Kuinka herkästi influenssa A tarttuu perheen sisällä? Kokemuksia?
Teinille nousi lähes 40c kuume toissapäivänä ja samaan aikaan alkoi todella kova yskä. Luulin koronaksi ja meillä oli sattumalta kotitesti joka näyttää myös influenssan, samantien tuli kirkas viiva influenssa A-kohdalle. Koko perhe on saanut influenssarokotuksen. Kokemuksia, kuinka herkästi influenssa A tarttuu perheessä?
Kommentit (13)
Helposti tarttuu. Vaikka pesin ahkerasti käsiäni ja bakteerikammoinen aikuinen poikani käyttää tehokasta kasvomaskia, hän sai silti tartunnan. Poika raivosi minulle, että minunkin olisi pitäyt käyttää maskia.
No enpä viitsinyt kulkea kotonani kuonokoppa päällä. Luulen, että se olisi tarttunut siitäkin huolimatta.
Herkästi, meillä yleensä kaikki tai yhtä vaille kaikki on sairastuneet. Mutta teillä on rokotukset, se varmaan suojaa kyllä.
Tarttuu aika satavarmasti kaikkiin.
Meillä oli lapsella A-influenssa vuoden alussa. Aikuisilla rokotukset, eikä kumpikaan saatu mitään oireita.
Mitä hel.... järkeä tällaisia aloituksia tehdä? Voi tarttua tai olla tarttumatta.
Vanhemmilla oli rokotukset, mutta silti tauti kävi koko perheen läpi rajuin oirein.
Lapsi sairasti, ei tarttunut sisaruksiin eikä vanhempiin. Kenelläkään ei rokotuksia. Taisi käydä aikamoinen tuuri.
Onko tänä talvena ollut erityisen paljon tapauksia, joissa rokotetutkin ovat sairastuneet? Tiedän useamman tapauksen ihan lähiajoilta.
Muhun ei nyt mieheltä tarttunut. Aikoinaan lapseltani tarttui. Sairastin kuumeettomana, mutta olin ihan kanttuvei.
Kaikki sairastaa.