Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä koulutuksella Kelalle töihin?

Vierailija
29.01.2024 |

Olen valmistunut filosofian maisteriksi (kulttuurien tutkimus). Olisikohan minulla mahdollisuuksia etuuskäsittelijäksi, kun ei koulutukseni ei ole varsinaisesti sosiaalialan tutkinto. Mutta on käsitystä yhteiskunnallisista asioista.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea palveluasiantuntijan paikkaa eka Kelalle, parempi palkka, mutta helpompi päästä. Isoa plussaa on jos asiakaspalvelukokemusta, varsinkin puhelimitse löytyy. 

Vierailija
42/44 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosionomejahan ne kelan ihmiset ovat. 

Miksi tätä alapeukutetaan? Laki kyllä vaatii, että kelaan tarvitaan sosiaalityöntekijän tutkinto, mutta on se yleisesti tiedossa, että kela palkkaa henkilöstöpulassa sosionomejakin.

Olet väärässä jos tarkoitat etuuskäsittelijöitä  Etuuskäsittelijät ei ole sosiaalityöntekijöitä eikä etuuskäsittelijän työ ole sosiaalityöntekijän työtä. 

Tätä samaa ihmettelin, kun itse olen ollut Kelassa yli 10v etuuskäsittelijänä tradenomin tutkinnolla ;) Valitettavasti työ on joskus silti aikamoista sosiaalityötä, koska ihmisillä tuntuu olevan hurjasti elämänhallinnan ongelmia nykyisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ole mitenkään tarkoitus tupata unelmaasi, mutta miksi kaikista maailman ammateista juuri kelakäsittelijä on sellainen, joka sinua kiinnostaa eniten? Joku kelapaperien pyörittely kuulostaa omasta mielestäni painajaismaiselta työltä.

Olen myös monesti ihmetellyt tätä. 

Vierailija
44/44 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moni sitä varmaankaan ajattele eläkevirkana, kelalla voi myös päästä muihin tehtäviin tai kartuttaa kokemusta muihin toisen työnantajan hommiin. Hyvät työsuhde-edut ja etätyömahdollisuus.