Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä Suomen nähtävyys on nähtävä/koettava?

Vierailija
28.01.2024 |

Suunnitellaan perheen lomamatkaa kesäkuun alkuun. Mietin reittiä. Kun nyt tekee majoitusvaraukset, on vielä mistä valita. Lapset on jo isoja: toinen yläkoulussa seiskalla ja toinen lukion ekalla. Ei siis välttämättä enää missään vesipuisto/Puuhamaa-iässä. 

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähtärin eläinpuisto ja pandat

Vierailija
62/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkonummen vesitorni, Kangasalan harju, Vesiperän Teboilin vegeburgeri, Kuhmon kalasavustamo, pikkalan abc:n grillimaustetut ranskalaiset ja Toijalan taidemökin kesänäyttely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Örön saari. Hyvin omalaatuinen paikka, vaatii tosin intoa kävellä, koska reitti on pitkä. Sinne pääsee lautalla esim. Kasnäsista.

Ja mitenkäs Kasnäsiin pääsee? Ai olinpa hölmö, taksilla tietenkin.

Niin, vain kesäaikaan Kasnäsiin on bussivuoroja ainakin Turusta, eli ensin sun pitää mennä Turkuun.

Vierailija
64/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvola on kyllä Suomen rumin kaupunki, eikä siellä ole mitään nähtävää. Keskusta on aika kauhea betonipinnat, vanhaakin on muttei mitään kaunista, eikä lähiöissäkään ole mitään. Tykkimäen alue on ainoa valopilkku, tosin vesipuisto on todella kylmä vielä kesäkuun alussa, samoin järven vesi.

Kotka on kiva kesäkaupunki, tosin pieni. Olen asunutkin siellä. Hamina on hyvä päiväretkikohde.

En ole koskaan tajunnut millaisesta alemmuuskompleksista nämä Kouvolaa hokevat tyypit kärsivät.

Ankea ehkä kun olen käynyt pari keryaa mutta näyttää täsmälleen samalta kuin kaikki vanhan ostarin ympärillä kohoavat Helsingin, Espoon ja Vantaan paikalliskeskukset tai melkein mikä tahansa maakuntakeskus.

Sehän on itse asiassa Suomen 11. suurin kaupunki mutta en menisi ylistämään samaa kokoluokkaa olevaa Poria tai Lahteakaan minään Suomen Firenzenä.

Vierailija
65/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouvola on kyllä Suomen rumin kaupunki, eikä siellä ole mitään nähtävää. Keskusta on aika kauhea betonipinnat, vanhaakin on muttei mitään kaunista, eikä lähiöissäkään ole mitään. Tykkimäen alue on ainoa valopilkku, tosin vesipuisto on todella kylmä vielä kesäkuun alussa, samoin järven vesi.

Kotka on kiva kesäkaupunki, tosin pieni. Olen asunutkin siellä. Hamina on hyvä päiväretkikohde.

En ole koskaan tajunnut millaisesta alemmuuskompleksista nämä Kouvolaa hokevat tyypit kärsivät.

Ankea ehkä kun olen käynyt pari keryaa mutta näyttää täsmälleen samalta kuin kaikki vanhan ostarin ympärillä kohoavat Helsingin, Espoon ja Vantaan paikalliskeskukset tai melkein mikä tahansa maakuntakeskus.

Sehän on itse asiassa Suomen 11. suurin kaupunki mutta en menisi ylistämään samaa kokoluokkaa olevaa Poria tai Lahteakaan minään Suomen Firenzenä.

Etkö ymmärtänyt, mitä sulle on jo vastattu. Riippuu siitä mitä hakee elämyksenä.

Juu, se firenze tai venetsia Suomessa on eräitten mielestä Turku... paskasen joen varrella juottola toisensa perään. 

Jos ei paikkaa yhtä kadunpätkää enempää ole nähnyt, ei kannata päätä aukoa.

Vierailija
66/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavasaksa, Tornionjoki.

Vierailija
67/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vastasit, sillä ethän sinä näe missään muussakaan maakuntakeskuksessa mitään erikoista! Kaikki yhtä ja samaa scheissea.

Vierailija
68/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurin kyläkauppa, powerpark, ähtärin pandat, lappajärvi

Vierailija
69/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päijänne on upea. Ehkä vuokraatte veneen?

Vierailija
70/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun linna 🏰

Minusta Turun linna oli vähän pettymys. Se oli muutettu niin puhtaasti museoksi, että "historiallinen linna"- tunnelma oli poissa. Sisäpiha oli toki hieno, ja näyttelyt mielenkiintoisia.

Samoin Suomen Joutsenesta oli aika vähän jäljellä alkuperäissuunnittelustaan, siloiteltu näyttelyhalli.

On Turun linna kuitenkin vähän toista kuin vaikka Hämeen linna. Periaatteessa itse olen sitä mieltä, että vanhoihin linnoihin tutustuminen kuuluu perussivistykseen.

Juu, niin minustakin. Hämeenlinnassa en ole käynyt, mutta minusta esim. Olavinlinna oli enemmän alkuperäisemmässä muodossaan.

Vierailija
71/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun linna 🏰

Minusta Turun linna oli vähän pettymys. Se oli muutettu niin puhtaasti museoksi, että "historiallinen linna"- tunnelma oli poissa. Sisäpiha oli toki hieno, ja näyttelyt mielenkiintoisia.

Samoin Suomen Joutsenesta oli aika vähän jäljellä alkuperäissuunnittelustaan, siloiteltu näyttelyhalli.

Kävittekö Turussa Käsityöläismuseossa. Se on mielestäni lapsesta asti ollut erittäin mielenkiintoinen. Omatkin lapseni olivat kaikesta kiinnostuneet siellä ja jälkeenpäin lukivat kovasti Turun historiaa ja kyselivät asioista. 

Kiitos vinkistä, täytyypä käydä tutustumassa kun seuraavan kerran noilla nurkilla pyörii :)

Vierailija
72/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepoköngäs on hieno.

Paljon on hienoja luontokohteita.

Vierailija
73/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin luonto, tunturit  ja vaellusreitit. Sieltä löytyy lyhyitä ja helppoja reittejä, jotka sopivat myös lapsille. Vaatii vähän suuniuttelua etukäteen!

Vierailija
74/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsirannikkoa pohjoiseen edeten. Pori, Kokkola, Vaasa, Pietarsaari jne. Muistaakseni Kokkolan saaristossa oli se yks majakkasaarikin. Ja Porissa Säppi.

Vierailija
75/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsirannikkoa pohjoiseen edeten. Pori, Kokkola, Vaasa, Pietarsaari jne. Muistaakseni Kokkolan saaristossa oli se yks majakkasaarikin. Ja Porissa Säppi.

Rauman edustalla yks majakkasaari, uudenkaupungin edustalla isokari.

Vierailija
76/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuurin kyläkauppa, powerpark, ähtärin pandat, lappajärvi

Eikös ne pandat palauteta Kiinaan, koska liian kallista. Minusta ei ollut mitään erikoista muutama vuosi sitten. En kyllä tykkää edes Korkeasaaresta, vaikka asun lähellä. Häkkiin luonnottomaan ympäristöön kahlittu villieläimiä, onpa riemullista.

Vierailija
77/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louhisaaren kartano.

Vierailija
78/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapin luonto, tunturit  ja vaellusreitit. Sieltä löytyy lyhyitä ja helppoja reittejä, jotka sopivat myös lapsille. Vaatii vähän suuniuttelua etukäteen!

Vaatii se vähän vaellusinnostustakin. Ainakin jos yöpyy muualla kuin hotellissa tai vuokramökissä. Vesivessaa tulee ikävä, jos ei ole tottunut käymään tarpeillaan luonnossa. Edes ulkohuussia ei löydy joka mutkasta.

Vierailija
79/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin tylsästi, että alueesta riippumatta kaikki kansallispuistot. Näissä olen omat sykähdyttävimmät hetkeni kokenut.

Kaupungeista Hanko/Tammisaari, Kuopio, (Wanha)Rauma ja Porvoo tulevat ensimmäisinä mieleen positiivisessa mielessä.

Myös Helsinki, erityisesti jos musiikki on lähellä sydäntä.

Vierailija
80/99 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saana