Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

####Tammenterhot torstaihin####

11.01.2007 |

Huomenta!

Aloitanpa pinon, kun sitä ei ole vielä tehty:)

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuvirkkuna täällä, vauva herätti jo klo 05 mekastuksellaan, tais olla kunnon jumppa menossa, en sitten enää saanut unta.

Nyt ollaankin jo suuntaamassa perhe-kahvilaan. Saan sielä sitten aamu sumpit. Sen jälkeen ulos leikkimään, on meille tänne pk-seudulle tullut pari cm lunta, JEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pysyis sekin vähä kauemmin.

Kuinkahan moni meistä on nyt laitoksella lunastamassa palkintoansa :D

Mä en millään malttais odottaa ens torstaita. No, kyllä se tulee nopeesti. Vielä olis vaikka mitä tehtävänä. Saadaan tod näk kodinhoitohuone valmiiks tänään viimeistään huomenna. Niin sitten saan järkätä tavaroita oikeille paikoilleen.

Poika jo huutelee mua, pitää mennä. Päivän jatkoja kaikille.

-MM- ja baby 37+6

Vierailija
2/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt eilen lukea pinoa, nyt selailin sitä nopsasti. Ainakin

LAPSILUVUSTA oli puhetta. Meillä tää kolmas on todennäköisesti viimeinen. Lapsia kyllä voisin huolia vielä neljännenkin, mutta olen tyyppiä " raskaana oleminen on karseeta" enkä pysty ainakaan nyt asennoitumaan et oisin vielä yhen kerran 9kk yrjö kurkussa. Miehen mielestä tälle kolmoselle pitäisi tehä vielä " kaveri" eli toinen sarja kun nykyinen kuopuskin on jo toukokuussa 4v. Sanoin kuitenkin miehelle, et jos alan puhua neljännestä, estä mua pliis. Onhan 9kk vain 9kk, mutta kuitenkin, huhhuh.

SYNNYSPELKO: mua pelottaa paljon enemmän kuin ekasta tai tokasta. Sain viimeeksi kammokätilön joka ei antanut puudutusta kun en kuulemma vaan kestä kipua ja ala-arvoisen ja epäkunnioittavan käytöksen jälkeen kammoksun jo sitä turkoosia kätilön asua. Kun olin polilla ti, tuli kylmä hiki pelkästään kätilön näkemisestä. Helpotuin vasta kun tuli valkotakkinen lääkäri paikalle.

Niin, siellä polilla todettiin että vauva on 3,1 kg eli neljän viikon päästä pitäis olla hieman alle 4 kg paitsi jos on pitkä. Ekani oli 52 cm ja toka 54 cm joten tuskin tämäkään on lyhyt. Kai se pitäis nyt vaan uskoa että ei tää ole jättiläinen, mutta jotenkin uskallan epäillä. Vauva on laskeutunut ihan alas ja sen huomaa. On kuulemma niin alhaalla että alkaa painaa herkästi kohdunsuuta ja avautua. Mutta voi myös pysähtyä moneksi viikoksi tähän. Ihanteellista ois jos hän syntyis 38-39 raskausviikolla, ois just sellanen sopiva 3,5 kg. Ja loppuis nää etomisetkin hieman aikasemmin.

Mutta nyt alkaa lasten satutunti kirjastossa, palaan myöhemmin...

Heinä 36+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red][b]" Pikkuruinen terhoprinsessa tuli loulta vauhdilla maailmaan tänä aamuna klo 7:22! Painoa 2840g. Hyvin voidaan molemmat. T. Elin@"

[color=#FF00FF][size=4]Onnea Elin@ Prinsessasta !

Vierailija
4/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ois sitten siivouspäivä. Pitäisköhän ite oikein rehkiä, että alkais tapahtuun? Lepo kun ei vaikuta mitenkään, ainakaan täällä. Kaupassakin pitäis käydä..

Elin@lle onnea koitokseen! Varmaan on jo beibi syntynyt?

SYNNYTYSPELKO: Mä pelkään jotenki kauheesti sitä, että joudun synnyttämään taas ilman kipulääkettä! Mä kyllä kestin supistuskivut aika hyvin, mutta ponnistusvaiheen kipu oli niin kauheaa kipua, johon haluaisin lääkitysken. Saa nähä kerkiänkö saada... Esikoiselta sain epiduraalin, joka vei kaiken kivun ja synnytys oli helppo. Tokalta olin sairaalaan mennessä jo 6cm auki ja kipulääke olis pitänyt antaa heti. Lääkäri oli kiinni leikkauksessa, joten ei ollut mahdollisuutta. Sain vain vyöhyketerapiaa kätilöltä, joka auttoi supistuksiin. Sen vaan sanon, etten ikinä tuu synnyttään ilman kipulääkettä!!

LAPSILUKU: Itestä tuntuu nyt ainakin, että nää kolme riittää. Mutta avoimeksi ollaan jätetty tuo aihe vielä..eihän sitä koskaan tiedä, mieli voi muuttua.

( . ) Ei niitä toivottuja supistuksia tullutkaan sit viime yönä. Alkaa jo ihmetyttää miks tää kaveri ei tuu pois? Mulla on molemmat mennyt yli aikasemminkin, muttei näin paljon, mitä tämä. 4 yötä ja sit viimeistään vaadin, että käynnistävät! En mää yksinkertaisesti jaksa tätä mahaa ja liitoskipuja ja epäsäännöllisiä supistuksia enää. Mä haluan jo synnyttää!

mellum ja peukaloinen 41+4 (pisimmälle tähän mennessä tammiksista päässyt)

Vierailija
6/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea Elinalle!

Eikä täällä mihinkään synnyttämään olla menty,pa*** marjat,eilen nautiskelin pariin otteeseen parin tunnin supistelu sessioista,keskitin kaiken toivoni että ne voimistuis ja käytin kaikkia mahollisia keinoja..nukuin yöni kuin tukki..aamusta ollu taas samanlaisia lieviä suppareita ja limatulppaa mut antaa olla..jos oikeesti asennoidun nyt niin että reilu 3 viikkoa ja sit on vauva sylissä! Tää tuntuu vievän aika paljon energiaa tää synnytyksen alkamisen toivominen ja odottaminen...

Onko muille ihmejuomalaisille tullu tällästä mukavaa oiretta,eli ilmavaivoja,kauhuissani jo mietin kuinka mukavaa olis sit synnytyksessä kärsiä kamalista ilmavaivoista :D

Laitan chat-ohjeet tässä iltapäivän aikana,nyt on sellain olo et pitää levätä hetki.

Iltapäiväksi oliskin sitten täälläkin luvassa siivousta..

Mies totesi tossa eilen että toisaalta onkin ihan kiva kun oon isomahanen kun saa seksiä niin paljon kun haluaa :) Joku tais eilen kyselläkin seksielämästä jotain...meillä raskaus ei paljon oo vaikuttanut siihen puoleen,muuta kun alussa kun oli huoli edellisen km:n takia..ja nyt sitten ihan lopussa on kyllä tullu peittojen alla vietettyä aikaa ihan hirmusesti,välillä vähän muistakin kun romanttisista syistä =D oikein mukavaa kyllä,kammottaa vaan vähän pakollinen tauko mikä tulee kohta ja sit se eka kerta synnytyksen jälkeen pelottaa vähäsen..

Nyt " katsomaan" pikkuneidin kanssa muumia!

T:Isa ja masukki 38+4

Vierailija
7/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=9296007&p=2&tmo…

[color=darkviolet][b]Elin@[/b] paljon paljon ONNEA terhotyttärestä :)

Eilen ku luin, ett Elin@ on vielä kotona, vaikka supistaa noin tiheeseen niin alko hirvittään ehtiikö etes laitokselle :O

Mulla ku ei tulis kysymykseenkään matkan takia viivytellä noin. Mites muuten ku monet on ottanu Panadolia, ku tullu supistuksia niin [b]MIKSI[/b]?? Siis tietenki auttaa kestään kipua, mut eikös ne myös voi viiä ne mennessään. Eihän me sitä toivota *hmm*. .

Petivaatteita oon viskonu pihalle, ku kerranki vähä pakkasta. Muuten täällä ei sen erikoisempaa, tulipahan taas papatettua akalle, ku vatuloi aamupalalla. Ymmärrä miten joku voi syyä pientä sämpylää melkeen yli puol tuntia.

Z ja peipi 37+6

Vierailija
8/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, taas yksi meni mun ohi!

Älä huoli Mellum, täälläkään ei mitään tietoa säännöllisistä supistuksista. Toki sulla viikkoja enemmän ku mulla mutta silti. Kiusaavat vaan epäsäännöllisinä tai loppuvat hyvän alun jälkeen. Lapsivettä ootellen...

Ja EI auta vyöhyketerapia tai akupunktiopisteiden painelut! Ei ananaksen syönti, ei Ässät yms. Taikajuomaa en kokeile kun se niin tujua ja nyttekin närästää vietävästi. Tuli vissiin syötyä eilen ihan liikaa karkkeja.

Neljältä olen herännyt tänään. Pesukone on pyörimässä jo toista kertaa ja uunipuurot tehty. Muutama älyttömän kipeä menkkakipu-supistus tuli puol 7 aikaan mutta ei mitään säännöllistä sen jälkeen. No, otan tämänkin yhtenä askeleena lähemmäs synnytystä, kun tosiaan meni taas pari päivää ettei yhtään mitään tuntemusta... :/

Onnea myös MANSEMAMMAlle tyttöterhosta!

ISAkin vissiin synnyttänyt?! MARYsta kuulumisia?

Jospa lähtis harjaamaan noita ulkorappusia tuosta ihmeellisestä valkoisesta jutusta mitä tuolla sataa...

Palailen!

t. H ja Iines 39+5

Vierailija
9/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti, ennen neuvolakäyntiä:

ONNEA MANSEMAMMA ja ELIN@!!!!!!

Isa: Meillä suunnilleen samat päivät.. Mä kanssa ukolle eilen hyvin tuskastuneena mainihin, että tää saattaa kestää tää projekti vielä vajaat 4 viikkoa.. P******E jos näin on, alkaa olla jo kurkkua myöten täynnä tätä raskautta. Tsempit kaikille (mellum+muut) joilla ollaan jo yliajalla..

( . ) Olo on kummallinen. Näin yön tosi kummallisia unia, heräilin jatkuvasti. Verenpaineet ekaa (?) kertaa huomattavan korkeella. En tiedä lukemia, mutta tunnen sen päässä ja kropassa, kun turvottaa. Maha on kipeä, sellainen oksennustauti- olo :/ Ei ois yhtään fiilareita lähteä tonne liikenteeseen, täällä on aikas liukasta tänään. Ois ihana vaan käpertyä peiton alle, mutta pakko käydä tarkistuttaan noi paineet.

Tietääkö joku, voiko raskausmyrkytys puhjeta ekaa kertaa vasta esim. kolmannessa raskaudessa??

Mulla kun normaalisti on hirmun alhaiset verenpaineet, alapaineet huitelee 50-55 paikkeilla. Ihmettyttää, kun nyt on noussut ilman suolaisia syötäviäkin.. (se on se suklaa joka täällä kauppansa tekee, edelleen ;)

Enempiä en nyt kommentoi. Pitää yrittää jotain saada kurkusta alas, ettei vielä sokrutkin kovin laske :/

Paitsi joo, kun täällä kaikilla tuntuu nyt niin negatiivisia ajatuksia olevan, niin vedetäänkö päivän 3 PLUSSAA?? Eli jokainen keksii tästä päivästä kolme jotain HYVÄÄ ja POSITIIVISTA asiaa!!

Mä aloitan:

- Tänne on tullut pakkasta ja luvassa lunta

- Kuopus ei kiukutellut yhtään tänä aamuna

- Ei tarvitse (?) vielä kärsiä synnytyksessä. (Tää on kyllä aika kaksipiippuinen homma ;)

Nyt meen

/ardisia 38+3

Vierailija
10/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=royalblue]Jee, meikäläinen sai vihdoin pöytäkoneeseenkin nettiyhteyden pelaamaan ja nyt pääsen taas päivälläkin teidän seuraan. Jospa tulee enemmän kirjoiteltua nytten, kun varmaankin näinä loppupäivinä rutinaa riittää... ;) Chatissa olen mukana, jos ajankohta passaa.

[color=hotpink][size=2][b]Onnea Terhoprinssessoille äiteineen eli Selmiina, Mansemamma ja Elin@!! Alkoihan niitä tyttösiäkin syntymään.[/size][/b]

[color=teal]Tau oli nähnyt hauskaa unta Mariasta ja lapsista... :) Mäkin näin pari yötä sitten ekan synnytysunen, jossa oli mukana [b]Sulina[/b] (oletko kuulolla...?) Olit siinä unessa kätilöharjoittelija ja samalla itsekin synnyttämässä. Varsinainen kätilö oli entinen naapurini, joka on kylläkin sairaanhoitaja vuodeosastolla. Unessa laitettiin Cytotevia jollain ihme neulalla kohdunsuulle ja sulle oli just laitettu ja synnytys käynnissä. Silti seurasit kun mulle laitettiin jo ties monetta kertaa ja mitään ei tapahtunut! Tulit sitten lopulta sanomaan itse supistuksissa tuskissaan että " kuule ' Sinda' sulla on varmaan sektio edessä kun ei nuo Cytotecit näytä vaikuttavan ollenkaan, mutta mä lähden tästä nyt synnyttämään..." Hauska uni! Eipä yhtään kuvasta tätä epätoivoa kun mitään ei tapahdu.... ;) ;)

[color=royalblue][b]Ceciliah[/b], mä kans juttelin eilen kaverini kanssa että tulen hänen hevosellaan ratsastamaan ja vedän harjoitusravia ympäri maneesia niin kauan että alkaa jotain tapahtumaan... :) No, vitsi vitsi, eipä sitä paljon tällä mahalla uskalla ottaa riskiä että jotain sattuu, esim. tipahtaa tms.

[color=teal][b]Äitiliini[/b], onnea vielä toistamiseen teillekin pienestä Prinsessasta! Melkoisen " valmis" pakkaus taisi olla, kun kokoa riittää... varmaan menee jo äitiyspakkauksen haalari hyvinkin päälle? Oliko muuten OYSissa ruuhkaa, jouduitko kuinka monen hengen huoneeseen? Pääsikö synnytyssaliin heti kun tarvi?

[color=royalblue]( . ) Huokaus....ei sitten mitään, onneksi sentään on saanut nukkua. Tuntuu että nyt kun pitäisi tapahtua jo pikkuhiljaa jotain, kaikki pienetkin oireet ja kolotukset on hävinneet. Kuten [b]Ariellakin[/b] kirjoitteli, mullakin on liitoskivut hävinneet lähes täysin?? Lenkillä pystyy käymään suht rivakasti ja ei särje liitoksia tai lonkkia. Siksi kai saan nyt yölläkin hyvin unen. Olo on kuin seesteisessä keskiraskaudessa, vaikka pitäisi kohta alkaa jo tapahtumaan... Kummallista. Ja vauva on jo

neljättä

viikkoa kiinnittyneenä!! *huoh*

[b]

Sinda ja Nipsu rv 38+5[/b]

Vierailija
11/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöt synnärillä HUSin alueella ainakin suosittelevat ottamaan kotona panadolia ja käymään kuumassa suihkussa, ihan vaan sillä että se rentouttais lihaksia ja siten nopeuttais ja poistais kipua. Sekä sillä " näkee" ovatko vasta harjoitussupistuksia. Panadol ei poista supistuksia. Ne tulee kyllä takaisin jos ovat tullakseen.

Tällä ohjeistuksella sairaalat välttää turhia käyntejä synnärillä!! Etenkin uudelleensynnyttäjillä, joilla noita kipeitä suppareita saattaa tulla tosi paljonkin ilman että synnytys käynnissä. :(

Oikein kipeitä säännöllisiä supparisäteitä kaikille, etenkin Isalle ja Mellumille!

t. H

Vierailija
12/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISA: Mulla ku join sitä ihmejuomaa ekana päivänä, niin alkoi mahassa kiertään ja piti hipsiä vessaan. Eilen kun join loput, niin ei mitään vaikutusta? Oliko teho kadonnut yön aikana litkun ollessa jääkaapissa? Anyway, en kyllä kokeile sitä koskaan enää!

ZATU: Minä tyhmä kokeilin panadolia tässä raskaudessa ekoissa kipeissä supistuksissa ja kyllä, ne veivät samantien ne mennessään. Toissa yönä en sitten ottanut ja kestivätkin tunnin pidempään. Tyttöjen raskauksissa en oo ottanut ja tulivatkin nopeampaa.

Meillä myös esikoinen vajaa 4v. tuota aamupalaa jaksaa syödä tunninkin verran.....on se vaan kumma ku ei likalle maistu oikein mitään. Muutenki huono syömään..taas joku vaihe päällä?

HERMIONE: Mulla jopa meinas itku tulla silmään eilen, kun huomasin että Elin@ oli mennyt synnyttään. Viikkojaki vähän yli 37.. Kyllä ne kaikki muut paitsi minä......... Ei mullakaan auta mitkään poppakonstit! Joten antaa luonnon hoitaa hommansa, tai viimeistään maanantaina aamulla (9.30 ois aika) vaadin käynnistyksen!

nyt petivaatteet ulos ja tyttöin kans samalla pihalle....... Pitää oottaa ukkoo töistä, että osallistuu sit siivoukseen yhessä.. :D

mellum

Vierailija
13/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon][b]Ardisian[/b] Galluppiin, joka oli muuten tosi hyvä idea!! Ettei mene ihan valittamiseksi, johon mulla ainakin on taipumusta ;)

Eli päivän kolme positiivista asiaa:

[b]1. Sain nukuttua tosi hyvin viime yönä, ilman kolotuksia

2. Koirat eivät vinkuneet yöllä yhtään kertaa, joten sekin varmaan auttoi tuohon hyvin nukkumiseen

3. Pääsen tänään kampaajalle ja jospa sitten pääsisi synnyttämään hieman kaunistautuneempana :) Ompahan ainakin tukka paremmin synnytyskuvissa (heh heh...) kuin että nyt ois tullut jo lähtö (pienestä se positiivisuuskin on revittävä...)

Muutkin mukaan Galluppiin!!

Vierailija
14/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ardisia!

Mäpä laitan heti kolme positiivista juttua ;)

1) Eilen illalla irtosi se kuuluisa limatulppa tai ainakin jokin osa sitä...

(iltapesun jälkeen alapäästä oikeesti roikkui sellainen PITKÄ lima, ruskea " kastemato" , jonka sai vetämällä ulos, nice! Sori tää yksityiskohtainen kuvaus, mutta kun niin monelle, myös mulle, se oli entuudestaan tuntematon ilmiö) :O

2) Nukuin kuin tukki (vain pari vessaherätystä)

3) Tänään ei sada ja pakkasta oli aamusella asteen verran ;)

ZATU:

Meillä kans esikoinen vetuloi aina tuon aamiaisen kanssa. Siks mä vien sitä edelleen jo kasiksi hoitoon, että saapi siellä aamupalan. Täällä kotona siihen menisi ikuisuus! Viikonloppuisin saattaa tosiaan murustella sämpyläänsä reippaasti yli puol tuntia. Voipi olla, että toi lapsen syöminen on sellasta normaalia, ite kun on tottunut aina hotkimaan kaiken ruuan kiireen vuoksi :(

ONNEA ELINALLE TYTTELISTÄ! Perästä tullaan kera tyttösen, kunhan aika vaan koittaa :)

( . ) Neuvolassa kävin aamusella:

- alapaine edelleen mulle koholla (oli jo viime viikollakin) 108 / 72

- painoa 200 g lisää, nyt kasassa 13,2 kg

- sf 33,5 (kasvua 1,5 cm viikon aikana)

Pää ei ollut missään lähtökuopissa, alhaalla mutta tuntuu selvästi. terkkari sanoi, että näin uudelleen synnyttäjällä vauva saattaa viihtyä pitkäänkin ylhäällä ja humpsahtaa yks kaks alas, jolloin alkaakin nopeasti tapahtua! sitä ootellessa! Jostain olen lukenut, että limatulpan irrottua synnytys käynnistyy 1 - 10 vrk kuluttua...sopii mulle ihan mikä vaan seuraavista 10 päivästä :D

Päivän jatkoja tammitynnyrit!!!!!

Äitee ja Aatutar 37+6

Vierailija
15/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meinaa hirveesti löytyy mitään positiivista tästä päivästä..Täti sairaalassa ollu jo maanantaista lähtiin ja leekkaret ei tiiä mikä vaivaa tulehus arvot hirveissä lukemissa.ravaa tutkimuksesta tutkimukseen..ja ikää vasta 27..

No 1 positiivinen juttu löyyy lähetään cityyn eukon kaa..jos vaik tekis kirppari kierroksen..ja kävis kahveella..pääseepähän vähäks aikaa eroon ukosta ja tästä kämpästä...ilimottelen loput positiiviset ajatukset jos niit tulee täs päivän aikaan...

kanssa sisariin yhtyen..supparisäteitä kaikille halukkaille, ihtesä mukkaan lukien..

T:musta_kissa 37+5

Vierailija
16/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lunta satanut tänään. Toivottavasti pysyis!

2. Siivottiin äsken vaatekaappeja miehen kanssa; UFFille vaatekasseja..

3. Suppareita tulee ja paljon. Kunpa jatkuis ja voimistuis!

Siinä kolme ekaks mieleen tullutta positiiivisinta asiaa tälle päivälle.

Neiti mankuu kynsien lakkausta... Kai se pitää mennä laittamaan!

Palaillaan...

Vierailija
17/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eli kolme positiivista asiaa:

1:Nukun kun tukki taas,ei tarvitse kertaakaan herätä yöllä

2:Tästä päivästä eteenpäin mulla on lastenvahti valmiina odottamassa loppukuuhun asti! (ehkä se vauva on odottanutkin sitä vaan!)

3:Lapset ja mies on aivan ihania ja auttavaisia ollu koko loppuraskauden ajan :)

huolettaa vähän kun verenpaineet näyttää aika korkeita lukemia edelleen,sormet kipeenä turvotuksesta ja vaaka näyttää kummia lukemia (ero yli puol kiloo eiliseen verrattun..) huomenna neuvola taasen,pelottaa vaan mennä sinne jos saan lähetteen äippäpolille kun haluisin niin kovasti että synnytys käynnistyis ihan itsestään..ja niinkun nasu (olikohan) toivo niin mäkin haluisin että se käynnistyis vesien menolla kun sitä en oo koskaan päässy vielä kokemaan..

Chat. Suomi24 chatti ei toimi kunnolla eli päädyin sit toiseen. lyhykäisyydessään se toimii näin:

1:mene ltänne sivulle http://www.city.fi/chat/entry.php?room=Jyv%E4skyl%E4

2: Kirjoita nimimerkkisi nimimerkki laatikkoon

3: Paina sisään nappia

Olet sisällä chatissa,ruudun alareunassa on laatikko mihin kirjoitat viestisi.. siinä kai se pääpiirteittäin..

Nyt viemään lasta kerhoon!

Nähdään taas..

T:Isa

Vierailija
18/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisuuksia:

- eilisen lällykelin sijaan on vähän pakkasta, joten säästyn kurahousujen pukemisshowlta ulkoiluilla

- käytiin kaupassa joten ei tarvitse heti olla menossa ja on tuoreita hedelmiä ym.

- pääsen huomenna kampaajalle ilman lapsia kun ystävä hoitaa lapset sillä aikaa

Jos sitten noiden perään pistäis urputusta, niin vessareissuja on alkanut vauvan laskeutumisen jälkeen tulla kauheita määriä. Aina pari tuntia ja posketon kushätä läpi yön. Samoin kun lähtee lasten kans leikkarille, ei pääse kuin sinne ja on jo alettava etsiä pusikkoja. SItten kun purkaa ja pakkaa uudestaan kaikki housuviritykset ettei koko pallomaha jäisi paljaaksi, saa pyöriä pusikossa aika kauan. Eikä aina ees kehtaa mennä sinne pusikkoon jos on isiä siinä puistossa ja silloin on pako keskeyttää lasten leikit ja lähteä vaappumaan kotia kohti äkkiä lasten huudon säestyksellä. En muista tällasta vessahädän määrää aiemmilta loppuraskauksilta. Mut tää onkin niin alhaalla, että roikkuu kuin joku pussi!

Moni on kyllä jo saanut käärönsä. Mäkin luulin että kyllähän tää käynnistetään ettei tule liian iso kuten aiemmin, mut ei kun ei. Lääkäri vaan totesi että painoarvio tulee alakanttiin jos lapsi on pitkä ja nyt sai sen nelisen kiloa arvioksi. Koska molemmat vanhemmat sekä lapsemme ovat pitkiä, olisiko liikaa oletettu jos sanoisin että tämä vauvakin on pitkä! Eli tulossa yli 4-kiloinen, halusin tai en. Toivottavasti käynnistyis itsestään parin viikon päästä, pahinta on yliaikaisuus: varma jättiläiskohtalo!!! Mitenhän tän laskeutuneen vauvan sais kohdistettua siihen kohdunsuuta kunnolla hinkkaamaan?!

Vasta 36+3, ei taidakaan tulla tammivauvaa!!!

Vierailija
19/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vihdoinkin toimiva näyttö et sain luettua rauhassa eilisenkin pinon läpi, ja olihan tällekin päivälle juttua kertynyt ihan kiitettävästi :)

ONNITTELUT ELIN@ & MANSEMAMMA!

LYDI@lle suurkiitos akupiste-linkistä!

Ja laitapa se sitruunakakun ohje tulemaan, kuulosti aika namilta! Jos vaikka sitten myöhemmin pääsis sitä kokeilemaan....

Tosin mies on jo hieronut kahtena iltana ihan " omia" pisteitä tuolla jalkapohjissa ja uskon että tuotti tuloksiakin, sillä:

Aamulla lähti limatulppaa (ainakin osittain) ja rusehtavaa vuotoa tullut sen jälkeen + menkkajomotusta !!

Se oli Päivän positiivinen asia nro:1!!!

Positiivinen asia Nro:2 : Neuvolatäti sanoi ettei mene montaa päivää synnytykseen kuulemma jos on vuotoja, ja sydänääniä kuunnellessaan sanoi että kohtu on supistusherkkä (vaikken oo sitä ite huomannut!) eli ennusti ettei nähdä enää maanantaina kun on seuraava neuvola-aika!

Positiivinen asia Nro:3 : Hyvin nukuttu yö takana + aamutorkut ennen neuvolaa joten olis aika energinen olo jos nyt tulis lähtö!

Eli aika synnytyspainotteisia nää mun positiiviset ajatukset tänään....

Oli vaan niin ihana huomata että jotain tuolla tapahtuu eikä tarvii jännätä käynnistystä tai eihän sitä vielä tiedä....

ZATULLE tsemppiä sokerittomuuskuuriin, muistahan tosiaan hemmotellakin itteäs välillä, kuten joku jo sanoikin! Ei pieni pulla haittaa, itelläkin ollut kauhee pullanhimo vaikken oo kahvia juonut plussaamisen jälkeen, ennen se oli se joka vaati sen pullan....! Nyt menee ihan minkä kanssa vaan!

CECILIAH & muut heppahullut, vaihtakaa se heppa johonki " korvikkeeseen" eli mieheen, taitaa olla turvallisempaa menoa....;)

MARIA oli tehnyt hienot laskutoimitukset, en ollutkaan tajunnut että noin moni on jo jakautunut! Ja kyllähän aika hyvän kokoisia terhoja on saatettu maailmaan kun keskipaino on 3,8 kg!

LAPSILUKU G: Minulle tämä on eka ja miehelle toka (tosin miehen tyttö jo 13 v.) mutta toiveissa olis kuitenkin vielä yksi yhteinen lisää, minä olen aina halunnut 3 lasta, mutta alkaa ikä tulla vastaan (olen nyt 32 v.) ellei saada sitten peräkanaa kaikkia....jos siis jaksaa! Mies täyttää 40 v. tänävuonna eikä haluaisi kauheen " vanhana" enää lapsia, joten katotaan nyt miten käy. Tätäkin vauvaa yritetty koko yhdessäoloaika eli 7 vuotta, joten sekin hieman muuttanut suunnitelmia lapsiluvun suhteen.... Toivottavasti ei mee taas se 7 v. seuraavan yrittämiseen....

PARISUHTEESTA: Meillä nyt pääsääntöisesti ollut aika " seesteistä" , mutta silloin tällöin saan kiukunpuuskia (mies luonnehtisi niitä hysteriakohtauksiksi...) ja sitten tapellaan (siis minä tappelen, mies kun ei koskaan riitele kuulemma?!) ja minä itkeä tuherran aikani ja sitten taas sovitaan. Mutta aika omalla painollaan mennyt tää raskausaika, tietenkin usein ollut semmoinen olo ettei mies oo tarpeeksi huomioinut ja kuunnellut, mutta on sen tyyppinen ettei muutenkaan kauheesti vatvo asioita....Minä taas haluaisin kuulemma kaikesta aina puhua ym.

HIMOT taas ollut aikalailla paussilla, ainakin miehen suunnalta. Alussa olin itse niin huonovointinen ja pelkäsin keskenmenoa sen ekat 3 kk, joten oltiin ihan selibaatissa.... Ja muutenkin meillä menee aika ristiin nuo ajoitukset, nyt lopussa minä olen ollut se joka vonkaa mutta mies taas ajattelee vaan satuttavansa vauvaa tai muuten on vauva mielessä eli ei oikein osaa sitten relata asianmukaisella tavalla...:)

Ja tais mies pelästyä kun keskiraskauden aikoihin minulla oli viikon verran vuotoa seksin jälkeen joka osoittautui sitten polyypiksi kohdunsuulla joka rupesi vuotamaan....

Tosin itselleni riittäisi myös ihan hellyys & lähelläolo, kyllä me keritään ottaa tää hiljaisempi aika takaisin joskus tulevaisuudessa!

LIIKELASKENTAA olen muutaman kerran joutunut ihan urakalla harrastamaan kun vauveli ei oo suostunut itsestään ilmoittelemaan tarpeeksi usein mutta onneksi ehkä vain noin 5-6 kertaa. Pari kertaa ollut lähellä menossa äitiyspolille, mutta sitten olen tuntenut liikkeet ja helpotti hetkeks.... Nyt loppuviikkoina on liikkunut ihme ja kumma tosi säännöllisesti eikä oo tarvinnut pelätä!

KOTIUTUMISVAATTEET siis omat, pakkasin eilen, oliskohan ollut joku aavistus että kohta on lähtö....? Laitoin kassiin kans sellaiset mammahousut jotka muuten on ihanan mukavat ja venyvät muttei oo mennyt nappi kiinni vatsan kohdalta vähään aikaan, toivottavasti menee synnytyksen jälkeen.... Pakkaan vielä varmuudeksi mammastretchit jotka varmasti menee! Mies saa tuoda ne sitten samalla kun tuo vauvan vaatteet.

Nyt jos menis tuohon sohvalle " odottelemaan" jos alkais jotain radikaalia tapahtumaan tuolla alhaalla, lupaavalta tuntuu, tulee ihan " vanhat, kunnon" menkkakivut mieleen....

Hyviä vointeja kaikille & supparisäteitä toiveikkaille!!

Pupina 39+6 (Huomenna laskettu päivä!!)

Vierailija
20/53 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Red]Ja heti alkuun ONNEA Terhoprinsessoja saaneille, tuoreimpana Elin@!!!

SINDA: Hauskalta kuulosti tuo sinun unesi :) No toivottavasti et kuitenkaan joudu sektioon... Kyllä minä täällä aina käyn juttujanne lukemassa, kunhan ehdin, että kuulolla ollaan.

Tähän pitää heti ottaa osaa:

Kolme positiivista ajatustani:

1. Maassa on lunta ja muutama aste pakkasta, ihanaa! On tätä odotettukin.

2. Viime yö oli katkonainen ja poika kitisi masuvaivoja, mutta ensi yö on sitten mahdollisesti parempi (aina pitää ajatella positiivisesti).

3. Mies on ihana! Siitä on niin paljon apua kaikessa...

Mut nyt suihkuun kun pieni mies vielä nukkuu...

-Sulina + poju 13vrk-