Mitä lautasella nyt vaalipäivänä tänään?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Aamupalaksi sillivoileipä ja banaani. Lasi vettä ja kahvia.
Lounaaksi lihapullakeitto ja salaattia. Jälkiruuaksi vadelmakiisseli ja kermavaahto. Kahvi.
Päivälliseksi savustettua makrillia ja riisiä voisulan kera. Salaattia. Jälkiruuaksi pannukakkua ja mansikkahilloa. Kahvia (taas).
Iltapalaksi lämpimiä kinkku-ananas-juustoleipiä ja teetä. Hillottuja päärynöitä.
Sinä syöt hyvin ja monipuolisesti.
Kaurarieskaa portsalut juustolla ja kahveeta. Illalla rosmariini uunijuureksia ja kalkkunaa sekä höyrytettyä parsakaalia . Jotain aprikoosi vispipuuron jämiä näyttää olevan vielä ja jokaöinen hapankorppu kalkkunalla, hyvin tulee uni sen jälkeen. Ja on tietty vielä tryffelisuklaata sen kunniaksi jos ehdokas menee kakkoselle.
Ohrarieskat paistan herkkutäytteillä tortilloiksi. Fetaa, salaatteja, kasviksia ym. Jälkkäriksi mansikoita.
Pizzaa teen, jauheliha,aura, ananas täytteellä. Toinen vaihtoehto oli mestarin kanakeitto.
Jääkaapin jämä soppaa, kun lähes jokaisena sunnuntaina. Ei vaikuta vaalit minun ruokailuuni.
Itse tehtyä hernekeittoa. Jälkiruoaksi itse tehtyjä runebergintorttuja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Itse tehtyä hernekeittoa. Jälkiruoaksi itse tehtyjä runebergintorttuja.
Miten hihhulitkin tänne paskapalstalle kirjoittelee?
Kasvispataa. Ai että on hyvää! Kidneypapuja, toisia papuja, pinaattia, selleriä, porkkanaa, tomaattia, sipulia, valkosipulia, chili. Tykkään itse paljon makaronista, joten keitin itselleni tuorepastaa, muille perunoita.
Meillä on ruokakulut nousseet ihan älyttömästi, kun tuntuu, että ne tuotteet, joita käytetään paljon, ovat kallistuneet. Esimerkiksi tuota pataa varten ostettu persilja maksoi 1,79. Ennen sai persiljan eurolla. Syödään myös pähkinöitä usein ja käytän niitä myös ruokiin. Pähkinöiden hinnat on nousseet aivan älyttömästi. Ennen sai cashew-pähkinöitä kilon pussin 10 eurolla. Nyt maksaa 500 g lähes saman verran, viimeksi taisi olla 8 euroa 500 g pussi. Toki syödään myös liharuokia, jotka on edullisempia, siis sellaiset kuin liha-perunasoselaatikko tai broilerikastike ja riisi. Ollaan vaan vähennetty todella paljon punaisen lihan käyttöä. Kala on aika kallista myös. En voi itse sietää pakastetusta kalasta tehtyjä ruokia, ja tuore kala taas maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä parmesaaniperunapeltii..ja dippinä tonnikalatahnaa...ja lasi hyvää valkoviiniii
Meillä täsmälleen sama!!! :). No ruokajuomana on ihan vettä. Sara Parikan ohjeella teen. Perunat on nyt just uunissa
Maksalaatikkoa ja ruisleipää. Vaalipäivän kunniaksi railakasta piereskelyä.
Aamupala pienessä Boutique hotellissa Helsingin keskustassa, lounaalla äsken anopin tekemää portugalilaista peruna-lehtikaalikeittoa ( tää oli ihan superhyvää), kohtapuoliin välipalaksi vaalipullat ja iltaruoka vielä vähän auki.
Tekisi mieli tehdä jotain hyvää kasvisruokaa. Aamiainen oli sen verran tuhti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä parmesaaniperunapeltii..ja dippinä tonnikalatahnaa...ja lasi hyvää valkoviiniii
Meillä täsmälleen sama!!! :). No ruokajuomana on ihan vettä. Sara Parikan ohjeella teen. Perunat on nyt just uunissa
Vettä a la Sara Parikka...?
Lounaaksi riisiä ja kanaa eiliseltä.
Päivälliseksi madekeittoa ja ruisleipää.
Jälkkärinä sitruunakakkua ja kahvia.