulle, mut jos tän päivän ilta on liian varhainen niin esim. huomenna? Mulle varmaan passais mikä aika vaan.
Ehotelkaas :)
sain ihme ihoreaktion saunan jälkeen ja olin kauttaaltaan punainen.. mies innostui ja tokas, että josko olisi joku ennakoiva oire ennen synnytyksen alkamista! ei kovin naurattanut :( itku meinas tulla, kun oli niin karmea olo.
nukahdinki vasta klo1 jälkeen, kun mietiskelin mitä jos menee reippaasti yli kuten mellumilla ja ollaan helmikuussa oikeesti käynnistyksessä. olisi tosi nöyryytetty (?) ja huijattu olo.. ketuttaisi niin vietävästi, kun toisilla vähemmillä vk olevilla olisi jo palkintonsa :(
mariako oli nähnyt vanhasesta unta? minä näin nimittäin sellaista, missä chattailin hänen kanssaan ! hyh.. :) kai tuli kun sitä chattia ollaan suunniteltu.
sinda: hyvä etten ratsastellutkaan (siis ihan käyntiä, vähäsen ravia olisin menny) kun juoksuttaessa hevonen jo revitteli siihen malliin, että muutamasti kaatuskin innostuksissaan ja pukkisarjoja tuli minkä kerkes.. :(
hyviä asioita tänään:
1 ulkona tosiaankin pakkasta mukavasti (ja la onkin sitten -7!)
2 mies tulee aikaisemmin tänään töistä
3 en millään keksi.. no kai se on se uusiauto mitä ollaan hankkimassa? vaiko eiliset menkkajomotukset ja kiristyksen tunteet ristiselässä
(eivät tosin ole mitään aiheuttaneet tähänkään asti)
huomenna neuvola. sitten onkin enää yksi kerta, kun en käy joka vk :)
ja mellumille nyt supistuksia roimasti, että saa vihdoin pienokaisensa! olet jo niin pitkään odottanut!
37+5
Positiivista ensin..
1: Ehdottomasti se, että ulkona on lunta ja lisää sataa:) Ihana oli tytön kanssa olla ulkona aamulla..Jospa talvi nyt tulisi?!
2: Just nukutut päikkärit;)
3: Huomenna on jo perjantai ja mies on kotona viikonlopun meidän tyttöjen kanssa! Pitää nauttia kunnolla, voi olla viimeinen viikonloppu tällä porukalla..
Sinda kirjoitteli liitoskipujen loppumisesta. Miulle on taas nyt niitä tullut. Ihana oli eilen lenkkeillä kun varsinkin tuonne oikealle puolelle välillä vihloi mukavasti. Mutta tuo kipu on niin kuitenkin pientä, että se vaan saa hymyilemään kun tietää jotain tapahtuvan.. Myös menkkamaista kipua oli hetken aikaa illalla, muttei muuta. Nyt ei taas ole mitään. Saa nähdä käynnistyykö tämä synnytys iltaa vasten, toivoisin kyllä ettei tarvitsisi yöllä välttämättä synnyttää. Toisaalta se olisi lapsenlikalle helppoa, kun tyttö nukkuisi;)
Hermione: Kiitos tuosta panadol+suihku vinkistä! Aion molempia kokeilla. Jos supistukset eivät ole niitä OIKEITA on vaan parempi, että ne loppuvat etteivät rasita kohtua liikaa. Jaksaa sitten tositoimissa supistella:) Enkä halua univelkaakaan supistusten takia.. Kyllä ne siitä jatkuvat ja voimistuvat, jos ovat oikeita vaikka olisikin panadolia popsinut..
heinä: Vai olet joutunut pusikkopissejä tekemään;) Hih, ei varmasti helppoa.. Varsinkaan näin talvella!! Kyllä itselläkin usein on kauhea hätä kun pihalta tullaan, mutta onneksi vielä on pystynyt pidättämään sisälle asti.
Täällä taitaa aika monella olla jo tosi kova halu synnyttämään? Miulla ei vielä kauheaa kiirusta ole. Tai toisaalta olisi mukava jo saada vauva, mutta toisaalta nämä viimeiset päivät ovat jotenkin niin ihania ettei ihan vielä haluaisi niiden loppuvan. Hyvä vointi tietysti vaikuttaa tähän tunteeseen, ja todennäkäisesti lasketun ajan jälkeen voi alkaa ollakin jo kärsimätön olo.. Jos tällä vauvalla on sama aikataulu kuin esikolla niin sen pitäisi syntyä huomenna!!! Hurjaa ajatella enkä usko tämän vielä huomiseksi syntyvän..
Elin@lle piti vielä lähettää suuren suuret onnittelut prinsessasta:)
Jep jep, palataan!
tikru 38+6
mutta mua se ei haittaa sinällänsä,koska jos sinne muita tulee niin epäilisin että mahakeskustelut sun muut ei niin paljoa kiinnosta.. Kokeillaan,jos ei toimi keskustelu kunnolla niin katsastan jonkun paikan missä voin tehdä ikioman " huoneen" nyt en vaan jaksanu nähdä vaivaa :)
Ajankohdaksi mulle käy melkein mikä vain,mieluiten tietenkin illalla kun lapset nukkuu,ja tänään pitää katsoa house ensin :) eli tänään käy kymmenen jälkeen ja muuten melkein 8 jälkeen on vapaata aikaa..
Nyt tekemään neidin kanssa läksyjä.
Sovittaisko tänään sit vaikka kympiltä chatti Cityn Jyväskylä -huoneeseen?? Jos se on jostain syystä ruuhkainen ja toinen vapaa, niin tänne vois päivittää sit viimesimmän tiedon mikä huone niist olis treffipaikka. Jos ei porukkaa ole paljoa tänään paikalla, niin voihan sitä sit ottaa huomenna uusiks... eihän sen ainutkertainen kokemus tarvi olla :)
Käytiinkin näköjään vilasee siellä peräjälkeen Isabelluskan kanssa, mulla oli kylläkin enää vain Isabelluskan poistumisesta jälki näkyvissä ja joku jäykkämuna, vai mikä ihme siellä seuraa huhuili lisäksi ;D ...no, mut kyl nuo tosiaan häviää sieltä, ku akkoja vaan paksukaisina siellä....
Päivän positiiviset:
1. Kävin taas kaverin kanssa kaupungilla kahvilla turinoimassa ja katselemassa Pressossa ihmisten naamoja.. kivaa vaihtelua kotona istumiseen :)
2. Pyykit pyörii ja sain just tiskattua, olen siis tyytyväinen itseeni.
3. Olo on reipas ja energinen, ei pakota, ei kolota ja liikkuminen on ollut taas helppoa.
Omppu rv 39+4
piruuttani (olen niin pirullinen) googletin sanoilla ," luo oma chat huone" ja löysin tämmösen,tänne oli helppo rekisteröityä,meni minuutti..
En o ikää käyttäny,mutta tää vois olla kans vaihtoehto??
http://www.acac.org.co/charlas/index.php?L=finnish
kokeilin tehä sinne huoneen ,yksityisen,mutta en tiiä onko tuonne nyt sitten muilla kuinka pääsy?,eli kysyykö salasanan ja jos kysyy,mikä se on? sekö jonka mä oon laittanu itelle,eli jos joku on nyt just kuulolla niin vois kokeilla.. huoneen nimi on [b]Tammikset[/b].
Mulla on tää vauvan sivukin auki,joten jos herjaa,kirjoita tänne :)
oliko tuonne huoneeseen kui helppo tulla?? tai ainakin sä näyt siellä nyt..
no nyt pääsee ainakin rauhassa juttelemaan.. ja oli helppoa ja yksinkertaista
[b] Kun meette noille sivuille,rekisteröitykää ekaksi.
Sitten sen jälkeen valitkaa huoneen tyypiksi " yksityinen" ja nimeksi laittakaa " Tammikset"
nuan pitääs vissii toimia :) testattii jo pikku porukalla..
Mä oon ihan urpo näissä, mut koska osasin sinne mennä ja rekisteröityä niin uskokaa pois sen täytyy olla helppo nakki ;)
vaikka tänään ei taida olla mun paras päivä!!!!
ei taida meikäläiseltä nyt irrota montaakaan positiivista asiaa mut yritän heti alkuun:
1. poika nukkuu päikkäreitä ja tyttö on naapuris leikkimäs, saan siis istua yksin ihan rauhas koneella
2. huomenna on se äitipoli niin pääsee taas kuuntelee vauvan kuulumisa
3.????
tänään oon oikeesti vaan niin huonol tuulel ettei mikään oo hyvin:(. eilen mies kertoi vielä työkaverin ikäviä uutisia ja nyt ne vaan pyörii päässä. sit kämppä näyttää ihan hornankololta, mutta en jaksais millään alkaa siivoo kun siitä tulee kuitenki vaan kipeeksi. sit meidän pöytänkone ilmeisesti sanoo sopimuksen irti ku ei oo suostunu tänään lähtee kunnolla tulille ja läppäristä puuttuu näppäimiä kun poika on ne repiny irti ja tän viestin kirjottaminen on yhtä tuskaa. mitäs muuta, niin hokasi eilen et jos tää vauva menee kunnolla yli niin ku on tod näk niin mä oon vielä kuukauden raskaana yms muuta kivaa. ei siis oo mun päivä vaan tänään.
ardisialle tuli vaan mieleen vastata et kai se myrkytys on yleisin ekassa raskaudessa, mutta voi tulla myös myöhemmissäkin.
elinalle onnea roimasti pikku prinsessasta, oli se sit kuitenkin lähtö tullut eilen.
meilläkin on lapset aika huonosyömäisiä mikä aina mulla aiheuttaa harmaita hiuksia kun ovat muutenkin sellaisia luuviuluja. iteksiään jos jättää syömään niin 45-60 min per ateria ei oo mikään ihme.
olikohan jotain muuta?!?
niin se chatti, oon ite yleensä iltaisin niin väsy että ei taida minusta olla siihen osallistumaan, mutta voinhan toki kokeilla jos sattuisin oleen sillon hereillä ja jutustelukunnossa.
nyt mä lähden valuttamaan potutustani johonki naistenlehteen tms etten pilaa muitte hyvää päivää täällä...
huomenna viimeistään lisää kuulumisia ä-polilta.
sapa37+3
Sain ihania uutisia tuolla käynnillä; aamulla klo 8 käynnistetään, mikäli mitään ei sitä ennen alal tapahtua! :-) Kohdunsuu pehmeä ja kolmelle sormelle auki, kanavaa ei jäljellä enää yhtään. Lisäks kalvoissa pieni rakkula, mikä kuulemma kertoo siitä että vedet saattaa mennä piankin.. (oli vähän jännää tulla äsken bussilla kotiin...) Painoarviota ei voitu tehdä kun vauva on niiin alhaalla ettei ultralla näe kunnolla päätä:-O eli nyt vaan odotellaa, mitä tuleman pitää. Ja käynnistyksen perusteena tosiaan se, että en saa nukuttua liitoskivuiltani. Mutta tuskin olisivat käynnistyspäätöstä toisaalta tehneet ellei olis jo itellään paikat tossa kunnossa.
Esikoinen menee jo nyt illalla hoitoon ja arvaatkaa vaan saanko yöllä yhtään nukuttua... On ihan epätodellista tietää että huomenna on muru sylissä. Ja toisaalta että nyt se on sit menoa ja mun on vaan kestettävä se kaikki, kääk! Ihanaa kuitenkin päästä kuvuista ja ähkimisestä, ja saada nyytti vihdoin syliin, kyllä sitä on odotettu jo ihan tarpeeks!
Anteeks sekava sepustus, mutta on nyt vähän ajatukset hajallaan.
Nyt kun vielä pysyis sit hereillä oikeaan aikaan ;) Varmaan nukahtaa ajoissa, kun on muuten tullut vietettyä unettomia öitä...
Tosin ihan en oo nyt varma, olenko oikeassa huoneessa, mut oli siellä äsken toinenkin terho samassa paikassa. =)
-t-
Nyt 41+2 ja ei tietoakaan/ merkkiäkään synnytyksestä. Kaikki ässät ja muutkin vippaset kokeiltu, ei apua. Tässä alkaa uskoa siihe, että kyllä ne varmaan joutuvat käynnistämään ens viikolla.
Chattailystä: meikä on tosta out, menen nukkumaan ennen klo 22.... Muuten ei jaksa herätä aamulla pojan kanssa... Pitäkäähän hauskaa!
Parisuhteesta: onneksi mies on oolu tosi kärsivällinen, avulias ja symppis viime aikoina. Välillä kypsyttää itsekkyys jne... Seksielämä on ollu kuukausia olematonta (tosin nyt on ässäilty), mua ei kyllä ole kummassakaan raskaudessa juuri innostanut. Sitten kun mies varoo tuota vauvaakin, niin eipä ole sekään ollut kovin aktiivisesti painostamassa. Onkohan muuten tolla seksielämän aktiivisuudella vaikutusta synnytyksen alkamiseen? Spermassa on kuulemma käynnistymistä edistäviä hormoneja. Selittäis ainakin sen, miks meillä menee aina yliaikaiseksi....
LounaToivo: onnea käynnistykseen, pidän peukkuja :)
Heinä: Kamala kätilö sulla, tuollaisesta kohtelusta pitäisi valittaa! Ei varmaan ihan ensimmäistä kertaa ollut inhottava....
Mellum: Sympatiat yliajasta- täällä myös ja arvaa kypsyttääkö jo....
1) Sisko kävi poikansa kanssa piristyskäynnillä
2) Lumi rulettaa!
3) Ei satu mihinkään :)
...Etköhän sinä ollut kans yksi niistä tyksin synnyttäjistä?
Voi - tulisin niin mieluusti täältä perässä kämppiksesksi sulle, mutta eipä taida olla vielä mun aika. Paikat oli ma ä-polin tarkastuksessa sormelle auki ja kaula jäljellä. Limatulppa läks eilen liikenteeseen. Tänään siivoilin ja kävin lenkillä just koiran kanssa, tietysti supparien toivossa.
Eihän sitä tiedä vaikka lähtisit luomuna synnärille vielä tänään tai yöllä :)
Äitee ja Aatutar 37+6
Juuh, tuli taas käytyä neuvolassa.
Ei katsottu kuin verenpaine (110/70, mulle pikkasta normaalia korkeempi), kuunneltiin syke (150) ja mitattiin. Sf- mitta huimat 36cm! Toi mitta tuntuu tosi korkeelta, kun itse kohdunpohja on aika alhaalla (ne, jotka mun valahtaneen masun on blogissa nähnyt, tietää..), vauva vaan pyllisteli niin sopivasti silloin että maha sojotti suoraan ylöspäin ;) Sain ajan vielä ensi viikolle, vaikkei kätilö enää uskonut että mun sinne tarvii tulla.. Mä luulen, että käyn sielä vielä kolme kertaa... :/
Chatissa kävin jo rekisteröitymässä. Vaikutti ihan ok hommalta, että siellä nähdään kello kymppi tänään, viimeistään. Meitsi on siellä varmaan itsekseen hölisemässä jo tunteroista aiemmin ;)
Mitähän muuta pitikään kommentoida..
SynnytyspelkoG: Joo, pelottaa kamalasti!! Ekaa ja tokaa en pelännyt yhtään, jännitti vaan tietenkin. Ja esikoisen synnytys oli niin helppo, vaikka pitkä olikin, että kakkosen kamala synnytys tulikin sitten shokkina. Nyt olen ihan varma, että jotain menee vielä enemmän pieleen tällä kertaa :/ Mutta ei auta, sektiotakaan en halunnut niin pakko tämä lapsi on täältä ulos jotenkin saada. Täytyy vain sormet pitää ristissä, ettei mee hirveästi yliaikaiseksi ja kasva mahdottomiin mittoihin.
Olen käynyt koko raskauden ajan siellä pelkopolilla keskustelemassa ja olen saanut jättää kasan toiveita, mm. epiduraalista (täällä sitä ei mielellään anneta uud. synnyttäjille) ja sen lapun on lääkäri allekirjoittanut. Eli jos vaan ehdin sairaalaan tarpeeksi ajoissa, niin sen saan.
Elikkäs tässä kävikin varmaan ilmi se, mitä eniten pelkään, eli KIPU. Se tunne, kun tuntuu, että kroppa räjähtää ja taju lähtee eikä sille voi itse mitään! Mä olen varmaan maailman heikoin synnyttäjä sillä olen varma, että kuolisin kipuun ellen kivunlievitystää saa. Mä en voi ymmärtää, kuinka joku selviää luomusynnytyksestä hengissä? Uskon, että kaikki ovat erilaisia ja toisilla synnytyskipu tuntuu eri lailla kuin toisilla. Uskon myös, että pelko pahentaa kipua. Eli kaikki hoi, yrittäkää kääntää se pelko pois ja menkää avoimin mielein synnyttämään, saattaa tulla huomattavasti lyhyempi & helpompi urakka. Mä tein sen virheen kakkosen synnytyksessä, että annoin sille kivulle ylivallan ja aloin panikoimaan. Siihen se avautuminenkin tyssäsi ja meni kärvistelyksi kunnes sain sen EDAn (lue:taivaan lahja).
Mutta nyt chili con carne- padan äärelle, se on porissu jo kauan, enää syömisoperaatio jäljellä ;)
Palataan!
/Ardisia
Sindalle tietoja, mikä oli tilanne OYSissa meidän siellä ollessa..
Eli me pääsimme heti synnytyssaliin, eli sillä hetkellä ei ollut ruuhkaa, mutta kun vauvamme oli maailmassa, niin tultiin meille saliin sanomaan, että voi olla, että joudumme siirtämään teidät osastolle pikapikaa, kun tuolla on äitejä jonossa tulossa synnyttämään ;-) Eli kyllä siellä ruuhkaa oli, mutta me onneksi pääsimme suoraan saliin.
Lisäksi nämä vauvaosastot olivat ihan tupaten täynnä silloin, kun sinne menin. Eli mä jouduin ensin ylimääräiselle paikalle, eli neljänneksi kolmen hengen huoneeseen. Tosin siitä huoneesta lähti vielä sen saman päivän/illan aikana kaksi äitiä pois, mutta ei se silti kovin hauskaa ollut, kun heti synnytyksen jälkeen pääsi ylimääräiselle paikalle, eikä edes vauvalla ollut siinä vaiheessa omaa sänkyä ;( Kyllähän sitä mielellään vieressä piti, mutta kun ei edes vessaan uskaltanut lähteä, kun vauva piti jättää siihen isoon sairaalasänkyyn siihen vähän niinkuin huoneen " käytävään" . Mutta ei sitä onneksi kestänyt kuin ehkä 4 tuntia ja sitten saimme oman paikan siitä 3hengen huoneesta.
Ja kun jutteli siellä osastolla muiden kanssa, niin kaikilla viime päivinä synnyttäneillä oli ollut joko hankalaa päästä saliin (eli siellä oli ruuhkaa) tai sitten heidätkin oli lähetetty osastolle nopeammin kuin yleensä, koska jonoa oli " oven takana" . Eli OYSissa taitaa syntyä aika monta vauvaa nyt tammikuun aikana.
Niin, ja onne Elin@lle terhoprinsessasta ;-) Lisäksi onnea kaikille muillekin vauvansa jo lunastaneille, jos en ole muistanut tässä oman vauvan saannin yhteydessä onnitella teitä muita ;)
Niin, onhan toi meidän neiti vähän isompi kuin muut vastasyntyneet keskimäärin, mutta silti äitiyspakkauksen haalari oli vielä aika reilu hällekin ;) Mutta on meillä tuolla onneksi punainen vähän pienempi haalarikin, jonka olen aikoinaan ostanut esikoiselle. En uskaltanut sitä vain pestä etukäteen, kun olin ihan varma, että saamme pojan :) Pitäis laittaa Sindalle kuvia blogia varten vauvasta, mutta jospa ottaisin suoraan digikameralla vähän pienemmän kuvan, niin ei tarttis koneella pienentää eikä tukkia sindan postilaatikkoa isolla kuvalla :)
Mutta nyt tuonne ruokaa laittamaan perheelle, kun sain miehen just lähetettyä kauppaan..
-äitiliini ja tytteli 6vrk